Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ülkemizde Sunulmayan Donanıma Sahip Olmak


Gürcan Güler

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Fiestamı Focusla değiştirmek istiyorum ancak ülkemizdeki donanımlar çok yetersiz geldi. Örneğin benim en çok almak istediğim, Almanya'da satılan kış paketi ve anahtarsız giriş opsiyonu burda yok. Şimdi ben arabayı alırken nasılsa fabrikadan çıkıp gelecek diyerek bu opsiyonları ekletme şansım var mı? Yada bu durumda nasıl bir strateji izliyorsunuz? Yoksa sadece iç çekip elimizdekiyle mi yetinicez?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

almanya dan alıp burada vergisi ödenir sanırım ama bu türkiye de satılmayan cep telefonunu yurtdışından almaya benzeyebilir. yani o donanım arızalandığında ford otosan yapmak zorunda olmayabilir. detayları bilmiyorum. siz türkiye de satılmayan bir nokia telefon alıp arızlandığında "servis" e yollasanız, alacağınız cevap nokia türkiye bu modeli buraya ithal etmedi olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teorik olarak, Almanyaya ödediğiniz vergileri Almanya gümrüğünden çıkarırken geri alırsınız.Yani kanunen bu şekilde bir hakkınız oluyor ama otomobilde bu iş nasıl olur hiç bilmiyorum. Sanırım bu işlemi sizin için bazı galeriler de yapar, belki de daha ucuza bile gelebilir ama tıpkı bmw, mercedes vs.de olduğu gibi garantide sıkıntı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anahtarsız Giriş + Elektrikli katlanan aynalar = Tekno Paket  ... kim demiş yok diye?  

 

 Fiesta için olmasın o  ^_^  ^_^

Teorik olarak, Almanyaya ödediğiniz vergileri Almanya gümrüğünden çıkarırken geri alırsınız.Yani kanunen bu şekilde bir hakkınız oluyor ama otomobilde bu iş nasıl olur hiç bilmiyorum. Sanırım bu işlemi sizin için bazı galeriler de yapar, belki de daha ucuza bile gelebilir ama tıpkı bmw, mercedes vs.de olduğu gibi garantide sıkıntı olur.

 

evet garanti işi en büyük sıkıntı bu durumda.

Otosanı bir şekilde ikna edebilir miyiz tüm problem bu aslında?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oda aklıma geldi ancak Almanya'da bir araç oluşturdum 72.000 TL. Buradaki fiyata çok yakın ayrıca ÖTV, KDV ve birsürü masraf ödeyecez. Değmez yani :kızgın:  

o oluşturduğunuz araba alman gümrüğünden çıkarken düşer 45.000 e buradaki vergiler binice çıkar 85.000 e gibi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford Türkiyedeki araçlara garanti vermiyor, garantiyi veren Otosan. Yani gelen araç garantisiz olacak. Varsa garantiye sokmanın bir yolu bilemiyorum. Bu arada benzer paralara (90 bin) gibi bir rakama Amerikadan ST-3 getirebiliyorsunuz. Bilginiz olsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

... mesajı neresinden okuduysam artık  :kızgın:  ...ben de alalala!!! tekno paket var ya diyordum. 

Hayır bunama da değilim ama ... (en azından an itibarı ile...) mallığıma denk geldi herhalde   :blush:

Aman diyim ağabey, sen bu halinde bir hatada bunadım vs diyorsan biz ölmüşüz gömmeyi unutmuşlar herhalde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

evet garanti işi en büyük sıkıntı bu durumda.

 

...garanti diye bir sorun yok! AB'nin bu konuda kuralları son derece net, AB müktesebatını kullanan Sanayi Bakanlığının da tutumu aynı şekilde.  Durum kısaca şu... diyelim ki araç Belçika'dan alındı ve Fransa'da kullanılıyor, ya da Romanya'dan alındı ve Türkiye'de kullanılıyor. Fark etmez... üretici AB sınırları içinde olduğundan garanti koruması ülke/sınır bağlamı olmaksızın aracı takip ediyor.

 

Yani (atıyorum) 2 yıllık garantiniz varsa AB ülkesi veya bağlantılı noktalarında (...bizim örneğimizde Türkiye) garanti hizmetini almayı sürdürüyorsunuz. "Bu aracı biz ithal etmedik / satmadık ... garanti ve/veya hizmet vermeyiz" deme şansınız yok.

 

Ama ... tabi bunun da bir "ama" kısmı var.

 

Ama "Bu araç ülke spectlerine uymuyor" deme şansınız var. Yani garantiyi gene veriyorsunuz ama "serviste bekleme" zaman kıstasları bu tür araçlar için geçerli değil.

 

Daha net konuşmak gerekirse (atıyorum) araç elektroniği ile ilgili bir arıza çıktı. Bu durumda ki bir aracı olan kullanıcının "Aracımız serviste beklettiler, ikame araç vermediler, 20 iş günün aştı beklemem ... üründen fayda elde edemedim, zararımın tazmini" deme şansı yok.

 

Garantiniz garanti ama spec dışı durumlarda parça'nın gelmesini beklersiniz .... beklersiniz ... beklersiniz (o parça tabi ki Urgent notu ile uçak kargo ile gelmeyecektir.)

 

...diğer durumlarda ise hiç sorun yok (spec.farkı olmayan parça/ekipmanda ... örnek : motor) aracı servise sokar, garanti işleminizi yaptırırsınız.  


Ford Türkiyedeki araçlara garanti vermiyor, garantiyi veren Otosan.

 

Otosan garantiyi kendi bütçeliyor ... durum şöyle aslında.  Ford diyor ki (atıyorum) araç başı 250Euro garanti parası ver bana, ben de sana garanti koruması yapayım. Ama 250 Euro ile bitmiyor ki iş .... parçanın toplanması , Almanya - İspanya vs. geri gönderilmesi vs.vs.  tonla angaryası var.  Bunun yerine o 250 Euro'yu bir havuza koyuyor Otosan. Kaç araba sattın? 93,000, araç başı 250 Euro'dan ne yapar bu? 23,250,000 Euro (ne para bea!!) garanti işini bu havuzdan hallediyor. Parça geri gönder, Avrupa'dan onay al vs. ile uğraşmıyor.

 

Avrupalı araçlarda ise garanti aynı şekilde satıcı ülkenin havuzundan karşılanıyor.  Almanya çıkışlı araç Portekiz'de garanti işlemi görürse Portekiz Ford parayı Almanya'dan alıyor daha doğrusu virmanlaşıyorlar (çünkü aralarında y.parça - yarı mamul malzeme vs. kaynaklı bir para akışı zaten var) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otosan garantiyi kendi bütçeliyor ... durum şöyle aslında.  Ford diyor ki (atıyorum) araç başı 250Euro garanti parası ver bana, ben de sana garanti koruması yapayım. Ama 250 Euro ile bitmiyor ki iş .... parçanın toplanması , Almanya - İspanya vs. geri gönderilmesi vs.vs.  tonla angaryası var.  Bunun yerine o 250 Euro'yu bir havuza koyuyor Otosan. Kaç araba sattın? 93,000, araç başı 250 Euro'dan ne yapar bu? 23,250,000 Euro (ne para bea!!) garanti işini bu havuzdan hallediyor. Parça geri gönder, Avrupa'dan onay al vs. ile uğraşmıyor.

 

Avrupalı araçlarda ise garanti aynı şekilde satıcı ülkenin havuzundan karşılanıyor.  Almanya çıkışlı araç Portekiz'de garanti işlemi görürse Portekiz Ford parayı Almanya'dan alıyor daha doğrusu virmanlaşıyorlar (çünkü aralarında y.parça - yarı mamul malzeme vs. kaynaklı bir para akışı zaten var) 

 

250€ biz versek dışardan getirdiğimiz araca da aynı muameleyi yapsalar :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.