Giray Aksen Oluşturma zamanı: Eylül 6, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Eylül 6, 2014 Selam arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucu tuning işleminde kutu bir ürün olmasına karar verdim. Almanya'da bulunan bir firma var ismi DTE aradım neden yazılım değilde kutu için bu kadar yatırım yapıyorsunuz diye sordum. Adamlar bana şu cevabı verdi. Biz limitleri zorlayan bir iş yapmıyoruz. Amacımız fabrikanın bırakmış olduğu avans değerleri kullanmaktir. Kutunun çalışma mantığı işe sizin güce ihtiyacınız olduğunda devreye giriyor. Peki siz uzun süre agresif kullanırsanız ne olur dediğimde. Kutu sürekli motordan gelen verileri okur. Eğer araç limitleri aşırı zorlanmaya baslandiysa kutu kendini devreden çıkarır iletken bir kablo moduna döner sadece dediler. Amaç motoru korumakmis. Yazılımlar çok profesyonel ellerden çıkmazsa bu tip zorlanmadan turbo zarar gorebiliyormus. Bizim kutu urunlerimizde de default olarak sınırlıyoruz. Öncelikli amacimiz gücü artırmak yakıt tasarrufu sağlamak ve fabrika standartlarında motor ömrünü korumaktır dediler. Ancak kullanıcılar isterlerse kutu içerisinde bulunan ayar düğmeleri ile limitlerini zorlayabilir dediler. Ürünün başlangıç versiyonunu aldım; Bana ilk 30-40 km ürünün pek etkisini goremiyeceksiniz dediler yazılım ve motor uyumu oluştuktan sonra farkı hissedeceksiniz dediler. Ürünü taktım dedikleri gibi ilk 30 km fark yoktu. Ümraniye'de E5 üzerinden Kartal'a gittim. Yaklaşık 30 km yaptım her zamanki gibi sakin ve trafik kurallarına uydum Dönüşte fark olmaya başladı. Ilk belirgin fark 85 km hızda yaktığı anlık 3.4-4.5 değerleri 110 km hızla gördüm. Normalde bu hızda düz yolda giderken. 4.9-6.0 arasında gezerdi. Ikincisi her zaman eve gitmek için çıktığım bir yokuş var her zaman bu yokusun sonunda araç ortalama yakıt değeri 0.1 oranında yukselirdi. Bu sefer ortalama tuketimim düşmesine rağmen hiç yükselmedi. Ürünü biraz daha kullanıp size daha gerçekçi veriler vermek istiyorum. Iyi geceler. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hüseyin Aygün Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2014 Bu ürün pedal commander veya box dediğimiz ürün ile aynimi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Bu ürün pedal commander veya box dediğimiz ürün ile aynimi? Değil, sanırım bu: http://www.chiptuning.com/eng/shop/detail.html?manu=Ford&model=Focus%20(DYB)%20(2010-...)&motor=1.0%20EcoBoost%20125%20PS 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Giray Aksen Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Chipwerke dediğim ürün ürünü chiptuning 06 getiriyor DTE hem kendisi için hemde Türkiye'de ki partner için ürün üretiyor. Kendi ürünleri pahalı olduğunu soyledigimde Arge maliyetlerinin yüksek olduğunu söylediler. Evet bu ürün pahali olan Cem abi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 (düzenlendi) aynı güzergahı aynı yolcu sayısı ve hız sabitleyici ile gitmek lazım.. farkı anlamak için veya aylık hep anı güzergahta gidiliyorsa aylık yakıt tüketimi miktarına bakmak lazım.. her ay 200 tl lik benzin yeterken bu ay nasıl oldu.. ama bu bile tam belli olmaz.. ben arabayı sürekli okul-ev arasında kullanıp ayda 3 veya 6 kez çarşıya gitmeme göre tüketim değişiyor. çünkü çarşı 1 ışıklı 8 km lik İstanbul yolu.. ne kadar çok çarşıya gidersem aylık toplam harcamam artıyor, yani ayın hep aynı günü benzin alırım genelde lamba yanar ve ort tüketim 0.1 veya 0.2 daha az olur.. o ay çarşı fazla yapılmamışsa ort tüketim az fazla olur ama lamba yanmaz.. kısaca o ay 600 km yol yapmışsam tüketim 6 lt dir lamba yanmaz, 700 km yol yapmışsam tüketim 5.8 dir lamba yanar.. net sonuç almanız bayağı zor gibi.. bence 1500-1750 devir 50-70 km/s gibi ş.içi alt devirlerde çok faydası olmaz onlar haklı ise, %15 tasarrufla 3 sene beklemem lazım amorti için.. çok uzun yol yapanlara faydalı olabilir.. Eylül 7, 2014 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Giray Aksen Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Biz eşimle uzun yola gitmeyi seviyoruz. Benim araba 2 yaşını yeni dolduracak ama su an 44000 km oldu. Ecoboost motorlar alt devirlerde de yüksek tork üretmesi sebebiyle şehir içinde 1500 - 2000 devir arasında fark oluyor. Bu gün Ümraniye çarşı ve Ataşehir e gittim geldim. Normalde ortalama tuketimim artardi ancak artmadi. Menzil de arttı. Hala emin değilim. Bu hafta cuma günü belli olur. Hafta için de sabah eşimi Kayışdağı na bırakıp oradan Ümraniye küçük su tarafina ise gidiyorum. Herhafta bu guzergahta çeyrek depo yakarım bakalım bu hafta ne olacak. 2 hafta sonrada anneme gideceğim genelde 110 km cruz ile 5.4 gibi yakarım. Uzun yoldaki performansında göreceğim. Bilgilendirmeye devam edeceğim. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 İlgili mesajınız ayrı konu olarak ayrılmıştır. Teşekkürler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 7, 2014 Yeni programla yakıt tasarrufu beklemek biraz abesle iştigal. Performans artışını hissetmeye bakın, gerisi boş. Hele ki bu tür değişimleri tasarruf amaçlı yapmak en büyük hayal kırıklığı olur. Şunu da unutmamak lazım OBDII üzerinde takılan kutular işletim sistemini yanıltarak çalışır, bu YB yakıt verilerinin de gerçeği yansıtmadığı anlamına gelir. Depo hesabını mutlaka sağlama olarak kullanmak lazım. Ayrıca vaadedilen +30 PS ve 50 Nm en duyarsız adamın bile kolaylıkla fark etmesi gereken değerler. Bu arada superchips aynı özelliklerdeki remapi 450 Avroya satıyor. http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=2&variant=2559 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Giray Aksen Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Cem abi selam bilgi teknolojileri konusu olsa yorum yapabileceğim. Konu motor ve tasarruf olduğu için bir şey diyemiyorum. Ama tek bildiğim bir şey vardır. Size bir Alman kendi ürünü ile ilgili yapabildiklerini ne ise onu söyler. Hiç bir zaman abartmadan. Bunu da uzun yıllar almanyada yaşamış olmam ve alman firmalarında çalışmış olduğum zamanda edindiğim tecrübe ile söylüyorum. Bu sabah dediğiniz gibi performans testi yaptım ve ivmelenmede çok ciddi fark var. Tork u hissediyorsun 140 km daha kısa sürede çıktım. Saygılarımla Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 bir Alman kendi ürünü ile ilgili yapabildiklerini ne ise onu söyler. Ha ha, bana Almanları anlatma, bu bizle tanışmalarından önceydi, şimdi onlar da tüccar oldular, yarısı boş bardağı dolu gibi satmayı öğrendiler. Zaten olumsuz bir şey yazmadım, sadece tasarrufu ön planda tutmamak lazım demek istedim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Giray Aksen Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 ☺☺☺ anladım abi saygılar. Ben en azından kobaylik yapayım da diğer arkadaslar içinde referans olurum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Ha ha, bana Almanları anlatma, bu bizle tanışmalarından önceydi, şimdi onlar da tüccar oldular, yarısı boş bardağı dolu gibi satmayı öğrendiler. Zaten olumsuz bir şey yazmadım, sadece tasarrufu ön planda tutmamak lazım demek istedim. Hocam 2.0 TDCi için hangi sistem ve marka önerirsiniz ben performans ağırlıklı düşünüyorum, 2.0 TDCi 140 Hp aracın turbo lag'ından memnun değilim ilk kalkışları zayıf kalıyor. Bu sistem için bu paraları vermeye değer mi ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Hocam 2.0 TDCi için hangi sistem ve marka önerirsiniz ben performans ağırlıklı düşünüyorum, 2.0 TDCi 140 Hp aracın turbo lag'ından memnun değilim ilk kalkışları zayıf kalıyor. Bu sistem için bu paraları vermeye değer mi ? Ataletli kalkış Ford'un genel sorunu, motorları emisyon ve tasarruf için öyle ayarlı. Aslında yeniden programlandığında da bu karakteri pek değişmiyor. Sprintbooster gibi bir pedal tepki arttırıcı biraz yardımcı oluyor. Superchips'in de mütevazi bir programı var: http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=2&model=61&variant=2312 Türkiye temsilcisi http://www.btgmaslak.com/iletisim Fark olur da değer mi sorusuna herkes kendi cevap vermeli. Benim için değer örneğin... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar yaman Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Ataletli kalkış Ford'un genel sorunu, motorları emisyon ve tasarruf için öyle ayarlı. Aslında yeniden programlandığında da bu karakteri pek değişmiyor. Sprintbooster gibi bir pedal tepki arttırıcı biraz yardımcı oluyor. Superchips'in de mütevazi bir programı var: http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=2&model=61&variant=2312 Türkiye temsilcisi http://www.btgmaslak.com/iletisim Fark olur da değer mi sorusuna herkes kendi cevap vermeli. Benim için değer örneğin... btg maslak ile görüştüm antalyada chip atamıyormuş 1.6 ecoboosta ankara veya istanbul dedi cem hocam oraya gelince yaptırma planım vardı... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 8, 2014 Aslında superchispin Bluefin uygulaması var, sana bir tür flash bellek gönderiyorlar, OBDII üzerinden bağlayıp motor işletim sistemini ona kopyalıyoırsun, sonra bilgisayarına takıp onların merkezine yolluyorsun, 10 dakika sonra uygun programı indirip belleğe atıp motora bağlayıp yüklüyorsun. Ucuza da geliyor, ma Tonay bir dönem EB'a uygulayıp sonuç alamamış ve iade etmişti. Yani firma desteği olsa iyi olur. Ankara'da da Servet ilgilenmişti bir ara... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap