Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Renault Yeni Yüzünü Gösterdi


Musa Ekrem Akçaer

Önerilen Mesajlar

yakup bey deri paketı dedıgım mesela; ön iki kapı yumusak deriden 1000 tl   4 kapı yumuşak 2000 tl hıc para vermem fark vermem diyene su andakı gıbı sert malzeme satmaya devam etsin. nasıl dıreksıyonu ve el frenını kucuk deri paketi altında satıyor firmalar onun gibi. yani fiesta ve focusta ön göğüste kullanılan malzemeden yan panzolot yapmasından bahsedıyorum zor bısı degıl zaten parasınıda alsın dıyorum farkı neyse paramızla rezil oluyoz yaa:P

 

Maalesef, Bu markalar içinde olabilecek en iyilerden bir örnek; gelecek yıl ülkemizde de olacak

 

Deri olayları biraz karışık; kimi insanlar gerçek deri kullandığınız için sizi hayıflayabilir. Sunni deri kullandığınız için basit görebilir.

 

Para olsa da S serisine binsek veya süper lüks yarış atına :D Onlar güzel derili :) 10-20 bin euro'luk arabalar için bunlar fazla lüks.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Deri olayları biraz karışık; kimi insanlar gerçek deri kullandığınız için sizi hayıflayabilir. Sunni deri kullandığınız için basit görebilir.

 

Para olsa da S serisine binsek veya süper lüks yarış atına :D Onlar güzel derili :) 15-30 bin euro'luk arabalar için bunlar fazla lüks.

 

 

bu kadarını tabıkı fıesta da bende ıstemem ama trim seslerı sert malzeme yüzünden geliyor, en azından cüzzi miktarlara ses yapmayan malzeme alabilsek fena olmazdı :)

 

seatta mesela ibizayı isterseniz farkını vererek dönüşe duyarlı bi-xenon farlarla alabiliyorsunuz ve çokta kaliteli bir sistem ve aydınlatmasıda cok iyi oda b segmenti bi araba fordun opsiyon listesini gözden geçirmesi lazım

Anıl Semerci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu kadarını tabıkı fıesta da bende ıstemem ama trim seslerı sert malzeme yüzünden geliyor, en azından cüzzi miktarlara ses yapmayan malzeme alabilsek fena olmazdı :)

 

seatta mesela ibizayı isterseniz farkını vererek dönüşe duyarlı bi-xenon farlarla alabiliyorsunuz ve çokta kaliteli bir sistem ve aydınlatmasıda cok iyi oda b segmenti bi araba fordun opsiyon listesini gözden geçirmesi lazım

 

Konu dışı yapıyoruz, lütfen ilgili başlık ile veya sizin açtığınız fiesta başlıklarınızdan devam edinki bizde cevap verebilelim, ben uzatmak istemiyorum burada..Arkadaşa saygısızlık oluyor ve kural dışı.. Ayrıca şuan kontrol ettiğimde katalog ve fiyat listesinde bu opsiyonu göremedim. Olsa tabiki güzel olur lakin ford fiesta'da öyle opsiyon bile sunmuyor ülkemizde de yok haliyle, bu da aklınızda olsun. Yeni kasa fiesta'da mutlaka olur, Bu Fiesta ömrünün sonunda artık bundan sonra yenilik veya düzenleme beklemek hayalcilik olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault'ya vurup durun ama tüketici farklı düşünüyor. 2013 yılı için Avrupa binek pazar payı VAG ve PSA grubundan sonra üçüncü (Ford ve GM'den önde, kaynak ACEA verileri), Türkiye'de ise yıllardır lider (2014 daha belli değil, kaynak ODD verileri).

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault'ya vurup durun ama tüketici farklı düşünüyor. 2013 yılı için Avrupa binek pazar payı VAG ve PSA grubundan sonra üçüncü (Ford ve GM'den önde, kaynak ACEA verileri), Türkiye'de ise yıllardır lider (2014 daha belli değil, kaynak ODD verileri).

Bence Türkiye deki sıkıntı bu yuzden. Avrupadaki sıkıntı bu yuzden.

Ford otomobil olarak cok satamiyor. Ozellikle Türkiye de. Ticarileri ise az sorun, az maliyet, az parca ve bakim masraflariyla ticari musterilerinin goz bebegi. Ford c segmentinin en az satan markalarindan biri olmasina ragmen Türkiye de en cok satan marka.

E hersey güllük gulistanlik gibi görünüyor. En azinda bu sekilde gösteriliyor.

Ford kotu ya ea kalitesiz degil belki ama insanların zihninde hala 2. Sınıf. 1 siniflar ise merso, bmw, volvo, Jaguar, .... ve bu sinifin en son uyesi ise VW. (En azından Türkiye de)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence Renault başarılı bir marka. Özellikle Renault Sport departmanı.

Mesela Megane coupe başarılı. Otomatik dizelide var. Ben focusdan önce megane coupeye bakiyordum en fullu 47.000 liraydi :D 2011de bakiyordum 2012 şubatta 60lara çıktı bende focus aldım.

Renaut bu kadar cömert davranabiliyor ve magen coupe diyip yeni bir arka tasarim yapiyor. Bunu Ford niye yapmiyor ? Fordun en sevmediğim yani bu.

Benim arabanin 3 kapilisi çok çok daha guzel durur megane coupeden ama yapmiyor işte Fordcum masrafa girmek istemiyor heralde yeni bir c sütunu yeni büyük bi kapı yeni b sütunu belki biras daha alçak tavan.

Renault F1de de başarılı bir marka.

Mercedese dizel motor veriyorlar daha ne olsun :) Mercedes kendi yapmiyor renocum bana bi 1.5 dizel versene diyor A serime CLA serime koyucam diyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence Türkiye deki sıkıntı bu yuzden. Avrupadaki sıkıntı bu yuzden.

Ford otomobil olarak cok satamiyor. Ozellikle Türkiye de. Ticarileri ise az sorun, az maliyet, az parca ve bakim masraflariyla ticari musterilerinin goz bebegi. Ford c segmentinin en az satan markalarindan biri olmasina ragmen Türkiye de en cok satan marka.

E hersey güllük gulistanlik gibi görünüyor. En azinda bu sekilde gösteriliyor.

Ford kotu ya ea kalitesiz degil belki ama insanların zihninde hala 2. Sınıf. 1 siniflar ise merso, bmw, volvo, Jaguar, .... ve bu sinifin en son uyesi ise VW. (En azından Türkiye de)

ford artık en çok satan marka degil binek+ticari 1.ligi volkswagen e kaptırdı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte citroen kasayı reno'da motorları yapsa en azından daha iyi şeyler görürdük yollarda 

 

Aslında o işin ideali şöyle ... italyanlar tasarlıyor, fransızlar reklamlarını yapıyor, amerikalılar pazarlıyor, almanlar planlıyor ve türkler imal ediyor ... var ya dadından yinmez  :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında o işin ideali şöyle ... italyanlar tasarlıyor, fransızlar reklamlarını yapıyor, amerikalılar pazarlıyor, almanlar planlıyor ve türkler imal ediyor ... var ya dadından yinmez :)

Çok merak ediyorum böyle bişe olsa ne çıkar ortaya [emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renaut bu kadar cömert davranabiliyor ve magen coupe diyip yeni bir arka tasarim yapiyor. Bunu Ford niye yapmiyor ? Fordun en sevmediğim yani bu.

 

Ford -One Ford- işletim sistemine geçti, artık bölgeye/pazara özel tasarım yapmıyor. Söz gelimi fİESTA İstanbul'da da aynı, Houston'da da Buenos Aires'te de Şanghay'da da. Bir kasa'yı ortak paydaya (en azından kabul edilebilir düzeye) getirip bu aracı değişik motor ve aksesuar seçenekleri ile tüm dünyaya sunuyor. İkide birde kasa/tip değişimi yapmamasının nedeni bu.  Brezilya'da ki araç ile Kayseride ki aynı ... aradaki en büyük fark Kayseri'de ki abi -diesel- tercih ediyor, Sao Paulo'da ki ise şeker kamışından elde edilen alkol. 

 

One Ford Hakkında : http://www.icmrindia.org/casestudies/catalogue/Business%20Strategy/BSTR423.htm 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford -One Ford- işletim sistemine geçti, artık bölgeye/pazara özel tasarım yapmıyor. Söz gelimi fİESTA İstanbul'da da aynı, Houston'da da Buenos Aires'te de Şanghay'da da. Bir kasa'yı ortak paydaya (en azından kabul edilebilir düzeye) getirip bu aracı değişik motor ve aksesuar seçenekleri ile tüm dünyaya sunuyor. İkide birde kasa/tip değişimi yapmamasının nedeni bu. Brezilya'da ki araç ile Kayseride ki aynı ... aradaki en büyük fark Kayseri'de ki abi -diesel- tercih ediyor, Sao Paulo'da ki ise şeker kamışından elde edilen alkol.

2.sınıflıktan kademe atlamış gibi oluyor o zaman [emoji3][emoji3][emoji3]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ya allah askınıza soyleyın ıcerde dokunduzugunuz herseyın yumusak malzemeden oldugunu dusunun ovvv ford vw bıle gecmıs kalıteye bak demezlermı ya 70000 tl ye sattıgın focusu 73000 tl ye sat yumusak malzemeyle sat kardesım ıddaa edıyorum 1 allahın kulu cıkıp oww pahalı demez helal olsun bu kalıteye 3000 tl fark az bıle der ama araba fırmaları ozellıkle ford bunu anlamıyor.

 

Ford onu gayet iyi anlıyor ama özellikle Avrupa Birliğinde araç imal etmenin kuralları var. AB Çevre yönetmelikleri diyor ki -ürettiğin araçta kullanacağın plastiğin %45'i geri dönüşümlü olacak- hatta araçta kullandığın ABS plastiğe bile sınırlama getiriyor. İşin acı tarafı müşterinin yumuşak olarak algıladığı malzemenin maliyeti varlığından şikayet edilen sert plastikten daha fazla. Yapılabilecek şeyler belli ... customer clinic yapıyor ve ellerine neon bazlı krem sürülmüş kişilere araç kullandırıyor, onlardan her zaman yaptıkları şekilde davranmalarını istiyor ... sonra siyah ışık altında araç içini inceleyip kim - hangi yaş grubu - hangi cinsiyet aracın hangi kısımlarına daha çok dokunuyor onu buluyor, elindeki istatistiki bilgiden yararlanarak en popüler temas noktalarına görece daha kaliteli/yumuşak malzeme koyuyorsun.

 

...sonuç Ford mühendisleri / Pazarlama uzmanlarının anlayış ile ilgili sorunları yok, sıkıntı kanun ve yönetmeliklerde.

 

...sizce neden büyük üreticiler yeni fabrika vs. yatırımlarını Avrupa dışına taşıyor? pek çok sebep var tabi, ama bunlardan biri de kimi zaman kabul sınırlarını zorlayan kanunlar. (sadece çevre kanunlarından bahsetmiyorum)


Renault'ya vurup durun ama tüketici farklı düşünüyor.

 

... aslında Perakende müşteri pek de farklı düşünmüyor. 2014 yılında Renault bineklerin filo oranı %81'e çıktı. Yani satılan 100 aracın sadece 19 tanesi son kullanıcılar tarafınca alınıyor. Perakendenin şampiyonu Subaru ... VW epey arkadan geliyor onların filo kırımı %61'de ... Ford'un ise 68.  Parametrelerde biraz seçici davrandığınızda çok ilginç istatistiki bilgiler ortaya çıkıyor. Üstelik 800,000 ünite/yıl'ı kapsayan istatistikten bahsettiğimiz için bu tür incelemelerde hata payı çok çok az oluyor. 

 

Gerçek şu ki adet yapıyor olsalar da Fiat ve Renault (Türkiye Pazarında) Perakende müşteriye ulaşamıyor, ya da perakendeci onları tercih etmiyor.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

... aslında Perakende müşteri pek de farklı düşünmüyor. 2014 yılında Renault bineklerin filo oranı %81'e çıktı. Yani satılan 100 aracın sadece 19 tanesi son kullanıcılar tarafınca alınıyor. Perakendenin şampiyonu Subaru ... VW epey arkadan geliyor onların filo kırımı %61'de ... Ford'un ise 68.  Parametrelerde biraz seçici davrandığınızda çok ilginç istatistiki bilgiler ortaya çıkıyor. Üstelik 800,000 ünite/yıl'ı kapsayan istatistikten bahsettiğimiz için bu tür incelemelerde hata payı çok çok az oluyor. 

 

Gerçek şu ki adet yapıyor olsalar da Fiat ve Renault (Türkiye Pazarında) Perakende müşteriye ulaşamıyor, ya da perakendeci onları tercih etmiyor.  

 

 

 

 

Abi oranlar bu şekilde olabilir, sonuçta bunlar 0 araçlar için tutulan istatistikler. Birde bunların ikinci el piyasası var. Filo olarak alanların çoğu genelde araba kiralama şirketleri, bizzat görmedim ama internetten duyduğuma göre bu kiralama şirketleri araçları alıp belli bir km kullanıp sonra ihale ile satıyorlarmış. Zaten kanundada %18 kdv ile araç alıp aynı oranda satma hakkı bunlara ve sürücü kurslarına ait. Sahibinden.com'da focus 3 ararken bazı galerilere denk geldim İstanbulda özellikle. 15 tane focus 3, 10 tane renault fluence, yine bu kadar megane arabaları yan yana koyup tek tek satıyorlar. Bunlarıda yine son kullanıcı yani perakendeciler alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi oranlar bu şekilde olabilir, sonuçta bunlar 0 araçlar için tutulan istatistikler. Birde bunların ikinci el piyasası var. Filo olarak alanların çoğu genelde araba kiralama şirketleri, bizzat görmedim ama internetten duyduğuma göre bu kiralama şirketleri araçları alıp belli bir km kullanıp sonra ihale ile satıyorlarmış. Zaten kanundada %18 kdv ile araç alıp aynı oranda satma hakkı bunlara ve sürücü kurslarına ait. Sahibinden.com'da focus 3 ararken bazı galerilere denk geldim İstanbulda özellikle. 15 tane focus 3, 10 tane renault fluence, yine bu kadar megane arabaları yan yana koyup tek tek satıyorlar. Bunlarıda yine son kullanıcı yani perakendeciler alıyor.

 

Yani ? Anlamadım sonuç nedir :D Marifet satanda ondan sonrası 2.sahibine kalmış. (ilk sahip üretici)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Filo olarak alanların çoğu genelde araba kiralama şirketleri, bizzat görmedim ama internetten duyduğuma göre bu kiralama şirketleri araçları alıp belli bir km kullanıp sonra ihale ile satıyorlarmış.

 

...doğru, genelde Rent-a-car şirketleri belirli Km. ve/veya Zaman taahhütü ile alım yapıyor. Örnek veriyorum 6 ay veya 10,000Km gibi (hangisi önce dolarsa) o noktaya ulaştıklarında aracı ikinci el olarak satma hakları var. Daha erken satış -olası vergi kaçağı- suçlamasını tetikleyebileceği için genelde yukarıda saydığım koşullara uymaya özen de gösteriyorlar. Sonuçta kimse maliye ile sıkıntı yaşamak istemez.

 

...Rent-a-car şirketleri neden bunu yapıyor? Bu şekilde hem filolarının yaş ortalamasını düşük tutuyor, hem de ilk bakımdan önce araç sattıkları için işletme maliyetlerini minimize ediyorlar. Tabi o uğurda (işletme maliyetleri) yaptıkları başka şeyler de var, mesela araçlara Kasko poliçesi düzenletmemek gibi. 10 - 15,000 araçlık bir filo yönetiyorsanız araç başı yapacağınız 1 lira tasarrufun bile önemi oluyor.

 

...peki bu araçlar nereye gidiyor? Öncelikle alt kiralama şirketlerine (örnek veriyorum Bodrum'da günlük kiralama yapan Bilmemne Otomotive) , Lojistik şirketlerine (örnek veriyorum Kasko sigortanız gereği size sağlanan ikame aracını temin eden firmaya) ve toptancılara (evet böyle bir şey var bizim sektörde) bu şirketler ihaleden atıyorum 100 tane araç alıp özellikle anadoluda ki yerel galerilere vadeli satıyor. (vadeden ve satıştan iki kere kazanıyorlar)

...anlayacağınız Rent-a-car ihalelerinden perakendeci müşteriye pek bir araç kalmıyor. Sistemin işleyişi gereği kalmaz da, perakendeci müşteri hala rent-a-car çıkması araç alabilir ama kimden? Bir galericiden (...ki büyük ihtimal ile o galerici de aracı bir toptancıdan almıştır) yani son kullanıcı rent-a-car çıkması araç olayında (deyim yerinde ise...) ancak tavuğun suyunun suyunu içer.

 

...istisna yok mudur? vardır elbet ama adı üzerinde istisnadır.

 

Mesela biz de bu firmalardan araç alıyoruz, elemanlar ellerinde araç birikince mail atıyor ... user name/şifre ile girilen link üzerinden araç bilgi/resimlerine bakıyor, çok kafamıza takılırsa gidip parkta araç inceliyoruz. Sonrasında (genelde on-line) ihale başlıyor. Çalıştığımız 3-4 firmada zaten teminat mektubumuz olduğu için işimize gelen araçları alıyor ve kendi parkımıza getiriyoruz. İşe yarar, yüzümüzü kara çıkarmayacak aracı kendi parkımıza çekiyor ... dişimizi kamaştıran, emin olamadığımız ya da kusurlu bulduğumuz kuZu'ları da galerici çağırıp (al şu çöpü dışarı çıkar hesabı) onlara veriyoruz.

 

...üstelik bu sadece rent-a-car şirketleri için de değil. (kısa veya uzun dönem) hala bir miktar özvarlık ile filo sahibi olan şirketler var, onlar için de aynı şey geçerli ... arabalara bak - teklif ver - uyarsa satın al - işine geleni elinde tut - gelmeyeni yolla gitsin.

 

Diyeceğim o ki rent-a-car vb. çıkmalar ikinci el piyasasını hareketli tutuyor, bir anlamda taban fiyat oluşturuyorsa da o tür alım/satım perakende frekansından neredeyse tamamen ayrı. (özellikle İstanbul için...) 

 

...ki Ford Toptan/Filo satış yüzdelerini (özellikle binek grubunda) sınırlı tutuyor, çok gerekmedikçe rent-a-car'a araç basmıyor :) ve kendine bu oranı %45'in altına çekmek ve orada tutmayı görevini veriyor (o oran gayet sıhhatli)

 

Filo'ya araç -basmak- günü kurtarıyor olsa da Perakende pazarını sakatlıyor (en basitinden filo'ya harcadığın para ile perakende de reklam&tanıtım yaparsın, daha fazla aksesuarlı aracı aynı bedelle verirsin vs.vs.) anlayacağınız Filo'ya mal satmak kolay, ama bu kötü bir alışkanlık ... alkolizm gibi ... arada iki tek atmaya eyvallah ama her gece tek başına bir 70'liğe dalıyorsan sorun var demektir. Aynı hesap işte :( 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.