Bu popüler bir ileti. Cem Boneval Oluşturma zamanı: Ocak 10, 2015 Bu popüler bir ileti. Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 10, 2015 AutoBild dergisi araç parkına aldığı 1.0 EB Focus ile 100.000 km'lik test sürecine Nisan 2013'te başlayıp Aralık 2014'te bitirmiş. İnceleme sonuçlarını da bu yılın ilk sayısında yayınladılar. Test yazısına sanırım buradan ulaşmayı deneyebilirsiniz. Özetle aracı, başta motoru olmak üzere, çok başarılı bulmuşlar. Motorun otoyollarda dahi üzmeyecek bir çekiş gücüne sahip olduğunu, asla 1 litre hacimli gibi hissedilmediğini, son günde bile ilk günkü gibi sorunsuz ve atak çalıştığını vurgulamışlar. Bunun dışında mükemmel ve canlı yol tutuşu, başarılı sürüş konforu, rahat koltukları, keskin çalışan şanzımanı ve hızlı tepki veren iklimlendirme sistemi de övgü almış. Eleştirilerin başında demode navigasyon ve kullanımı çok zor olarak nitelendirilen Sony müzik sistemi var. Yeni modelde bunun giderilmesinin çok doğru olduğunu da ayrıca belirtmişler. Diğer bir eleştiri konusu da yüklenince artan yakıt sarfiyatı, otoyol sürüşlerinde 8,2L/100 km ortalama tutturmuşlar, tüm test süreci ortalaması ise 7,3L/100km. Ancak efendi kullanıldığında 5'li rakamlar elde edilebildiğini de belirterek çuvaldızı kendilerine batırmayı da ihmal etmemişler. Aracın performans ölçümlerinde test başı ve sonu arasında fark yok, sadece yakıt tüketiminde %10'luk bir artış var. Motorla ilgili rahatsızlık veren bir konunun da yağ çubuğunda yağ seviyesinin net okunamaması olduğu yazılmış ki, buna aynen katılıyor ve ince yağda daha da zorlaştığını düşünüyorum. İki arıza bildirimi var. 22.000 km civarında araç çalışırken birkaç kere kendi kendine acil durum çalışma moduna geçmiş, serviste yazılımın güncellenmesinden sonra sorun hallolmuş. 63.000 km'de yakıt doldurma yerindeki hırsızlığa karşı koruyucu kapak yerinden çıkarak yakıt doldurmayı zorlaştırır hale gelmiş, garantiden onarılmış. Rutin bakımlar yanında 63.000 km'de ön 78.000 km'de arka fren balataları değişmiş. Bu arada bakım uyarısı vermediği için araç ilk bakıma 31.000 km'de götürülmüş. Yani kısacası yüksek tüketimleri aracı iyice zorladıklarını, bakımı aksatmaları da hırpalama niyetini gösterse de araç parçalanıp incelendiğinde hiç bir yıpranma belirtisine rastlanmamış. Sadece silindir kapak contasında çok hafif bir yağ terlemesi gözlemlenmiş. VAG grubu sempatizanı dergiden böyle sonuç almak çifte başarı bence. Araç uzun yol testleri sıralamasında Audi A6'dan sonra ikinci sıraya yerleşmiş. Bu arada dikkatimi çeken istatistikler de oldu.Mesela Focus Almanya'da %80 steyşın, %19,5 HB ve %0,5 sedan olarak satılıyormuş ve en çok alınan renk %26 ile siyahmış. Bu motor dayanmaz diye düşünenlere duyurulur. 23 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Test sonucu, bir dal alırız Aferin Ecoboost Yılın motoru olmak kolay değil, fiyasko olmaması şart. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Vallahi hem performansına hem sesine hastayım 1.0Eb ların. Doğan abinin araba geçenki servis macerasından önce test edilmeden yapılan tecrübe sürüşüne bende katıldım. Mest etmişti motor sesi beni. Nedendir bilmiyorum fakat 3 ve 5 silindir motorların sesi bir değişik. Örneğin 2.5L 5 silindir ST motorunun sesini çok andırıyor 1.0L Eb. Vardır bir matematiği herhalde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Şu araba 2 ay önce gelseydi keşke... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Bu motor dayanmaz diye düşünenlere duyurulur. Bence şu çağda hâlâ atmosferik motor dayatan ve dayatılmaktan da memnun kalanlara duyurmak lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Merakla bekliyordum böyle bir testi, çok iyi geldi. Çevrede acımasızca eleştirenlere cevap niteliğinde olmuş, linkini kaydedyim bir yere Bir de türkçesi olsaymış, cem bey özetlemiş gerçi ama. Autibild in türkiye versiyonu varmıydı, belki onlar türkçe olarak verirler. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kerim Kamanoğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Midemizi bulandıran soğutma suyu hortumu olayıda olmasa demekki sorunsuz bir araçmış 1.0 ecoboost.(Tamam sonradan düzeltildi:)) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Vallahi hem performansına hem sesine hastayım 1.0Eb ların. Doğan abinin araba geçenki servis macerasından önce test edilmeden yapılan tecrübe sürüşüne bende katıldım. Mest etmişti motor sesi beni. Nedendir bilmiyorum fakat 3 ve 5 silindir motorların sesi bir değişik. Örneğin 2.5L 5 silindir ST motorunun sesini çok andırıyor 1.0L Eb. Vardır bir matematiği herhalde. Heee bende diyorum bu arabaya noldu deli gibi fırlamalar sürekli gaza basmamı sağlayan bir his.Nettin arabamaaaaaaa. Şaka bir yana hakikaten o sese bende hastayım o yüzden ort yakıtım hep yüksek .Şikayet değil bilakis tasarruftansa keyifli sürüş ön planda artık. Motorun bu şekilde övülmesi memnun edici benim açımdan. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Diğer bir eleştiri konusu da yüklenince artan yakıt sarfiyatı, otoyol sürüşlerinde 8,2L/100 km ortalama tutturmuşlar, tüm test süreci ortalaması ise 7,3L/100km. Ancak efendi kullanıldığında 5'li rakamlar elde edilebildiğini de belirterek çuvaldızı kendilerine batırmayı da ihmal etmemişler. bende tam 1. cümleyi okuyunca bunlar kafayı yemiş diyecektim ki 2. cümle durumu kurtarmış. yalıkavak-konya tüketimi belli, 0 dan 1000 mt ye 5 kişi full bagaj klima açık bile 7.5 lt bile yakmıyorken, düm düz almanya nın neresinde test etmişler diyecektim, herhalde alp leri gezdiler güney de. arkadaşlara bilgi vermek lazım, almanya da otobanın birçok yerinde belkide her yerinde hız sınırı yok, kimbilir bu tüketimi görmek için kaç la sürdüler 160-190 arası olsa gerek. millet almanya da porche kiralayıp otobanda basarak tatmin oluyorlar. yazı için tşk ler, bir kez daha mutlu olduk Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Bir de piyasası otursa daha güzel olacak. Rakamlar ve istatistikler çok cezbedici olsa da bir araç satılacağı zaman kolay elden çıkmalı. Fazla değer kaybetmemeli. Aslında durumu çok da iyi bilmiyorum ama ikinci elde şu an pek revaçta değil sanırım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Önyargıların az veya çok kırılmasını sağlayabilecek başarılı bir test olmuş. 180 beygirlik halini de bir arabaya koyup uzun vadeli test etmeli Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Bir de piyasası otursa daha güzel olacak. Rakamlar ve istatistikler çok cezbedici olsa da bir araç satılacağı zaman kolay elden çıkmalı. Fazla değer kaybetmemeli. Aslında durumu çok da iyi bilmiyorum ama ikinci elde şu an pek revaçta değil sanırım. Bunu en iyi bilenlerdenim, bir kaç kez satmaya çalıştım, ancak gerek bulunduğum il gerekse Türkiye genelinde çok tanınmıyor olması nedeniyle hak ettiği fiyattan satamadım. Düşünün ki 0 km satılan araca 65 bin tl veren var ancak 2 yaşında ve 20-30 bin km deki araca 49 bin tl veren yok. Ama hep söylerim; gün gelecek vergilerdeki düzenlemelerin ve motorun sorunsuzluğunun da etkisiyle bu motor fenomen olacak. İnşallah yani 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 (düzenlendi) Bunu en iyi bilenlerdenim, bir kaç kez satmaya çalıştım, ancak gerek bulunduğum il gerekse Türkiye genelinde çok tanınmıyor olması nedeniyle hak ettiği fiyattan satamadım. Düşünün ki 0 km satılan araca 65 bin tl veren var ancak 2 yaşında ve 20-30 bin km deki araca 49 bin tl veren yok. Ama hep söylerim; gün gelecek vergilerdeki düzenlemelerin ve motorun sorunsuzluğunun da etkisiyle bu motor fenomen olacak. İnşallah yani Eğlenceli bir motor olduğuna eminim ama düşüncelerimde haklıymışım demek ki. Bu segmentte araç bakan çoğu insan gibi dişimizden tırnağımızdan artırarak araç alıyoruz. Ülke şartları belli. Sırf daha eğlenceli olması bizim gibilerin tercih sebepleri arasında en fazla orta sıralarda kendine yer bulur. Makyajsız kasa dizel Focus'umu ilana verdiğim gün satmıştım. Tahminen yeni kasa dizel otomatik versiyon da piyasa tabiriyle peynir ekmek gibi satılacak ve el değiştirecektir. Ocak 10, 2015 Ramazan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 (düzenlendi) 1.0 EB kim ne derse desin güzel motor, üst üste yılın motoru ünvanını almak kolay değil, ben asıl 1.0 Eb Mondeo'nun satış ve 2.nci el grafiğini merak ediyorum, Focus'ta çekmez gitmez denen motoru koca Mondeo'ya nasıl yakıştırırlar bilemem ayrıca bildiğim kadarı ile lüx segmentteki ilk 1.0 olacak. Ocak 10, 2015 Hakan Saraylı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2015 Otomatik vites seçeneği olmayan bir benzinli motor isterse kuş tutsun bu ülkede 2.el değerinin yüksek olması hayal olur. Segment olarak manuel benzinli satışının ne denli az olduğunu dile getirmiştik. 1-2 yıl binmek için benzinli araba alınmaz kolay kolay bu kaygı ile. 2016 yılında ancak ederi olursa olur. Bunu bilerek almalı, 2.elcilerin adresi belli; pahalı dizel. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap