Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Az evvel ford otosan ile görüştüm durumu anlattım. Aracım olmaması sebebiyle mağdur olacağımı ilettim. İkame araç için talep girdiler. Yarın sanırsam ararlar. Peki bir soru daha sormak istiyorum. Arabam 1 yıllık ve motor açılacak. Arabam değer kaybına uğramayacakmı. Bununla ilgili ne yapabilirim.

bu arabaya bindiğiniz sürede ilk kez mi su eksiltti ve bu hata çıktı.. evetse, sorun imalat hatası tamamda neden şimdi.. sorun contamı, bir yerlerde çatlama mı?

özellikle bunu vurgulayın servise

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu arabaya bindiğiniz sürede ilk kez mi su eksiltti ve bu hata çıktı.. evetse, sorun imalat hatası tamamda neden şimdi.. sorun contamı, bir yerlerde çatlama mı?

özellikle bunu vurgulayın servise

Abi sanırsam ekimdeki bakım öncesine kadar hafif eksiltiyordu. Bakımda suyu tamamlamışlar. 40 gün kadar sonra yani bu hafta baktığımda min çizgisinin 1 parmak altındaydı. Yani 40 günde 3-4 parmak eksiltti. Servis kullanımla kesinlikle alakası yok. Fabrikasyon hata diyor contadan sızıyormuş
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi sanırsam ekimdeki bakım öncesine kadar hafif eksiltiyordu. Bakımda suyu tamamlamışlar. 40 gün kadar sonra yani bu hafta baktığımda min çizgisinin 1 parmak altındaydı. Yani 40 günde 3-4 parmak eksiltti. Servis kullanımla kesinlikle alakası yok. Fabrikasyon hata diyor contadan sızıyormuş

ok.. inşallah contadır.. bencede sırf conta ise kafaya takmaya değmez.. ben sadece adamlara hatırlatmakta fayda var diyorum, pirpiriklik varya..  sonra garantisi bitince daha büyük arıza oluşmasın diye..  geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ok.. inşallah contadır.. bencede sırf conta ise kafaya takmaya değmez.. ben sadece adamlara hatırlatmakta fayda var diyorum, pirpiriklik varya.. sonra garantisi bitince daha büyük arıza oluşmasın diye.. geçmiş olsun.

Cumartesi gidip bir bakıp ayrıntılı bilgi alcam abi. Net bilgileri paylaşırım burada
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yaklaşık bir yıl önce aynı olay benimde başıma geldi bir pazar sabahı cam suyu eklemek için kaputu açtığımda motor su kutusunun tamamen boş olduğunu gördüm ve beynimden vurulmuşa döndüm. 

 

hemen ford acil yardımı aradım ama bana verilen cevap hiç bişey yapamayacakları anca pazartesi günü çekici ile servise alınabileceği oldu bende sinirlendim. ve hazır su alarak önce kaynattım sonrada ilave ettim. fakat doldurmaya başladığım andan itibaren su seviyesi yükselmeye başladı. sonra motoru çalıştırdım herhangi bir sıkıntı yoktu çalışmasında zaten komik olan arkadaşlarında bahsettiği gibi suyun eksildiğini görmeden öncede arabanın çalışmasında hiç bir sıkıntı yoktu hiç hararet yapmadı ibre yükselmedi kaldı ki gerçekten aracı devirli kullanırım.

 

neyse uygun bir zamanda aracı izmir arkas servisine götürürdüm saolsunlar ilgilendiler önce motorun soğumasını bekledik 1 saat sonra basınç testi yaptıklarını söylediler ve herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler bende bu durumun nası olduğunu sordum bana verilen cevap fabrikadan çıkarken suyun az konulmuş olabileceği idi.

 

ilk yıl bakımına az bir süre kaldığı için serviste üstüne düşerim dedim ilk yıl servisi için izmir otokoça bıraktığımda bu durumunda anlattım servisten çıkarken hortumu sıkan bir kelepçenin gevşek olduğunu onu değiştirdiklerini basınç testi yaptıklarını herşeyin normal olduğunu dile getirdiler 2 ay kaldı ikinci yıl servisine şuana kadar eksilme olmadı ama şimdi fark ettim ki benim sıkıntılı olan hortumu değiştirmemişler hafta sonu gidip bırakıcam servise değişim için.

 

anlamadığım nokta ise neden değiştirmedikleri madem sıkıntılı bir parça değiştirin arkadaş iş yerimde iki arkadaş aynı anda aldık bu araçtan yani biz rahat gözlem yapabiliyoruz farklı servislerde periyodik bakım yaptırdığımız halde iki araçta da değişim olmamış bu parçada.

 

inşallah bizde de sıkıntı çıkmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar benim arabamın üretim hatalı olduğunu ispatlamam halinde aşağıdaki haklarımı kullanabilmem gerekir değilmi.Kanunlarla aram pekte iyi değil.Anlamamışta olabilirim.Kırmızı ile belirttiğim bölümü talep etme hakkım var en kötü anladığım kadarıyla.

Ayıplı mal

MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir

İspat yükü

MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

B) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ufak tefek şeyler için böyle bişey olmaz. Garanti olmasın o zaman, hatalı herşeyi iade edelim :D

Abicim motor kapağı açtırmak heleki 15bin km de bence normal değil.Ki servisin kendisi söylüyor üretim hatası var diye.Ya uzun yolda motor yaksaydık :) .Ben bişey istemiyorum aracımı hakkıyla onarsınlar ve değer kaybımı karşılasınlar yeter.Bak navi ye hayır demem haberin olsun.Bir de ücretsiz bakım isterim bide tmm tmm başka yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim motor kapağı açtırmak heleki 15bin km de bence normal değil.Ki servisin kendisi söylüyor üretim hatası var diye.Ya uzun yolda motor yaksaydık :) .Ben bişey istemiyorum aracımı hakkıyla onarsınlar ve değer kaybımı karşılasınlar yeter.Bak navi ye hayır demem haberin olsun.Bir de ücretsiz bakım isterim bide tmm tmm başka yok.

Makyajlısından versinler abi :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıkıntılı parça garanti dahilinde değişmemiş ise ve aracın garantisi bitti ise ve bu yüzden motor yakarsa durum ne olacak peki ?

Abi bu benim 1 yılda yaşadığım ikinci büyük sorun.Arabam daha 600km bile olmadan trafiğin göbeğinde vitesleri kilitledi.Zar zor işyerimin önüne götürdüm arabayı ama vitesler düzelmişti.Adam gibi ilgilenmemişlerdi bile.Kayıtlarda da var sorunla iilgili herşey.Bu sebeple artık sıkıldım bakma dalgaya vuruyorum ama 10 yaşındaki arabada bile bu kadar sorun yaşamadım.Ki sıfır arabada 1 yılda bu kadar bunalttı beni.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani genel duruma bakıldığı vakit servise yakın zamanda servise gidip gelmiş ve ilgili parçası değişmemiş arkadaşlar olduğu görülüyor,  herkes forumu takip etmiyor bilmeyenler ne yapacak, durumdan haberdar olmayan ve garantisi bitmek üzere olan arkadaşların başına gelecebilecek böyle bir sıkıntıda servislerin üretim hatası olarak kabulleneceğini ben hiç düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Felaket tellallığına gerek yok. Gereken yapılır bir şekilde. Örnekleri okumak yetmiyorsa tüketici yolunu bulacak bu kadar basit.

Ne diye kasko sigortaya para veriyoruz.

Aldığı mala bakmayan, koyveren, ilgilenmeyen insanları düşünecek vakti olanlar tartışabilir tabi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bencede Hakan bey doğru söylüyor herkes forum takip edecek diye birşey yok  Ford madem bu aracı yapmış piyasaya sunmuş herhangi bir hatası varsa ayıbı varsa birinci dereceden tüketiciyi uyarma işi kendisine aittir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.