Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Revizyonu


Cumhur Oguzhan

Soru

Arkadaşlar ,

 

Focuslarda turbo değişimi , turbo revizyonu , çıkma turbo taktırılması ,Cin malı turbo taktırılması ya da orijinal turbotaktırılması  hakkında bilgilerinizi ihtiyaç vardır. yorumlarınızı bekliyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Söyleki 

 

Aracım 130 bin km de turbodan çok az bir ıslık sesi geliyor. Denilene göre turbo tamir takımı ile turbo fanlarının değiştirilmesi yeterli olacakmış. Bu şekilde turbonun tamiri mümkünmüdür ? ya da orijinal bir turbomu taktırlmalı . Bu konuda formda net bir kanıya varılmamış revizyon iyi deyende var kesinlikle yaptırmayın deyende olmuş  sonuçta turbo ucuz bir mekanik aksam değil ve yanlış yapılan bir eylem çok büyük sonuçlara yol açabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşım slm.Önceki aracımda (2009 dizel trendx 109ps) turbo problemi yaşadım.Akşam aracı çalıştırdığımda  çalışır çalışmaz itfaiye sireni gibi ötmeye başladı araç.Ankarada şaşmaz oto sanayisine kadar yaklaşık 40km hızla bağırta,çağırta aracı götürdüm.:) Hatta radyolarda falanda reklamı çıkan bı yere gotudum tamır ıcın). Usta bana istersen bekle,yada aynı marka (garrret'miydı neydi net hatırtlamıyorum) revizyonlu ikinci el turbo ile değiştirelim dedi ikiside aynı fiyat 600tl gibi bi rakam ödemiştim.Beklememek için revziyonlu turbo ile degiştirdim ben hatta balans makinasında 150.000 devirdemı ne balans falan yapıyorlardı turbo pervanelerıne.Değişimden sonra yaklaşık 40.000km bindim.İlk 10.000 km'den sonra dikkat edersen duyabileceğn çok ince bir gaza yüklenince tiz turbo çalışma sesi vardı.Doğrusu önemsemedim kullandım,çekiş anlamında hiç bı sıkıntı yaşatmadı aksine bozulmadan evelki performansındanda iyi olmuş gibiydi.Yanlız turboyu takarken turbonun orada ufak bi yag filtresınıde cıkarmıstı ,neden oyle yaptın dedım abı turbon yuksek devırlerde yagsız kalmasın,bırden stop etme aracını,hava filtre bakımınında zamanı gelmeden yaptır dedi.Sonuç olarak bi sıkıntı yaşatmadı bana..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şu anda aracımda ; çekiş problemi, yağ eksiltmesi , siyah duman atma yok sadece 1200 d/d başlayan ve 1800 d/d biten çok az bir ıslık sesi var. tamirciler sürekli revizyondan bahsediyor çok nadiri de daha sıkıntı yok diyor olursa da orijinal takarız diyorlar. bende turbonun gerçekten bozulup bozulmadığı hakkında bir kanata varamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşım çekiş problemi ve rahatsız edici bi uğultu duymuyosan bence sorun etme.İş gereği şehir dışı çok yol yapıyorum.Kullandıgım fiesta'da da ve doublo'da da aynı sıkıntı var cok ınce bı ses cıkartıyo hemen hemen o devir aralıklarında.Yaklaşık 1 senedirde bu şekilde kullanıyoruz.1200kg lık aracı el kadar pervane şahlandırıyo resmen.O kadar kalıbre bozulması bana gore normal.Dert etme derim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çekiş, aşırı siyah duman gibi problemleriniz yoksa bu şekilde devam edin, ıslık sesi çok yüksek seviyeye ulaşırsa bakım yaptırın, hazır olarak satılan revizyon kitleri ile tamir ediyorlar. Turbo tamir edilemeyecek kadar arızalı ise ancak değişim yapılır. Turbo fiyatları yüksek olduğu için genellikle revizyon tercih ediliyor.


Not : Turbo araç kullanma kurallarına riayet edilen bir araçta 130.000 km. turbo bitmesi zor bir ihtimal. turbo araç nasıl kullanılır ? konuyu araştırsanız iyi olur. Düzgün kullanılmış bir araç en az 250-300 bini devirmesi lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbolu aracı kullanırken mümkün mertebe dikkat ediyorum. çalıştırma ilk hareket stop etme gibi kurallara uyuyorum bakımlarını da zamanında yaptırıyorum. Benim korkum başıma ileride daha büyük sıkıntılar çıkarması Ayrıca revizyon yaptırmanın orijinal değişim ile aynı fiyatlara geldiği söyleniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracım 2004 C max yaklaşık 156000 km de ben aracımı stop etmeden önce en az 45-50 saniye bekliyorum ama yine de stop edince üç dört saniye süren cıııuuvv diye ses geliyor turbodan bu durum normal mi sizin araçlarda da oluyor mu ? Yoksa benim turbda sorun mu var teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracım 2004 C max yaklaşık 156000 km de ben aracımı stop etmeden önce en az 45-50 saniye bekliyorum ama yine de stop edince üç dört saniye süren cıııuuvv diye ses geliyor turbodan bu durum normal mi sizin araçlarda da oluyor mu ? Yoksa benim turbda sorun mu var teşekkürler

Direksiyon hidrolik pompaso, mazot pompası. Duyduğunuz ses bu ikisinden biri ve evet normal.

Araba çalışmıyorken turbonun dönmesi mümkün değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar ,

 

Focuslarda turbo değişimi , turbo revizyonu , çıkma turbo taktırılması ,Cin malı turbo taktırılması ya da orijinal turbotaktırılması  hakkında bilgilerinizi ihtiyaç vardır. yorumlarınızı bekliyorum.

 

Ben Samsun 19 Mayıs Sanayi'de revize ettirmiştim. Çok gitmedi 700 km sonra bir daha turbo arızası verdi. Sonrasında Düzce'den Maltepe Şahsuvaroğlu'na naklettik aracı. Yan sanayi olan parçaları da orjinale çevirttirmiştim. Toplam masraf 4850 lira gibi bir fiyata çıktı. Sadece turbo değişimi 3500 lira. Revize ettirirken aman dikkat selenoid valfini ve karteri sökerken hasar vermesinler. Şahsuvaroğlu'nda turbo sökülürken gördüm. Samsun'da benim aracın karterini yamultmuşlar, selenoid valfinin de ayaklarından birini kırmışlardı. 

 

Aşağıdaki link yardımcı olabilir.

Benim aracım 2004 C max yaklaşık 156000 km de ben aracımı stop etmeden önce en az 45-50 saniye bekliyorum ama yine de stop edince üç dört saniye süren cıııuuvv diye ses geliyor turbodan bu durum normal mi sizin araçlarda da oluyor mu ? Yoksa benim turbda sorun mu var teşekkürler

 Servet Özkan'ın da dediği gibi aracı stop ettikten sonra gelen ses muhtemelen hidrolik pompası ya da mazot pompası sesidir. Zira hidrolik pompası basıncı dengede bırakmak için bir süre daha çalışır. Aracı stop ettikten sonra bir kaç saniye daha direksiyonu yumuşak bir şekilde hareket ettirebilirsiniz. Fakat ses kesildiğinde hidrolik pompası tamamen devre dışı kaldığından direksiyon da sertleşir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.