Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Uyarı Vermeden Akü'm Bitti, Takviye Sonrası Çalıştı, Nedendir?


Hakan G.

Soru

Arkadaşlar aklımda birkaç soru var. Bu zamana kadar hepsi için teker teker konu açmaktansa biraz biriksin istedim. Şimdi sorulara geçeyim.

 

1. Bugün arabayı yıkadım. Kurulamak için hemen yakın bir yere çektim, sildim falan...İşim bitince marşa bastım ama tık diye ses geldi. Tüm gösterge ışıkları gitti geldi, tüketim falan tüm bilgiler (km hariç) sıfırlandı. Araba çalışmadı. Aklıma direk akünün bittiği geldi. Ardından test menüden akü akımına baktım ve 11.6 volt gösteriyordu. Bana normal gibi göründü. Ardından orada bulunanlardan birinin arabasından takviye yaptık ve araba çalıştı. Sonra biraz şehir içinde tur attıktan sonra oto elektrikçiye gittim ve aküyü ölçtürdüm. Değerler normal çıktı. Elektrikçi azıcık gezdiysen şarj etmiştir dedi. Arabayı yıkarken azıcık müzik dinlemiştim ama o kadar dinlemenin aküyü bitireceğini zannetmiyorum. Ayrıca sorundan sonra akünün ışığına baktım ve hala yeşildi. Şimdi öncelikle akü bitmişse ya da zayıfsa uyarı vermesi gerekmez miydi acaba? Bir de bu kadar çabuk (arabayı normal olarak kullanıyorum) akü biter mi? Yoksa bu başka bir sorunun habercisi mi?

 

2. Geçenlerde şunu farkettim; arabanın deposunun kapağı kilitlenmiyor. Yani depo kapağını açıp depo ağzındaki yanda tırnakları parmağınızla ittirip o kapağı kolayca açabiliyorsunuz. Acaba bende mi sorun diye arkadaşın focusta da baktık onda da kilitlenmiyor. Art niyetli birisi gelip kolayca depoyu açıp içine bir cisim atabilir. Bu depo kilitlenmeme durumu sizde de var mı? Yoksa bu fordun bir düşüncesizliği (olabilir) mi?

 

3. Bir de bu ön konsolda tam ortada ileride, camın birleştiği yerde siyah yuvarlağımsı bir şey var. O nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Konu başlığı düzenlenene kadar konu kapalı.
Lütfen kabul ettiğiniz kuralları uygulayınız.

 

Düzenleme: Sadece ilk soruya uygun şekilde konu düzenlendi. Lütfen başlık ve içeriğin BİR olduğuna dikkat edelim ki, karşınızdakilere de faydanız olsun sadece siz faydalanıp bırakmayın. 

 

Diğerlerine hakkında kullanım klavuzu bakarak ve arama yaparak bulabilmeniz mümkün bu sebeple içerik silinmedi ama başlıkta da kala alınmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aküde benzeri bana da oldu. Yetkili servise uğrayıp orada da test yaptırın bence, benim akü garantiden değişti çünkü.

Tabi azalmış bir kerelik böyle olmuş da olabilir değerler normalse, benimki şarjdan sonra da çalışmamıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

10-15 dakika park lambaları ile akü bitmemeli. Ben geçen gün sinyali sağ tarafa doğru unutmuşum, 3-4 saat boyunca sağ park lambası yanmış, sorunsuzca çalıştı. Babamın parkları 3-4 saatliğine açık unutup gitmişliği var onda da sorunsuzca çalışmıştı.

Bu gibi durumlarda kesinlikle akünüzü kontrol ettirmelisiniz bence, 1 dakikaya kadar farları açık bırakma seçeneği olan, 1 saat kadar eko moduna girmeden radyo dinleyebileceğiniz ki benim 2 saat bluetooth ile bağlanıp dinlemişliğim var, bir araçta bunlar normal gelmiyor bana.

 

Tabiki de bugüne kadar hiç umursamama rağmen hiç bitmemiş olması ve bittiğinde de akünün arızalı olup garantiden değişmesi ile böyle düşünüyor olabilirim, farklı yorumlar da gelecektir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 araçların akü konulma yerinde tasarım hatası var. ABD ve AB ülkelerinde kurşun asit akü kullanımı yasak. Kuru tip akü kullanılıyor.

Akünün konulduğu yer ve üzerindeki yarım kapak üstünü tamamen kapatıyor. Akü içinde meydana gelen reaksiyonlar neticesinde (veya sıcak bölgelerde) asit buharı oluşur ve bu tahliye kanallarından/deliklerinden atılır. Bence atılan buhar bu kapalı alanda yoğuşuyor ve akünün üzerinde kalıntı yapıyor.

Asit iletken olduğu için akü yüzeyinde kaçak oluşuyor. Bu küçük kaçaklar zamanla akünün zayıflamasına neden oluyor.

Oto elektrikçiler aküyü şönt metre ile ölçtükleri için bu kaçakları fark edemiyorlar.

 

Bunun kontrolü için 20V DC ölçen bir voltmetre ile akünün üzerinde kaçak var mı ölçmek gerekir. Voltmetrenin siyah ucu şaseye bağlanır. Kırmızı uç akü üzerindeki siyah yerlere özellikle ıslaklık izi olan parlak yerlere değdirilir. +2-3V okunuyorsa kaçak var demektir.

 

Akünün dışı ılık su ve çamaşır sodası ile yıkanırsa bu asit temizlenir.

 

Bence Focus3 ve Fiesta garantiden akü değişimlerinin yani kısa sürede bitmesinin nedeni bu.

(Ben bu işlemi 2 ay kadar önce yaptım. 2V vardı. Sonra yıkayıp kuruttum. Şimdi hafiften yine başlamış. İyice artsın diye bekliyorum. Bu sefer yıkayıp kapakları takmayacağım. Bir de o şekil  kontrol edeceğim.)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplariniz için teşekkür ederim. Bugün bir şey daha farkettim. Gece uzunlarla giderken ön cam bugulandi ve ön cam isitmasini çalıştırdım. Sonra farların ışığı biraz azaldı gibi geldi. Ardından yine isiticiyi açıp kapadim yine aynı şey. Arka isiticida da denedim sonuc yine aynı. Yani isiticilari açınca voltaj dalgalanmaları oluyor. Acaba rica etsem siz de gece aynı şeyi deneyip farlarda dalgalanma olup olmadığını kontrol eder misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gece oldu.Zahmet olmazsa yukarıda bahsettiğim olayı birisi deneyebilir mi? Duruma göre servise gideceğim. Garanti bitmek üzere o yüzden acele ediyorum.

 

Bu durumun olması çok anormal değil fakat eskiye nazaran yaşanan fark artmışsa akünün ömrü geliyor demektir. Servis 2 dk'da akünün durumunu kontrol edebiliir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.