Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Gösterge Ekranı Değişimi


Önerilen Mesajlar

6 saat önce, Semih G. yazdı:

Ben makyajsız kasada,makyajlı ST yazılımlı makyajsız kasa göstergesi kullanıyorum :D 

ST işi yazılımsal olduğu için uyarlanabilir sanırım,2 bilgisayar içinde denildiği gibi makyajlı yazılımı gerekli. Bunu yapınca park sensörleri çalışmıyor haberiniz olsun. 

 

1 saat önce, Fatih U. yazdı:

Makyajli kasa icin üretilen gösterge ekranini bende takmistim.Benim arabadaki yan etkileri; 1. Otomatik park tamammen devre disi kalmisti. 2. Park sensöründen ses gelmemisti.

 

Vallahi Ford logosu geldiği için sanırım park sensörü ve otomatik park çalışabilir aracı durduğu yerde takmıştım kesin bir şey söyleyemeyeceğim. Ama meşakkatli olacak gibi bu iş hadi hayırlısı :) Öncelikle bi elm bulup ortalama yarım günümü ayıracağım gibi gözüküyor :) @Ozan Kar müsait olduğunda en detaylı bilgiyi verir umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öyle yarım günle bitmiyor. Sadece fw dosyasını Elm ile atmanız 6 saat sürer. Kalibrasyon ve image dosyaları ortalama 4 saat sürüyor. Toplam 10 saat buna ayırmanız lazım. Gösterge çöpte olabilir . Riskini alabiliyorsanız sabirliysaniz yapabilirsiniz. Ben göstergeyi çokertmistim bir seferinde ama sonra kalibrasyon dosyasını birçok kez yüklemeyi deneyerek kurtardım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Özer Aksu yazdı:

Öyle yarım günle bitmiyor. Sadece fw dosyasını Elm ile atmanız 6 saat sürer. Kalibrasyon ve image dosyaları ortalama 4 saat sürüyor. Toplam 10 saat buna ayırmanız lazım. Gösterge çöpte olabilir . Riskini alabiliyorsanız sabirliysaniz yapabilirsiniz. Ben göstergeyi çokertmistim bir seferinde ama sonra kalibrasyon dosyasını birçok kez yüklemeyi deneyerek kurtardım.

Zaman ayırırım sorun değil severim bu tarz uğraşmaları. Risk alabilirim detaylandırmak lazım konuları,yapmam gerekenleri,indirmem gereken dosyaları. İyi bir araştırma yapmam gerek ve bilgili birinden özel destek almam gerekebilir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

-uzun sürmesinin sebebi elmnin dandik olması adam gibi elm ile (2M filan) çok daha kısa sürüyor.

-hataların çoğu akü kaynaklı oluyor, evde sabit 12V (yeterli akım) adaptörle yada arabaya takviye(adını bilmiyorum) yaparak yapılırsa daha sorunsuz olur.

-göstergede ST logosu için yazılım atmaya gerek yok (çok eski sürümlerde olmuyor ama), konfirasyonda birşeyleri değiştirmek gerekiyordu, forumda yazmışımdır mutlaka. Ayrıca BCMde de bir şeyi(#236 olabilir) değiştirmek gerekiyordu (MCAyı bilmiyorum, @Semih G. değiştirdi mi bilmiyorum). Yani hem göstergeye hem BCMe ayar gerekiyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

St Logosu için;

 

IPC tabındaki verileri şu şekilde değiştirin(orjinal değerleri saklamayı unutmayın):

 

DE04: FFFF0000
DE22: FFFFF787 
page-2-small.jpg
 
 
 
Sonra Focccus Central Configden #236yı ST olarak değiştirin ve ABS sekmesinden initialize ECU yapın.
 
focccus.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Ozan Kar yazdı:

-uzun sürmesinin sebebi elmnin dandik olması adam gibi elm ile (2M filan) çok daha kısa sürüyor.

-hataların çoğu akü kaynaklı oluyor, evde sabit 12V (yeterli akım) adaptörle yada arabaya takviye(adını bilmiyorum) yaparak yapılırsa daha sorunsuz olur.

-göstergede ST logosu için yazılım atmaya gerek yok (çok eski sürümlerde olmuyor ama), konfirasyonda birşeyleri değiştirmek gerekiyordu, forumda yazmışımdır mutlaka. Ayrıca BCMde de bir şeyi(#236 olabilir) değiştirmek gerekiyordu (MCAyı bilmiyorum, @Semih G. değiştirdi mi bilmiyorum). Yani hem göstergeye hem BCMe ayar gerekiyordu.

 

Şimdi, Özer Aksu yazdı:

St Logosu için;

 

IPC tabındaki verileri şu şekilde değiştirin(orjinal değerleri saklamayı unutmayın):

 

DE04: FFFF0000
DE22: FFFFF787 
 
 
 
Sonra Focccus Central Configden #236yı ST olarak değiştirin ve ABS sekmesinden initialize ECU yapın.
 
 

 

Çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. En yakın zamanda uygulamaya koyulacağım.Sizlerin sayesinde ST logo dönüşümünde sıkıntım kalmadı. Şuan tek soru dijital hız da ST upgrade i ile gelir mi o var aklımda. Anladığım kadarıyla göstergeye yeni firmware yüklemesi gerekecek ve kaliteli bir ELM cihazı temin edilecek işlemde hızlılık olması adına.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şuan tek soru dijital hız da ST upgrade i ile gelir mi o var aklımda. Anladığım kadarıyla göstergeye yeni firmware yüklemesi gerekecek ve kaliteli bir ELM cihazı temin edilecek işlemde hızlılık olması adına.

Verdiğim ayar ile sadece karşılama ekranı görseli değişir onun dışında bir değişiklik olmaz.dijital hız fw ile gelen bir özellik. Ayrıca yeni fw serviste yaptırmanız daha sağlıklı olur. Elm ile bunu yapmayın. Özetle gösterge elinizde kalır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Ozan Kar yazdı:

@Semih G. değiştirdi mi bilmiyorum)

 

10 saat önce, Özer Aksu yazdı:

Sonra Focccus Central Configden #236yı ST olarak değiştirin

Ben bu ayarı değiştirmedim hiç,göstergeyi direk tak çalıştır yapmıştık. Nedir bunun getirdiği özellik?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Semih G. yazdı:
Ben bu ayarı değiştirmedim hiç,göstergeyi direk tak çalıştır yapmıştık. Nedir bunun getirdiği özellik?


Direksiyon tipleri araç segmentine göre

değişmektedir. Direksiyon tipinin (hidrolik veya

elektrikli) belirlenmesinde direksiyon döndürme

momentinin ve dolayısıyla kremayer/pinyon dişli

oranının dikkate alınması gerekmektedir. Direksiyonu

döndürmek için gerekli moment, kremayer kuvvetinin ve

kremayer-pinion oranının bir fonksiyonudur. Bu orana

C-faktörü denecek olursa, tanım olarak bu faktör;

direksiyon simidi 360 derece döndüğünde kremayermekanizmasının mm olarak ötelenme miktarından

ibarettir. Aşağıda verilen bağıntılar, direksiyon döndürme

momenti, C faktörü ve araç sınıfına göre (binek, hafif

ticari ve ağır vasıta) direksiyon tiplerinin (hidrolik veya

elektrikli) seçimi açısından önemlidir [5].

Direksiyon döndürme momenti:

20161231_105057.png

Yüksek C-faktörü gereken durumlarda tekerlekleri

döndürmek için gerekli kuvvet, daha fazla güç ve enerji

tüketimi gerektirir. Aracın ön aks yükü arttıkça istenen C-

faktörü için gerekli güç ve enerji de artacaktır. EDS

seçilmesi durumunda, elektrik motorunun yüksek

moment üretmesi için elektrik sisteminden (alternatör-

akü) çekeceği akım da artacaktır. Bu nedenle elektrikli

direksiyon sistemleri, mevcut taşıt elektriksel

sistemlerindeki gerilim değerleri düşünülecek olursa ağır

taşıtlar için uygun bir çözüm değildir. Hidrolik direksiyon

sistemleri, bu sebeple binek ve hafif ticari araçların

yanında yüksek direksiyon simidi momenti gerektiren

durumlarda da (kamyon ve çekici gibi) kullanılmaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Özer Aksu yazdı:


Sadece karşılama ekranındaki logo st ile değişiyor onun dışında bir fonksiyonu yok . Kısaca görsellik

 

@Semih G.'nin Demek istediği şu ipc konfigürasyonu yapılı, ancak #236'yı değiştirmedik ona rağmen var ST logosu. Yani, #236 konuyla alakasız, zaten açıklaması da direksiyon dönüş açısıyla ilgili bir ayar.

Semih O. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Semih O. yazdı:

 

Demek istediği şu ipc konfigürasyonu yapılı, ancak #236'yı değiştirmedik ona rağmen var ST logosu. #236 konuyla alakasız, zaten açıklaması da direksiyon dönüş açısıyla ilgili bir ayar.

Üstteki mesajı okuyunuz. Araç st değil ise degistirmemek en doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.