Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Start-Stop Çalışmıyor.


Kerim Kamanoğlu

Soru

Yaklaşım 2-3 ay kadar önce aracımın aküsü bitti serviste sarj edildi herşey normale döndü ama gerekli şartlar yerine gelmesine rağmen motor ısısı,dış hava sıcaklığı,klima rezistans kapalı gibi...bir müddet sonra start stop çalışmadı servise gittim aküm tekrar sarj edildi test cihazından akü sağlam raporu çıktı start-stop tekrar çalıştı derken iki gün sonra start-stop yine çalışmıyor serviste elimden gelen birşey yok akün sağlam vs diyor Ford direkt hattını aradım araç tekar sarj edildi ama bu süreç ne kadar devam edecek bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

@Mehmet Demir, bence yakınmalar yersiz, akün ömrünü tamamlamamış ki, sadece az yol yaptığın için yeterince şarj etmiyor... 

Akü eskidikçe daha zor şarj tutuyor, bende de araba bir hafta yatarsa artık kapris yapıp bir gün çalışmıyor, sonra başlıyor yeniden düzgün çalışmaya.

Yani aracı kullanmak aküyü eskitmez ve fakat zinde tutar.

Akünün normal şartlar altında ortalama ömrü 3 yıldır. Fazlası kazançtır. 

Yağ fiyatına diyeceğim yok, o da zamanla düşer umarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Boneval,

eyvallah abi yapacak birşey yok.. eskiden 5 km de şarj olan aküye artık 15 km bile yetmiyor, bunu anladık artık tecrübeyle sabit..

asıl merak ettiğim, yeni efb, agm aküler ne kadar gider..

Doğan kardeş resmi yolladı, akünün yenisi efb ford akü, demek ki bir şeyler değişmiş 2-3 yılda.. ama varta efb 215 tl, ford un ki 270+kdv yazmıştı birisi, sadece akü sanırım, bir arkadaş 470, bir diğeri 540 yazmıştı..

 

bizde gider varta yada mutlu alırız, varta lar alman malı imiş sitesinde yazdığına göre..

 

test menüsüne bakıyorum çalıştırmadan akü 11.5-12 volt arası, çalıştırınca sürekli 14.5 voltta yani sistem aküyü şarj ediyor, diğer aksamda sorun yok yani

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akü yaşı 2 seneyi geçti mi nazlı yarim oluyor.
Ben de birkaç gün kullanmazsam durma konusunda hemen nazlanmaya başlıyor.
Biraz yol yapınca kendine geliyor.
Bu bazen bir - iki gün sürebiliyor.
Çok kısa mesafede elektrik yükü fazla kullanıyorsan yeni akü almak dışında ya da yol yapmak seçenek yok. 
Voltaj işini fazla ciddiye almışlar.

diye yazmışım zamanında, ama bunu da atlatmanın bir yolu varmış.
Kontrol ünitesinin akü voltaj hafızasını silmek...
Gizemli geldi değil mi?
Yönetmi de öyle. Ford mühendisleri fazla Harry Potter seyretmişler bence.
Şöyle:

  1. Önce arabanın kapısını açıp kendi etrafınızda saat istikametinin tersine iki tur atıyorsunuz.
  2. Sonra araca oturup sağ dizinize iki kere vuruyorsunuz.
  3. Kontağı açık konuma getiriyorsunuz (düğmelilerde debriyaja basmadan düğmeye basmak şeklinde)
  4. Kafanızı üç kere iki yana sallıyorsunuz
  5. Arka sis lambası düğmesine beş kere ardı arıdna hızlıca basıyorsunuz
  6. İkaz flaşörü düğmesine iki kere basıp bırakıyor ve üçüncüde basılı bırakıyorsunuz
  7. Flaşörler yanarken ekranda akü lambası kısa süre sonra sönüyor ve hazıza sıfırlanmış oluyor.
  8. İkaz lambasını ve kontağı kapatıyorsunuz

Ve motoru çalıştırdığınızda start stop ilk günkü gibi çalışmaya başlıyor. Tabii ne kadar gider bilemem. 

Not: Yukarıdaki yordamda 1, 2 ve 4. maddeler opsiyonel, sanırım onları yapmasanız da olur. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
diye yazmışım zamanında, ama bunu da atlatmanın bir yolu varmış.

Kontrol ünitesinin akü voltaj hafızasını silmek...

Gizemli geldi değil mi?

Yönetmi de öyle. Ford mühendisleri fazla Harry Potter seyretmişler bence.

Şöyle:

  1. Önce arabanın kapısını açıp kendi etrafınızda saat istikametinin tersine iki tur atıyorsunuz.
  2. Sonra araca oturup sağ dizinize iki kere vuruyorsunuz.
  3. Kontağı açık konuma getiriyorsunuz (düğmelilerde debriyaja basmadan düğmeye basmak şeklinde)
  4. Kafanızı üç kere iki yana sallıyorsunuz
  5. Arka sis lambası düğmesine beş kere ardı arıdna hızlıca basıyorsunuz
  6. İkaz flaşörü düğmesine iki kere basıp bırakıyor ve üçüncüde basılı bırakıyorsunuz
  7. Flaşörler yanarken ekranda akü lambası kısa süre sonra sönüyor ve hazıza sıfırlanmış oluyor.
  8. İkaz lambasını ve kontağı kapatıyorsunuz
Ve motoru çalıştırdığınızda start stop ilk günkü gibi çalışmaya başlıyor. Tabii ne kadar gider bilemem. 

Not: Yukarıdaki yordamda 1, 2 ve 4. maddeler opsiyonel, sanırım onları yapmasanız da olur. 

Akü yeni degistiği icin benim aracta start stop sorunsuz çalısiyo bende tekrar bozulmasin diye araca bindigimde 1'2 ve 4. Maddeleri yapsam olurmu acaba [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji120]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Akü yeni degistiği icin benim aracta start stop sorunsuz çalısiyo bende tekrar bozulmasin diye araca bindigimde 1'2 ve 4. Maddeleri yapsam olurmu acaba [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji120]

Sol kulağına kartal tüyü takman lazım. Sonradan yaparsan usulü bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.