Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3'ün Akü Bitti 540Tl Istiyorlar.


Fahri Tetik

Soru

2011 Focus 3 aracımı 13.08.2014 tarihinde bakıma getirdim. Dün akşam araç çalışmadı, akşam saat geç oldugundan dolayı aracı bırakıp eve geldim. Sabah servise gittim, servisten elemanla geldik akü bitik dedikler ortalama 200-250 civarı dediler tamam dedik gidelim servise değiştirelim. Servise gittik bidaha baktılar 540 tl dediler şok oldum. Aracın garantisinin bitelide 10 gün olmuş. 540tl parayı versen bile akü yok ellerinde 10 güne gelir dediler. 10 gün araba akü yüzüne yatacak sinirlendim valla serviste aracı aldım geldim. Kapının önüne bıraktım araç şu an çalışmıyor. Akü start stoplu jell aküymüş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
38 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Van da sıkıntı yaşamamak için ankaraya gelmişken aküyü değiştirmek istedim. Yetkili servis olan Başer otoya gittim. 75 amperlik akü için 525 tl fiyat verdiler ancak 2-3 güne elimize ulaşır dediler.  Şaşmaz sanayi de birkaç akü satıcısına uğradım. Birisi benim orijinal akünün start stoplu olmadığını söyledi. Biraz iddialaştık. Arabada start stop var 4 senedir kullanıyorum falan dedim ama nafile. Adam senin arabaya start stoplu model sığmaz zaten dedi. Sonuç olarak şu akü olur al bunu tak diyen olmadı. Servisin söylediği 525 tl lik akünün özelliklerini sormadım ama normal midir bu fiyat. Ben daha pahalı bekliyodum çünkü.

Bu start-stop olayında sanırım bir yanlış anlaşılma var.Siz start-stop olayını ön paneldeki start-stop düğmesinden arabayı çalıştırma-stop etme olayına bağlıyorsunuz kanımca,halbuki o Start-Stop olayı değildir,o sadece anahtar kullanılmadan extra özel akü gerekmeksizin kullanılan bir sistemdir.Asıl Start-Stop trafikte ilerlerken tamamen durduğunuzda ayağınız frendeyken aracın kendi kendine stop etmesi,ayağınızı frenden çekince tekrardan kendi kendine çalışması.Bunu yoğun trafikte araç çok sık yapacağı için özel daha güçlü aküye ihtiyaç duyulur.Sistemi devre dışı bırakan bir anahtar/düğme,ihtiyaç duyulmadığında sistem kapatılır.Sizin araçta böyle bir sistemmi var?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabalar konusunda o kadar da cahil sayılmam :) anahtarsız çalıştırmayla karıştırdığımı düşündünüz sanırım. Bildiğimiz start stop var araçta. Işıklarda boşa alıp debriyaja basınca kendiliğinden stop eden sistem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Arabalar konusunda o kadar da cahil sayılmam :) anahtarsız çalıştırmayla karıştırdığımı düşündünüz sanırım. Bildiğimiz start stop var araçta. Işıklarda boşa alıp debriyaja basınca kendiliğinden stop eden sistem.

Sizi tanımıyorum,arabalar konusunda nekadar bilgili olduğunuza bir fikrim yok,bugüne kadar çeşitli internet sayfalarında öyle vaka'larla karşılaştımki aklınız durur?Sizin mesajınızda akü'cü start-stoplu akü oraya sığmaz,sizin orjinal aküde start-stoplu değil zaten dediğini baz alarak,acaba arkadaş olayı bilmiyormu sorusuna itti beni.Umarım sorununuzu halledersiniz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Turhan Atasoy yazdı:

Sizi tanımıyorum,arabalar konusunda nekadar bilgili olduğunuza bir fikrim yok,bugüne kadar çeşitli internet sayfalarında öyle vaka'larla karşılaştımki aklınız durur?Sizin mesajınızda akü'cü start-stoplu akü oraya sığmaz,sizin orjinal aküde start-stoplu değil zaten dediğini baz alarak,acaba arkadaş olayı bilmiyormu sorusuna itti beni.Umarım sorununuzu halledersiniz..

Sorun değil. Cem beyin tavsiye ettiği aküyü bulabilirsem bi bakacağım. Teşekkürler yine de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim araçta start stop özelliği yok buna rağmen mutlu nun "Mutlu 12V 63 Ah 600A EFB"  özellikli aküsünü alsak nasıl olur acaba. Bir sıkıntı yaşar mıyım. Şu an aracın üzerindeki serviste değişen 60 A lik Ford markalı akü. Benzer bir durum yaşayan ya da fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilir misiniz.  

9575786774578.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Ahmet Kara yazdı:

Bizim araçta start stop özelliği yok buna rağmen mutlu nun "Mutlu 12V 63 Ah 600A EFB"  özellikli aküsünü alsak nasıl olur acaba. Bir sıkıntı yaşar mıyım. Şu an aracın üzerindeki serviste değişen 60 A lik Ford markalı akü. Benzer bir durum yaşayan ya da fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilir misiniz.  

 

gereksiz masraf yapmış olursunuz. start stop olmayanlar için ayrıca bir başlık daha var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba. Aracım 2014 Focus Mk3 1.6 Tcvit Otomatik.Ben bugün şöyle bir sorun yaşadım. Bu sabah  aracı çalıştırdım. Çalışırken bir gecikme hissettim ama pek oralı olmadım. Araçla 5km gidip aracı park ettim. 1 saat sonra tekrar çalıştırdığımda gösterge ışıkları yandı ama motor çalışmadı. Hatta yol bilgisayarında şanzıman arızalı servise gidin uyarısı çıktı.(Bu arada klima değil ama havalandırma açıkken stop etmişim aracı. Ayrıca bir önceki gün bir yerde 1 saat boyunca araçta beklerken ara ara motor ve  klima açık ara ara kapalıyken müzik dinledim bu aküyü zayıflatmış olabilir mi) Daha sonra otoparktaki başka bir araçtan takviye ile aracı çalıştırdım. 5 km sürüp eve geldim. Kontağı kapatıp tekrar ćalıştırdımda biraz tekleyerek de olsa çalıştı. Dedim bir daha kontak açıp kapatırsam çalışmayabilir bu yüzden 2-3 km dolaşıp aküyü  biraz daha şarj edeyim. Aküm bitmiş olabilir mi (akü ile ilgili hiçbir uyarı vermeden biter mi) hemen değiştirmeli miyim yoksa onu hayatta tutacak yöntemler var mıdır(serviste veya oto elektrikçide şarj etsek vs...)

Sebahattin Tarhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
05.08.2018 - 09:09 tarihinde, Sebahattin Tarhan yazdı:

Merhaba. Aracım 2014 Focus Mk3 1.6 Tcvit Otomatik.Ben bugün şöyle bir sorun yaşadım. Bu sabah  aracı çalıştırdım. Çalışırken bir gecikme hissettim ama pek oralı olmadım. Araçla 5km gidip aracı park ettim. 1 saat sonra tekrar çalıştırdığımda gösterge ışıkları yandı ama motor çalışmadı. Hatta yol bilgisayarında şanzıman arızalı servise gidin uyarısı çıktı.(Bu arada klima değil ama havalandırma açıkken stop etmişim aracı. Ayrıca bir önceki gün bir yerde 1 saat boyunca araçta beklerken ara ara motor ve  klima açık ara ara kapalıyken müzik dinledim bu aküyü zayıflatmış olabilir mi) Daha sonra otoparktaki başka bir araçtan takviye ile aracı çalıştırdım. 5 km sürüp eve geldim. Kontağı kapatıp tekrar ćalıştırdımda biraz tekleyerek de olsa çalıştı. Dedim bir daha kontak açıp kapatırsam çalışmayabilir bu yüzden 2-3 km dolaşıp aküyü  biraz daha şarj edeyim. Aküm bitmiş olabilir mi (akü ile ilgili hiçbir uyarı vermeden biter mi) hemen değiştirmeli miyim yoksa onu hayatta tutacak yöntemler var mıdır(serviste veya oto elektrikçide şarj etsek vs...)

aracınız 2014 model eğer ilk aküyse üstündeki muhtemelen ömrünü tamamlamıştır. bahsettiğiniz sorunları yaklaşı iki ay yaşadıktan sonra artık değiştirmem gerektiğini anlamıştım aracımın beşinci yılında. değiştirdikten sonra 1 yıl içince gene benzer problem yaşadım hatta bir usta akü bitik demişti dördüncü ayında. bunun üzerine servise gidip tekrar kontrolünü istemiştim, onlarda problem bulamamıştı ki zaten sonrasında sorun çıkarmadı.

 

en güzeli yakın bir servise gidip kontrol ettirin. birde servisten alınca bilmem ne kadar garanti veriyorlardı demişlerdi bişiyde. sorun çıkarsa ahmet mehmet ustanın taktığı aküde değişim olmayabilir ama serviste yenisiyle değişim oranı yüksek

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.