Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kılçık olmak iyidir.

 

yoktan re-call yarattınız be üstadım  :)  daha ne yapacaksınız?

Sıfırdan sisteme Teknik Servis Bülteni + Parça Değişim Operasyonu emri açtırdınız.

...iki gün sonra Almanya, İngiltere "bizim başımız kel'mi?" diyecek ... ama onlara verecek cevap hazır

- Sizin kılçıklar tembelse biz ne yapalım abicim?  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer,

yukarıda (belki Kaan abi paylaşır bilgisi varsa) dediğim mevzu aslında, yukarıdaki izahınız..

siz re-call diyorsunuz.. oradaki yetkiliye bakar mısınız benim araba için birşeyler çıkmış mı? diye sordum. "mühendislik kampanyası" çıkarılmış, soğutma hortumu değişecek dedi. bende yarım aklımla şu sonuca varıyorum: kampanya demek, müşteri isterse 140 tl lik hortumu 40 tl ye değişebilirsiniz.

 

yahu buna adam gibi re-call de.. müşterlerini ara.. servisimize buyrun bir işlem var de. bende hay hay geliyorum diyeyim. bir başkası artık burada yaşamıyorum izmir deyim derse, o nada hay hay buyrun izmir servislerimize size yardımcı olurlar de. bu kadar zor mu?

 

şimdi birisi birşeyler dermi "ne kadar çok şey istiyorsunuz, adamlar dediğinizi yaptı ya?"

 

** daha kılçıklığımız tescillenmedi abi; almanların 110, er-ol otomotiv in 150 tl ye sattığı 5-20 yağ hala 270-330 tl arası. mücadeleye devam :D

 

ekim gibi 1.0 motorların garantisi bitiyor. artık servislere bir güzellik yapın diyebilirler, ama yeni alanlara, 5-20 yağ raflara çıkmadığı sürece, kakalamaya devam ederler.

 

sanada teşekkür ederiz, illaki bir yerlerde bahsedip katkın olmuştur.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer,

yukarıda (belki Kaan abi paylaşır bilgisi varsa) dediğim mevzu aslında, yukarıdaki izahınız..

siz re-call diyorsunuz.. oradaki yetkiliye bakar mısınız benim araba için birşeyler çıkmış mı? diye sordum. "mühendislik kampanyası" çıkarılmış, soğutma hortumu değişecek dedi. bende yarım aklımla şu sonuca varıyorum: kampanya demek, müşteri isterse 140 tl lik hortumu 40 tl ye değişebilirsiniz.

 

yahu buna adam gibi re-call de.. müşterlerini ara.. servisimize buyrun bir işlem var de. bende hay hay geliyorum diyeyim. bir başkası artık burada yaşamıyorum izmir deyim derse, o nada hay hay buyrun izmir servislerimize size yardımcı olurlar de. bu kadar zor mu?

 

şimdi birisi birşeyler dermi "ne kadar çok şey istiyorsunuz, adamlar dediğinizi yaptı ya?"

 

** daha kılçıklığımız tescillenmedi abi; almanların 110, er-ol otomotiv in 150 tl ye sattığı 5-20 yağ hala 270-330 tl arası. mücadeleye devam :D

 

ekim gibi 1.0 motorların garantisi bitiyor. artık servislere bir güzellik yapın diyebilirler, ama yeni alanlara, 5-20 yağ raflara çıkmadığı sürece, kakalamaya devam ederler.

 

sanada teşekkür ederiz, illaki bir yerlerde bahsedip katkın olmuştur.

 

Çok acil kampanya olmadıkça böyle aranılmaz, servis'e geldiğinizde sizden habersiz işlem yapılır.

 

Otomobil tarihi bu işlemlerle dolu :) Bazen boşuna servis'e gidin denmez :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Bazen boşuna servis'e gidin denmez :D

boşuna derken, yanlış mı anladım ??? Çağatay ım.

vallahi benim bakıma daha 8-9 ay var, bu arada motor gümlese, garanti devam ediyor ama arabamın o hale düşmesini istemem.. motor sıfırlanmış olur demeyin lütfen :)

garanti bitince ne olacak, yanacak garibanım vatandaş, eğer bu işler gecikirse.

inşallah daha sonralarıda çatalın olduğu yerdeki diğer 2 hortum sıkıntı çıkarmaz.. ince olanı motora giriyor.. acaba o su taşıyor mu, yoksa termostat kablosumu içinden geçiyor..

 

neyse şimdilik bu kadarına şükür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

boşuna derken, yanlış mı anladım ??? Çağatay ım.

vallahi benim bakıma daha 8-9 ay var, bu arada motor gümlese, garanti devam ediyor ama arabamın o hale düşmesini istemem.. motor sıfırlanmış olur demeyin lütfen :)

garanti bitince ne olacak, yanacak garibanım vatandaş, eğer bu işler gecikirse.

inşallah daha sonralarıda çatalın olduğu yerdeki diğer 2 hortum sıkıntı çıkarmaz.. ince olanı motora giriyor.. acaba o su taşıyor mu, yoksa termostat kablosumu içinden geçiyor..

 

neyse şimdilik bu kadarına şükür.

 

Gümledi mi ? Hayır :)

 

Garanti bitecek yanacak vatandaş diyorsunuz da siz bir ürün yaptınız diyelim ve yaptığınız malın miyadı 5 yıllıkmış bunu siz üretirken fark etmiyorsunuz bile olduya işte üretim hatası nasıl bileceksin senin de garantin 3 yılmış, ee firma bile bile mi yapmış oldu şimdi? 

 

Bu işler size göre gecikme gözükebilir, başkası için ilk gün değişimi; doğru mudur? (Kimisinin hiç değişmeyecek)

 

Her insanın yapısı farklı; hizmet sektörü zor iş :) Gelinin nokta kasko candır olur ancak; neyin ne zaman nasıl olacağını kim bilebilir.

Yarın burada okumadığınız başka sebepten motor gümlerse sızlanacak kimse yok herhalde kısmet deyip geçeceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yakup Çağatay,

ben garantimi alırken uzatmıştım, sırf bu motor yeni, ne olur ne olmaz diye.. ama dediğim gibi motorun başına birşey gelsin istemem.. başka sebeplerle başka şeyler olursa bu ya yine üretim hatalı olacaktır yada kullanıcı.. benden birşey olursa her denene başım üstüne, ama öbür türlü birileri hatasını kabul etmeli. garanti bitse bile.

(bu araçlara min 10yıl ömür biçiliyor, düzenli bakımını yaptıran hakkını aramalı her türlü)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yakup Çağatay,

ben garantimi alırken uzatmıştım, sırf bu motor yeni, ne olur ne olmaz diye.. ama dediğim gibi motorun başına birşey gelsin istemem.. başka sebeplerle başka şeyler olursa bu ya yine üretim hatalı olacaktır yada kullanıcı.. benden birşey olursa her denene başım üstüne, ama öbür türlü birileri hatasını kabul etmeli. garanti bitse bile.

(bu araçlara min 10yıl ömür biçiliyor, düzenli bakımını yaptıran hakkını aramalı her türlü)

 

Problemin sadece bu motorla ilgisi olmadığını biliyoruz değil mi? (Ek bilgi) 

Düzenli bakım iyi hoş ama kullanım şartları diye bir şey var. Neyse uzar gider.

 

Günaydın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

"mühendislik kampanyası"

 

Üstadım arkadaşlar yanlış terim kullanmışlar ... mühendislik kampanyası diye bir şey yok. ViN numarasına bağlı genel TSB var ... o da şöyle çalışıyor. Diyelim ki Mehmet bey aracı getirdi, serviste iş emri açılırken sistem alarm veriyor "Bu şase'nin TSB'si var!" diyor ... not alınıyor, araç servis'e girince usta on-line sistemden iş emrine basılı referans ile TSB'yi buluyor. Diyelim ki bu TSB parça değişimini içeriyor (...öyle olacak diye bir şey yok tabi ... atıyorum kapı gergisini yağla diye de TSB çıkabilir) parça elinde var ise değiştiriyor, canı çekerse bilgi veriyor "Mehmet abi TSB vardı garantiden hortumunu değiştirdim" ya da haber vermiyor (çünkü Ford her işlemi müşteriy anlat diye talimat vermemiş / anlatma diye de talimatı yok ... iletişim tamamen bizim insiyatife bırakılmış) ...parça yoksa sipariş veriyor ve gidip Mehmet bey'e "Garantiden hortum değişiminiz var, parçayı sipariş ettim ... bir iki güne kadar gelir, parça gelince konuşalım ...y arım saatte değiştiririz." diyor.

 

...yani acil bir durum yoksa, hasta "kanamalı" değilse iş bu şekilde hallediliyor.

 

Ya durum acil ise?

 

O zaman TSB'nin aciliyet uyarısı yükseliyor ... sistemden rapor çekiliyor ve şase numaraları bayiler arasında bölünüyor ... örnek bana deniyor ki ... "Kaan senin sattığın ve sana bakıma gelen 50 tane şu araç var, işte iletişim bilgileri ... gerekli parçaları ve teknik data'yı da gönderiyoruz, müşterileri tek - tek arayın ve randevu verin." öyle de yapıyoruz. Milleti arıyor, servis'e davet ediyor ve değişim - onarım ya da artık istenen her ne ise onu yapıyoruz.

 

Yani acil olmayan durum bir kere yayınlandığı zaman kabaca aksine bir bildirim olmadığı süre için geçerli ... @Mehmet Demir, bey'in özelinde duruma bakalım. Servis Mehmet bey'i yakalamaya çalışır, yakalarsa (bakıma geldiğinde veya başka bir şikayet ile ziyaret ettiğinde veya atıyorum teyp kodu sorduğunda) TSB uyarısını görür, değişimi yapar.  

 

Bu arada bir şey oldu diyelim (olmasın tabi ki...) Mehmet bey servis'e gelmedi, ne bileyim? Servis uyudu ... atıyorum işte bir şekilde parça değiştirilmedi, hortum patladı ... motor yandı ... ama Mehmet bey'in garantisi bitmiş.

 

... no piroblem ... sonuçta sebep belli, esnekliğini yitirmiş hortum (malzeme kalitesi) ... hortum ile ilgili TSB var ama yapılmamış... Ford o parçayı değiştirmeyen servis ile bir XXX macerası yaşar ama Mehmet bey'e sandık makina verir. (garanti bitmiş olsa dahi) çünkü motor başka bir nedenden değil, sorun yaratabileceği düşünülen bir parçanın iflası yüzünden arızalanmıştır ... yani garanti bitmiş olsa dahi mütesessil sorumluluk devam etmektedir.

 

Sonuç : İsteyen kılçıklık yapmayı sürdürsün tabi ki ... sonuçta onlar erken uyarı sistemi gibi genelin "iyiliğine" çalışıyor, ama uyarı alındı, TSB yayınlandı acil bir durum olmadığı için servis'e gelen araçlar işleme sokuluyor ... durum kontrol altında. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

boşuna derken, yanlış mı anladım ??? Çağatay ım.

vallahi benim bakıma daha 8-9 ay var, bu arada motor gümlese, garanti devam ediyor ama arabamın o hale düşmesini istemem.. motor sıfırlanmış olur demeyin lütfen :)

garanti bitince ne olacak, yanacak garibanım vatandaş, eğer bu işler gecikirse.

inşallah daha sonralarıda çatalın olduğu yerdeki diğer 2 hortum sıkıntı çıkarmaz.. ince olanı motora giriyor.. acaba o su taşıyor mu, yoksa termostat kablosumu içinden geçiyor..

 

neyse şimdilik bu kadarına şükür.

 

 

bende su deposundan motorun sağ yanına giren ince hortum da dahil tamamı değişti

Özgür Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Re-call kararı demek ve bunu yayınlamak hukuken ayıplı mali kabul etme durumu oluşturuyor. Birde ar-ge labaratuvar ve satinalmadan birkaç kurban verilmesi demek. Re-call beklemeyelim servisimize gidelim abi bir bakalım nesi var nesi yok diyelim. Hatta şanslıysak Kaan abinin muhabbetine hasıl olalım.

Mehmet Bey çok haklı yanlış anlaşılmasın. :) Re-call davranışı aslında müşteriyi bağlıyor. Toyota müşterisi ne der biliyormusunuz. Toyota satıp unutmaz beni düşünüyor der. Bazı firmalar sahte re-call yapar. Müşterimi düşünüyorum diye örnek ikea bardak altlığı vb. öyle bisey çağırmıştı.

volkan onder tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.