Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk2 Turboşarj Sorunu Hakkında


Muhammed Şentürk

Soru

Arkadaşlar öncelikle merhaba. Bu yaz tatilinden hemen önce ben de bir 2007 model bir Focus Collection HB alarak aranıza katılmış bulunmaktayım.

Geçtiğimiz Haziran ayının sonuna doğru bir tanıdık galerici ağabeyimden bir Focus aldım. 1 buçuk ay kullandığım aracın egzozdan çıkan siyah duman dışında bir sorunu gözükmüyordu.

Dumanın sebebi olarak Ford Altaş Otomotiv'de intercooler hortumunun metal ve kauçuk kısmının patlak olduğu söylendi.Babamın ısrarıyla yan sanayii bir hortum aldık taktırdık. Araca sıkıntısız şekilde binmeye devam ettim ta ki 17 Ağustos'ta satışını alana kadar.

Satışı aldıktan 2 saat sonra motordan siren sesleri gelmeye başladı. Sesi duyduğum an turbonun miadını doldurduğunu anladım.
2 gün sonra Istanbul'a dönmem gerektiği için babam araştırdı Samsun 19 Mayıs Sanayi Sitesi'nde Teknik Turbo diye bir dükkan buldu. Ağustos'un 19'unda söz konusu dükkana aracı yürüterek götürdük. Usta(!) milin kırıldığını revize ettirilmesi gerektiğini söyledi. 6 saat sonra aracı teslim etti.

Baştan beri orijinal parçadan yana olduğum için Samsun-Amasya-Ankara güzergahında aracı birazcık zorladım bana mısın demedi.

Ertesi gün Ankara-Istanbul yolunda Çamlıdere Kavşağı'nda saatte 205 km hıza kadar çıkardım yine hata vermedi. Çankırı'da 200 metre önümde rögar patlayıp karşı şeride fırladı sele girmek zorunda kaldım yine bir şey olmadı.

Bolu Tüneli çıkışı sisten dolayı 70 km/h ile giderken motordan yine motordan siren sesleri yükselmeye başladı.

Düzce Görür Otomotive kadar gittim. Aracın turbosunun yine değişmesi gerektiğini söylediler. 4850 lira gibi bir fiyat çıkardılar.

Şahsuvaroğlu Ford'da bulunan yakın bir arkadaşa akıl danıştıktan sonra Düzce'den Maltepe Şahsuvaroğlu'na kadar çekici sırtında geldim.
Serviste hasar tespiti yapıldı. 3250 lira fiyat çıkarıldı. 3 gün sonra arkadaşım test sürüşü için direksiyona geçince arıza lambasının yandığını ve akabinde aracın bir sürü problemi olduğu söylendi.

Samsun'daki usta geçinenler karteri, turbonun ayaklarını, banjo vidalarını yamultup, selenoid valfini bozmuşlar. Ayrıca aracın önceki sahibinin bozulan bütün parçalar yerine yan sanayi ve hatta uyumsuz parçaların takıldığını söylediler. Şöyle ki şapkalı bujiler yerine Connect'in vidalı bujilerini motor kapağına kaynatmışlar. Servisin çalıştığı usta bujileri sökmek için 5 buçuk saat uğraştı.

Devirdaim GM'nin, pabuçlar olması gerekenden 2mm daha dar. Sol ön takım patlak çıktı vesaire.

Nihayetinde, bana 4680 liralık bir fatura çıkarıldı.

Değişenler;

Turboşarj, eksantrik kayışı, sıvı conta, filtreler, yağ, v-kayışı, triger, eksantrik mili keçesi, selenoid valfi, 4 tane buji, yağ boşaltma tapası, EGR vakum supabı, devirdaim pompası, silindir kapak contası, 8 tane saplama diye uzayıp gidiyor.
Tavsiyem, turbo sorunu yaşayan arkadaşlar olursa şayet sakın işi bilmeyen bir adama yanaşmasınlar. Etraflıca araştırsınlar.

post-6952-0-20595300-1413412243.jpgpost-6952-0-17707600-1413412254.jpgpost-6952-0-57951200-1413412315_thumb.jp

Muhammed Şentürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun. Sanayide Usta! geçinen ve daha geçmeli kelepçenin nasıl takıldığını bilmeyen ustalar var usta seçerken çok dikkat edilmeli, asla bırakın uyumsuz parçayı yan sanayi denen uyduruk parçalar asla kullanılmamalı, hoş zaten usta eğer usta ise en baştan yan sanayi parçayı takmayı kabul etmez. Bende başıma gelen bu tür bir olaydan sonra sanayi işinden soğudum. Usta' nın biri yüzünden motor yakmıştım. Sandık motor takılmıştı aracıma araç çalışmamış usta! telefon edip bana diyor ki " araba çalışmıyor, acaba vurdursak çalışırmı" :wacko: !!! Turbo Dizel aracın vurdururak çalıştırabileceğine inanan bir usta !!!  :blink:  hemen Ford servisindeki arkadaşa yönlendirmiştim o çözdü.  

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbo Dizel aracın vurdururak çalıştırabileceğine inanan bir usta

 

Çalışır ama pompaya aşırı yük bineceğinden zarar verebilir. Yine de başka şansın yoksa yapılır. Ben 2 kere mecbur kaldım yaptım, bir şey olmadı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çalışıyor ama  

O kadar masraf edip sıfır motor taktırdık, yanında ne gerekiyorsa parçalıarını da aldık, vurdurarak mı çalıştırması lazım ustanın ? Sonuçta Ford' dan gelen arkadaş tarafından,  dişli uyumsuzluğundan çalışmadığı tespit edildi. vurdursaydı neler olabilirdi acaba .


Aracı vurdurmayın Dizel motorlarda yapılan en büyük hatalardan biri de budur. Yeni nesil dizellerde motor çalışır durumda değilse yağ basıncı oluşmaz bu nedenle vurdurma esnasında dizel pompasına aşırı yük biner ve ciddi zarara yol açabilir. Zaten aracınızın klavuzunda da aracınızı iterek çalıştırmayın yazar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sağolun arkadaşlar. Eksik olmayın. Sıkıntısız biniyorumşu an (en azından şimdilik.) Ola ki yine sıkıntı çıkar. Buradan yürürüz :)
Bu arada geçen ay akü bitmişti 2 kez ben de vurdurmak zorunda kaldım. Çalıştı çalışmasına da içim içimi yedi. Zira arkadaşlardan birinin daha öncesinde vurdururken bir Megane beynini yakmışlığı var. 10 kereye yakın aynı şeyi yapınca normal tabii.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Affınıza sığınarak soruyorum bende 2004 model 155 binde dizel c max sahidiyim yeni aldım sayılır turbo hakkında sorum olacaktı aracı stop edince üç dört saniye kadar cıııuuuvvv diye bir ses duyuluyor muhtemelen turbodan, bu durum normal mi ? sizin araçlarınızda da oluyormu bilgilendirirseniz çok sevinirim 

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Affınıza sığınarak soruyorum bende 2004 model 155 binde dizel c max sahidiyim yeni aldım sayılır turbo hakkında sorum olacaktı aracı stop edince üç dört saniye kadar cıııuuuvvv diye bir ses duyuluyor muhtemelen turbodan, bu durum normal mi ? sizin araçlarınızda da oluyormu bilgilendirirseniz çok sevinirim 

Saygılar...

Üstadım direksiyon hidroliğinden kaynaklıdır muhtemelen o ses. Motoru kapattığınızda hidrolik pompası iç basıncı dengelemek için geçici bir süre daha çalışır vaziyette kalır.

Sesin pompadan gelip gelmediğini anlamak için bir yöntem var. Motoru kapatır kapatmaz direksiyonu sağa sola çevirin. Direksiyonun sertleştiği an ses de kesiliyorsa hidrolik pompasından kaynaklıdır. Değilse baktırmak lazım.

 

Turboşarjdan olacağını zannetmiyorum. Motoru kapattığınızda egzoz gazı basıncı olmayacağı için turbo da çalışmaz.

 

Krank mili dakikada en fazla 6-7 bin devir atarken turbo 9-13 bin devir arası döner. Direkt motoru kapatmak turboya giden basıncı da aniden kesmek demektir. Bu da turbo milinin ömründen ömür götürür. Bir tavsiye; devirli kullanımlardan sonra stop etmeden önce, 1 dakika rölantide bekleyin. Blow-off valf taktırmak da turbo ömrünü uzatabilecek uygulamalardan biri. Ama sırf çıkardığı ses için gaz kökleyip bırakırsanız aksine ömrünü azaltır.

Muhammed Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sakın işi bilmeyen bir adama yanaşmasınlar

 

Muhammed bey'in (bu arada geçmiş olsun) söylemine +1 diyorum, özellikle -usta- olduğunu iddia eden o kadar çok kasap var ki piyasada.  Muhammed bey'in aracını katleden elemanı bulup ne yaptığını - nerede yanlış yaptığını anlatsanız ya sizi dinlemez, kaçar gider ya da kıvırır. Esnaflık ölmüş, insanlık tatile çıkmış... :( 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstadım direksiyon hidroliğinden kaynaklıdır muhtemelen o ses. Motoru kapattığınızda hidrolik pompası iç basıncı dengelemek için geçici bir süre daha çalışır vaziyette kalır.

Sesin pompadan gelip gelmediğini anlamak için bir yöntem var. Motoru kapatır kapatmaz direksiyonu sağa sola çevirin. Direksiyonun sertleştiği an ses de kesiliyorsa hidrolik pompasından kaynaklıdır. Değilse baktırmak lazım.

 

Turboşarjdan olacağını zannetmiyorum. Motoru kapattığınızda egzoz gazı basıncı olmayacağı için turbo da çalışmaz.

 

Krank mili dakikada en fazla 6-7 bin devir atarken turbo 9-13 bin devir arası döner. Direkt motoru kapatmak turboya giden basıncı da aniden kesmek demektir. Bu da turbo milinin ömründen ömür götürür. Bir tavsiye; devirli kullanımlardan sonra stop etmeden önce, 1 dakika rölantide bekleyin. Blow-off valf taktırmak da turbo ömrünü uzatabilecek uygulamalardan biri. Ama sırf çıkardığı ses için gaz kökleyip bırakırsanız aksine ömrünü azaltır.

Teşekkürler hocam ilgilendiğiniz için . Stop etmeden önce 45-50 saniye gibi beklerim mutlaka ama çalıştırıp hiç gaza basmadan dahi stop etsem yine aynı sesi çıkartıyordu tavsiye etmiş olduğunuz yöntemi deneyeceğim en kısa zamanda.

Mehmet Can YILMAZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler hocam ilgilendiğiniz için . Stop etmeden önce 45-50 saniye gibi beklerim mutlaka ama çalıştırıp hiç gaza basmadan dahi stop etsem yine aynı sesi çıkartıyordu tavsiye etmiş olduğunuz yöntemi deneyeceğim en kısa zamanda.

Estağfurullah üstat. Lafı bile olmaz. Yardımcı olduysam ne mutlu. Sesi, ses kaydedici ya da video yoluyla kaydetme şansınız varsa kaydedin bi' dinleyelim. Bildiğimiz bir şey ise daha net yorum yapabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.