Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Start-Stop Çalışmıyor.


Kerim Kamanoğlu

Soru

Yaklaşım 2-3 ay kadar önce aracımın aküsü bitti serviste sarj edildi herşey normale döndü ama gerekli şartlar yerine gelmesine rağmen motor ısısı,dış hava sıcaklığı,klima rezistans kapalı gibi...bir müddet sonra start stop çalışmadı servise gittim aküm tekrar sarj edildi test cihazından akü sağlam raporu çıktı start-stop tekrar çalıştı derken iki gün sonra start-stop yine çalışmıyor serviste elimden gelen birşey yok akün sağlam vs diyor Ford direkt hattını aradım araç tekar sarj edildi ama bu süreç ne kadar devam edecek bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Akü yaşı 2 seneyi geçti mi nazlı yarim oluyor.

Ben de birkaç gün kullanmazsam durma konusunda hemen nazlanmaya başlıyor.

Biraz yol yapınca kendine geliyor.

Bu bazen bir - iki gün sürebiliyor.

Çok kısa mesafede elektrik yükü fazla kullanıyorsan yeni akü almak dışında ya da yol yapmak seçenek yok. 

Voltaj işini fazla ciddiye almışlar.

 

Tabii çok üstüne düşersen sorarlar adama eskiden start-stop mu vardı diye? :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sanırım %100 şarj olmayınca çalışmıyor, halbuki %70-80 e kadar çalışabilirdi. S&S çalışa çalışa aküyümü bitirirde illaki tam dolu aküde çalışıyor sistem bilemiyorum.

 

akü değişiminin 500 tl civarı olduğunu düşünürsek 2 yılda nazlılaşıyorsa ayıptır yani.. ss un verdiği yakıt avantajı akü ye gider 2 senede, elde var 0.

en az 5 sene iyi çalışmalı 6-7 yaşında akü değişimi olmalı.. tabi aşırı soğuk iklimlerde birde kısa mesafe gidiş-gelişler bu şartları negatif yönde etkiler.. ben idealini söylüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de aynı durum söz konusu. son iki aydır bir kez dahi çalışmadı. Keyfi bilir diyorum şimdilik. Mehmet Demir Bey'e katılıyorum . tam şarj istememeliydi. çalışması için kmlerce yol gittikten sonra ışıklarda stop etmesin zaten . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

start stop tamamen keyfe keder takılıyor hastayım ona arkadaş :) canı ne zaman isterse.....

bence sıkıntı hem araçlarda ki yazılım da hemde start stoplu aküden kaynaklı çünkü araç üç, dört gün yatsa dahi sapıtıyor benim araçta cyclone navide var üç gün kullanmayınca tarih saat uçuyor hep ayar yap dur tabi bu arada start stopta hak getire :)))))

 

ama seviyorum keratayı :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aramızda başka Araçları gözlemleyen oldumu peki? Dikkat etmemiştim kısa a3 ve q3 tecrübemde hiç hatırlamıyorum stop etmediğini. Tek hatırladığım q3 stop ettikten 10-15 sn sonra geri çalıştı bir kere, onuda klimaya bağladık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim aracım 2012 model, 48.000 km'de. Benimde start stopta bir problemim yok. Cam rezistansları açıkken bile durduğu oluyor arabanın...

Servisi değiştirip, başka bir servise gitmeyi denediniz mi?.  Daha önce bahsettiğim ısıtmadaki sağ sol sıcaklık farkı sorununu ben bu şekilde

helletmiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araç düzgün sıcaklık ve düzgün akü geriliminde çalışıyor.

 

Sıcaklıkları elemekte fayda var, servis ve siz bunu gözlemlemişsinizdir zaten.

Gerilim konusuna gelince:

Akü sağlam mı? Evet

Akü doğru mu? Servis kontrol etmiştir herhalde? (Yanlış aküyle belli bir zaman çalışıp daha sonra problem yaratabilir)

Alternatör doğru çalışıyor mu?

Araçta elektrik kaçağı var mı? (Genelde sonradan takılan multimedyalar veya donanımlardan kaynaklanabiliyor) Yaklaşık 45dk da olup olmadığını söyleyebilir servis.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracın aküsünün içinde kurşun plakalar kopmuştu. Garantiden yenisi gelene kadar focus 2 aküsü taktılar geçici olarak onda đahi starstop çalıştı. 500 tl bi aküye para vermek pek akıl karı değil. Başka bi akuyle denemeye değer bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracın aküsünün içinde kurşun plakalar kopmuştu. Garantiden yenisi gelene kadar focus 2 aküsü taktılar geçici olarak onda đahi starstop çalıştı. 500 tl bi aküye para vermek pek akıl karı değil. Başka bi akuyle denemeye değer bence.

Farklı akünün start stoplu bir arabada kullanılmasının en büyük negatif etkeni akünün ömrünün çok kısalması. Tecrübeyle sabit bir senede kaldır çöpe at aküyü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün aracımı ikinci periyodik bakıma soktum.

Start-stop olayı bendede yakın zamanda çalışmamaya başlamıştı.Dün servisde aküyüde kontrol etmelerini söyledim.Aküyü  ölçtüler ve %75' düşmüş ve sizlerinde dediği gibi akünün değeri düşünce start-stop devreye girmiyor.(Fordlara mahsus bir şey buda)

Neyse Aküyü sarj ettiler akünün değeri %100 şu an ve start-stop canavar gibi çalışıyor..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kış bitti sıcaklıklar ideal..15-30 derece arası ve son 2 ayda s&s taş çatlasın 2-3 gün süreyle 2-3 kere çalıştı.. daha önce zaten çalışmıyordu havalar aşırı soğuk olduğundan..

 

hatta 2 hafta önce okuldan eve geliyordum, arabayı durdurunca motor stop ediyordu, böyle 3 gün çalıştı, o gün bugün icraat yok.. ama şimdilik takmıyacağım, tatilde uzun yol yapalım iyice dolsun akü bakacağım akıbetine..düzelmezse bakımda servise söyleyeceğim.. servis hatayı aküde bulur ama garanti dışı vs derse, mutlu veya varta agm akü alacağım..

 

mutlu agm 300, varta agm plus 350 tl..agm için özellikle enerji geri kazanımı olan sistemler için diye not düşmüşler, normal aküden 3.5 kat uzun ömürlü imiş, efb 2.5 kat, klasik S&S lu sistemler için yazıyor.. kısaca efb de olabilir ama focus için agm daha uygun..

efb ler 230-250 tl..

 

birde şunu yazayım.. biladerde dizel f3 var, baktım aküler aynı, etiketi üzerindeki numaraları kontrol etmedim ama sanki farkı yok gibi, daha detaylı bakacağım bir dahakine..ikiside 60 amper

 

varta efb ürün kodu D53, konya bayiisinde (0332 342 53 30) 215 tl: http://www.akudunyasi.com/Varta-12Volt-60Amper-Start-Stop-EFB-D53-0012V-0060Ah,PR-2943.html  burada 240 tl

 

varta agm D52: http://www.akudunyasi.com/Varta-12Volt-60Amper-Start-Stop-AGM-D52-0012V-0060Ah,PR-2947.html  burada 360 tl

fiyatlar üye olunca görülüyor

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bugün servise uğrayıp aküyü ölçtürdüm.. hemde 15-16 km yol yaptıktan sonra, %75 çıktı..

e dedim bu kadar yolda 75 olduysa demekki bu 50 falanmış.. usta otosandan gelen talimatı aktardı..

75 çıkarsa, arabayı kullanarak doldursun müşteri,

50 çıkarsa şarj et 6 saat tak git, gerekirse test et..

50 nin altı mutlaka şarj edin ve test edin..

 

bırakırsan şarj ederiz dediler, bende zaten 1 ay sonra uzun yola gideceğim, dönüşteki duruma bakarız dedim.. dönüşte havalar sıcak olacağından ss zaten çalışmayacak, sonbaharda ise yine çalışmayacak :) muhtemelen şarjı inecek yine 75 lere.. 12. ayda garanti bitecek, gidip akümüzü alacağız, bu kadar basit..

 

malum az km yaptığımız için benim akü diğer arkadaşların ki gibi çabuk tükenmeyecektir..

 

şu da bir gerçek, dedimde ustaya, bu kış girene kadar 2 yıl sorun çıkarmadı, 1. lambada olmasa bile 2. de çalışırdı, bak şimdi 16 km yol yaptım %75, dolmuyor bile artık.. tatil dönüşü bakalım hocam dedi.

 

akü ss olmama ihtimali var mı dedim, baktı yok dedi.. etikette yeşil bir bölge var, onu gösterdi.. ama Doğan ın yeni akü üstünde efb yazıyor.. bizim ki herhalde ss akü olsa bile eski teknoloji..

 

bakacağız artık, zaman ne gösterecek

 

** birde şunu belirtmem lazım.. sen ss lu araba satıp, yakıt tüketim verilerini ss olmayan arabaya göre %10 aşağı gösteriyorsan, en azından normal bir akünün ömrüne eş değer kalitede, en az 4-5 yıl gidecek akü takman lazım arabaya, eğer ford san. konya da 3 lambayla çarşıya giden bende akü böyle iken elbette ankara gibi yerlerde oturan arkadaşaların aküsü çabucak tükenir..

(aynı arabanın ss lu ve olmayan modellerine bakın diğer markalarda şiçi veride %15, karmada %8, ş.dışında %2 fark olduğunu göreceksiniz, bu farkı yaratman için akün iyi olacak, aküye para ver yağa para ver, nerede kaldı ekonomisi, hala karlı ama gideri çok.. yağ fiyatı normal olsa akü ye katlanır insan)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.