Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sonuçta keçe sızdırıyorsa bu sizin hatanız değil ki. Müşteri memnuniyeti adına altınıza eşdeğer bir araç çekilmeliydi (bence)

Müşteri memnuniyeti açısından öncelikle servis sonra Otokoç ve en son marka adına leke sürecek üzücü bir durum. Doğan ne söylese ne yaygara koparsa haklı şu durumda. Yasalar öyle diyor olabilir ama kullanıcının hiç hatası olmayan bu gibi durumlar için mutlaka alternatif çözüm üretilmeliydi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yeni hortumun fiyatı 153 tl..  değişimini istiyorum dedim. bozuk olmayan parça için müşteri değişim istiyor diye "onay" a yolladılar. fabrika ile görüşülmüş, 1 arabada oldu diye diğerlerinde de olacak değil, bozuk olmayan parça için değişim onayı veremeyiz. demişler..

 

neyse ben talep ettim, onlar "cık" dedi. bundan sonra arabanın başına geleceklerden ford otosan sorumludur.. gece 10 da yola çıkıp sabah 6 da yalıkavak a varırken kusura bakmasınlar 100 km de bir hortum kontrolü yapamam.. (650 km)

 

444 ü arayıp bu sorunun 1 arabada değil birçok arabada olduğunu söyleyeceğim ve sorumluluğun onlarda olacağını belirteceğim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yeni hortumun fiyatı 153 tl.. değişimini istiyorum dedim. bozuk olmayan parça için müşteri değişim istiyor diye "onay" a yolladılar. fabrika ile görüşülmüş, 1 arabada oldu diye diğerlerinde de olacak değil, bozuk olmayan parça için değişim onayı veremeyiz. demişler..

neyse ben talep ettim, onlar "cık" dedi. bundan sonra arabanın başına geleceklerden ford otosan sorumludur.. gece 10 da yola çıkıp sabah 6 da yalıkavak a varırken kusura bakmasınlar 100 km de bir hortum kontrolü yapamam.. (650 km)

444 ü arayıp bu sorunun 1 arabada değil birçok arabada olduğunu söyleyeceğim ve sorumluluğun onlarda olacağını belirteceğim..

Yorumsuz ya kendileri inanıyor mu buna Allah için nasıl bir zihniyet

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yeni hortumun fiyatı 153 tl.. değişimini istiyorum dedim. bozuk olmayan parça için müşteri değişim istiyor diye "onay" a yolladılar. fabrika ile görüşülmüş, 1 arabada oldu diye diğerlerinde de olacak değil, bozuk olmayan parça için değişim onayı veremeyiz. demişler..

neyse ben talep ettim, onlar "cık" dedi. bundan sonra arabanın başına geleceklerden ford otosan sorumludur.. gece 10 da yola çıkıp sabah 6 da yalıkavak a varırken kusura bakmasınlar 100 km de bir hortum kontrolü yapamam.. (650 km)

444 ü arayıp bu sorunun 1 arabada değil birçok arabada olduğunu söyleyeceğim ve sorumluluğun onlarda olacağını belirteceğim..

Bence boşuna uğraşırsın abi. 2 tane formla 2 tane telefonla şikayetlerim hala cevap bekliyor. Hortumu esnetip parçala git bence. Ben motoru yakıp gitmediğime pişman oldum.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

az önce tel ettim. 8 dk konuşmuşum. 100 tl lik hortum için 10 bin tl lik motoru riske atıyorsunuz dedim. ayrıca eski hortumla yeni hortum arasında yapısal fark var, daha kaliteli olduğu ortada, bu yüzden de eskisininde sorunlu olduğu ortada dedim. 10-15 yıllık arabalarda dahi hortumu patlayıp motorunu yakanı ben çevremde duymadım, dedim. garantisi bitse dahi bu motorlara bu hortum yüzünden zarar gelirse, insanlar ford la uğraşacaklar diye belirttim.

 

bizden söylemesi doğan kardeş, gerisi onlara kalmış.

 

yahudi hesabı mı yapıyorlar acaba bilemem: "100 araba da 1 motor değişse biz yine karlıyız.". 100 hortum x 100 tl = 10.000 tl = bir motor parası..

(perakende bir hortum 153 tl)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

az önce tel ettim. 8 dk konuşmuşum. 100 tl lik hortum için 10 bin tl lik motoru riske atıyorsunuz dedim. ayrıca eski hortumla yeni hortum arasında yapısal fark var, daha kaliteli olduğu ortada, bu yüzden de eskisininde sorunlu olduğu ortada dedim. 10-15 yıllık arabalarda dahi hortumu patlayıp motorunu yakanı ben çevremde duymadım, dedim. garantisi bitse dahi bu motorlara bu hortum yüzünden zarar gelirse, insanlar ford la uğraşacaklar diye belirttim.

bizden söylemesi doğan kardeş, gerisi onlara kalmış.

yahudi hesabı mı yapıyorlar acaba bilemem: "100 araba da 1 motor değişse biz yine karlıyız.". 100 hortum x 100 tl = 10.000 tl = bir motor parası..

(perakende bir hortum 153 tl)

İlginç olan Ankara Tan otodaki ustalar bu hortumu biliyorlar. Ama başka şehirlerde yasa servislerde durum bilinmiyor sanırsam. Hayırlısı abi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, ben olsam Şube Müdürü Cemil Beyden randevu alır ve durumu ayrıntılı anlatırdım.

Şahsuvaroğlu'nun uygulamasını örnek gösterir, bu nedenle yanan veya yanmak üzere olan motorun tek olmadığını, Avrupa'da da örnekleri olduğunu, böyle bir tehlike potansiyeli ile müşterinin kullanmasını beklemelerinin kabul edilemez olduğunu, dilim döndüğünce ve sabrım yettiğince nazikçe anlatır, Otosan ile bir kez daha görüşmesini ve onları ikna etmesini rica ederdim.

Olumsuz cevap gelirse iki seçenek var:

1. Servis kaydı açtırıp bir kopyasını almak ve saklayarak bir şeyler olmasını bekleyerek olduğunda her türlü gürültüyü çıkartarak, olumsuz medya bildirimleri de dahil, onarım için mücadele vermek, ki bu yol hoş olmasa da olumsuz cevap alındığında bir tehdit unsuru olarak da kullanılabilir.

2. Riske girmemek için parayı sineye çekip değiştirtmek, ki bu da çok rahatsız edici ve biraz da boyun eğici bir tutum. Yok ikincisini yazılmamış varsayalım.

Başka servislerin geçmişteki tutumlarını örnek göstererek tüketici mahkemesine gidilebilir belki de, bir hukukçumuz eğilebilir mi bunun üzerine?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, ben olsam Şube Müdürü Cemil Beyden randevu alır ve durumu ayrıntılı anlatırdım.

Şahsuvaroğlu'nun uygulamasını örnek gösterir, bu nedenle yanan veya yanmak üzere olan motorun tek olmadığını, Avrupa'da da örnekleri olduğunu, böyle bir tehlike potansiyeli ile müşterinin kullanmasını beklemelerinin kabul edilemez olduğunu, dilim döndüğünce ve sabrım yettiğince nazikçe anlatır, Otosan ile bir kez daha görüşmesini ve onları ikna etmesini rica ederdim.

Olumsuz cevap gelirse iki seçenek var:

1. Servis kaydı açtırıp bir kopyasını almak ve saklayarak bir şeyler olmasını bekleyerek olduğunda her türlü gürültüyü çıkartarak, olumsuz medya bildirimleri de dahil, onarım için mücadele vermek, ki bu yol hoş olmasa da olumsuz cevap alındığında bir tehdit unsuru olarak da kullanılabilir.

2. Riske girmemek için parayı sineye çekip değiştirtmek, ki bu da çok rahatsız edici ve biraz da boyun eğici bir tutum. Yok ikincisini yazılmamış varsayalım.

Başka servislerin geçmişteki tutumlarını örnek göstererek tüketici mahkemesine gidilebilir belki de, bir hukukçumuz eğilebilir mi bunun üzerine?

Servis kaydı açtırdım da almak sonradan aklıma geldi, maalesef. Cemil bey kim, nerede abi. Ararım ben, en azından denerim. Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servis kaydı açtırdım da almak sonradan aklıma geldi, maalesef. Cemil bey kim, nerede abi. Ararım ben, en azından denerim.

Cemil abi adam gibi adamdır, mutlaka görüşün, ama otosan onay vermiyorsa yapacak birşey olacağını sanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu durum her yerde farklı sanırım bende geçen gün götürdüm illa basınç testi için arabayı bırakmamı istediler işten güçten bırakamadım ama pek değiştirecek gibi durmuyorlardı bakalım bir ay sonra zaten yıllık bakım geliyor orda ayrıca kayıt açtırıp kontrol isticem. bu arada izmir arkasta bu konudan bi haberdiler.

bide konuşmanın sonu bombaydı "sıkıntı olmaz nasılsa iki yıl daha garantiniz var" dediler :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sıkıntı olmaz nasılsa iki yıl daha garantiniz var

 

-- atarız bir sandık motor, oldu bitti-- demeye getirmişler.

 

Klasik arabacı ağızları bunlar, devamlı bu işler ile uğraşıyorsanız kafanızdaki tolerans çizgileri bir süre sonra bulanıklaşıyor.  Başkası için sıkıntı/endişe nedeni olacak şey tüm prosedürü bildiğiniz, daha önce de o yoldan geçtiğiniz için sizi etkilemiyor.  

Hani "kas hafızası" derler ya, onun gibi bir durum...

 

Son kullanıcının açık kalp ameliyatı şeklinde kafasında canlanan motor değişimi kıdemli servis çalışanı için araca benzin ve/veya mazot almak kadar heyecan verici. Bir o kadar da normal... kimi zaman yadırganan/yanlış algılanan pek çok davranış kalıbının arkasında yatan sorun da bu zaten. Deyim yerinde ise kafa nasır bağlıyor, o aracın son kullanıcı için ne kadar önemli/özel olduğunu kavrayamıyorsunuz.

 

...otomotiv'in meslek hastalıklarından birisi işte... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.