Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

"Yeni araç alacağım - İncelemelerim"


Önerilen Mesajlar

O gün incelediğim araçlardan birini unutmuşum yazmayı. Nissan note,Test aracı serviste olduğu için test edemedim sadece inceledim. Tekna olan üst donanım sınıfına göre yeterli donanımda bence. Dış tasarımı fena değil benim hoşuma gidiyor ama farklı bir tasarımı var. Herkes beğenmeyebilir. İçi geniş ve ferah. Daha önce bizim işyerinde çalışan bi abimiz benzinlisini sıfır almıştı halada kullanıyor. Onun aracını kullandımda zaman zaman. Ön ve arka koltukdada yolculukta yaptım. Rahat, konforlu ve seri geliyordu. Arka koltukta ben bile çok rahat yolculuk ediyordum. İç mekanı oldukca kullanışlı olduğu gibi kaliteside fena değildi.

Dizel full modelinin liste fiyatı 40 bin lira. Ama 1,5 dci 85 hp motor olması ve ikinci elinin bizim buralarda zayıf olması dolayısıyla pek düşünmedim açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet kesinlikle çok haklısın gerçektende bi çok açıdan kullanışlı bir araç. İşyerindeki abimiz 2007 yada 2008 de aldıydı benzinli fulünü 27-28 gibi aldı sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Benzinli olmasına rağmen yakıtıda çok ekonomikti. Tekno olan modelide epey donanımlı. Meriva ile aynı sınıfta sanırım bu araç.

Fiyatıda gayet cazip şu anki piyasaya göre. B sınıfı dizel(Corsa,Fiesta, Polo vs.) fiyatına ondan daha geniş ve kullanışlı bi araç. Fazla masraf çıkaran bir araçta değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nissan Note sorunsuz ve kullanışlı bir araç, üzerindeki 1.6 benzinli motor Renault un Megane I den bu yana geliştirerek kullandığı meşhur K4M motoru, son derece esnek ve ekonomik bir motordur benim Laguna II aracımda vardı hızını alınca birçok 1.6 aracı geride bırakabiliordu ve 85 km sabit hızda koca kasa altında 5.4l ortalama yakalamak mümkün oluyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son 2 günde Astra Classic, Seat Leon, Polo ve Golf'ü inceledim.

Golf'te Trendline boş donanıma jant takmışlar sadece ve 2012 modeline 50 lira istiyorlar dizeline. İçi çok sade basit ama kaliteli. 2011 i 46 lira ama yok :yeah:

Polo da ise 1,2 75 lik dizel trendline ile 1,6 90 lık dizel comofrtline var. Biri 38, diğeride 41 lira. ilki bomboş diğeride boş sadece :+1: Diğer donanımları geçtim, jant sis farı bile yok :P 2011 ler ise 35.800-38.700

Leon ise dışı çok hoşuma giden araçlardan birisi, içide fena değil. Tek donanımda satılıyor, Golf Trendline'dan donanımlı sayılır ama sensör, Esp vs. gibi donanımlar opsiyonel. opsiyonsuz fiyatı 2012 model 51, 2011 model 49.

Şahsen Golf yada Leon yerine yeni Focus'u tercih ederim. O kadar çıktıktan sonra.

Astra Classic HB sonradan aklıma girdi. Araç eski kasa olmasına rağmen hala hoş ve güncel tasarıma sahip bence. İç kısmı ise gösterişsiz ama çok kaliteli, ön ve arka koltuk döşemeleri dahi. Birçok yönüyle kalitesi hissediliyor ve diri bir duruşu var. Tek donanımda satılıyor ama epey dolu. Sunroof, deri döşeme, koltuk ısıtma hariç bi çok donanım var. Fiyatıda 2011 model 42, 2012 model 43,75 lira. Tek sıkıntısı 1,3 CDTI 90 bg 200 tork luk motoru yeterli gelirmi acaba. Elbet 1,6 dizeller gibi bi performans beklemek yanlış olur ama test edince yeterli gelirse bana problem yok bence. Onun dışında tamamen kafama yatıyor bu araç. 2011 model kalmamış, 2012 modelinede 42,5 fiyat verdiler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu Astra 1.3 cdti tüketim verisinden haberin var değil mi yusuf abi, Yeni Astra da tüketim düzelip performansı düşürdüler..Yani dizeldir çok az yakar hele 1.3'tür düşüncesi olmasın... Test aracı varsa tüketim değerine bakarsın, sıfırlayıp veya sıfırlamadan...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu an aklımda 4 farklı seçenek var. Bunlardan birini gerçekleştirmeyi düşünüyorum kısmetse hayırlısıyla :yeah:

1- Astra classic HB 2012 1,3 cdti 42,5

2- İ30 1.6 crdi mode 2011 43

3- 2010-2011 Focus 2,5 1,6 tdci tit. düşük km.li 38-45 arası değişiyor.

4- Olmuşken tam olsun deyip 8-10 borçlanıp Focus 3 HB tdci style+plus yada tit.+park almak. hangisine bütçem yeterse verilen indirime göre :+1:

İlk 3 maddede borca girmeme gerek kalmıyor. Şu an aracımla birlikte 40-44 gibi çıkabilirim. Focus 3 için biraz borçlanmam gerekiyor. Açıkçası 7-8 den fazlada borçlanmak istemiyorum, çünkü kooperatife girdiğim dükkanın toki peşinatı filan var. :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu Astra 1.3 cdti tüketim verisinden haberin var değil mi yusuf abi, Yeni Astra da tüketim düzelip performansı düşürdüler..Yani dizeldir çok az yakar hele 1.3'tür düşüncesi olmasın... Test aracı varsa tüketim değerine bakarsın, sıfırlayıp veya sıfırlamadan...

Evet haberim var teknik verisi ş.içi 6,3 ş.dışı 4,1 ort.4,9. Ama forumlarda ve çevremdeki genel kanı ise az yaktığı yönünde. Bi avantajıda vergi yönünden, 1,6 ya göre daha düşük yıllık vergisi var :+1:

İ30 teknik verisi ise; ş.içi 5,3 ş.dışı 4,1 ort.4,5 Fakat bundada genel kanı tam tersine çok yaktığı yönünde.

Yani 2 aracın teknik verileri ile kullanıcı yorumları ve söylentileri ters orantılı. Eğer teknil verileri esas alırsak i30 daha mantıklı gibi, hem performans hem tüketim daha iyi. Ama Astra da ise konfor, bi-iki donanım artısı, kalite ve marka ön planda tabi :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teknik veri fayda etmiyor maalesef heryerde..focusunda 5 küsür..ama 3 büyük ilde tutturana helal olsun..

Hep dediğim gibi kişiden kişiye tüketim değişir herkesin sözüne güvenilmez sürüş tarzı tüketimi çok etkiliyor..

O yüzden kendin sürerken sıfırla dedim :yeah: Tanıdığın bildiğin sürüşüne güvendiğin kişilerin tüketim verisi okuduğum her yazıdan daha değerli benim için..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu an aklımda 4 farklı seçenek var. Bunlardan birini gerçekleştirmeyi düşünüyorum kısmetse hayırlısıyla :yeah:

1- Astra classic HB 2012 1,3 cdti 42,5

2- İ30 1.6 crdi mode 2011 43

3- 2010-2011 Focus 2,5 1,6 tdci tit. düşük km.li 38-45 arası değişiyor.

4- Olmuşken tam olsun deyip 8-10 borçlanıp Focus 3 HB tdci style+plus yada tit.+park almak. hangisine bütçem yeterse verilen indirime göre :+1:

İlk 3 maddede borca girmeme gerek kalmıyor. Şu an aracımla birlikte 40-44 gibi çıkabilirim. Focus 3 için biraz borçlanmam gerekiyor. Açıkçası 7-8 den fazlada borçlanmak istemiyorum, çünkü kooperatife girdiğim dükkanın toki peşinatı filan var. :P

Astra'nın yenisi çıkmış,i30 çok yakında bunlar hergeçen gün çok daha değer kaybı yaşatacak...(EĞER çok binilmeyecekse tercih edilmemeli yani)

Sonuç olarak burada 2 seçenek var bence AMA Borç yapmak istemiyorsun tek seçenek kalıyor.2. focus tdci

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup en az 3 yıl binerim diye düşünüyorum. Olağanüstü bir durum olmazsa inş. Evin borcu bitene kadar binerim muhtemelen hangisini alırsam. Evin borcu bittiğinde ise duruma şartlara ve haleti ruhiyeme göre bakarım artık. Yeni focus olursa bu süre en az 5 yıl olur sanırım :yeah:

2.el f2,5 iyi güzel ama bi yandanda o kadar para verip 2.el almak yerine sıfır almak daha mantıklı gibi duruyor ama F2,5 da bildiğim kafam rahat alabileceğim bi araç.

Peki sence sıfır olarak 2012 astra mı, 2011 i30 mu, hemen hemen aynı paraya.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.