Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi Sonrası Gaz Yememe Sorunu Yardım Lütfen


Ferhat A.

Soru

2005 focus 2 lpg li.ov.arabam 120 km/h  hızdan sonra devir 3000 i geçmiyor hızlanmıyor.gaza basınca silkelenme yapıyor araba sarsılıyor.gaz yemiyor.gaza basmaz isem sorun yok.acaba bu durumun şanzıman yağıyla bir ilgisi var mı.çünkü daha önce yoktu.bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

söküp takma sırasında (çünkü ot.şanzuman yağ değişimi için biraz söküp takma gerekir) bir yanlışlık yaşanmış olabilir. Örnek veriyorum ... bir keresinde üstüpü'den gelen ipliğin valf tıkadığını görmüştüm, ot.şanzuman selenoidlerinde arıza yaşanmış da olabilir. Zaten yağı temizleyip sonra şanzumanı kirli filtre ile kapatmak hangi aklın ürünü? 

trafik kuralları / iş güvenliği kanunları / sigortalar nedeni ile yetkili servislerin aracınızı 120Km/s üzerinde test etmeleri mümkün değil, gerçekten bir sorun var ise (benim akılma gelen) dört ayrı seçenek var (tespit için)

 

-Aracınızı bir dinamometre'ye sokabilirsiniz, İzmir'de birden fazla opsiyon bulacağınıza eminim.

-Servis arıza kayıtlarına bakabilir, torq konvertörde basınç kaybı / selenoid'de arıza var ise ECU'ya arıza kaydı düşmüştür.

-Sizinle gelecek bir usta bulursanız test sürüşüne beraber çıkabilir ve aracı siz kullanırken söz konusu güç kaybını gösterebilirsiniz.

-...son ama bence en mantıklı opsiyon da y.servise gider, şanzumanı söktürüp kontrol ettirirsiniz.

 

Tabi bir de -neyse şimdilik böyle gidelim- seçeneği var, o da gene sizin bileceğiniz bir iş tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

söküp takma sırasında (çünkü ot.şanzuman yağ değişimi için biraz söküp takma gerekir) bir yanlışlık yaşanmış olabilir. Örnek veriyorum ... bir keresinde üstüpü'den gelen ipliğin valf tıkadığını görmüştüm, ot.şanzuman selenoidlerinde arıza yaşanmış da olabilir. Zaten yağı temizleyip sonra şanzumanı kirli filtre ile kapatmak hangi aklın ürünü? 

trafik kuralları / iş güvenliği kanunları / sigortalar nedeni ile yetkili servislerin aracınızı 120Km/s üzerinde test etmeleri mümkün değil, gerçekten bir sorun var ise (benim akılma gelen) dört ayrı seçenek var (tespit için)

 

-Aracınızı bir dinamometre'ye sokabilirsiniz, İzmir'de birden fazla opsiyon bulacağınıza eminim.

-Servis arıza kayıtlarına bakabilir, torq konvertörde basınç kaybı / selenoid'de arıza var ise ECU'ya arıza kaydı düşmüştür.

-Sizinle gelecek bir usta bulursanız test sürüşüne beraber çıkabilir ve aracı siz kullanırken söz konusu güç kaybını gösterebilirsiniz.

-...son ama bence en mantıklı opsiyon da y.servise gider, şanzumanı söktürüp kontrol ettirirsiniz.

 

Tabi bir de -neyse şimdilik böyle gidelim- seçeneği var, o da gene sizin bileceğiniz bir iş tabi.

söküp takma yapıldığını bilmiyordum...tıpası var altta söküp boşalttıklarını düşünüyordum...keşke servise yaptırsaydım...servisler çok pahalı 500 lira istiyorlar yağ değişimi  için...inşallah bozulmamıştır...(neyse şimdilik böyle gidelim) seçeneği daha mantıklı görünüyor.yaza bir çıkalım zaten hızlı gitmiyorum.o zamana bir çaresine bakarım artık...yardımınız için çok teşekkür ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2005 focus 2 lpg li.ov.arabam 120 km/h  hızdan sonra devir 3000 i geçmiyor hızlanmıyor.gaza basınca silkelenme yapıyor araba sarsılıyor.gaz yemiyor.gaza basmaz isem sorun yok.acaba bu durumun şanzıman yağıyla bir ilgisi var mı.çünkü daha önce yoktu.bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum.

Gaz yememesinin şanzımanla alakası yoktur. Yağ değişiminden sonra yapması tesadüf olabilir. Benzer problemlerin dizellerde turbo hortumu sıkıntısından olduğunu okumuştum. Sizde de motora giden hava borularından kaynaklanıyor olabilir. Özellikle şanzıman yağı değişirken hava filtresi sökülüyor iyi takılmamışsa kaçırıyor olabilir. Tekrar geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.