Gürcan Güler Oluşturma zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 13, 2015 Arkadaşlar merhaba, Fiestamı Focusla değiştirmek istiyorum ancak ülkemizdeki donanımlar çok yetersiz geldi. Örneğin benim en çok almak istediğim, Almanya'da satılan kış paketi ve anahtarsız giriş opsiyonu burda yok. Şimdi ben arabayı alırken nasılsa fabrikadan çıkıp gelecek diyerek bu opsiyonları ekletme şansım var mı? Yada bu durumda nasıl bir strateji izliyorsunuz? Yoksa sadece iç çekip elimizdekiyle mi yetinicez? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Böyle bir şansımız maalesef yok, aceleniz yoksa diyeceğim ama kış paketi için (hani ilerde gelir diye) kış bitecek nerdeyse değişse bile kullanmak için 1 yıl beklemek lazım onları Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürcan Güler Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Açıkcası acelem yok, zaten yeni motorları beklemek istiyorum. Bu durumda aracı tahiminen Haziran gibi alabilirim ki zaten 4-5 ay sonra kış gelir Yeterki bu özellikler olsun, ben beklerim 2-3 ay Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 almanya dan alıp burada vergisi ödenir sanırım ama bu türkiye de satılmayan cep telefonunu yurtdışından almaya benzeyebilir. yani o donanım arızalandığında ford otosan yapmak zorunda olmayabilir. detayları bilmiyorum. siz türkiye de satılmayan bir nokia telefon alıp arızlandığında "servis" e yollasanız, alacağınız cevap nokia türkiye bu modeli buraya ithal etmedi olacaktır. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürcan Güler Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Oda aklıma geldi ancak Almanya'da bir araç oluşturdum 72.000 TL. Buradaki fiyata çok yakın ayrıca ÖTV, KDV ve birsürü masraf ödeyecez. Değmez yani Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Teorik olarak, Almanyaya ödediğiniz vergileri Almanya gümrüğünden çıkarırken geri alırsınız.Yani kanunen bu şekilde bir hakkınız oluyor ama otomobilde bu iş nasıl olur hiç bilmiyorum. Sanırım bu işlemi sizin için bazı galeriler de yapar, belki de daha ucuza bile gelebilir ama tıpkı bmw, mercedes vs.de olduğu gibi garantide sıkıntı olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 anahtarsız giriş opsiyonu burda yok. Anahtarsız Giriş + Elektrikli katlanan aynalar = Tekno Paket ... kim demiş yok diye? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürcan Güler Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Anahtarsız Giriş + Elektrikli katlanan aynalar = Tekno Paket ... kim demiş yok diye? Fiesta için olmasın o Teorik olarak, Almanyaya ödediğiniz vergileri Almanya gümrüğünden çıkarırken geri alırsınız.Yani kanunen bu şekilde bir hakkınız oluyor ama otomobilde bu iş nasıl olur hiç bilmiyorum. Sanırım bu işlemi sizin için bazı galeriler de yapar, belki de daha ucuza bile gelebilir ama tıpkı bmw, mercedes vs.de olduğu gibi garantide sıkıntı olur. evet garanti işi en büyük sıkıntı bu durumda. Otosanı bir şekilde ikna edebilir miyiz tüm problem bu aslında? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 13, 2015 Anahtarsız Giriş + Elektrikli katlanan aynalar = Tekno Paket ... kim demiş yok diye? sanırım siz Fiesta ile karıştırdınız arkadaş Focustan bahsediyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Oda aklıma geldi ancak Almanya'da bir araç oluşturdum 72.000 TL. Buradaki fiyata çok yakın ayrıca ÖTV, KDV ve birsürü masraf ödeyecez. Değmez yani o oluşturduğunuz araba alman gümrüğünden çıkarken düşer 45.000 e buradaki vergiler binice çıkar 85.000 e gibi.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Ford Türkiyedeki araçlara garanti vermiyor, garantiyi veren Otosan. Yani gelen araç garantisiz olacak. Varsa garantiye sokmanın bir yolu bilemiyorum. Bu arada benzer paralara (90 bin) gibi bir rakama Amerikadan ST-3 getirebiliyorsunuz. Bilginiz olsun 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 ... mesajı neresinden okuduysam artık ...ben de alalala!!! tekno paket var ya diyordum. Hayır bunama da değilim ama ... (en azından an itibarı ile...) mallığıma denk geldi herhalde Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 ... mesajı neresinden okuduysam artık ...ben de alalala!!! tekno paket var ya diyordum. Hayır bunama da değilim ama ... (en azından an itibarı ile...) mallığıma denk geldi herhalde Aman diyim ağabey, sen bu halinde bir hatada bunadım vs diyorsan biz ölmüşüz gömmeyi unutmuşlar herhalde. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 evet garanti işi en büyük sıkıntı bu durumda. ...garanti diye bir sorun yok! AB'nin bu konuda kuralları son derece net, AB müktesebatını kullanan Sanayi Bakanlığının da tutumu aynı şekilde. Durum kısaca şu... diyelim ki araç Belçika'dan alındı ve Fransa'da kullanılıyor, ya da Romanya'dan alındı ve Türkiye'de kullanılıyor. Fark etmez... üretici AB sınırları içinde olduğundan garanti koruması ülke/sınır bağlamı olmaksızın aracı takip ediyor. Yani (atıyorum) 2 yıllık garantiniz varsa AB ülkesi veya bağlantılı noktalarında (...bizim örneğimizde Türkiye) garanti hizmetini almayı sürdürüyorsunuz. "Bu aracı biz ithal etmedik / satmadık ... garanti ve/veya hizmet vermeyiz" deme şansınız yok. Ama ... tabi bunun da bir "ama" kısmı var. Ama "Bu araç ülke spectlerine uymuyor" deme şansınız var. Yani garantiyi gene veriyorsunuz ama "serviste bekleme" zaman kıstasları bu tür araçlar için geçerli değil. Daha net konuşmak gerekirse (atıyorum) araç elektroniği ile ilgili bir arıza çıktı. Bu durumda ki bir aracı olan kullanıcının "Aracımız serviste beklettiler, ikame araç vermediler, 20 iş günün aştı beklemem ... üründen fayda elde edemedim, zararımın tazmini" deme şansı yok. Garantiniz garanti ama spec dışı durumlarda parça'nın gelmesini beklersiniz .... beklersiniz ... beklersiniz (o parça tabi ki Urgent notu ile uçak kargo ile gelmeyecektir.) ...diğer durumlarda ise hiç sorun yok (spec.farkı olmayan parça/ekipmanda ... örnek : motor) aracı servise sokar, garanti işleminizi yaptırırsınız. Ford Türkiyedeki araçlara garanti vermiyor, garantiyi veren Otosan. Otosan garantiyi kendi bütçeliyor ... durum şöyle aslında. Ford diyor ki (atıyorum) araç başı 250Euro garanti parası ver bana, ben de sana garanti koruması yapayım. Ama 250 Euro ile bitmiyor ki iş .... parçanın toplanması , Almanya - İspanya vs. geri gönderilmesi vs.vs. tonla angaryası var. Bunun yerine o 250 Euro'yu bir havuza koyuyor Otosan. Kaç araba sattın? 93,000, araç başı 250 Euro'dan ne yapar bu? 23,250,000 Euro (ne para bea!!) garanti işini bu havuzdan hallediyor. Parça geri gönder, Avrupa'dan onay al vs. ile uğraşmıyor. Avrupalı araçlarda ise garanti aynı şekilde satıcı ülkenin havuzundan karşılanıyor. Almanya çıkışlı araç Portekiz'de garanti işlemi görürse Portekiz Ford parayı Almanya'dan alıyor daha doğrusu virmanlaşıyorlar (çünkü aralarında y.parça - yarı mamul malzeme vs. kaynaklı bir para akışı zaten var) 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2015 Otosan garantiyi kendi bütçeliyor ... durum şöyle aslında. Ford diyor ki (atıyorum) araç başı 250Euro garanti parası ver bana, ben de sana garanti koruması yapayım. Ama 250 Euro ile bitmiyor ki iş .... parçanın toplanması , Almanya - İspanya vs. geri gönderilmesi vs.vs. tonla angaryası var. Bunun yerine o 250 Euro'yu bir havuza koyuyor Otosan. Kaç araba sattın? 93,000, araç başı 250 Euro'dan ne yapar bu? 23,250,000 Euro (ne para bea!!) garanti işini bu havuzdan hallediyor. Parça geri gönder, Avrupa'dan onay al vs. ile uğraşmıyor. Avrupalı araçlarda ise garanti aynı şekilde satıcı ülkenin havuzundan karşılanıyor. Almanya çıkışlı araç Portekiz'de garanti işlemi görürse Portekiz Ford parayı Almanya'dan alıyor daha doğrusu virmanlaşıyorlar (çünkü aralarında y.parça - yarı mamul malzeme vs. kaynaklı bir para akışı zaten var) 250€ biz versek dışardan getirdiğimiz araca da aynı muameleyi yapsalar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap