Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.0Eb 100.000 Km Testi


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Vallahi hem performansına hem sesine hastayım 1.0Eb ların. Doğan abinin araba geçenki servis macerasından önce test edilmeden yapılan tecrübe sürüşüne bende katıldım. Mest etmişti motor sesi beni. Nedendir bilmiyorum fakat 3 ve 5 silindir motorların sesi bir değişik. Örneğin 2.5L 5 silindir ST motorunun sesini çok andırıyor 1.0L Eb. Vardır bir matematiği herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merakla bekliyordum böyle bir testi, çok iyi geldi. Çevrede acımasızca eleştirenlere cevap niteliğinde olmuş, linkini kaydedyim bir yere :)

Bir de türkçesi olsaymış, cem bey özetlemiş gerçi ama. Autibild in türkiye versiyonu varmıydı, belki onlar türkçe olarak verirler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vallahi hem performansına hem sesine hastayım 1.0Eb ların. Doğan abinin araba geçenki servis macerasından önce test edilmeden yapılan tecrübe sürüşüne bende katıldım. Mest etmişti motor sesi beni. Nedendir bilmiyorum fakat 3 ve 5 silindir motorların sesi bir değişik. Örneğin 2.5L 5 silindir ST motorunun sesini çok andırıyor 1.0L Eb. Vardır bir matematiği herhalde.

Heee bende diyorum bu arabaya noldu deli gibi fırlamalar sürekli gaza basmamı sağlayan bir his.Nettin arabamaaaaaaa.

Şaka bir yana hakikaten o sese bende hastayım o yüzden ort yakıtım hep yüksek :D .Şikayet değil bilakis tasarruftansa keyifli sürüş ön planda artık.

Motorun bu şekilde övülmesi memnun edici benim açımdan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Diğer bir eleştiri konusu da yüklenince artan yakıt sarfiyatı, otoyol sürüşlerinde 8,2L/100 km ortalama tutturmuşlar, tüm test süreci ortalaması ise 7,3L/100km. Ancak efendi kullanıldığında 5'li rakamlar elde edilebildiğini de belirterek çuvaldızı kendilerine batırmayı da ihmal etmemişler. 

bende tam 1. cümleyi okuyunca bunlar kafayı yemiş diyecektim ki 2. cümle durumu kurtarmış.

yalıkavak-konya tüketimi belli, 0 dan 1000 mt ye 5 kişi full bagaj klima açık bile 7.5 lt bile yakmıyorken, düm düz almanya nın neresinde test etmişler diyecektim, herhalde alp leri gezdiler güney de. arkadaşlara bilgi vermek lazım, almanya da otobanın birçok yerinde belkide her yerinde hız sınırı yok, kimbilir bu tüketimi görmek için kaç la sürdüler 160-190 arası olsa gerek. millet almanya da porche kiralayıp otobanda basarak tatmin oluyorlar.

 

yazı için tşk ler, bir kez daha mutlu olduk  :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de piyasası otursa daha güzel olacak. Rakamlar ve istatistikler çok cezbedici olsa da bir araç satılacağı zaman kolay elden çıkmalı.

Fazla değer kaybetmemeli. Aslında durumu çok da iyi bilmiyorum ama ikinci elde şu an pek revaçta değil sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de piyasası otursa daha güzel olacak. Rakamlar ve istatistikler çok cezbedici olsa da bir araç satılacağı zaman kolay elden çıkmalı.

Fazla değer kaybetmemeli. Aslında durumu çok da iyi bilmiyorum ama ikinci elde şu an pek revaçta değil sanırım.

Bunu en iyi bilenlerdenim, bir kaç kez satmaya çalıştım, ancak gerek bulunduğum il gerekse Türkiye genelinde çok tanınmıyor olması nedeniyle hak ettiği fiyattan satamadım. Düşünün ki 0 km satılan araca 65 bin tl veren var ancak 2 yaşında ve 20-30 bin km deki araca 49 bin tl veren yok. Ama hep söylerim; gün gelecek vergilerdeki düzenlemelerin ve motorun sorunsuzluğunun da etkisiyle bu motor fenomen olacak. İnşallah yani :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunu en iyi bilenlerdenim, bir kaç kez satmaya çalıştım, ancak gerek bulunduğum il gerekse Türkiye genelinde çok tanınmıyor olması nedeniyle hak ettiği fiyattan satamadım. Düşünün ki 0 km satılan araca 65 bin tl veren var ancak 2 yaşında ve 20-30 bin km deki araca 49 bin tl veren yok. Ama hep söylerim; gün gelecek vergilerdeki düzenlemelerin ve motorun sorunsuzluğunun da etkisiyle bu motor fenomen olacak. İnşallah yani :)

Eğlenceli bir motor olduğuna eminim ama düşüncelerimde haklıymışım demek ki. Bu segmentte araç bakan çoğu insan gibi dişimizden tırnağımızdan artırarak araç alıyoruz. Ülke şartları belli. Sırf daha eğlenceli olması bizim gibilerin tercih sebepleri arasında en fazla orta sıralarda kendine yer bulur.

Makyajsız kasa dizel Focus'umu ilana verdiğim gün satmıştım. Tahminen yeni kasa dizel otomatik versiyon da piyasa tabiriyle peynir ekmek gibi satılacak ve el değiştirecektir.  

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 EB kim ne derse desin güzel motor, üst üste yılın motoru ünvanını almak kolay değil, ben asıl 1.0 Eb Mondeo'nun satış ve 2.nci el grafiğini merak ediyorum, Focus'ta çekmez gitmez denen motoru koca Mondeo'ya nasıl yakıştırırlar bilemem :) ayrıca bildiğim kadarı ile lüx segmentteki ilk 1.0 olacak.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik vites seçeneği olmayan bir benzinli motor isterse kuş tutsun bu ülkede 2.el değerinin yüksek olması hayal olur. Segment olarak manuel benzinli satışının ne denli az olduğunu dile getirmiştik. 1-2 yıl binmek için benzinli araba alınmaz kolay kolay bu kaygı ile.

 

2016 yılında ancak ederi olursa olur. Bunu bilerek almalı, 2.elcilerin adresi belli; pahalı dizel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.