Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Çift Bölgeli Klima Sıcaklık Sorunu


Kaan Zaim

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

 

     Aracım 2012 1.0 ecoboost titanium. Çift bölgeli kilima sistemi mevcut. 2 gündür sol ve sağ taraflardaki sıcaklıklarda dengesizlik oluyor. Örneğin her iki tarafta 26,5 derecede iken sol taraftaki havalındırmalara elinizi yaklaştırdığınızda sıcaklığı bariz şekilde hissedebiliyorsunuz. Fakat sağ taraftaki havalandırmaya elinizi yaklaştırdığınızda ılık bir hava geliyor. Ayrıca sol taraftan fan daha kuvvetli hava veriyor. Sağ taraftan gelen hava akışı sola göre bariz derecede daha az.

    Konuyu bayağı bir araştırdım fakat böyle bir sorunu yaşayan olmamış sanırım. Tabiki konuyu en iyi çözecek yer yetkili servistir. Biraz sonra arayıp servisten randevu isteyeceğim. Eğer böyle bir sorun yaşayan veya konu ile ilgili tahmini olan arkadaşlar var ise önerilerini almak istiyorum. Çünkü servis muhtemelen sorunu tespit edebilmek için, on göğüsü sökmeye başlayacak. Belki bu durumun önüne geçebilirim :).

    


Az önce servis ile görüştüm, aracın 45.000 bakımında polen filitresi değişmemişti. Polen filitresi yüzünden bu sorun olabiliyor dediler. Cumartesi günü filitre değiştirilecek. Detayları buradan paylaşmaya devam edeceğim. Umarım sorun bu kadar basittir. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu şekilde sorunla karşılaşan olmadı sanıyorum forumda. 

Polen filtresinin buna sebebiyet vereceğini düşünmüyorum. Yazılımsal bir hata olabilir bana kalırsa, 

Ben olsam sol taraf havalandırma peteklerini komple kapatır bir denerdim. Ne elde ederim bilmiyorum ama fan hızını max'a alıp sıcaklığı en yükseğe alıp bi denemek lazım. 

Önce sağ tarafı, sonra sol tarafı ayrı ayrı da deneyebiliriz.

Bir de havalandırma kanallarının tamamen açık olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

     Aracım 2012 1.0 ecoboost titanium. Çift bölgeli kilima sistemi mevcut. 2 gündür sol ve sağ taraflardaki sıcaklıklarda dengesizlik oluyor. Örneğin her iki tarafta 26,5 derecede iken sol taraftaki havalındırmalara elinizi yaklaştırdığınızda sıcaklığı bariz şekilde hissedebiliyorsunuz. Fakat sağ taraftaki havalandırmaya elinizi yaklaştırdığınızda ılık bir hava geliyor. Ayrıca sol taraftan fan daha kuvvetli hava veriyor. Sağ taraftan gelen hava akışı sola göre bariz derecede daha az.

    Konuyu bayağı bir araştırdım fakat böyle bir sorunu yaşayan olmamış sanırım. Tabiki konuyu en iyi çözecek yer yetkili servistir. Biraz sonra arayıp servisten randevu isteyeceğim. Eğer böyle bir sorun yaşayan veya konu ile ilgili tahmini olan arkadaşlar var ise önerilerini almak istiyorum. Çünkü servis muhtemelen sorunu tespit edebilmek için, on göğüsü sökmeye başlayacak. Belki bu durumun önüne geçebilirim :).

    

Az önce servis ile görüştüm, aracın 45.000 bakımında polen filitresi değişmemişti. Polen filitresi yüzünden bu sorun olabiliyor dediler. Cumartesi günü filitre değiştirilecek. Detayları buradan paylaşmaya devam edeceğim. Umarım sorun bu kadar basittir. :)

Polen filtresine hemen suç atmak servisin kolayına gidiyor. Benim arabam daha 3 ayını doldurmadan polen %55 dolmuş değiştirilmesi lazım diyip 85 tl kitlediklerinden sonra ve o dolu dedikleri filtreyi 9 ay daha kullandıktan sonra akıllanmış oldum.Ben de Ümit e katılıyorum.Izgaraları kapatarak deneyin.Havanın az geldiği yer açık diğer ızgaralar kapalıyken havanın şiddeti artmıyorsa bir sorun olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisin kolayına gitmesi birşey değiştirmez çünkü ürünü değişince aynı sorun devam ederse onun iptal etmek zorunda kalır. Ayrıca polen filtresi önemli bir organ erken değişmesi içerdeki insanların sağlığı için faydalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu şekilde sorunla karşılaşan olmadı sanıyorum forumda. 

Polen filtresinin buna sebebiyet vereceğini düşünmüyorum. Yazılımsal bir hata olabilir bana kalırsa, 

Ben olsam sol taraf havalandırma peteklerini komple kapatır bir denerdim. Ne elde ederim bilmiyorum ama fan hızını max'a alıp sıcaklığı en yükseğe alıp bi denemek lazım. 

Önce sağ tarafı, sonra sol tarafı ayrı ayrı da deneyebiliriz.

Bir de havalandırma kanallarının tamamen açık olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

 

Polen filitresi benimde mantığıma pek yatmadı. Ama insan sorunun bu kadar basit bir şekilde çözülme ihtimali olmasına bile acayip seviniyor :). Polen filitresinden olmasını diliyor ve inanmak istiyorum diyebilirim :).

Havalandırma kanallarını kapattığımda azda olsa sağ tarafta bir artış oluyor. Kanalların tıkanmış olma ihtimalide mümkün. Ona artık servis bakacak. Açıkçası bu kadar aramama rağmen bu konu ile ilgili

bir sıkıntı çıkmamasına dayanarak, sorunun kanallarda ya da filtrede olabileceğini düşünüyorum. Eğer sistemde genel bir sıkıntı olsaydı, mutlaka birilerinin daha başına gelirdi :)

 

 

Polen filtresine hemen suç atmak servisin kolayına gidiyor. Benim arabam daha 3 ayını doldurmadan polen %55 dolmuş değiştirilmesi lazım diyip 85 tl kitlediklerinden sonra ve o dolu dedikleri filtreyi 9 ay daha kullandıktan sonra akıllanmış oldum.Ben de Ümit e katılıyorum.Izgaraları kapatarak deneyin.Havanın az geldiği yer açık diğer ızgaralar kapalıyken havanın şiddeti artmıyorsa bir sorun olabilir.

 

servis danışmanı çok emin konuştu polen filitresi ile ilgili. Yukarıdada bahsettiğim gibi, sol tarafın havalandırmalarını kapattığımda sağ tarafta bir artış oluyor.

 

sağ tarafın hava kanal petekleri kısılı veya kapalı olabilir bence kontrol etmekte fayda var :)

 

Sağ tarafın petekleri açık durumda :). Ama ben açık konuma getirdiğim halde, açılmıyor olmasıda bir ihtimal tabi ki :)

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Bahsetmiş olduğum sorunum ile ilgili cumartesi günü polen filitresinden olabileceğini söyleyen servise gittim. Durumu sözlü olarak anlattım. Göğüs ksımının arka tarfında havalandırma panellerini kontrol eden bir motor varmış. Onun arızalı olabileceğini, tüm göğüsün sökülmesi gerektiğini bu işleminde en az 3 gün süreceğini belirttiler. Sorun ile ilgili tüm teşis süresinin sadece sözlü olarak geçmesi, araç üzerinde her hangi bir kontrol yapmadan bu teşisin konulması beni çok tatmin etmedi. Tatmin olmadığım için, aracımı başka bir servise daha götürmeye karar verdim. Diğer servise durumu anlattım, servis danışmanı kaydımı açtı beklememi söyledi. Daha sonra beni çağırdı beraber, elektirik ustasının yanına gittik. Ben ustaya durumu anlattım, usta incelemeye başladı kilimayı resetledi, tekrar çalıştırdı, bahsettiğim durum tekrar oluştu. Tamam dedi ben inceleyeceğim. Sonra bilgisayara bağladı aracı, zaten araba bu durumla ilgili arıza kaydını oluşturmuş. Torpido tarafının altınca, sıcak hava akışını sağlayan motor varmış. O arızalanmış. Şanslıydım, parçada ellerinde vardı. O gün değişimini yaptılar, saat 10:30 da girdiğim servisten 2'de ancak çıkabildim. 

 

Şu anda bir sorun görünmüyor. Özellikle servis isimlerini yazmadım, çünkü benim muhatap olduğum servis danışmalarıydı. Bir kişinin ilgisizliğini tüm servise mal etmek istemiyorum açıkçası. Önemli olan sorunun çözülmesiydi, oda çözüldü.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Bahsetmiş olduğum sorunum ile ilgili cumartesi günü polen filitresinden olabileceğini söyleyen servise gittim. Durumu sözlü olarak anlattım. Göğüs ksımının arka tarfında havalandırma panellerini kontrol eden bir motor varmış. Onun arızalı olabileceğini, tüm göğüsün sökülmesi gerektiğini bu işleminde en az 3 gün süreceğini belirttiler. Sorun ile ilgili tüm teşis süresinin sadece sözlü olarak geçmesi, araç üzerinde her hangi bir kontrol yapmadan bu teşisin konulması beni çok tatmin etmedi. Tatmin olmadığım için, aracımı başka bir servise daha götürmeye karar verdim. Diğer servise durumu anlattım, servis danışmanı kaydımı açtı beklememi söyledi. Daha sonra beni çağırdı beraber, elektirik ustasının yanına gittik. Ben ustaya durumu anlattım, usta incelemeye başladı kilimayı resetledi, tekrar çalıştırdı, bahsettiğim durum tekrar oluştu. Tamam dedi ben inceleyeceğim. Sonra bilgisayara bağladı aracı, zaten araba bu durumla ilgili arıza kaydını oluşturmuş. Torpido tarafının altınca, sıcak hava akışını sağlayan motor varmış. O arızalanmış. Şanslıydım, parçada ellerinde vardı. O gün değişimini yaptılar, saat 10:30 da girdiğim servisten 2'de ancak çıkabildim. 

 

Şu anda bir sorun görünmüyor. Özellikle servis isimlerini yazmadım, çünkü benim muhatap olduğum servis danışmalarıydı. Bir kişinin ilgisizliğini tüm servise mal etmek istemiyorum açıkçası. Önemli olan sorunun çözülmesiydi, oda çözüldü.

Bence servisin ismini vermelisiniz.Çünkü bu tarz bir arıza bizim de başımıza gelirse hiç olmazsa zaman kaybetmeyelim ilgisiz servislerle.Sorununuzun çözülmesine sevindim.Size sorun var aslında.Aynı araç bende de var.Ben Abidinpaşa dan cebeciye varana kadar (sabah trafiğinde) kaloriferler sadece ılık hava veriyor.Yaklaşık 20 dakika sonra ısıtmaya başlıyor.Acaba sizin araçta benzer koşullarda aynı performanslamı ısı veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence servisin ismini vermelisiniz.Çünkü bu tarz bir arıza bizim de başımıza gelirse hiç olmazsa zaman kaybetmeyelim ilgisiz servislerle.Sorununuzun çözülmesine sevindim.Size sorun var aslında.Aynı araç bende de var.Ben Abidinpaşa dan cebeciye varana kadar (sabah trafiğinde) kaloriferler sadece ılık hava veriyor.Yaklaşık 20 dakika sonra ısıtmaya başlıyor.Acaba sizin araçta benzer koşullarda aynı performanslamı ısı veriyor.

 

Bahsettiğiniz durumun aynısı bendede mevcut. Sanırım bu bir sorun değil. Şöyle ki, bu motor ile ilgili internette bayağı bir araştırma yapmıştım. Motorun en büyük özelliği çok çabuk ısınması. Motoru çalıştırdıktan sonra 2 dakika gibi bir sürede motor sıcaklık göstergesi 90' dereceye geliyor. Aldığım günden beri bu durum dikkatimi çekmişti. Fakat kalorifer sisteminin tam performanslı olarak içeriye sıcak hava vermesi, yaklaşık olarak 10 dakikayı buluyor. Bu süre dış hava sıcaklığına göre değişiyor. 

Ben kendimce şöyle bir yorum getirdim. Motor tam olarak verimli çalışma sıcaklığına ulaşınca, sistem sıcak havanın içeriye gelmesine izin veriyor. Aksi durumda 2 dakika sonra tüm sıcak havayı alabiliyor olmamız lazım(ki bu durum çok zor olmalı :)). Fakat bu durumda motorun ve yağın ısınma süresi uzayacaktır. Bence sıcaklığı motor içerisinde tutarak, belli bir dereceden sonra kalorifer sistemine yönlendiriyor. 

 

 Zaten daha önce kullandığım grande punto aracımında, içeriyi ısıtması, 10-15 dakika sürerdi(Bu süre dış hava sıcaklığına göre azalır ya da artar). 2 araba arasındaki en büyük fark, hararet göstergesinin 90 dereceye gelme süresi. Biri 2 dakikada gelirken, diğer 7-8 dakikada anca gelirdi. 

 

Bizim arabalarımız için, bahsettiğiniz durum bir sorun değil bence :).

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Aradan geçen 3-4 ay içerisinde aynı sorun dün akşam itibari ile tekrar oluştu. Demek ki, yapılan işlemler asıl sorunu çözemedi. Büyük ihtimalle aracın, sıcak soğuk hava akışını yönlendiren sisteminde bir arıza var. Bu sistemde göüğüsün arkasında. Komple sökülmeden incelenemeyecek gibi duruyor. Aranızda daha önce serviste göğüsü söktüren oldu mu?. Bu konuda ankarada hangi servise güvenebiliriz?. Önerebileceğiniz bir servis ve usta var ise paylaşmanızı rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Aradan geçen 3-4 ay içerisinde aynı sorun dün akşam itibari ile tekrar oluştu. Demek ki, yapılan işlemler asıl sorunu çözemedi. Büyük ihtimalle aracın, sıcak soğuk hava akışını yönlendiren sisteminde bir arıza var. Bu sistemde göüğüsün arkasında. Komple sökülmeden incelenemeyecek gibi duruyor. Aranızda daha önce serviste göğüsü söktüren oldu mu?. Bu konuda ankarada hangi servise güvenebiliriz?. Önerebileceğiniz bir servis ve usta var ise paylaşmanızı rica ediyorum.

Tan otoya gitmiş miydiniz.?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracın göğüste kabarmalar olduğu için araba daha dört aylıkken garantiden tüm göğüs değişti. Ankara Oto Koç' ta (Eskişehir yolunda )yapıldı. Servis danışmanı Muzaffer bey ilgilenmişti. Iki ayı geçti ve bir sorun yok. Fabrikadan geldiği gibi. Memnunum.( maşallah diyelim... )

Özgür Engin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracı onlardan almıştım zaten. Sanırım onlara gideceğim bu iş için :). havalar biraz düzelsin gidip konuşacağım.

Bencede gidin. Hiç olmazsa doğru dürüst iş yapıyorlar. Girişte sağdaki ilk masada Fatih e selamımı söyleyin.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracın göğüste kabarmalar olduğu için araba daha dört aylıkken garantiden tüm göğüs değişti. Ankara Oto Koç' ta (Eskişehir yolunda )yapıldı. Servis danışmanı Muzaffer bey ilgilenmişti. Iki ayı geçti ve bir sorun yok. Fabrikadan geldiği gibi. Memnunum.( maşallah diyelim... )

 

evet orayı biliyorum. Zaten bu sorun için gittiğimde sıcak hava akışını sağlayan motorlardan birini onlar değiştirmişlerdi. bekelrken içeride görmüştüm 2 tane focusun ön göğsünü değiştiriyorlardı. ya oto koç ya da tan otodan birine gidicez artık.

Bencede gidin. Hiç olmazsa doğru dürüst iş yapıyorlar. Girişte sağdaki ilk masada Fatih e selamımı söyleyin.

 

tanıyorum :). benim servis danışmanımda o :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Dün ankarada hava çok güzeldi. Sıcaklıkta 29 derece olunca kilimayı açtım. Ben gayet rahat bir şekilde serinlemeye başlarken, yanımda oturan eşimin yüzü kızarmaya başladı :). Hatta camı falan açtı :). İçimden bir ses dediki bu işin gidişatı kötü, çözüldü denilen sorun belli ki çözülemedi. Elimi sağ tarafın kanallarına doğru uzatınca cayır cayır sıcak havanın geldiğini fark ettim. Benim tarafım buz gibi, sağ taraf sıcak. Hiç düşünmeden Tan otoya gittim, fatih bey'e verdim anahtarı. Artık neresini söküyasanız sökün, komple göğsü mü indirirsiniz, kilima sistemini mi sökersiniz, kalorifer peteğini mi açarsınız ben karışmıyorum dedim. Yeterki düzeltin geri verin bana araba mı :). Adım adım sürecin detaylarını buradan paylaşmaya devam edeceğim. En azından benzer sorunu yaşayanlar için fikir olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.