Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Direksiyon Kutusu Arızalandı Yardım Lütfen..


Hasan Meral

Soru

bugün focus 2011 ecoboost 1.6 182ps 48500 km de aracımın direksiyon kutusu sevfis tarafından arızalı olarak tespit edildi.sabah ses ile kendini gösteren arıza öğlen evimin önünde araacımı parkettiten sonra kırmızı ışık uyarısı ile direksiyon arızası belirdi ,antalya otokoç servisine götürdüğüm aracımda direksiyon kutusu arızası dendi ve fiyat 3900 tl ne yapmalıyım sizce.fiyat çok kabarık,bu km de aracın direksiyon kutusu arızası normal mi,bana komik geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

direksiyon kutusu arızası kullanım sırasında farkedilebilir mi? kontrol ettirmek mi gerekir yoksa "eğer bu durumlar varsa direksiyon kutusudur" diyebileceğimiz bir şey midir? 

benim aracımda direksiyon bir tarafa dönmüş vaziyetteyken hareket ettiğimde tık diye bir ses alıyorum. ama düz hareket edince olmuyor. huylanıyorum bu sesten. fikir verirseniz sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

huylanıyorum bu sesten.

 

aracınız garanti dahilinde ise yetkili servise uğrayın, söz konusu sıkıntınızı dile getirin ve bu şikayeti içeren bir iş emri açtırın, aracınızı teste çıkaracaklardır ... müsait olursanız siz de test'e eşlik edin, test uzmanı kutuda boşluk - arıza var mı bakarken tam olarak ne yaptığınızı, hangi koşulda "tık" sesinin geldiğini ona anlatın durumu taklit etmesine yardımcı olun, yani o sesi duysun. araçta bir sıkıntı yoksa dahi garanti süresi içinde ISIS'te (servis işletim sistemi) sizin şikayetiniz kayda alınsın. bir sıkıntı tespit edilemese dahi ISIS'te kayıt olduğu için (garanti süresi dahilinde) garantiniz bittikten sonra makul bir süre içinde (mesela 8 - 12 ay) arıza tespit edilirse önceden kayıt olduğu için iyi niyet garantisi devreye sokulur. (periyodik bakımların düzenli yapılması şartı ile...)

 

aracınız garanti dahilinde değil ise yetkili servise uğrayın,  söz konusu sıkıntınızı dile getirin ve bu şikayeti içeren bir iş emri açtırın, aracınızı teste çıkaracaklardır ... müsait olursanız siz de test'e eşlik edin, test uzmanı kutuda boşluk - arıza var mı bakarken tam olarak ne yaptığınızı, hangi koşulda "tık" sesinin geldiğini ona anlatın durumu taklit etmesine yardımcı olun, yani o sesi duysun. sorun var ise size çözüm ve maliyet bilgisi vereceklerdir ... sorun yok ise o sesin nedenini açıklarlar, içiniz rahat eder.

 

...son olarak (uzaktan kumanda olayına girelim) tam sağ veya sol yaptığınızda kutuya aşırı yüklenmenizi engelleyen dahili limitörler var (bağlantı körüklerinin altında) kutuyu limitöre kadar sıfırlayıp vitesi ileri konuma getirir ve aracı ivmelendirirseniz bu direksiyon kutusuna -yükleniyorsunuz- demektir. o konumda (mesela park yerinden çıkarken) lastikleri düzeltmekte (aracı yürütmeden önce) yarar var, bu kullanım alışkanlığı sadece dir.kutusunu değil, rot başları'da dahil olmak üzere genel olarak ön takımı korumak adına faydalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınız garanti dahilinde ise yetkili servise uğrayın, söz konusu sıkıntınızı dile getirin ve bu şikayeti içeren bir iş emri açtırın, aracınızı teste çıkaracaklardır ... müsait olursanız siz de test'e eşlik edin, test uzmanı kutuda boşluk - arıza var mı bakarken tam olarak ne yaptığınızı, hangi koşulda "tık" sesinin geldiğini ona anlatın durumu taklit etmesine yardımcı olun, yani o sesi duysun. araçta bir sıkıntı yoksa dahi garanti süresi içinde ISIS'te (servis işletim sistemi) sizin şikayetiniz kayda alınsın. bir sıkıntı tespit edilemese dahi ISIS'te kayıt olduğu için (garanti süresi dahilinde) garantiniz bittikten sonra makul bir süre içinde (mesela 8 - 12 ay) arıza tespit edilirse önceden kayıt olduğu için iyi niyet garantisi devreye sokulur. (periyodik bakımların düzenli yapılması şartı ile...)

 

bilgi için çok teşekkür ederim. en kısa zamanda servis yolu gözüktü. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhaba benim aracın direksiyon kutusu 8000 km serviste direksiyon da boşluk var arıza kodunu aldık denilerek değişim yapıldı taktir siz forum kullanıcılarının bence eps hikaye hidrolik şahane bizim ülke yollarında sizce normal bir şeymi aracın direksiyon kutusunun 8000 km değişmesi demek ki bir bir yerde bir eksiklik var ya direksiyon körüklerinde yada dişlilerinde bir hata var bence

Tuncay Tunca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

imalatçı / malzeme / montaj / kullanım kalemleri altında onlarca (bkn.bu defa abartmayayım dedim...) neden aklıma geliyor.

 

...servis arıza'yı tespit etmiş, sizden (kullanıcı) kaynaklı olmadığını belirlemiş ve değişimi yapmış. sorunun tekrarlanacağını sanmam ama bir şey olursa yeniden müdahale ederler.

 

...geçmiş olsun & aracınızı iyi günlerde kullanın.

 

 

 

bence eps hikaye hidrolik şahane bizim ülke yollarında

 

 

sizin de belirttiğiniz gibi yol kalitemiz pek iyi değil (malesef) zaten bu nedenle doğu akdeniz havzasındaki ithalatçı/distribütör ve dağıtım kanalları araçlarını HD (HeavyDuty / Ağırhizmet) olarak sipariş ediyor.

 

...daha geniş çaplı amortisörler, daha büyük radyatör, daha güçlü alternatör, takviyeli rot başları vs.vs.

 

Elektrikli direksiyon sisteminden daha güvenli, daha tasarruflu ve daha az parça içerdiği için (az parça montaj'da adam/saat karı demek, az sorun demek..vb) vaz geçilmeyeceği kesin gibi bir şey, bir başka kesinlik içeren ifade ise işin içine elektronik ve alçak gerilim elektrik girince (genelde insan hatasından kaynaklanan) arızaların istatistiksel artışının görüleceği. En azından bu sistemin emekleme çağını geride bırakacağı ilk üç - beş yıl boyunca bu tür arızalar yaşanacak, sıklıklar azalacak ama tamami ile sıfırlanmayacaktır.

 

...üreticiler de bu durumun farkında, zaten o nedenle (sizin belirttiğiniz vak'a da olduğu gibi) sıkıntı tespit edilirse garanti kapsamında müdahale ediyorlar.

 

Kuşkusuz EPS kullanıp kullanmamak tüketicinin tercihi, ama günümüzde belirli standartları karşılayan en azından karşılamayı vaat eden markalar EPS'yi kullanıyor. Zaten EPS olmasaydı bu gün şert takip sistemi veya otomatik park'ta olmazdı ... yakın gelecekte genele yayılacak oto-pilot sistemleri vs'de geliştirilemeyecekti.

 

Sonuçta sanayi EPS'yi seçti, geliştiriyor ve yaygın hale getiriyor.  Eski hidrolik'e ya da ondan da eski dişli sistemine geçip geçememek (veya o noktaya geri dönmek) son kullanıcının tercihi, bunu kuşkusuz tartışamayız. (para sizin,zevk sizin) 

 

İzniniz ile teknolojinin gelişimi hakkında basit bir örnek vermek istiyorum.

 

...günümüzde satın aldığınız kibrit aslında "güvenli kibrit" denen ve gelişimi nesiller sürmüş bir teknoloji macerasının ürünüdür.  İlk kibritler kurşun kalem kalınlığında ve de zehirli sarı fosfor ile kaplıydı. Üstelik bunların cepte veya çantada kendi kendine alev almak gibi bir kötü huyu'da vardı ... zamanın bilim adamlarının tüketici şikayetleri doğrultusunda günümüzde kullanılan kırmızı fosfor'u bulmaları, kibritlerin sadece "özel" yüzeye sürtününce yanmasını sağlamaları neredeyse bir nesil sürmüştü. 

 

1800'lü yılların ortasında güvenli kibrit teknolojinin ta kendisiydi ve kolay geliştirilmemişti. Günümüzde "güvenli" teknoloji içermeyen kibrit satın almanız mümkün değil, ürün zaman içinde mükemmel hale geldi, genele yayıldı ve sanayi standartı oldu.

 

...eps içten yanmalı motor devrinin sonuna gelmiş olsak da bir sonraki çağa rahatça ulaşacak cinsten teknoloji... yakında eps'si olmayan araç bulamayacaksınız (en azından binek araç) yani hidrolik destekli mekanik kutuların zamanı geldi, geçti ... bizim yapabileceğimiz en fazla yolların kalitesini düzeltmek için çaba harcamak & kulis yapmak. 

 

resitance_is_futile.png

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 15bin km bakımında direksiyondan "bazen" dururken çevirdiğimde ses geldiğini ve parke vs yollarda ses yaptığını söylemiştim. 

Test filan yaptılar. Direksiyon kutusu değişecek elimizde var yarın gelin değiştirelim dediler.

Aracı götürüp bıraktım. Bir kaç saat sonra arayıp değiştirmeye gerek olmadığını araçta/direksiyonda sorun olmadığını söyleyip aracı almamı istediler.

 

Gidince doğal olarak olayı sorguladığımda onay verilmediği izlenimine kapıldım. Sanki merkez son haddeye kadar değiştirme yanlısı değil. Direksiyon dönmez oluncaya kadar "sallama" taraftarı. Bu arada garanti biterse kısmetimize diye düşünüyorlar sanırım.

 

Bu kanıya varmamın diğer nedeni ise iş emrini bana vermeye karşı çıkmaları.

Sorunları yazdırdığım kayıt belgesini verdiler ama yapılanları yazdıklarını vermek istemediler. Israr edip güç bela fotokopisini aldım.

(PS şanzıman sorunu olan arkadaşlara da bu belgeyi vermediklerini öğrendim.)

Elimde bu belgeler ve yaptığımız telefon konuşmalarının kaydı var.

 

Ancak bir şeyler yapmış olmalılar ki ses ve tıkırtılar artık dikkat çekmiyor. 

Bir kaç gün sonra sadece direksiyon kutusu tamiri yapan bir yere gideceğim. Orada bir sorayım bu kutular için ne yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 15bin km bakımında direksiyondan "bazen" dururken çevirdiğimde ses geldiğini ve parke vs yollarda ses yaptığını söylemiştim. 

Test filan yaptılar. Direksiyon kutusu değişecek elimizde var yarın gelin değiştirelim dediler.

Aracı götürüp bıraktım. Bir kaç saat sonra arayıp değiştirmeye gerek olmadığını araçta/direksiyonda sorun olmadığını söyleyip aracı almamı istediler.

 

Gidince doğal olarak olayı sorguladığımda onay verilmediği izlenimine kapıldım. Sanki merkez son haddeye kadar değiştirme yanlısı değil. Direksiyon dönmez oluncaya kadar "sallama" taraftarı. Bu arada garanti biterse kısmetimize diye düşünüyorlar sanırım.

 

Bu kanıya varmamın diğer nedeni ise iş emrini bana vermeye karşı çıkmaları.

Sorunları yazdırdığım kayıt belgesini verdiler ama yapılanları yazdıklarını vermek istemediler. Israr edip güç bela fotokopisini aldım.

(PS şanzıman sorunu olan arkadaşlara da bu belgeyi vermediklerini öğrendim.)

Elimde bu belgeler ve yaptığımız telefon konuşmalarının kaydı var.

 

Ancak bir şeyler yapmış olmalılar ki ses ve tıkırtılar artık dikkat çekmiyor. 

Bir kaç gün sonra sadece direksiyon kutusu tamiri yapan bir yere gideceğim. Orada bir sorayım bu kutular için ne yapılabilir.

 

 

 

benim de başıma gelme ihtimaline karşılık süreciniz hakkında bilgi verirseniz sevinirim Özer bey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim 20 binlerde yapti ayni sorunu 46 bin komik degil yani bozulabiliyor direksiyon destegi arizali surucu el kitabina bkn. Dedi ve cakildi garantiden yapildi garanti olmasa iscilik vs 4500 Tl demislerdi.gecmis olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.