Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Vites Değiştirirken Devir Tutma


Sabri Özer

Soru

Benim arabamda 45.000 kmdir her iki vites arasi debriyaja bastığımda devir diger vites için 2-3 saniye kadar olmasi gereken devirde bekler 1800-2000 arasi. Mesela 1. Viteste 3.000e ciktim debriyaja bastim 2ye aticam benim 1.800-2.000 devir arasi beklerki daha akıcı ve konforlu olsun (umarim anlatabilmişimdir)

Bayram öncesi servis uyarisi aldim arabadan servise gittim enjektörlere öğrenim yapıldı yazılım yüklendi gaz tepkimelero falan daha keskin oldu güzel oldu fakat başta anlattığım olay kayboldu. Şimdi eskisine alışık olduğumdan her vites arasi bi devir kaçırma yaşıyorum öne yığılıyorum falan. Servise götürdüm bana normal olmasi gerekenin bu olduğunu söyledi e dedim 45.000dir araba bende ve bu şekilde fabrikadan nasıl çıktıysa öyle ve bu benim çok hoşuma gidiyordu ama yeni yazılımla kayboldu. Ne yapmam gerekiyor ?

Bu en üstte anlattığım özelliği bilen var mı veya farkeden yoksa benim arabama özel mi :D

Bu mesaji okuyanlar ve farkında değilim diyenler, 2. Viteste 3.000e çıkın ve debriyaja basıp 3e atmayın deviriniz direk düşecek mi yoksa 2000 civarı 2 saniye tutacak mi 3. Vitesi atmaniz için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hepsinde var. Forumda bunu dile getiren oluyor takip edersen.

Nasıl geri gelir ? Bilmiyorum

Belki bilerek yapılmıştır.

Rev-matching galiba ismi

Servis öyle bir cevap verdiki bildiğimi unuttum. Arabayi bıraktım ama nasil geri gelir bende bilmiyorum. Umarim eskiye döner

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites değiştirmek için arabanın yardımına mı ihtiyaç duyuyorsun ki?

Normal vites değişiminde max 500 devir oynuyor bende, sen vites atarken kaç devir düşüyor bu halde?

Yok olmadı quick shifter alalım sana :)

 

Bu özellik her zaman çalışacak diye bir kaide yok sanırım, şayet kullandığım tüm F3 lerde bu özellik benim bilmediğim şartlarda çalışıyor. Şimdiki EB full güncel yazılıma sahip ve söylediğin özellik devam ediyor çalışmaya, tabi her zaman değil. Genelde sıkışık trafikte çalışıyor.

Belki ECU'nun unuttuklarını öğrenmesi falan gerekiyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet bende farkındayım bu durumun ve benimde çok hoşuma gidiyor. Belli bir devirde sabit kalıyor bikaç saniye araba. Bu özelliğin kaldırılması iyi olmamış.

Ömer Saldıran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biladerin dizel i benim 1.0 ı kullandığım gibi kullanırsam, yani bu şu:

vitesi yükseltmek için gaza basıyorum 2200 e geldi debriyaja bastım vites attım bu arada devir 1700 e düştü, debriyajdan çektim. araba 1700 devirde.. ister bu devirle gidin isterseniz gaza basıp hızlanın bir sonraki vites için..

 

aynı işi dizel f3 de yaptığımda devir 2200 den 1700 e düşüyor, ben vitesi atıp ayağımı çekene kadar rolanti devirine düşüyor, ayağı tamamen çekinde ibre yükselip uygun devire çıkıyor mesea 1700 e.. bu da çok iyi değil yarışmıyorsanız.. dizel de daha seri vites değiştirmek gerekiyor sanırım..

 

3 de giderken gaza bastık,  4 e attık ve 4. vites 1700 devirde yola devam ediyoruz

benzinde 1700-2200-1700 3 den   

dizelde 1700-2200-1700-900-1700

 

** belki aynı şeyden bahsetmiyoruz ama paylaşmak istedim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu en üstte anlattığım özelliği bilen var mı veya farkeden yoksa benim arabama özel mi :D

Bu mesaji okuyanlar ve farkında değilim diyenler, 2. Viteste 3.000e çıkın ve debriyaja basıp 3e atmayın deviriniz direk düşecek mi yoksa 2000 civarı 2 saniye tutacak mi 3. Vitesi atmaniz için

Benim arabada da var. en başta gıcık oluyordum. şimdi görmezden geliyorum.hiç bir serviste bizi çağırıp güncelleme yapacağız demediği gibi bu durumu söylediğimizdede bir sıkıntı yok dediler. yani uyutma moduna almışlar bizi. :claps:

bu durumu geri yükleyemiyorlar ise bence debriyaja basınca ayağınızı gazda tutun. :blink:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabamda 45.000 kmdir her iki vites arasi debriyaja bastığımda devir diger vites için 2-3 saniye kadar olmasi gereken devirde bekler 1800-2000 arasi. Mesela 1. Viteste 3.000e ciktim debriyaja bastim 2ye aticam benim 1.800-2.000 devir arasi beklerki daha akıcı ve konforlu olsun (umarim anlatabilmişimdir)

Bayram öncesi servis uyarisi aldim arabadan servise gittim enjektörlere öğrenim yapıldı yazılım yüklendi gaz tepkimelero falan daha keskin oldu güzel oldu fakat başta anlattığım olay kayboldu. Şimdi eskisine alışık olduğumdan her vites arasi bi devir kaçırma yaşıyorum öne yığılıyorum falan. Servise götürdüm bana normal olmasi gerekenin bu olduğunu söyledi e dedim 45.000dir araba bende ve bu şekilde fabrikadan nasıl çıktıysa öyle ve bu benim çok hoşuma gidiyordu ama yeni yazılımla kayboldu. Ne yapmam gerekiyor ?

Bu en üstte anlattığım özelliği bilen var mı veya farkeden yoksa benim arabama özel mi :D

Bu mesaji okuyanlar ve farkında değilim diyenler, 2. Viteste 3.000e çıkın ve debriyaja basıp 3e atmayın deviriniz direk düşecek mi yoksa 2000 civarı 2 saniye tutacak mi 3. Vitesi atmaniz için

Bu durumu bende yaşadım yeni yazılım yüklendikten sonra. Servise sorduğumda eski haldeyken dpf daha çabuk tıkanma yaptığı için bu şekilde süre kısaltmasına gidilmiş. Eskisi kadar uzun takılı kalmıyor ama bir süre sonra alışıyorsunuz ve biraz daha hızlı vites geçişi yapıyorsunuz :) ben alıştım şahsen sıkıntı kalmadı :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites değiştirmek için arabanın yardımına mı ihtiyaç duyuyorsun ki?

Normal vites değişiminde max 500 devir oynuyor bende, sen vites atarken kaç devir düşüyor bu halde?

Yok olmadı quick shifter alalım sana :)

Bu özellik her zaman çalışacak diye bir kaide yok sanırım, şayet kullandığım tüm F3 lerde bu özellik benim bilmediğim şartlarda çalışıyor. Şimdiki EB full güncel yazılıma sahip ve söylediğin özellik devam ediyor çalışmaya, tabi her zaman değil. Genelde sıkışık trafikte çalışıyor.

Belki ECU'nun unuttuklarını öğrenmesi falan gerekiyordur.

Alışkanlığım bu yönde olduğundan baya garipsedim. Belki alışıcam ama eski halini tercih ederdim.

Bu durumu bende yaşadım yeni yazılım yüklendikten sonra. Servise sorduğumda eski haldeyken dpf daha çabuk tıkanma yaptığı için bu şekilde süre kısaltmasına gidilmiş. Eskisi kadar uzun takılı kalmıyor ama bir süre sonra alışıyorsunuz ve biraz daha hızlı vites geçişi yapıyorsunuz :) ben alıştım şahsen sıkıntı kalmadı :)

Ben şahsen eski haline çevirsinler isterim. Şuan hızlı bir kalkış yapınca 1-2 arasi bol sallantılı oluyor. Ama eğer servis yeni yazılım böyle artik her araç böyle olacak makyajli kasalarda böyle olacak derse bisey diyemem. Ama eski halinin hiç dezavantajinin olmaması gibi çok da güzeldi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben şahsen eski haline çevirsinler isterim. Şuan hızlı bir kalkış yapınca 1-2 arasi bol sallantılı oluyor. Ama eğer servis yeni yazılım böyle artik her araç böyle olacak makyajli kasalarda böyle olacak derse bisey diyemem. Ama eski halinin hiç dezavantajinin olmaması gibi çok da güzeldi.

kesinlikle eski bekleme süresi daha konforluydu ama bu güncellemeden sonra sadece alışmamız gerekiyor başka bi seçenek yok malesef :) belki bir sonraki güncellemde farklı bişeyle karşılaşabilirz ama şimdilik buna alışıcaz :)

 

Bugun ben de 2. vitesten geciste dikkat ettim devirde bir bekleme olmuyor sanirim bende de yazilim guncel

sadece 2. vitese mahsus değil zaten bu durum. vites büyütmelerin hepsinde oluyor. yalnız şöylede bir durum var vites büyüteceğiniz sırada eğer gaza basmıyorsanız yani mesela meyilli bir yerde araba kendiliğinden hızlanırken vites büyütürseniz bu sistem çalışmıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaldırılması doğal, hem tüketimi hem emisyonu arttıracak bir özellik...

Hatta olanlarda da istemeden olmuş olabileceğini düşünebilirim. 

Ayrıca bu özelliğin olmadığı arabaları kullanmada da hiçbir sorun olmuyor, yokluğunu hiç hissetmedim bugüne kadar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende güncelleme sonrası gazın ayarı artmış gibiydi.

Konfor açısından daha az sarstığı için tercih edilebilir bence.

Servisin yazılımla ilgili söylediği şeylerin çoğunluğuna ben güvenmiyorum. Servis duyurusu ya da güncelleme bilgisi filan bulsak da oradan değişikliklere baksak çok güzel olurdu.

Güncellemeyi servisin tercih etmediğini de das önce çok kez söyledik. İlla istiyorsanız ekran gitti, anahtarı çektim araba çalışmaya devam etti, araba çalışmadı, akü başını sökeceğimi bilmeseydim yolda kalıyordum filan diyebilirsiniz, muhtemelen sorunu tespit edemeyip güncelleme ile çözülmesini bekleyecekler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Emisyon artışı yaptığına katılmıyorum. Hatta manuel aragaz verilmesi yada gaz verilmeden daha düşük devirde üst viteste kavrama yaptırılması daha çok tüketim sağlıyor. Kesinlikle uygun devrin sabitlenmesi benim çok akılcı bulduğum bir çözümdü. Eğer kalktı ise yanlışlık olmuştur. Bu arada hata kodu yalan dolanından nefret ediyorum. Kesinlikle usta değiller. Bir vw, bir audi ile yarışıyorsan zaman iyi şöförleri dinleyeceksin!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.