Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Mk3 Garanti Bitiyor, Izlenimlerim


Volkan Kaya

Soru

İmzamdaki aracı 30.01.2013 tarihinden bu yana kullanıyorum, gerçi bir 6 ay nadasa bırakmıştım, bugün itibari ile 15.000 km yi geçti. Garanti sürecinde forumda yaşanmış olumsuzlukların hiç biriyle karşılaşmadım çok şükür. Arabayı satıyor gibi yazdığıma bakmayın, değerlendirmek istedim. İşin doğrusu skoda yeti alacakken, mahalle baskısı nedeniyle almıştım focusumu.Orta gelir grubunda biri olarak alabileceğimin en üstü diye düşünüyorum yani 0 sıfır km muhtemelen premium marka alamayacağım. Bu beklenti ile zaten almıştım, bütçemin maksimumu da buydu.

 

Belki beklentilerimin düşük olması memnuniyetimi artırdı. Antakya belkide ülkenin en kötü yollarına sahip, buna rağmen arabadan rahatsız edici tıkırtı dahi duymadım. Genelde ş.içi kullanıyorum aracı 6 Lt. tüketimim görünüyor, bahsettiğim gibi bu iğrenç yol koşullarında bence tatmin edici. En az iki sene daha kullanmayı planlıyorum bu aracı belki yeni kasa çıkınca focusa devam ederim, ancak sorun yaşamayınca focusun reklamını yapıyorum (mahalle baskısını ben de yapıyorum artık :D )

 

Danışmak istediğim şu, 30.01.2015 itibari ile garantim doluyor, şikayetim olmasa da ya çıkarsa konusu da var açıkçası. Arabamda garip gelen, biraz da alıştığım sıkışık trafikte 1. vitesle dur kalk modunda 2-3 defadan sonra tekrar kalktığımda 1-2 saniye gaz yememe durumu var. Belki de dizel araçların karakterinde var, tam şehrin göbeğinde bildiğin mal gibi duruyo ardından gazı yiyor. Sizce bu bir sıkıntımıdır? 

 

Yıllık bakım yaptıracağım ford servisinde, sanayide bi arkadaşımın işi vardı garanti öncesi servis genel check-up yaparmı diye sordum, kısacası abi arıza uydur dedi :D yoksa son düzlükte hele ki periyodik bakımda rutin kontrol yaparlar şanzıman, turbo gibi tamiri pahalı şeylerle ilgilenmezler dedi. Bu konuda ne dersiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Önümüzdeki ay benim garantim gerçekten bitiyor.En son Kasım ayında 700 civarı bir fiyat vermişlerdi.Şu anda ne kadar bilmiyorum.Garantiyi uzatmak tabiki mantıklıdır.Ancak 24.000 deki arabam, iki sene sonra en fazla 50.000 olur diye düşünüyorum.Hal böyle iken kesinlikle yaptır mı dersiniz yoksa olmasa da olur mu?

Benim gecen yıl doldu. 350 tl ye bir sene uzattım. Ek Garanti aracın heryanını kapsamıyor. Kapsadığı taraflardan arıza cikarsa masrafın yüzde 20'si yine kullanıcıya ait oluyor.Benim garanti uzatmadaki kriterim bellidir:Eğer çevremde işinin ehli yedek parca bulma konusunda sıkıntısız bir usta varsa garantiyle uğrasmam. Ama yoksa garantiye devam.Mesela Gecen yaz klimada sorun yaşadım 1900 tl lik parca 300 küsür ödedim.Arabadan da herkes anlamıyor
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ek garanti, ilk garanti gibi olmuyor mu yani? Benim Aralık ayında bitiyor. 2014 aralıkta sorduğumda 500 tl demişlerdi dün fiyat aldım 690 tl. Örneğin dün keçe değişti (garantiden) ama merak edip sordurdum garanti olmasaydı diye 100-150 civarı malzeme + işçilik. Bi keçe bu kadarsa garantiye devam etmek mantıklı ve erken yaptırmak lazım. Uzun süre binmeyi düşüyorsanız, diye de düşüyorum. (Yattığı yerde yiyor) ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence 700 TL çok garanti her şeyi karşılasa neyse hem garantiye 700 TL ver hem de % 20 arazı olunca ver bana saçma geliyor ama dizel araç çok yol yapanlar için iyi şahsen ben düşünmüyorum yılda 5000 km zor yapan biriyim tabi herkesin düşüncesi farklı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

garanti iyidir

bazen kurtarıcı :)  bazen tehdit unsuru

bazen eli mahkum nasılsa gelecek mantığı

bazen garantiye girer mi girmez mi ...... gibi daha bir sürü ifade bulunabilir :mad:

şimdi garanti derdi kalmadı bende

ama araba halen garantili

garantisi benim çünkü :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence 700 TL çok garanti her şeyi karşılasa neyse hem garantiye 700 TL ver hem de % 20 arazı olunca ver bana saçma geliyor ama dizel araç çok yol yapanlar için iyi şahsen ben düşünmüyorum yılda 5000 km zor yapan biriyim tabi herkesin düşüncesi farklı .

4bin liralık turbosu bozulup garantiye giden insan içinde çok herhalde bu rakam? Veya 2500 tl lik farı bozulan birisi için çok? Şanzumanu kucaklayan, direksiyon kutusunu yolda bırakan için?

Neye göre çok kime göre çok? 

 

Az kilometre yaparım diye yaptırmayıp direksiyon kutusu bozulunca çok mutsuz olan bir kişi vardı mesela forumda?

 

 

Trajikomik durumlar bunlar. Risk analizi diye birşey var.

Riske girdiğinizde kaybedeceğiniz şey kazanacağınız şeyden daha fazlaysa riske girmezsiniz. Bu dünya üzerinde kabul görmüş bir denklem. 

Siz hala kaç km yaptığınızı sorgularken başınıza gelen bir problemde eyvah dediğinizde bu anı düşünmezsiniz umarım :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Risk analizi diye birşey var.

Garanti uzatmasına yönelik bize örnek bir risk analizi yapar mısın? 

Mesela garanti için ödenen bedelin üzerinde onarım masrafı gereken bir arıza olma olasılığı 3 yıl sonunda ne orandadır?

Focus 3'te turbo arızası oranı nedir?

En sık ne zaman olmaktadır?

Aynı soruları aktarma organları için de sorabiliriz...

Risk analizi onarım bedelleri servisin fahiş fiyatları baz alınarak mı yapılmalıdır?

Kısacası sokaktaki adam ne yapmalıdır bu durumda?

Her halikarda garanti uzatımına mı gitmelidir?

Sen garanti uzattın mı?

Kaskodaki mantık mı kullanılmalıdır mesela?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Garanti uzatmasına yönelik bize örnek bir risk analizi yapar mısın? 

Mesela garanti için ödenen bedelin üzerinde onarım masrafı gereken bir arıza olma olasılığı 3 yıl sonunda ne orandadır?

Focus 3'te turbo arızası oranı nedir?

En sık ne zaman olmaktadır?

Aynı soruları aktarma organları için de sorabiliriz...

Risk analizi onarım bedelleri servisin fahiş fiyatları baz alınarak mı yapılmalıdır?

Kısacası sokaktaki adam ne yapmalıdır bu durumda?

Her halikarda garanti uzatımına mı gitmelidir?

Sen garanti uzattın mı?

Kaskodaki mantık mı kullanılmalıdır mesela?

 

 

Şimdi açık net, ben kendimden örnek vereyim, 3 tane focus mk3 arabam oldu hepsi garantili ve uzatılmış garantiye sahipti, hiçbirisinin kmsi 50 bini aşmadı. (32bin, 27bin, 45bin)

Toplamda verdiğim para 700 + 700 TL (küsüratları da var)

Toplamda garantiden yapılan parçaların toplamı (3 araba için) 

4500 Direksiyon kutusu + 2500tl Far + 2000 Ön cam (rakamlar küsüratları hariç bu civarda)

 

Siz biliyor musunuz hata oranlarını? Ben bilmiyorum. Başıma gelenlerle tecrübeyle sabit. Arıza çıkabiliyor?

Şimdi daha sorun olabilme istatistiğini bile elinizde tutmadığınız şey konusunda riske girmek istiyorsunuz?

Siz bunu normal karşılıyorsanız siz bilirsiniz :)

 

Siz bunun için istatistik tutmaya kalem oynatmaya ihtiyaç mı duyuyorsunuz? Kalem oynatacaksanız %99 bozulma oranı olan parçanında sonsuza kadar bozulmama ihtimali var. Bu mudur hesap?

 

Çok basit bir çıkarım yapalım:

Direksiyon kutusu 4500

Farlar (bi-xenon) tanesi 2500

Şanzuman: en aşağı 6000-7000

Vs vs diye gidebilecek ve arabada bu çeşit pahalı tamir görebilecek bileşen var.

Her birinin ayrı ayrı sahibi değiliz hepsi var araçta, toplam ortaya çıkabilecek risk var? Farzedelim 5 yıl kullandınız arabayı, risk dahada katlanarak artıyor.

 

Sizin mantığınıza göre yılda 4000 km araç kullanan bir insanın kasko yaptırmasına da gerek yok? Km başına kaza oranını mı hesaplayacaksınız.

Risk analizi fahiş fiyatlar üzerinden hesaplanmalıdır değildir kısmına girmeyeceğim. Servise bıraktığınız aracın parçalarını nerden alırsanız alın yukarıdaki yazdığım rakamlar aşağıya düşsede formülün sizden tarafta olan kısmı mütemadi negatif olacaktır.

Ayrıca dışarda yaptırdığınızda serviste yaptırdığınızdan daha fazla zaman kaybedeceksiniz. Bu zaman sizin hayatınızdan ve sabrınızdan edecek. Benim zamanım o kadar değersiz değil. Yıllık 300 küsür lira vermemek için sağda solda parçacılarda tamircilerde gezeceğime veririm ve servisin toparlamasını beklerim. Belkide en büyük kazançlardan biriside budur.

 

Sokaktaki adam:

Eğerki cebinden çıkacak miktarı karşılayabiliyorsa garanti yaptırmayabilir, yine serviste yaptırabilir.

Cebinden çıkacak miktarı karşılayabilir ve garanti yaptırır serviste yaptırabilir.

Cebinden çıkacak miktarı karşılayamaz ve garanti yaptıramaz serviste yaptıramaz, sağda solda çırpınıp durur. (çünkü sokaktaki adam işi bilmiyorsa parçacıda, tamircide kazık yiyebilir, gereksiz birsürü parçanın değişimine uyanamayabilir)

 

Kısacası sokaktaki adam olmak yerine bilinçli tüketici olmak var.

Her halükarda garanti yapılmalı mı? Evet, benim için kaskodan hiçbir farkı yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Siz bunun için istatistik tutmaya kalem oynatmaya ihtiyaç mı duyuyorsunuz?

Risk analizi diye bir şey var dediğin için yazdım, ben değilim ki bunu söyleyen.

Risk analizi kanaate dayalı bir şeyse ben şimdiye kadar birer Fiesta, Focus ve Fusion ile 100K km'yi geçtim. Hiç bir ciddi arıza yaşamadım.

Bu durumda ben de yaptırmayı mantıksız bulursam haklı olurum. 

Yani konunun nesnel bir cevabı yok.

Cevap için firmanın karlılık bazında oluşturduğu 

ek garanti bedeli x yaptıran sayısı > ek garanti süresince çıkan arıza giderleri

denklemindeki sayıları yerine yerleştirmek lazım. Kararda yardımcı olabilir.

"Ya olursa" ile "birşey olmazcılar" karşı karşıya...  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Risk analizi diye bir şey var dediğin için yazdım, ben değilim ki bunu söyleyen.

Risk analizi kanaate dayalı bir şeyse ben şimdiye kadar birer Fiesta, Focus ve Fusion ile 100K km'yi geçtim. Hiç bir ciddi arıza yaşamadım.

Bu durumda ben de yaptırmayı mantıksız bulursam haklı olurum. 

Yani konunun nesnel bir cevabı yok.

Cevap için firmanın karlılık bazında oluşturduğu 

ek garanti bedeli x yaptıran sayısı > ek garanti süresince çıkan arıza giderleri

denklemindeki sayıları yerine yerleştirmek lazım. Kararda yardımcı olabilir.

"Ya olursa" ile "birşey olmazcılar" karşı karşıya...  :)

 

Şöyle bir karşılaştırma yapmakta fayda var belkide:

Ya olursacıların haksız çıktığı ihtimalde cebinden çıkan: yıllık 350TL 

Bir şey olmazcıların haksız çıktığı başından geçecek kötü bir olayda: olay başına 3000-4000TL, hadi yan sanayi öldü bitti yan yattı çamura battı 1000TL

 

Go "ya olursa" Go! :)

 

 

Edit: anlam bütünlüğünü tamamladım :D

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.