Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ben hortumu eskişehirdeki serviste değiştirttim ama benimkinde çatlak vardı su kaçırıyordu. kaçak yokken değişim olayı biraz servis danışmanıyla sizin aranızda.

eskişehirdeki temsilci bu konuda tsb yayınlanmamış dedi. bu sebeple değişimi ret edebilirler.

 

garantisi bitmişse aracın, 150 tl o hortuma vermeye gerek yok. asıl değiştirilmesi gereken kısım 20cmlik sol baştaki kısım, hortumculardan kalitelisinden istediğiniz ebatta kestirip kendinizde kelepçeyle değiştirebilirsiniz. tek dikkat etmeniz gereken alacağınız hortumun ısıya dayanıklı olması, içi örgülü olanından alırsanız daha sağlam olur. 5-10tlye halledilebilecek bir sorun.

servis değiştirdiğinde radyatör deposundan motorun diğer tarafına kadar uzanan ince hortumla birlikte değiştiriyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta Van'daki yetkili servise giderek hortumu gösterdim. Benimkinin sorunlu tip hortum olduğunu ve bu şekilde Türkiye genelinde bir çok kullanıcının aracındaki bu hortumu değiştirdiğini, bazı araçların da hortumun yırtılması sonucu soğutma suyu boşalması nedeniyle hararet yaptığını vs. anlattım.

 

Kendilerinin de bir kaç kez hortum değiştirdiklerini ancak bu değişimde hortumun sürtünme nedeniyle aşınması sonucu hortumun yırtıldığını, o nedenle değiştirdiklerini söylediler. Ben de hortumun sürtülecek bir tarafı olmadığını kaput açıkken izah etmeye çalıştım ancak servisteki görevli değişmelerin aşınma kaynaklı olduğunda ısrar etti. Değiştirsek bile takılan hortumun da aynı olduğunu ayrıca Ford'un parçanın değişmesiyle ilgili bir bülten, duyuru vs. yayınlamadığını da söyledi.

 

Ben de yorulup çıktım. Kontrol ederek kullanmaya devam edeceğim sonuç olarak. Mayıs gibi Ankara'ya gelebilirim belki Ankara'daki servislere de bi uğrarım konuyla ilgili olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu gün 30 bin bakımına gittiğim Kırşehir servisinden aradılar. Soğutma sistemiyle ilgili bir hortumun değişmesi gerektiğini söyleyip, bizde mi değiştirmek istersiniz diye sordular. Evet deyince parça sipariş edildi. Haberiniz olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu gün 30 bin bakımına gittiğim Kırşehir servisinden aradılar. Soğutma sistemiyle ilgili bir hortumun değişmesi gerektiğini söyleyip, bizde mi değiştirmek istersiniz diye sordular. Evet deyince parça sipariş edildi. Haberiniz olsun.

Demekki yayın yaptılar. Güzel bir gelişme. Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün Van'daki yetkili ford servisini arayarak hortum olayını tekrar sordum. Aracımın şasi numarasını girerek kontrol ettiler ve tekrar bana dönüş yaptılar. Söz konusu hortumun değişeceğini, parçayı talep ettiklerini, bir kaç güne kadar ellerine geçeceğini ve gelir gelmez bana bilgi vererek çağıracaklarını söylediler. Bülten mi adı her neyse o yayınlanmış yani, öyle söylediler. Hadi gözümüz aydın.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende yarın ford a gidecektim, ön deki gıcırtı için bunuda soralım bakalım..

burçlar yağlandı geçti, 20 gün sonra tekrar başladı. fabrikadaan onay isteyecekler ya değişim yada yağlama.. bakalım.. ilgili başlıklarda blgi veririm

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet, mühendislik kampanyası adı altında bir şey yayımlanmış.. detayları sormadım ama hortum değişecek, sipariş verildi..

servis müdürü arkadaş 2 aydır istanbul a gidip geliyor, toplantılara katılıyor.. kendisini göremedim yine. artık bizlerin onlarla konuşup, onların bunları yukarıya bildirmeleri mi desem, bizim ford u arayıp şikayetlerimiz mi desem; birşeyler değer katmış ve sonunda hortumu değiştirmeye karar vermişler..

(belki Kaan abi detayları paylaşır bilgisi varsa)

 

geç kalmış bir uygulama için ford a teşekkür mü etmem lazım bilemedim.. çünkü 1-2 hafta içinde cebimden hortumu değiştirtmeyi düşünüyordum. eski halini hatırlamasamda, şu anda taş gibi sert..

** gıcırtı diğer başlıkta :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

(belki Kaan abi detayları paylaşır bilgisi varsa)

 

...bahsedecek fazla bir şey yok aslında.

 

Daha önce de söylemiştim, Ford bu forumu okuyor. Bir kere şikayet dile getiriliyorsa ... "salla" ... söz konusu şikayet artış ve yayılma eğilimi gösteriyorsa ... "ne oluyor? bir bakalım" ...şikayet edilen şey konusunda kılçık forum kullanıcıları haklıysa bu defa ... "TSB yayınlayın, Türkiye çapında uygulamaya alın!" deniyor.  

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kılçık olmak iyidir.

 

yoktan re-call yarattınız be üstadım  :)  daha ne yapacaksınız?

Sıfırdan sisteme Teknik Servis Bülteni + Parça Değişim Operasyonu emri açtırdınız.

...iki gün sonra Almanya, İngiltere "bizim başımız kel'mi?" diyecek ... ama onlara verecek cevap hazır

- Sizin kılçıklar tembelse biz ne yapalım abicim?  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer,

yukarıda (belki Kaan abi paylaşır bilgisi varsa) dediğim mevzu aslında, yukarıdaki izahınız..

siz re-call diyorsunuz.. oradaki yetkiliye bakar mısınız benim araba için birşeyler çıkmış mı? diye sordum. "mühendislik kampanyası" çıkarılmış, soğutma hortumu değişecek dedi. bende yarım aklımla şu sonuca varıyorum: kampanya demek, müşteri isterse 140 tl lik hortumu 40 tl ye değişebilirsiniz.

 

yahu buna adam gibi re-call de.. müşterlerini ara.. servisimize buyrun bir işlem var de. bende hay hay geliyorum diyeyim. bir başkası artık burada yaşamıyorum izmir deyim derse, o nada hay hay buyrun izmir servislerimize size yardımcı olurlar de. bu kadar zor mu?

 

şimdi birisi birşeyler dermi "ne kadar çok şey istiyorsunuz, adamlar dediğinizi yaptı ya?"

 

** daha kılçıklığımız tescillenmedi abi; almanların 110, er-ol otomotiv in 150 tl ye sattığı 5-20 yağ hala 270-330 tl arası. mücadeleye devam :D

 

ekim gibi 1.0 motorların garantisi bitiyor. artık servislere bir güzellik yapın diyebilirler, ama yeni alanlara, 5-20 yağ raflara çıkmadığı sürece, kakalamaya devam ederler.

 

sanada teşekkür ederiz, illaki bir yerlerde bahsedip katkın olmuştur.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.