Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Akü Tavsiyesi


Hakan G.

Akü tavisyesi  

89 üye oy kullandı

  1. 1. Hangi aküyü tavsiye edersiniz?



Önerilen Mesajlar

1 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Yok öyle bir şey.

Klima açıkken bal gibi çalışıyor.

Ancak dış ortam ısısı çok yüksekse, ki bende bu 30 derece üstü, klimadan bağımsız çalışmıyor. 

Tabii 30 derece ve altındaki ısılarda pek klima kullanılmıyor o da ayrı. 

Yalnız senin dış 36 derece ısıda çalıştırabilmen ilginç olmuş.

Bunun akü ile de bir bağlantısını kuramıyorum.

Aracın beynine giren arkadaşlar, SS ayarları ile oynanacak bir alan var mı?

Şu ısı sınırını 35'e falan çeksek.

VAG grubu araçla duruyoruz sıcak havada ışıkta, onlarınki küt duruyor, ben aval aval etrafı seyrediyorum gır gır gır.

Abi agm den kaynaklı değil ha 36 derece üstünde felan çalışması. Daha öncede çalışıyordu. 40 ları gördüğümde de çalıştı. Ama 2 ay felan anca gördük kendilerini :D video var ekleyebilirsem atıyım buraya.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2015 kılavuzundan:

Sistem, motoru aşağıdakiler gibi belirli durumlarda kapatmayabilir:
• Motor çalışma sıcaklığı düşük olduğunda.
• İç mekan sıcaklığını korumak için.
• Akü şarj seviyesi düşük. 
• Dış hava sıcaklığı çok yüksek veya çok düşük olduğunda.
• Hareket halinde sürücü kapısının açılması.
• Sürücü emniyet kemeri takılmamış.
• Ön cam ısıtması açık.

Dizel parçacık filtresinin yenilenme işlemi sırasında.
• Vites kutusu Spor veya Manuel kipte (sadece otomatik vites kutusu).
Sistem, motoru aşağıdakiler gibi belirli durumlarda otomatik olarak yeniden çalıştırabilir:
• İç ortam havası koşullarını muhafaza etmek için, örneğin klima.
• Akü şarj seviyesi düşük.
• Aracınız boştayken yokuş aşağı kaymaya başlar.
• Ön cam ısıtması açıldı.
• Sürücü emniyet kemeri takılmamış (sadece otomatik vites kutusu).
• Sürücü kapısı açıldı (sadece otomatik vites kutusu).
• Vites kutusu Spor veya Manuel kipe alındı (sadece otomatik vites kutusu).

--0 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Doğan Kurban yazdı:

video var ekleyebilirsem atıyım buraya

Gerek yok inanıyoruz :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim aküde 5 yılı devirdi... Orjinali duruyor hala... 

Geçen yıl bir değişmeye niyetlendim, anında canavar gibi SS falan çalışmaya başladı :)

Şuan hava aşırı sıcak SS çalışmıyor haliyle... Serin havalarda da nazlanarak çalılşıyor...

Yakın zamanda değişim şart...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim aküde 5 yılı devirdi... Orjinali duruyor hala... 
Geçen yıl bir değişmeye niyetlendim, anında canavar gibi SS falan çalışmaya başladı [emoji4]
Şuan hava aşırı sıcak SS çalışmıyor haliyle... Serin havalarda da nazlanarak çalılşıyor...
Yakın zamanda değişim şart...
 

Benim 3,5 yaşında arabamda 3. Akü şekerim. Kendi arabana bi maşallah de istersen.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:


Benim 3,5 yaşında arabamda 3. Akü şekerim. Kendi arabana bi maşallah de istersen.

 

Maşallah diyorum abi zaten de nazara gelecek :nazar: 

İlk Fren balatası 95 binde değişti mesela. 4 Defa ustaya götürdüm 60binden itibaren,

her usta bu daha sıfır gibi değişmem dedi.

değiştiğinde yarısı duruyordu balatanın, nasıl o kadar dayandı bilmiyorum :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Ahmet A. yazdı:

 

Maşallah diyorum abi zaten de nazara gelecek :nazar: 

İlk Fren balatası 95 binde değişti mesela. 4 Defa ustaya götürdüm 60binden itibaren,

her usta bu daha sıfır gibi değişmem dedi.

değiştiğinde yarısı duruyordu balatanın, nasıl o kadar dayandı bilmiyorum :)

 

Bak geliyo zopa haaa. 3.5 yaşında arabamda ön diskler ve 3. balata takımı takıldı. :D

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Selam Arkadaşlar,

 

Dün akşam işten çıkıp arabama bindim, arabayı çalıştırdım tam geri vitese takmak üzereydim ki, göstergeler dahil hiç bir ekranın çalışmadığını fark ettim. Fasrlar yanıyor, sinyaller çalışıyor, direksiyonda problem yok ancak göstergeler, ekranlar, park sensörleri, ayna kenarlarındaki ölü nokta uyarı ışıkları falan çalışmıyordu. Bi kaç kez kapatım açtım gene çalışmadı. Bende yol yardımı aradım, gerekli yönlendirmelerden sonra ilgili kişiye aktardılar durumu anlattığımda akü sorunu gibi duruyor ancak gelip bakmamız lazım ya da aracı aldırmamız lazım dediler. Bende aracımın çalıştığını kendim gelebileceğimi belirttim. Ancak akü yerine başka bir elektronik sıkıntı varsa yolda tehlikeli bir durum olabilir düşüncesi ile çekici çağırmaya karar verdim. Ne de olsa kasko ücretsiz gönderiyor :). Bir gün sonrasına da Tan Ota'dan servis randevusu almıştım bakım için :). Çekiciyle aracı getirdim bıraktım, sabah incelendi aküden olduğu anlaşıldı.

Arabayı sürerek götürsemde sorun olmazmış. Bakım zamanında yapılan ölçümler çok sağlıklı olamıyor. Çünkü araba zaten yol yapmış oluyor ve akü bir şekilde kendisini şarj ediyor. Akşam park edip, sabah işe gitmeden ölçmek lazım. Ya da en güzeli riske girmeden, 5-6 yıl olduysa aküyü değiştirmekte fayda var. Olmadık yerde arıza yapınca can sıkıyor, uğraştırıyor :).

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
8/10/2017 - 17:11 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

2011 aralık fabrika çıkışlı 2012 temmuz trafiğe çıkışlı arabanın aküsünü sonunda değiştirdim. Vartadan hep memnun kalmıştım, buda uzun süre gider umarım 2017 nisan üretimi. Yuvaya sorunsuz oturdu. n11den 279tlye aldım, eski akünün 30-50 tl gibi bir hurda bedeli var ancak henüz bagajda sanayiye uğradığımda vereceğim bir yere.

Not: start stoplu araçlar için uygun değildir.

 

IMG_0904.thumb.JPG.ac4ae17fab44b116ba9b14387b78badd.JPG

 

Buda eskisi:

IMG_0905.thumb.JPG.23efc62c43977a2843e794abe8073e0a.JPG

benim aracım da 2013 1.6 tdci.. bu sabah itibari aracı çalıştırdığımda küçük bi gariplik farketmiştim, araç bayılarak çalışmış gibiydi, marşın sonunda bi salma farketmiştim, ama araç çalışmıştı devam etmiştim,, akşam iş çıkışı aracı çalıştırmak istediğimde sürpriz yaptı marşı aldı ancak araba çalışmadı, ekran gitti normal mod yazısı ile tekrar ekran geldi..daha sonraki çalıştırma denemelerimde marş süreleri iyice kısaldı. ekran gitti geldi.. aküden olduğunu düşümüyorum, yüzüncü yılda ankarada bir ustam var lastikçi,70 AH yiğit akü için 320 lira dedi, pahalı sanki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, adnan canpolat yazdı:

benim aracım da 2013 1.6 tdci.. bu sabah itibari aracı çalıştırdığımda küçük bi gariplik farketmiştim, araç bayılarak çalışmış gibiydi, marşın sonunda bi salma farketmiştim, ama araç çalışmıştı devam etmiştim,, akşam iş çıkışı aracı çalıştırmak istediğimde sürpriz yaptı marşı aldı ancak araba çalışmadı, ekran gitti normal mod yazısı ile tekrar ekran geldi..daha sonraki çalıştırma denemelerimde marş süreleri iyice kısaldı. ekran gitti geldi.. aküden olduğunu düşümüyorum, yüzüncü yılda ankarada bir ustam var lastikçi,70 AH yiğit akü için 320 lira dedi, pahalı sanki

internete göre çok pahalı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

internete göre çok pahalı

eski aküyü kullanıp aktarma kabloları ile yenisine paralel bağlayıp , yenisini yuvasına oturtup, bağlantısını yapıp eskisini devreden ayırırsam aracın elektronik donanımınu resetlememiş olurum diye düşünüyorum.. ama kendim hiç yapmadım tabi akü değişimi gibi bişey, internetten gelesiye kadar da arabasız mı kalıcam.. eski hurda aküyü ustaya pazarlık malzemesi yapsam belki fiyat kırarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, adnan canpolat yazdı:

eski aküyü kullanıp aktarma kabloları ile yenisine paralel bağlayıp , yenisini yuvasına oturtup, bağlantısını yapıp eskisini devreden ayırırsam aracın elektronik donanımınu resetlememiş olurum diye düşünüyorum.. ama kendim hiç yapmadım tabi akü değişimi gibi bişey, internetten gelesiye kadar da arabasız mı kalıcam.. eski hurda aküyü ustaya pazarlık malzemesi yapsam belki fiyat kırarım

resetlenmesin diye uğraşmaya bence gerek yok. gün içinde alırsanız ertesi gün geliyor, ben aldığımda henüz bitmemişti o yüzden sorun yaşamadım.

internetten alsanızda eski akünün belli bir değeri var, aldığım yer 20 tl dedi ama daha fazla eder. bi ara sanayiye uğradığımda vereceğim bir yere.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu kilitledi ve kilidi açıldı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.