Semih Özdemir Oluşturma zamanı: Aralık 15, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 15, 2014 radyetör suyu min seviyesine gelip orda öyle kalıyor çatlak falanda yok radyatör delik olsa hiç su kalmaz bunun sebebi nedir acaba arkadaşlar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 Kapak kireçlenmiş, ufaktan tütüyor olabilir ... onu kireç çözücü+kaynar su ile temizlemek işe yarayabilir. Musluk suyu'nun böyle bir etkisi var işte ... arabalarımıza -dokunan- su bize kim bilir neler yapıyordur? O ayrı bir konu tabi. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 (düzenlendi) Radyatörün haricinde bağlantılardan, devirdaimden vs kaçak olmadığına emin miyiz? Aralık 16, 2014 Murat Kavuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 16, 2014 Radyatör, Pompa ve borularında birşey yoksa eğer en kötü senaryo olan yanma odalarına su girme durumu olabilir. Umarım böyle birşey değildir, baya masraf açar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih Özdemir Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 benim anlamadığım neden aynı seviyede kalıyor bir yere geldiğinde orada öylece kalıyor hemen kontrol edeceğim işten çıktığımda kapakta kireçlenme varmıdır diye teşekkürler. eğer yanma odalarına su gidiyorsa bu önemli bi sorun kendini gösterirdi bence bi arıza veya araçta anormal bi durum meydana gelmezmiydi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Mesleğiniz gereği (gaz teknikeri olduğunuzu belirtmişsiniz) sizin kolayca anlayacağınız şekilde açıklamaya çalışayım. Diyelim ki ağzı kapalı ve yan duran bir şişemiz var, bu şişe %50 su ve %50 hava ile dolu. Normal şartlar altında sızıntı var mı? Yok! Peki şişeyi ısıtırsanız o zaman ne olur? Yeterli miktarda kalori harcarsanız su sıvı halden gaz haline geçiş yapar ve doğal olarak genleşir. Genleşme hem şişenin ana gövdesi hem de şişenin ağzını kapatan (diyelim ki mantar) üzerinde etki yapar. Isıtma işlemini kesintisiz sürdürürsek şişenin içindeki basınç yükselmeyi sürdürür...sürdürür ve mantar kapak şişenin geri kalan kısmından sağlam ise sonunda su buharı cam gövdeyi kırar ve serbest kalır. Peki ya mantar'da ufak bir -sızıntı- yolu bulursa o zaman ne olur? Buhar mantardaki normal şartlar altında geçemeyeceği (çünkü ısıtma işlemi nedeni ile şişe'de genleşmiştir) gedikten dışarı sızar ve bu şişenin içindeki basınç düşene kadar sürer. Isıtma işlemi sona erer ya da iç/dış basınç eşitlenirse sızıntı durur. Sizin örneğinizde kapalı devre sisteme su ekleniyor, motor çalışıyor ... ısı artıyor ve soğutma sisteminde pozitif basınç oluşuyor, bir noktadan başlıyor buhar sızmaya ... nereye kadar? İç basınç ile dış basıncın eşleştiği noktaya kadar ... sonra siz motoru kapatıyorsunuz (yani ısıtma işlemi sona eriyor) ve su buharı üzerindeki ek enerji yükünü attığı için normal haline, yani sıvı'ya dönüşüyor. ...yani aracınızda yerçekimi yardımı ile oluşan bir konvansiyonel akışkan sızıntısı yok, öyle olsa bütün soğutma sıvınız boşalırdı. Sizin sorun enerji transferi sırasında oluşan buharlaşma ve buhar kaçağı (büyük ihtimal ile incecik bir buhar çıkışı şeklindedir) ... ilk tahminimi tekrarlıyor ve radyatör genleşme kapağı + kapak altındaki contaya bakın derim. not: matematiksel ispata (bkn.enerjinin transferi ilkeleri) girişmeden anlatmaya çalıştım, kusur oldu ise affola. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih Özdemir Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 teşekkür ederim kaan bey çok açıklayıcı olmuş gerçekten dedğiniz gibi sıvı kaçağı olsa hepsinin boşalması gerek veya araçtan su damlaması gerek eğer arkadaşların dediği gibi yanma odalarına gidiyosa su şimdiye dek ciddi sorunlar açması gerekirdi veya araçda olumsuz bitakım şeylerin olması gerekirdi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre Gül Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 aracında lpg sistemi varmı acaba.. genellikle lpg li araçlarda sıkça duyulan birşey sürekli su azaltması fakat siz bir seviyede kalıyor demişsiniz kaan abininde söylediği gibi olma ihtimalide yuksek gibi geliyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih Özdemir Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 17, 2014 LPG sistemi mevcut araçta evet kafamı karıştıran olay bir seviyede kalmasıydı evet ama kaan beyin söylediği bütün ok ları o yöne kaydırdı ben şöyle bi düşünüyorum başka bişey olamaz yada tam o suyun kaldığı seviyeye kadar çatlak var ben göremedim çatlağı ki çok inceledim bilmiyorum birdaha inceleyeceğim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Semih Özdemir
radyetör suyu min seviyesine gelip orda öyle kalıyor çatlak falanda yok radyatör delik olsa hiç su kalmaz bunun sebebi nedir acaba arkadaşlar
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 8 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap