Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Doğan abinin araba:

ZZKaY7V-2.jpg

Kronik bir sorundan haberdar değil servis. Hatta internetten okuyup gelip benimkini değiştirin diyen olmuş. En az 500-1000 km'de bir kontrol şart. Her araç için alışkanlık haline getirilmeli aslında, 2 dakika almayan bir şey kaputu açıp bakınmak da ben de çok nadir kontrol edenlerdenim malesef.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11/27/2014 - 13:33 tarihinde, Mertcan Çelik yazdı:

Doğan abinin araba:ZZKaY7V-2.jpg

Kronik bir sorundan haberdar değil servis. Hatta internetten okuyup gelip benimkini değiştirin diyen olmuş. En az 500-1000 km'de bir kontrol şart. Her araç için alışkanlık haline getirilmeli aslında, 2 dakika almayan bir şey kaputu açıp bakınmak da ben de çok nadir kontrol edenlerdenim malesef.

Aha benim arabanın namusu gitti cılbak fotosu çıkmış internette :) Neyse sen haftaya bakarsın artık. Bugün baktık nasılsa :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neyse sen haftaya bakarsın artık. Bugün baktık nasılsa :)

80.000'de 10 kere bakmamışımdır da özellikle yağa bakmak için arabanın soğuk olması gerek mesela, böyle gereklilikler tembelliğime tuz biber oluyor unutunca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim arabada 2013 ford focus trend x 1.0 ecoboost. daha iki hafta önce 1 yıllık bakım için adana otokoç'a gittim. tüm bakımların yapıldığı söylendi. 530TL bayıldık. şimdi birde bu konuyu okuyunca hemen arabaya bakayım dedim kendi kendime acaba hortum nasıl diye. hortum ne yazık ki eski tip, yani arkadaşın ilk sayfada verdiği ilk resimdekinin aynısı. servis bir şey değiştirmemiş kısacası. eğer tüm servislerin bu konudan haberi varsa değiştirmeleri gerekmiyor muydu?

 

 valla parayı almaya gelince o kadar iyiler ki. ama iş yapmaya gelince ustayla bile rica minnet görüşebiliyorsun. şimdi ne yapmamı önerirsiniz. tekrar servise gidip değişim istemelimiyim sizce? önemli bir konu ama madem tüm servislerin bu durumdan haberi var deniyor, niçin bu hortum değiştirilmedi acaba?

Gökhan Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

 

Doğan bey,

 

Öncelikle çok geçmiş olsun. Canınızın sıkıldığını tahmin edebiliyorum. Araç meselesi hakkında bilgim yok malesef :(. Ama 5 günlük tamiratlarda bile araç verebilen servisler biliyorum. Servis sorumlularına, durumu anlatsanız araca ihtiyacınız olduğunu, günlük işelerinizde kullanmanız gerektiğini, 10 gün sürenin sizin açınızdan sıkıntı olacağını, birazda işin içine edebiyat katarak :) anlatmayı deneyebilirsiniz. Belki insafa gelip, bir araç temin edebilirler:). Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

 

Tekrar çok geçmiş olsun. Halledilemeyecek bir iş değil allahtan. Servis gereğini yapacaktır, içiniz rahat olsun.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan bey,

Öncelikle çok geçmiş olsun. Canınızın sıkıldığını tahmin edebiliyorum. Araç meselesi hakkında bilgim yok malesef :(. Ama 5 günlük tamiratlarda bile araç verebilen servisler biliyorum. Servis sorumlularına, durumu anlatsanız araca ihtiyacınız olduğunu, günlük işelerinizde kullanmanız gerektiğini, 10 gün sürenin sizin açınızdan sıkıntı olacağını, birazda işin içine edebiyat katarak :) anlatmayı deneyebilirsiniz. Belki insafa gelip, bir araç temin edebilirler:). Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

Tekrar çok geçmiş olsun. Halledilemeyecek bir iş değil allahtan. Servis gereğini yapacaktır, içiniz rahat olsun.

Arızanın sebebi fabrikasyon dediler. Yani kullanıcı ile ilgili bir durum değil. Su eksilttiğindendi şikayetim ama suyu gözle tespit edemedim. Lifte aldıklarında alt kapağı sökünce suyu görmüşler. Sabah 9 dan akşam 4 e kadar araştırıp tespit etmişler. Bana söylenen 10 işgününü aşarsa tamir süresi araç alabilirmişim. Hayırlısı artık bakalım. İlk yolda motor açtırmak hoşuma gitmedi açıkcası. Ama fordu aramayı düşünüyorum. Üretim hatası olduğundan maduriyetimi gidermelerini isteyeceğim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

 

Yasa diyor ki "10 günü geçen onarımlarda eşdeğer yedek araç tahsis edilir." Gene de Kaan beyin dediği gibi konuyu BMiS ile görüşmekte yarar var, zorunluluk olmasa dahi yasal sınırın altında kalan onarımlarda iyiniyet çerçevesinde araç verildiğine şahit oldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

 

Geçmiş olsun, bu kadar uzun süreli imalat hatasına bağlı mahrumiyetlerde ikame araç temini müşteri menuniyeti politikasının bir parçasıdır. 

Her srevis buna sıcak bakmayabilir. Önce sempatik kanallardan, olmazsa 

Aracı orada bırakıyor ve BMiS'dan alacağınız destek ile Ford Destek Hattını arayıp size aynı gün içinde ya da saat geç ise takip eden gün tahsis edilen ikame aracı alıyorsunuz.

 

 

Kolay gelsin

 

 

benim arabada 2013 ford focus trend x 1.0 ecoboost. daha iki hafta önce 1 yıllık bakım için adana otokoç'a gittim. tüm bakımların yapıldığı söylendi. 530TL bayıldık. şimdi birde bu konuyu okuyunca hemen arabaya bakayım dedim kendi kendime acaba hortum nasıl diye. hortum ne yazık ki eski tip, yani arkadaşın ilk sayfada verdiği ilk resimdekinin aynısı. servis bir şey değiştirmemiş kısacası. eğer tüm servislerin bu konudan haberi varsa değiştirmeleri gerekmiyor muydu?

 

 valla parayı almaya gelince o kadar iyiler ki. ama iş yapmaya gelince ustayla bile rica minnet görüşebiliyorsun. şimdi ne yapmamı önerirsiniz. tekrar servise gidip değişim istemelimiyim sizce? önemli bir konu ama madem tüm servislerin bu durumdan haberi var deniyor, niçin bu hortum değiştirilmedi acaba?

Dedim, demedim mi...

Sakal mı bıraksam?

Kesinlikle değiştirilmesi için en kısa zamanda başvurun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel ford otosan ile görüştüm durumu anlattım. Aracım olmaması sebebiyle mağdur olacağımı ilettim. İkame araç için talep girdiler. Yarın sanırsam ararlar. Peki bir soru daha sormak istiyorum. Arabam 1 yıllık ve motor açılacak. Arabam değer kaybına uğramayacakmı. Bununla ilgili ne yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel ford otosan ile görüştüm durumu anlattım. Aracım olmaması sebebiyle mağdur olacağımı ilettim. İkame araç için talep girdiler. Yarın sanırsam ararlar. Peki bir soru daha sormak istiyorum. Arabam 1 yıllık ve motor açılacak. Arabam değer kaybına uğramayacakmı. Bununla ilgili ne yapabilirim.

bu arabaya bindiğiniz sürede ilk kez mi su eksiltti ve bu hata çıktı.. evetse, sorun imalat hatası tamamda neden şimdi.. sorun contamı, bir yerlerde çatlama mı?

özellikle bunu vurgulayın servise

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu arabaya bindiğiniz sürede ilk kez mi su eksiltti ve bu hata çıktı.. evetse, sorun imalat hatası tamamda neden şimdi.. sorun contamı, bir yerlerde çatlama mı?

özellikle bunu vurgulayın servise

Abi sanırsam ekimdeki bakım öncesine kadar hafif eksiltiyordu. Bakımda suyu tamamlamışlar. 40 gün kadar sonra yani bu hafta baktığımda min çizgisinin 1 parmak altındaydı. Yani 40 günde 3-4 parmak eksiltti. Servis kullanımla kesinlikle alakası yok. Fabrikasyon hata diyor contadan sızıyormuş
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi sanırsam ekimdeki bakım öncesine kadar hafif eksiltiyordu. Bakımda suyu tamamlamışlar. 40 gün kadar sonra yani bu hafta baktığımda min çizgisinin 1 parmak altındaydı. Yani 40 günde 3-4 parmak eksiltti. Servis kullanımla kesinlikle alakası yok. Fabrikasyon hata diyor contadan sızıyormuş

ok.. inşallah contadır.. bencede sırf conta ise kafaya takmaya değmez.. ben sadece adamlara hatırlatmakta fayda var diyorum, pirpiriklik varya..  sonra garantisi bitince daha büyük arıza oluşmasın diye..  geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ok.. inşallah contadır.. bencede sırf conta ise kafaya takmaya değmez.. ben sadece adamlara hatırlatmakta fayda var diyorum, pirpiriklik varya.. sonra garantisi bitince daha büyük arıza oluşmasın diye.. geçmiş olsun.

Cumartesi gidip bir bakıp ayrıntılı bilgi alcam abi. Net bilgileri paylaşırım burada
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yaklaşık bir yıl önce aynı olay benimde başıma geldi bir pazar sabahı cam suyu eklemek için kaputu açtığımda motor su kutusunun tamamen boş olduğunu gördüm ve beynimden vurulmuşa döndüm. 

 

hemen ford acil yardımı aradım ama bana verilen cevap hiç bişey yapamayacakları anca pazartesi günü çekici ile servise alınabileceği oldu bende sinirlendim. ve hazır su alarak önce kaynattım sonrada ilave ettim. fakat doldurmaya başladığım andan itibaren su seviyesi yükselmeye başladı. sonra motoru çalıştırdım herhangi bir sıkıntı yoktu çalışmasında zaten komik olan arkadaşlarında bahsettiği gibi suyun eksildiğini görmeden öncede arabanın çalışmasında hiç bir sıkıntı yoktu hiç hararet yapmadı ibre yükselmedi kaldı ki gerçekten aracı devirli kullanırım.

 

neyse uygun bir zamanda aracı izmir arkas servisine götürürdüm saolsunlar ilgilendiler önce motorun soğumasını bekledik 1 saat sonra basınç testi yaptıklarını söylediler ve herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler bende bu durumun nası olduğunu sordum bana verilen cevap fabrikadan çıkarken suyun az konulmuş olabileceği idi.

 

ilk yıl bakımına az bir süre kaldığı için serviste üstüne düşerim dedim ilk yıl servisi için izmir otokoça bıraktığımda bu durumunda anlattım servisten çıkarken hortumu sıkan bir kelepçenin gevşek olduğunu onu değiştirdiklerini basınç testi yaptıklarını herşeyin normal olduğunu dile getirdiler 2 ay kaldı ikinci yıl servisine şuana kadar eksilme olmadı ama şimdi fark ettim ki benim sıkıntılı olan hortumu değiştirmemişler hafta sonu gidip bırakıcam servise değişim için.

 

anlamadığım nokta ise neden değiştirmedikleri madem sıkıntılı bir parça değiştirin arkadaş iş yerimde iki arkadaş aynı anda aldık bu araçtan yani biz rahat gözlem yapabiliyoruz farklı servislerde periyodik bakım yaptırdığımız halde iki araçta da değişim olmamış bu parçada.

 

inşallah bizde de sıkıntı çıkmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.