Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Direksiyon Kutusu Arızalandı Yardım Lütfen..


Hasan Meral

Soru

bugün focus 2011 ecoboost 1.6 182ps 48500 km de aracımın direksiyon kutusu sevfis tarafından arızalı olarak tespit edildi.sabah ses ile kendini gösteren arıza öğlen evimin önünde araacımı parkettiten sonra kırmızı ışık uyarısı ile direksiyon arızası belirdi ,antalya otokoç servisine götürdüğüm aracımda direksiyon kutusu arızası dendi ve fiyat 3900 tl ne yapmalıyım sizce.fiyat çok kabarık,bu km de aracın direksiyon kutusu arızası normal mi,bana komik geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Anlaşıldı mutlu mesut anlarimizi burada paylaşıyoruz demekki,bu kadar yazismadan sonra kavrayabildim.yaram yok cana gelen mala gelsin,bugün var yarın yok,ariza yapmayan araç yok,panemera bile suda kalıyor tanık oldum.focus canavar.bunları yazalım da içimiz açılsın.teşekkür ettim cabaniz için.iyi geceler.

Hasan Meral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Anlaşıldı mutlu mesut anlarimizi burada paylaşıyoruz demekki,bu kadar yazismadan sonra kavrayabildim

 

Focus'ların kavrama sorunu da var :) Unutmayın kronik olmadan başvurunuzu yapın. Bu kadar yazışmadan sonra boşa yorulmuşuz bundan sonra yaşadıklarını ve koşulları tamamen doğru ve net şekilde yazın yeter. Size kendimi savunmanın anlamı yok bilen,biliyor. 

 

Hadi eyv.

 

Bakın burası benim başım sıkışmadan yazdığım bir başlık, kronik nedir? örnek olur size

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunu bildiğim iyi oldu artık aracı satmam için birçok neden var.bu yaz satiyorum araci buradan duyrulur.artık bir alıcı bulursunuz:)

 

Aynen, hatta güzel; bol dalgalı bir okyanus bile buluruz, daha iyi dalga geçirmek için üzerinizden. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup kroniktir değildir bilemem ama bizim Focus'ların direksiyon sistemi zayıf ve kendince sorunlu. Piyasada bu böyle yer eder ve böyle bilinir. 

Değişim oranına da bakmam bana yaşattığı huzursuzluğa bakarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

muhendis olmaya gerek yok,kalitesiz tasarim yoksunu,izalasyonun olmadığı bir parça.

 

Hasan bey ben mühendisim, hem de iyi bir "müyendis"   :)   Kalitesiz / Tasarım yoksunu ve izolasyonsuz olarak belirttiğiniz direksiyon kutusunun (izolasyon? direksiyon kutusu?) daha önce de yazdığım gibi krınik bir problemi yok. (siz her ne kadar aksini iddia ediyor olsanız da...)     

 

sizin sözlerinizden alıntı yapıyorum.

 

aracın torku ve beygir gücü bu arızanın ortaya çıkmasında etken olabilir.agresif kullananimi seviyorum,çok debriyaj gaz ikilemesi ile ara hizlanmalarin limitlerini zorluyorum.bunlar kutuyu zorlamis olabilir
 

 

...normal kullanımda direksiyon kutusu yıpranmaz / dişliler ve kollarda aşınma - bükülme yaşanmaz.  Bakın sizin araç kullanım alışkanlıklarınız ile alakalı yorumunuz öncesi ne demişim?

 

Söz konusu dişlileri ancak direksiyon kutusu + ön takımı yol dışı koşullarda kullanarak aşındırırsınız. 
 

 

Aracı bozuk yolda ve agresif şekilde kullanırsanız mekanik aksam zarar görür, bu malzemenin doğası gereğidir ... kronik değildir, böyle bir durum gözlemlendiğinde sorun araçta değil onu kullanan kişide aranmalıdır.

 

Bu arada Ford'un geri çağırılma / recall kayıtlarına şu adresten bakabilirsiniz.   http://www.automd.com/recall/ford_m/focus_mm/  ...mesela 2014 yılında (Ağustos) yayınlanmış bir TSB ve recall var. http://www.automd.com/recall/campaign_c105888/  toplam 508 Focus ve CMax araç (dünya çapında) şase numarası bazında tespit edilerek servise çağırılıyor.  Yanlış hatırlamıyorsam o TSB'de bizi ilgilendirmiyordu, okyanus ötesi araçlar ile alakalıydı.

 

...şu kronik!! tanımlamasına da izninizle bir açıklama getireyim.

 

Yanlış bilmiyorsam siz bir Diş Hekimisiniz (zor meslek, kolaylıklar dilerim) size geldim ve dişlerimi kaplattım diyelim. Tertemiz bir iş çıkardınız ve işinizi bitirip beni uğurladınız. Aradan çok geçmeden ben muayenenize geri geldim. Dişerim berbat halde ... başladım sizi suçlamaya.

 

- Bana nasıl kaplama yaptın be adam? Ağzım iki günde dağıldı ... kaplamalar kırıldı / döküldü. Kötü malzeme kullanıyorsun, zaten hekimliğin de berbat.

 

Siz bana doğal olarak

 

- Olur mu öyle şey? Siz ne yaptınız böyle? Kaplamalar bu kadar çabuk dağılmaz ki ...

 

Ben size şöyle bir cevap versem...

 

- Ben çelik kablo kemirmeyi seviyorum, akşamları eve geldiğimde ağzıma bir parça kablo atıp kemirmezsem rahat edemem.

 

... şimdi bu durumda suç sizin yaptığınız diş kaplamasında mı? yoksa benim sergilediğim davranış biçiminde mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey ben o araçla bozuk yolda agresif kullanım yapmiyorum,Ralli yapıyormuşum gibi algılamIşsiniz. bu km de bu sayıda aracın direksiyon kutusu arızası vermesi normal değil,illa sizin başıniza da mı gelmiş olması gerekiyor.turkiye yollarında bir benim aracim mı çukura giriyor.zaten kendi muhendisimiz tasarim üretim yapsaydi bu hale gelmezdik..sömürulmeyi hak ediyouz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bizim Focus'ların direksiyon sistemi zayıf ve kendince sorunlu.

 

Üstadım biliyorsun artık (tüm endüstri) EPAS veya EPS / Electronic Power Steering'e geçiş yapıyor.  Teknoloji görece yeni, GM'den Toyota'ya, Hyundai'den Ford'a ve hatta Bentley'den Bugatti'ye kadar hemen her üretici bu yeni teknolojiye geçişte sorunlar ile karşılaştı, kimileri hala karşılaşıyor. (Bkn.Toyota)

 

... çocukluk/bebeklik hastalığı diyebileceğimiz bu -sıkıntılar- ile zamanında (2010 yılında) biz de epey bir debelendik.  Allah'a şükür zamanında ve doğru müdahaleler ile o sıkıntılar ülkemizde çabuk atlatıldı. 

 

2012 yılından beri de EPS ile ilgili (genel'e yayılan) sorunlar ile karşılaşmıyoruz.  Örnek vereyim ... Ford geçen yıl iç pazara 83,000'i aşkın araç sattı ve bu araçların çok ama çok azında kullanıcı kaynaklı olmayan, yani malzeme/montaj kaynaklı sorun ile karşılaştı (tam rakam vermek gerekir ise Üç / 3 adet sıkıntılı iş oldu) ama aynı zamanda haklısın. EPAS / EPS sistemleri öyle dağa taşa vurmaya, hor kullanmaya gelmiyorlar. Ama bu sistemlerin takıldığı araçlar da zaten o tür kullanım koşulları için yapılmıyorlar ki...

 

Bu mantık ile Ranger 4x4'e EPS konmuyor, ya da elektronik kutulu focus ile rally parkuru kıvamındaki yolda -kahramanmarasliabdullahwashere- yazmaya kalkarsanız sıkıntı yaşıyabiliyorsunuz ... doğrusun. 

 

Eski (babadan kalma) hid.direksiyon sistemleri yeni elektroniklere göre daha sağlamdı, haklısın. Ama yakıt tüketimi ve konfor + güvenlik anlamında EPS o eski sistemi döver :) (bkn.hem de pish döver) Hayat böyle değil mi zaten? Hemen her şey artı ve eksileri ile gelmiyor mu?  :)


Kaan bey ben o araçla bozuk yolda agresif kullanım yapmiyorum,Ralli yapıyormuşum gibi algılamIşsiniz. bu km de bu sayıda aracın direksiyon kutusu arızası vermesi normal değil,illa sizin başıniza da mı gelmiş olması gerekiyor.turkiye yollarında bir benim aracim mı çukura giriyor.zaten kendi muhendisimiz tasarim üretim yapsaydi bu hale gelmezdik..sömürulmeyi hak ediyouz.

 

Üstadım sizi yanlış anladıysam öncelikle özür dilerim.

 

...bakın size şu şekilde anlatmaya çalışayım.  Daha önce de belirttiğim gibi ben mühendisim , bizim kafamız 0 ve 1 şeklinde çalışır.

 

Sizin aracınızdaki arıza nedir?  Dişlilerde aşınma...

 

Dişliler aşırı koşullar dışında aşınmaz...  aracı çukura sok-çıkar-sok-çıkar yaparsanız amortisörleriniz arızalanır, poryalarınız bozulur, askı kollarınız sıkıntı çıkarır. Direksiyon içindeki dişli setleri bu durumdan etkilenmez. Onları direksiyon kutusunun işlevini yitirmesi noktasında aşındırmanın yolu/yöntemi bellidir.

 

Aracı bozuk yola (çukur/tümsek dolu) sokar ve agresif kullanırsınız, araç atıyorum bozuk zeminde mıcır üzerinde kayarken kontra ile onu çizgide tutarsınız vs.

 

...tarif edilen arıza bu tür kullanım sonucu ortaya çıkar. (...direksiyon kutusunda başka bir arıza var ve yanlış teşhis konmuş ise o ayrı.)  O alaşım dişli setleri başka türlü aşınmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arizanin sebebi körüklü kisimdan su alması.dişli aşınması servisin uydurmasi yada software nin.direksiyon kutusu uzerindeki elektrikli motorun arızası dendi bana.kafanizdaki kurgulama çok güzel de bu araç atv aracı gibi kullanilmiyor.çukur görünce sağa sola manevra yapilarak en ufak çukurdan dahi kacmaya çalışılıyor.dedim ya kabullenmeniz için illaki başınıza bu arızanın gelmesi gerekmiyor.kusursuz araç yok bunu kabullenmek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arizanin sebebi körüklü kisimdan su alması

 

-Dişli Aşınması- teşhisini siz yazmıştınız Hasan bey, onun üzerinde düşünmem / kafa yormamın nedeni tamamen siz öyle ifade ettiğiniz ya da servis size bu şekilde bilgi verdiği içindir.  Sizin de belirttiğiniz gibi dişli takımında aşınma olması için aracın ATV gibi kullanılması lazım.

 

... körük yırtılması teşhisine gelince. (gerçi olan oldu - bitti tabi ama...)

 

Aracınızı bakımları için yetkili servis'e götürmüş olsaydınız bakım yönetmelikleri gereği körükte yırtık / su alma çok daha önce tespit edilirdi.  Edilmese dahi düzgün servis geçmişi size (aracınız garanti kapsamında olmasa dahi...) garantiden parça değişimi için koz verirdi. Öyle bir durumda rahatlık ile...

 

- Aracım servise girdi ve bakım yapıldı, arızayı bakım sırasında tespit etmediniz mi? Madem atladınız, göremediniz ... o zaman siz onaracaksınız! ... diyebilirdiniz.

 

...olan oldu bitti tabi, olduktan sonra da konuşmak kolay.  

 

Focus'u satacağınız söylediğiniz için onun yerine alacağınız araç adına aklınızda bulunsun, hangi marka araç alırsanız alın ... yetkili servis kullanımına düzgün şekilde devam ederseniz araç garantisi bitmiş olsa dahi parça garantisinden ve iyi niyet kapsamında genel garanti işletimi avantajlarından yararlanabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı bakımları için yetkili servis'e götürmüş olsaydınız bakım yönetmelikleri gereği körükte yırtık / su alma çok daha önce tespit edilirdi.  Edilmese dahi düzgün servis geçmişi size (aracınız garanti kapsamında olmasa dahi...) garantiden parça değişimi için koz verirdi. Öyle bir durumda rahatlık ile...

 

Bunu en başta söyledim bende lakin kusuru biraz da kendinde bulup vicdan yaptı belli ki beklemeden dışarda yaptırdı.

 

Bizim kavrama bu kadar yorum yapabildi :D:zha: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar hayretler içindeyim.insalar servislerden neler cekiyor arizayi kabul ettiremiyoruz,garanti kapsamindaki aracını yaptiramayan insanlarla dolu her yer,hatta bizzat kendim servise onceden bu arıza ile gittigimi yazdım bir önceki mesjlarimda.aracinizda sorun yok denilip geri gonderildim.neyse bu son mesajim forumdan ayriliyorum.aynı ulkede yaşamıyormuyuz,erservis sizin kadar kendini haklı cikarma cabasina girişmedi tebrik ediyorum sizi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hasan bey güle güle, sizden rica bir kaç hafta sonra konunuzu tekrar kontrol edin, o zaman belki uyar fikirler. Haklı çıkarma çabası olup olmadığını ilerleyen dönemde tecrübe etmeniz olası.Ön yargılı bakmayın kaç defa söyledim burada bunun için zaman harcamaya can atmıyoruz. Biraz mantık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.