Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Çekiş Problemi Ve Sallantı


Erdem Çulcu

Soru

2 Hafta önce 2007 Focus 2 Ghia CVT TDCI 109HP modelinde focus ile aranıza katıldım. 

 

Arabada siyah duman sorunu baş gösterdi ve ustam enjöktörlerden 3ünün çalışmadığını ve arabanın çiğ mazot yaktığını söyledi.

Enjöktörler tamir edildi ve duman atma sorunu ortadan kalktı. Hazır gitmişten bakımlarını da yaptırdım tüm filtreler ve yağı değişti.

 

Arabada çekiş problemi ortaya çıktı gerektiği gibi hızlanmıyor ve rampalarda bayılıyor(Her zaman olmamakla birlikte). Focusun o koltuğa yapıştırma

hissini çoğu zaman alamıyorum. Bu sorun ortaya çıktığında arabada bir gaz kesme gibi durum oluşuyor ve ufak bir sarsıntı oluyor. Anlık olarak gaz kesilip tekrar yiyor gibi.

Ustam turbodan şüphelenip söktük turbocuya götürdük bıçakarda ve westgatede bişey olmadığını turbonun sağlam olduğunu söyledi.

Ardından otomatik şanzımancıya götürdük arabayla tur attı ve sorun olmadğını söyledi. O sürerken bu sallama durumunu tabiki yapmadı. Ardından usta ile tekrar çıktık ve sorun

yapmayınca bende şanzumanı ekonomiden adaptife aldığımı söyledim. Bunun sorunu ortadan kaldırabileceğini söyledi. Fakat 3 gün sonra bu durum tekrarladı. Bilgisayara bağlayıp

hatalara baktık tek hata (CAN) Veri iletişim yolu arızalı hatası. 

 

Bu sıkıntı neyden kaynaklı olabiilir. EGR valfi ile ilgili birçok şey okudum sıkıntı ondan olabilir mi götürüp temizletsem. Sorunu bulsak artık fiyatına razı geleceğim ama sorunu bulamıyoruz.

Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aracınızın kilometresini bilmiyorum. Focuslarda kullanılan CVT şanzımanlar oldukça sorunlu.Dava açılıp Ford-Otosan'a geri iade edilen Focus Tdci CVT sayısı oldukça fazla.

 

Egr valfi fazla kurum bağlayıp,valf hareket edemezse çekiş düşüklüğü,duman atma,sallantı sorunlarını ortaya çıkartabilir.

 

Egr valfinizi söküp,güzelce temizleyip hatta iptalini yapıp bilgisayardan da egr kalibrasyonu yaparsanız sorununuz ortadan gidebilir.Gitmese bile  ileriye dönük emme manifoldunuza kurum dolmasını engelleyebilirsiniz.

 

Çekiş düşüklüğünün pek çok sebebi olabilir.Turbo hortumları kontrol edilmeli ve turbo basıncı kontrol edilmeli.

 

Yetkili serviste aracınıza güncel yazılımların yüklenmesini talep edebilirsiniz.Yazılımla düzelen birçok çekiş düşüklüğü sirkeleme şikayetleri var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızın kilometresini bilmiyorum. Focuslarda kullanılan CVT şanzımanlar oldukça sorunlu.Dava açılıp Ford-Otosan'a geri iade edilen Focus Tdci CVT sayısı oldukça fazla.

 

Egr valfi fazla kurum bağlayıp,valf hareket edemezse çekiş düşüklüğü,duman atma,sallantı sorunlarını ortaya çıkartabilir.

 

Egr valfinizi söküp,güzelce temizleyip hatta iptalini yapıp bilgisayardan da egr kalibrasyonu yaparsanız sorununuz ortadan gidebilir.Gitmese bile  ileriye dönük emme manifoldunuza kurum dolmasını engelleyebilirsiniz.

 

Çekiş düşüklüğünün pek çok sebebi olabilir.Turbo hortumları kontrol edilmeli ve turbo basıncı kontrol edilmeli.

 

Yetkili serviste aracınıza güncel yazılımların yüklenmesini talep edebilirsiniz.Yazılımla düzelen birçok çekiş düşüklüğü sirkeleme şikayetleri var.

Aracın kilometresi 140 binde şuanda.

Hortumları usta kontrol ettiğini ve kaçak olmadığını söyledi.

Son çare yetkili servis düşünüyorum hata tespiti için bile 300 lira fiyat istediler çözmek için ne isteyecekler bilmiyorum.

İlk fırsatta EGR ve Selenoide, ayrıca ısıtma bujilerine baktırmayı düşünüyorum. Gitmeden baktırmam gereken başka yerler varsa belirtirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın kilometresi 140 binde şuanda.

Hortumları usta kontrol ettiğini ve kaçak olmadığını söyledi.

Son çare yetkili servis düşünüyorum hata tespiti için bile 300 lira fiyat istediler çözmek için ne isteyecekler bilmiyorum.

İlk fırsatta EGR ve Selenoide, ayrıca ısıtma bujilerine baktırmayı düşünüyorum. Gitmeden baktırmam gereken başka yerler varsa belirtirseniz sevinirim.

Arkadaşımın dizel cmax i vardı.Aynı sorun sanırsam sizinkiyle ve sürekli çok yakıt yakıp çekişi düşük gezdi ve arızayı bulamadılar.Daha doğrusu çıkma parçalarla çözmeye çalışmışlar.Başka bir abimizin tavsiyesiyle bir özel servise gittiler ve egr nin arızalı olduğunu tespit ettiler.Değişti ve sorunu çözüldü.Sanırsam yanıtlara göre egr konusu ön plana çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın kilometresi 140 binde şuanda.

Hortumları usta kontrol ettiğini ve kaçak olmadığını söyledi.

Son çare yetkili servis düşünüyorum hata tespiti için bile 300 lira fiyat istediler çözmek için ne isteyecekler bilmiyorum.

İlk fırsatta EGR ve Selenoide, ayrıca ısıtma bujilerine baktırmayı düşünüyorum. Gitmeden baktırmam gereken başka yerler varsa belirtirseniz sevinirim.

 

Turbo basıncını ölçtürün. Emme manifolduna yeterli basıncı sağlamıyor olabilir.

Hata tespiti için 300 tl oldukça saçma.Bize getirme demişler resmen.Ufak bir hata arayacaklar bulamazlarsa büyük şeylere pislik atacaklar.Klasik yetkili servis :)

 

Egr valfi kurumdan dolayı hareket edemediğinden dolayı bu sorunlarınız oluşuyor olabilir. Egr valfi değişmektense,temizleyip iptal etmek daha mantıklı.

Temizlemeden iptal yaptırmayın.Valf hareketlerini yapabilir duruma gelmesi gerekiyor.

 

Isıtma bujileri daha çok ilk çalışmalarda ve soğuk havalarda önem arz eder.

 

Ve sökerken kırılma riski var.Söküp test etmeyi kabul etmeyin.

 

Zaten sorunlu olsa arıza kaydı oluşturur.

 

Güncel bir VCM diagnostik cihazı ile baktırın.Güncel yazılımları yükletin.Egr temizliği ardından iptali yaptırın.Egr temizliği,mekanik iptalinden sonra yazılımsal iptalide yaptırın.

Düzeleceğini umuyorum başka bir arıza yoksa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

EGR'in gazı kesip sallantı yapması mümkünmüdür?

Hayır egr iptali arabanızın alt devirlerde gaza olan tepkisini biraz daha serileştirir böylece henüz turbonun devreye girmediği devir aralığında biraz daha dirilik sağlar size.. yani aracınız yokuşlarda oluşan sarsıntıyı ve boğulmayı aşabilecek seviyelerde gaz tahliyesini rahatlatır...aracınız yokuşta sıkışmaz devir kesmez en fazla olduğu devirde sabit kalır(egr iptali ile) yani aracınız yüksek vites düşük devirlerde motor devrini kaybetmesini engeller..

 

 

gazı kesmesinden kaynaklanan bir sallantı sözkonusu zaten bunu sadece egr valfi yapmıyor birbirine entegre harmonik ve elektronik denetim destekli bir motorunuz ve bu motora bağlı bir beyin var gerekli gücü üretemeyince sistem kendini garanti altına almak için bir çok şeyi kısmaya komut verebilir.. tamamen mekanik salınıma dayalı bir araç yok altınızda mutlaka elektronik bir denetim sürecinden geçiyor  bütün mekanik parçalar..

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır egr iptali arabanızın alt devirlerde gaza olan tepkisini biraz daha serileştirir böylece henüz turbonun devreye girmediği devir aralığında biraz daha dirilik sağlar size.. yani aracınız yokuşlarda oluşan sarsıntıyı ve boğulmayı aşabilecek seviyelerde gaz tahliyesini rahatlatır...aracınız yokuşta sıkışmaz devir kesmez en fazla olduğu devirde sabit kalır(egr iptali ile) yani aracınız yüksek vites düşük devirlerde motor devrini kaybetmesini engeller..

 

 

gazı kesmesinden kaynaklanan bir sallantı sözkonusu zaten bunu sadece egr valfi yapmıyor birbirine entegre harmonik ve elektronik denetim destekli bir motorunuz ve bu motora bağlı bir beyin var gerekli gücü üretemeyince sistem kendini garanti altına almak için bir çok şeyi kısmaya komut verebilir.. tamamen mekanik salınıma dayalı bir araç yok altınızda mutlaka elektronik bir denetim sürecinden geçiyor  bütün mekanik parçalar..

Cevabınız için teşekkür ederim sorunun çözümüne egr ile başlamak en mantıklısı olacak gibi duruyor şu durumda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun selenoid valfinden kaynaklanıyormuş. Bilgisayar takınca turboşarj da yüksek basınç uyarısı veriyordu. Sorun anlaşılmış oldu. Selenoid düzgün çalışmadığı için turboya yüksek basınçlı gaz giriyordu. Turboda kendini güvene almak için gazı boşaltıp arabayı çekişten düşürüyordu. Valf değişti sorun çözüldü. Cevap veren herkese teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Forumda genelde arkadaşlar sorunlarını yazıyorlar cevap arıyorlar sonra da çıkıp gidiyorlar ve sonuçları paylaşmıyorlar.

 

Çözümü paylaştığın için tesekkurler.

Rica ederim çok şeyler okudum forumdan aracım hakkında bilgiler edindim. Çözümü paylaşmayı da borç bilirim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.