Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bencede Hakan bey doğru söylüyor herkes forum takip edecek diye birşey yok Ford madem bu aracı yapmış piyasaya sunmuş herhangi bir hatası varsa ayıbı varsa birinci dereceden tüketiciyi uyarma işi kendisine aittir.

Kaan Abinin yazdıklarından bunları çıkartmanız şaşırtıcı.

Zaten adam malına sahip çıkmış?

Kimse İnternet'e bile bakmak zorunda değil ama kullanım klavuzuna baktınız mı ?

Bazı kontrolleri yapmanız gerektiğini de forumda okuyacak değilsiniz ya :)

 

 

Bu da bilgi:

 

FocusClubTr--1417126099.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim orda soğutma suyunu kontrol edin diyo hortumları kontrol edin demiyo madem ben kontrol edecem niye servise 5 TL ilk iş için 15 TL veriyoruz baksınlar kardeşim serviste arabanın teyibini açıp dinliceklerine işlerini yapsınlar garanti bitti hotum patladı motor yandı ne olacak yazık değilim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuya duyguları karıştırmadan yaklaşalım...

 

1. Ford'un sınırlı sayıda aracı kapsasa da olası ağır hasarlanma riski nedeniyle hortum değişikliği için daha ciddi bir yaklaşım sergilemesi, en azından TSB çıkartması gerekiyor idi. Bence yeterince önemsenmemiş ve hala potansiyel bir tehlike olarak kullanıcıyı tehdit ediyor. Neden hafife alındığını bilemiyorum, geri çağırmanın güvenilirlik imajını zedeleyecek olması, sürecin servis giderlerini olumsuz etkilemesi, olası sonuçların hafife alınmış olması vb. bilmediğimiz pek çok nedeni olabilir. Ancak şu forumdaki durum bile konunun sanıldığı gibi hallolmamış olduğunu gösteriyor. 

2. Bu kadar net tanımlanmış ve malzeme kusuruna bağlı bir sorun da garanti süresi bitse dahi Ford Otosan'ın müşteriyi mağdur etmeyeceğinden eminim. Bazı, bir ölçüde sinir bozucu iletişim gereksinimleri doğabilir ama sorun çözülür.

3. @Doğan Kurban, bir conta değişimi için Ford'un aracı geri alacağını düşünmek bence biraz hayalcilik olur. En azından mahkeme yoluna gitmeden kolaylıkla olmaz. Üretici sorunu gidermekle ve kullanıcının mağduriyetini önlemekle yükümlüdür. Gerekirse motoru da değiştirir ve bu süre içerisinde ikame aracı vererek senin yaşamını normal haliyle sürdürmeni sağlar. 

4. Aracın değer kaybeder mi? Bunun cevabını vermek kolay değil. Aracın motorunda yetkili servis tarafından yapılan motor değişimi dahil hiçbir işlem kullanılabilirliğini, onarım süresini saymaz isek, olumsuz yönde etkilemez. Hatta motor değişimi sıfırlama anlamında olduğundan değerini bence arttırır bile. Ama güvensiz ve paranoyak halkım ve arızaları olduğundan farklı algılayan/bildiren üçkağıtçı satıcılar yüzünden bu konuda algısal bir sorun var. Diğer bir deyişle bazı alıcılar için bu mesnetsiz de olsa cayma nedeni olabilir. Yani göreceli geç satılabilir. Ama sonuçta ölçülebilir bir değer kaybından bahsetmek kolay değil bu nedenle tazmin edilmesi de zor kanımca. 

5. Kullanım kılavuzu günlük, yakıt almadan almaya ve aylık yapılması gereken kontrolleri belirtmiş, @Yakup Çağatay, bundan bahsetmiş. Bu şartlarda suyun eksildiğini fark edip tedbir almak kullanıcının yükümlülüğünde, ama haliyle bu hortum patlaması için söz konusu değil. Zaten verilen örnekte de hortuma yönelik değil.

 

Daha önce de yazdım, farklı özellikte yüzlerle parçanın bileşiminden kaynaklanan bir araçta sorunların çıkmaması mümkün değil. Önemli olan üreticinin ürünün arkasında durup kullanıcıyı mağdur etmemesidir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Abi zaten araç değişimi istemek haksızlık olur. Ben zaten yukarıdada yazdığım gibi hakkıyla onarılsın mağduriyetim giderilsin yeteli diyorum. Kendi istekleriyle ki imkansız bu iade alırlarsa o zaman başka tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim orda soğutma suyunu kontrol edin diyo hortumları kontrol edin demiyo madem ben kontrol edecem niye servise 5 TL ilk iş için 15 TL veriyoruz baksınlar kardeşim serviste arabanın teyibini açıp dinliceklerine işlerini yapsınlar garanti bitti hotum patladı motor yandı ne olacak yazık değilim

Demek istenilen şeyi anlamamışsınız. Konunun gelişine bakarak tekrar okuyun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan Abinin yazdıklarından bunları çıkartmanız şaşırtıcı. Zaten adam malına sahip çıkmış?

Ben Kaan beyin yazdıklarından çıkartmadım Hakan bey in yazdığının arkasında olduğum için yazdım cevabımı ayrıca hortum çatlağı ile ilgili sorunda araç suyunu hemen boşaltabiliyor bunuda yazıyor mu kullanım kılavuzu sonuçta aracın kusurlu bir parçası var bazı servislerde bu parça söylemeden değiştiriliyor Ford bunun için herkesi ilgilendiren bir işlem yapmamış bu durumdan mağdur olan biz kullanıcılar  siz hala kullanım kılavuzundan felaket tellallığından aldığımız mala bakmamızdan bahsediyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Kaan beyin yazdıklarından çıkartmadım Hakan bey in yazdığının arkasında olduğum için yazdım cevabımı ayrıca hortum çatlağı ile ilgili sorunda araç suyunu hemen boşaltabiliyor bunuda yazıyor mu kullanım kılavuzu sonuçta aracın kusurlu bir parçası var bazı servislerde bu parça söylemeden değiştiriliyor Ford bunun için herkesi ilgilendiren bir işlem yapmamış bu durumdan mağdur olan biz kullanıcılar siz hala kullanım kılavuzundan felaket tellallığından aldığımız mala bakmamızdan bahsediyorsunuz.

Hala Ford yapmamış diyorsunuz, bu işlemi yapan yerler varsa bu dediğiniz hava da kalır ki olduğu için bunu söyledim . Bu işlemi yapmayan unutan es geçen servisin problemi geriye kalan. Burada anlaşılmayan şey nedir, bilemiyorum.

Bu arada böyle veriye sahip olmayan herşeyde ben bu yönde konuşmaya devam ederim, mühendis adamız :) yorumla felaket tellallığı ile yürüyecek halimiz yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dünyanın bir çok yerinde firmalar ürünlerinde herhangi bir sıkıntı olduğunda kullanıcılarını uyararak servise çağırıyorlar onların sorunlarını kendileri bulup ya da bakım yaptırmaya geldiklerinde servisin uyarmasını beklemiyorlar  bana ya da başka bir ecoboost kullanıcısına böyle bir mesaj daha gelmedi bu sebeple hala Ford diyorum ve demeye devam edeceğim mühendis bey bu arada bende hala diretmenizi sabit fikirli olmanızı mühendis olmanıza rağmen konuyla ilgili diğer parametreleri işleme dahil etmeyişinizi hayretle karşılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dünyanın bir çok yerinde firmalar ürünlerinde herhangi bir sıkıntı olduğunda kullanıcılarını uyararak servise çağırıyorlar onların sorunlarını kendileri bulup ya da bakım yaptırmaya geldiklerinde servisin uyarmasını beklemiyorlar bana ya da başka bir ecoboost kullanıcısına böyle bir mesaj daha gelmedi bu sebeple hala Ford diyorum ve demeye devam edeceğim mühendis bey bu arada bende hala diretmenizi sabit fikirli olmanızı mühendis olmanıza rağmen konuyla ilgili diğer parametreleri işleme dahil etmeyişinizi hayretle karşılıyorum.

Çağırma işinde Ford lider nerdeyse :) Google'a yazıp görün madem öyle biz sabit fikirliyiz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

D.

Ben dizeli 2012 de aldım ve bir ay sonra telefonla aradılar, servise gelmenizi rica ediyoruz 10-15 dak. Bir işleminiz var denildi...yanılmıyorsam manifotta bir metal kapak gibi bişey değiştirmişlerdi, hakikaten verdikleri sürede aracı geri teslim etmişlerdi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben dizeli 2012 de aldım ve bir ay sonra telefonla aradılar, servise gelmenizi rica ediyoruz 10-15 dak. Bir işleminiz var denildi...yanılmıyorsam manifotta bir metal kapak gibi bişey değiştirmişlerdi, hakikaten verdikleri sürede aracı geri teslim etmişlerdi...

Tam da bunu anlatmaya çalışıyorum, vıttırıvızık bir kapak için telefonla aranırken motoru yakma potansiyeli taşıyan bir parçanın değişiminin "uğradığında bir bakarsınız" mantığına terk edilmiş olması sakat!

Neyse yeterince yazıldı çizildi, ilgili merciler gereken notları almıştır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor yanması ve tamir süreci o kadar sıkıntılı bir süreçtir ki Allah kimseye göstermesin, bildiğim, yaşadığım için uyarmak istedim sadece felaket tellalığı falan nedir yahu. Henüz ortada örnekleri fazla yok ama bakım için ayağına kadar gelmiş araçları risk taşıdığını bile bile aynı şekilde geri göndermesini de hoş karşılamak mümkün değil. 1.0 motora zaten olmaz, çekmez, gitmez, yanar, şişer gözüyle bakan o kadar çok insan varken böyle bir risk alınmasını da doğru bulmuyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... izninizle araya gireyim.

 

Öncelikle Cem Boneval'a katılıyorum. Ford-Avrupa'nın soğutma borusu değişimi ile ilgili TSB yayınlaması bence de gerekirdi. Üstelik ülkemizde yeni yayılmaya başlayan 1,0 nüfusunun aksine Avrupa'da bu araçlar oldukça popüler ve genel otoparkında bize nazaran çok daha büyük yüzde sahibi. Neden TSB yayınlamadıklarını bilmiyorum. Ama modifiyeli parça'yı resmen yıldırım hızı ile tedarik ettiklerine şahidim.

 

Araç değişimi vs. konusuna gelince, yenilenen Tüketici hakları yasası hakkındaki bir eğitime daha bir kaç gün önce katıldım. Ön kapaktan su sızdırma/eksiltme türü bir hasarın araç değişimi kararı aldırmayacağını kolayca söyleyebilirim. Bu arada netleşelim, ön kapak ve motor kapağı ve hatta silindir kapağı ayrı ve alakasız parçalar. Ön kapak altındaki ekipmanı ve devirdaim'i koruyan, adı üzerinde motorun ön tarafındaki null parça. Diyelim ki arıza/ayıp orada değil ... motor kapağı civarında sıkıntımız var ... gene aynı şey, bu defa da subapların + enjektörlerin üzerini kapatan ve onları koruyan kapaktan bahsediyoruz. İşin dibinde her iki -kapak- ta koruma/izole etme dışında işlevi olmayan eksik/hareketsiz parçalar. Yani sökülüp takılmalarında sorun yok ... zaten aracınıza bakım yaparken ihtiyaç duyuyorsak size sormadan onları açıp kapatıyoruz (triger kayışınız nasıl değişiyor sizce?)

 

... değer kaybım oluşacak düşüncesi içindeyseniz (bu arada neden değer kaybı oluşacak ki? ön kapağı açıp - kapattık diye mi?) kuşkusuz hakkınızı Tüketici mahkemesinde arayabilirsiniz (Tüketici hakem Heyeti değil, doğrudan mahkeme... artık THH'in yetkilerini mahkemelere devrettiler) ama oradan bir şey çıkmaz. Bunu bilirkişilik yapmaktan kurtulmak için (bıktım yahu) oda kaydını sildirmiş biri olarak söylüyorum.

 

Garanti - Mağduriyet konusuna gelince ... pardon yani! Yiğidi öldür, hakkını yeme. Araç garantide ya da değil, malzeme ve/veya tasarım ile ilgili bir sorun varsa bunu Ford'un inkar ettiğini ne zaman gördünüz? 

 

10 yıldır CVT'lere gözümüz gibi bakıyoruz, halt ettik ... batırdık ... ama inkar ediyor muyuz? Hala gelen şanzımanları onarıyor, talep var ise (hiç bir yasal sorumluluğumuz kalmamış olsa da) ikame araç veriyor ve aracı yeniden hizmet alınabilir/kullanılabilir hale getirmiyormuyuz? 

 

Arkadaşlar ... bakın, çok fazla -pimpiriklenmenin- gereği yok. Biraz rahat olun lütfen... her stratejik değişimlerde bu ve benzeri sıkıntılar yaşanabilir. Bu sıkıntıların bir kısmı ürün kaynaklıdır, önemli kısmı ise kafamızdaki kalıpları yıkarken kalkan düşünsel toz nedeni ile çekilir.  Yok 1.0'ın canı burnundaymış, rüzgar esse motor patlıyormuş (peki) diyelim ki öyle, ne olmuş? Aracı atarsınız kafamıza, onu matbaadan yeni çıkmış para gibi yapmak bizim sorumluluğumuz ... fındık motor en fazla 300.000 kilometre dayanırmış ... hala ne olmuş? Kaçımız arabamızı o kadar uzun süre elde tutuyor ki? Türk kullanıcı yılda ortalama 12-13.000Km yapıyor (TUIK verisi) ne yani 20 yıl boyunca aynı arabayı mı elde tutacaksınız? Yoksa akşam korsan taksiye mi çıkıyorsunuz?  Zaten o kadar yoğun kullanım yapacaksanız size Dizel araç öneririz, benzinli ile ne işiniz var?

 

Sonuç : Sinir yapmayın, işini bilen ve düzgün yapmak için de çaba harcayan bir markaya sırtımızı dayamış durumdayız. Haa! Her zaman mükemmel iş çıkaramıyor olabiliriz, ama batırdığımız zaman inkar da etmeyiz. (Bkn.Şirket Kültürü) bundan da geçtim sağlam bir lobi + bilgi paylaşım ortamındasınız, yani karada bize ölüm yok  :)

 

Relax and repeat after me ... ummmm ... Om Mane Padme Hummmmm   :)  :) 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.