Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Renault Yeni Yüzünü Gösterdi


Musa Ekrem Akçaer

Önerilen Mesajlar

En basit örneği olarak Toros araçlarını Renault bugün tekrar piyasaya çıkarsa güncellenmiş donanımlarla, belki yılın otomobilini yapmış olacak. İl merkezleri için Renault takoz bir araç olarak gözüksede ilçelere doğru yol aldığınızda yukarıda söylediğim nedenlerle çok tercih ediliyor. 

 

Bu arada Toros diyorsunuz ya ... o araçların miyadı çoktan doldu. Tamam altını vurmuyor (çünkü fazlası ile yüksek...) ama yol da tutmuyor, aktif güvenlik neredeyse yok ... pasif sistemler ise zaten yok. Kaza kırım testlerinden bir tek yıldız alsa (iki bile değil...tek yıldız) öpüp başıma koyarım. Bakın bu kaza daha dün gerçekleşti (Adana'da) ...Toros yalan olmuş, katlanır direksiyon mili yok, kaza sırasında ezilip kinetik enerjiyi soğuracak kaporta bölmeleri yok ... yok .. yok.

 

 27229062.jpg

 

... sonuç = 5 vefat ... tamam şöförlerimiz kötü, trafikte birbirimize saygı göstermiyoruz, trafik kurallarını da sallamıyoruz ama çoktan miyadını doldurmuş ve günün koşullarına uymayan ama gerek maddi yetersizlik gerek ise "bize bir şey olmaz" kafası yüzünden hala trafiğe çıkan (neden bu araçları trafikten çekmezler ki?) bu külüstürlerin hiç mi suçu yok? Yol tutmaz, yolda durmaz ... bassan gitmez, bassan durmaz, viraj almaz, yokuş aşağı inerken direksiyon yol ile temas etmez ... neymiş? altı yüksekmiş, neymiş elde tutması ucuzmuş.

 

Ulen musalla taşı'da yüksekte duruyor, yüksek diye ona zamansız tırmanman mı lazım? 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada Toros diyorsunuz ya ... o araçların miyadı çoktan doldu. Tamam altını vurmuyor (çünkü fazlası ile yüksek...) ama yol da tutmuyor, aktif güvenlik neredeyse yok ... pasif sistemler ise zaten yok. Kaza kırım testlerinden bir tek yıldız alsa (iki bile değil...tek yıldız) öpüp başıma koyarım. Bakın bu kaza daha dün gerçekleşti (Adana'da) ...Toros yalan olmuş, katlanır direksiyon mili yok, kaza sırasında ezilip kinetik enerjiyi soğuracak kaporta bölmeleri yok ... yok .. yok.

 

 

 

... sonuç = 5 vefat ... tamam şöförlerimiz kötü, trafikte birbirimize saygı göstermiyoruz, trafik kurallarını da sallamıyoruz ama çoktan miyadını doldurmuş ve günün koşullarına uymayan ama gerek maddi yetersizlik gerek ise "bize bir şey olmaz" kafası yüzünden hala trafiğe çıkan (neden bu araçları trafikten çekmezler ki?) bu külüstürlerin hiç mi suçu yok? Yol tutmaz, yolda durmaz ... bassan gitmez, bassan durmaz, viraj almaz, yokuş aşağı inerken direksiyon yol ile temas etmez ... neymiş? altı yüksekmiş, neymiş elde tutması ucuzmuş.

 

Ulen musalla taşı'da yüksekte duruyor, yüksek diye ona zamansız tırmanman mı lazım? 

 

Yukarıda yazdıklarınızda haksızsınız demiyorum, diyemem ancak birde aşağıdaki fotoğrafları paylaşmak istiyorum.

gaziantep_adana_otobaninda_olumlu_kaza_1

Bu olay gaziantepte olmuş. Tır arabaya çarpıyor şoför ölüyor.

 

manavgatta-trafik-kazasi-1-olu-5-yarali_

 

Bu alanya - antalya yolunda oluyor. Araçta 4-5 kişi varlarmış ama 1 kişi ölmüş.

 

Google'a ölümlü trafik cezası yazdığınızda dediğiniz özellikler olan araçlardada ölen kişiler olduğunu sizde benden iyi biliyorsunuz. Ancak haksızsınız demiyorum, söylediğiniz özellikler, hava yastıkları vb. bu ölüm olaylarını minimuma indiriyor. Şimdi arazi şartlarında bu donanımlı araçları kullanmak zaten zor. Zor olmasa bile yazık, altı vurur, kenarı çizilir falan diye ben sokmam şahsen. Yine karlı bir yolda rampada 2008 c kasa opel vectra kaldı ancak toros tıkır tıkır bazende spin ata ata yanımızdan çıktı gitti. Yani bir arabadan ziyade eşek tarzında kullanımı var bu araçların. Güvenlik 0 ama, 9 tane 60 kglik zeytinyağı bidonunu arka koltukları yatırdığınızda içine alır. 12 ile 15 arasında portakal kasasını alır. Çatısına iki çit koyup merdiven, bahçeden hayvanlar için kesilmiş bir araba boyu ot vb şeyler konur. Şoför ile 1-2 adet daha insan bu şekilde araca binebilir, aracın arkası belki yere değecektir ama o kadar yüke çekmeyeceğim demez.

 

Tabi bunları yapmak için minibüs yada ranger tarzı bir araç alıp binmek mantıklı olabilir ama fiyatları malum, vergileri zaten ayrı birşey. Her yıl vizesi, sigorta primleri vs. ayrı birşey.

Toros ise 4-8 bin TL arasında vereceğiniz bir para ile satın alınıp 6 aylık 29 liralık bir vergi ile 2 yılda bir vizeyle tüm bunları yapabilir.

Bir torosum yok ancak yakınlarımda var, çok kullandım, çok zevkli bence. İzlenimlerim bu şekilde. Uzun yola çıkma taraftarı değilim.

Benimde var tarla takka, şimdi yeni focusla gidip gelmek sıkıntı olucak, bende uygun bir tane bulursam yaza kadar almayı düşünüyorum bu arada. :)

 

Yine düşüncemin arasındayım bence Renault  insanların ihtiyaçlarına ve Türkiye yollarına göre araç üretiyor. Bu araçta onlardan bir tanesiydi. 0 kmsini yeniden tasarlasalar dediğiniz donanım özellikleri olur ve yılın otomobili olur. Şehirdekiler almaz belki ama köylü mehmet amca alır.  :sofeer:  

 

gezgin751_LMINONCU_BABA.jpg

Musa Ekrem Akçaer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Megane resmi photoshop sanırım. Henüz resmi olarak duyurulmuş bir megane yüzü yok galiba. O nedenle değerlendirme için erken diye düşünüyorum.

 

Bu ülkede röno'nun çok satması normal, çünkü bu ülkeye en çok yatırım yapan markalardan bir tanesi röno sonuçta..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güvenlik 0 ama, 9 tane 60 kglik zeytinyağı bidonunu arka koltukları yatırdığınızda içine alır. 12 ile 15 arasında portakal kasasını alır. Çatısına iki çit koyup merdiven, bahçeden hayvanlar için kesilmiş bir araba boyu ot vb şeyler konur. Şoför ile 1-2 adet daha insan bu şekilde araca binebilir, aracın arkası belki yere değecektir ama o kadar yüke çekmeyeceğim demez.

 

... belki renault bunları yapabilir ama o şekilde trafiğe çıkmak yasal değil ki.

 

Ot veya yem balyasının nasıl taşınacağı belli, aksine davranan kendi canını tehlikeye atıyordur (bana ne?) trafik kurallarını çiğniyordur (hadi buna da bana ne diyelim) ve trafiği paylaştığı diğer kişileri de riske sokuyordur (bu konuda bana ne diyemem) resmini paylaştığım toros kazasında vefat eden kişilerden ikisi direksiyon kontrolünü yitirip karşı şeride geçtiğinde çarptığı diğer araçta hayatlarını kaybetmiş. Toros'un motoru metrelerce öteye savrulmuş ... Allah korusun ama kendi halinde yolunda giderken kuralları çiğneyen, altındaki ***tan araba ile sürat yapıp gelip kafadan bize çarpan araçta siz - ben - bizler de olabilirdik.

 

 Karlı yolda Vectra kaldıysa o araç kış lastiği takmamıştır, Renault spin ata ata çıktıysa bu incecik lastikleri sayesindedir ... yani o vakada marifet spin atan Renault'ta değil ki, kar lastiği takmayan Vectra'da :(

 

... kurallara uyma çağındayız, her kim ki (özellikle trafikte) kural ihlali yapıyorsa bilin ki sizin - benim canımıza kast ediyordur. Amcanın biri ot veya zeytinyağı yaşıyacak diye ölmeye de niyetim yok.

 

Günü karşılamayan araçların trafikten men edilmesi gerekli ... bu düşüncemi mümkün olan her ortamda söylemeyi de sürdüreceğim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabi bunları yapmak için minibüs yada ranger tarzı bir araç alıp binmek mantıklı olabilir ama fiyatları malum, vergileri zaten ayrı birşey. Her yıl vizesi, sigorta primleri vs. ayrı birşey. Toros ise 4-8 bin TL arasında vereceğiniz bir para ile satın alınıp 6 aylık 29 liralık bir vergi ile 2 yılda bir vizeyle tüm bunları yapabilir. Bir torosum yok ancak yakınlarımda var, çok kullandım, çok zevkli bence. İzlenimlerim bu şekilde. Uzun yola çıkma taraftarı değilim. Benimde var tarla takka, şimdi yeni focusla gidip gelmek sıkıntı olucak, bende uygun bir tane bulursam yaza kadar almayı düşünüyorum bu arada.  

 

Hiç bir şey birisinin canından kıymetli değil, o an elde ne varsa (yeri geldi a6 yeri geldi corolla) tenekelerce zeytinyağını taşıdık, tarlaya girdik vs. Bu arabaların artık ancak hobi arabası olması lazım, restore etmelik, seyretmelik vs. Trafikte yerleri yok bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan bey ve Kaan bey, 

Günü karşılamayan araçları trafikten men edebilecek şekilde oy kaygısı olmayan hükümetler, audilerle tarla bahçe gezebilecek kadar geliri yüksek refah içinde yaşayan bir millet olabileceğimiz günler dilerim.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan bey ve Kaan bey, 

Günü karşılamayan araçları trafikten men edebilecek şekilde oy kaygısı olmayan hükümetler, audilerle tarla bahçe gezebilecek kadar geliri yüksek refah içinde yaşayan bir millet olabileceğimiz günler dilerim.  

ben torosun tarlada köyde vs kullanılmasına karşı değilim. Toros dursun köyde, ilçede neyse artık, ondan sonra tarlaya gir köy içinde düşük hızlarda kullan vs bana göre sorun yok ama max 30km/h hız olsun yada trafiğe kapalı yol olsun ki başkasına zarar verme ihtimali olmasın.

 

elden gelen bu diye milletin canını malını tehlikeye atmaya kimsenin hakkı yok bence. Yani adamın parası torosa yetiyor diye torosu alıp uzun yola çıkmaya hatta şehir içinde bile(55km hızda en ufak dalgınlıkla kaza yapar bence bu arabalar) kullanmaya hakkı yok bence (şuan ki kanunlarla hakkı tabii), yani belli standartlar olmalı(şuan kileri yeterli görmüyorum) bu standartları karşılamayan adam trafiğe çıkmamalı, gücü anca ona yetenede toplu taşıma var, kiralama var, kredi var vs vs. Evet kabul ediyorum biraz acımasız ancak olay 2 taraflı, ve karşı tarafı korumanın yolu bence bu.

 

Bu durum sadece toros içinde değil, X kişisi focusa kış lastiği takmadan karlı havada trafiğe çıkıyorsa aynı şey onun içinde geçerli. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault mekanik anlamda kötü olabilir ama dış tasarım anlamında yeniliklere açık bir firmadır. Fiat'ın hala ampul kullandığı far ve stoplarında Renault led stop üretmeye yavaş yavaş başlamıştır. Yeni çıkacak olan Fluence'in stoplarının tasarımı çalıştığım firmada yapılıyor. Bana kalırsa güzel olacak. Her çıkardıkları arabanın bir öncekinden oldukça farklı olduğu aşikar. Ne yaparsalar yapsınlar pamuk gibi direksiyonlarını değiştirmekdikleri sürece Renault almam. 2 saatlik şehirler arası yolda bile o direksiyonu sabit tutabilmek için omuzlarımda oluşan ağrının tarifini yapamam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault mekanik anlamda kötü olabilir ama dış tasarım anlamında yeniliklere açık bir firmadır. Fiat'ın hala ampul kullandığı far ve stoplarında Renault led stop üretmeye yavaş yavaş başlamıştır. Yeni çıkacak olan Fluence'in stoplarının tasarımı çalıştığım firmada yapılıyor. Bana kalırsa güzel olacak. Her çıkardıkları arabanın bir öncekinden oldukça farklı olduğu aşikar. Ne yaparsalar yapsınlar pamuk gibi direksiyonlarını değiştirmekdikleri sürece Renault almam. 2 saatlik şehirler arası yolda bile o direksiyonu sabit tutabilmek için omuzlarımda oluşan ağrının tarifini yapamam.

Sizin kullandığınız araçta ile ilgili olabilir mi? Focus 3 ten önce 3 yıl 47.000 km Grand Scenic kullandım. İstanbul-Antalya, İstanbul-Bodrum gibi 10 saatin üzerinde uzun yolculuklar da yaptım direksiyon ile ilgili (sabit tutmayı kastediyorum, hissiz olabilir) hiçbir şikayetim olmadı. Kaldı ki aracın yapısı gereği her türlü rüzgardan normal binek araçlara göre daha fazla etkilenmesine rağmen. Bu kullanımlarımda deneme amaçlı 180-190 km/h hızlar ile kullandığım da oldu.(araç boş iken, yoksa araçta biri varken hayatta yapmayacağım birşey ki zaten hız sevmem)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Büyük konuşmuş olmak istemem ama ticari kullanım dışında;

 

Renault

Peugeot

Citroen

 

bu 3 marka uçan araba çıkarsa ısınamayacak gibi hissediyorum...

 

Gerçi Renault uçan arabayı çıkarmış bile, yeşil çevre ve ekonomik kullanım maksatlı Tweezy adında üstü kapalı motosiklet şeklinde çok tatlı elektrikli bi taşıtı Tr de satmaya başlamış, 40 bin lira fiyatıyla hemde takla atarak uçmayı başarıyor sanırım...  :smiley2k:  Komedi resmen...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.