Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Test Günlüğüm - Focus Tdci, Jetta Tdi, 308 1.2, Sportage 1.6, Corolla 1.6


Önerilen Mesajlar

Tünaydınlar, internetten araç testi izlemekten bıkkınlık gelince kendim de test etmeye karar verdim ve bugünü araç test günü ilan ettim. Van da ne kadar showroom varsa girip araç testi yaptım. Bazılarında araç yoktu ya da ilgimi çeken araç yoktu. Sırasıyla kullandığım araçlar:

1) Jetta 1.6 tdi highline manuel.

2) Focus 3,5 1.6 tdci titanium.

3) Kia sportage 1.6 gsl otm.

4) Peugeot 1.2 thp 130 hp otm

5) Corolla 1.6 manuel (Sırf neden satıldığına anlam getiremediğimden :))

 

Sonuç: 1 ve 2 numarayı kullandıktan sonra turbo dizel alacaksam en az 2 litre olmalı dedim. 

3 numaranın otm vites geçişleri biraz yavaş ama sarsıntısız ancak araba gitmiyor, dip gazda devir 6 binlere kadar çıkıyor ama hızlanması tat vermiyor.

4 numara beni en çok etkileyen araçtı, tasarımını küçük direksiyonu bir kenara bırakırsak 1.2 thp çok güzel bir motor, sesi, hızlanması ve vites geçişleri çok hoşuma gitti. Sanırım çift kavramaymış şanzımanı.

5 numaraya gelirsek halen neden alındığına anlam veremiyorum. 

 

Astra 1.4 turboyu merak ediyordum yokmuş, fiat ve hyundai de de test aracı yoktu. Daha kaliteli markalar zaten yok burda. Toplamda en fazla 7-8 km kullanmama izin verdiklerinden virajda deneyemedim. Dolayısıyla hızlanma denemeleri dışında pek bişey de anlamadım.

 

Günün sonunda, turbo - benzinli araç kullandıktan sonra başka bir kombinasyonun zevk vermediğine kanaat getirdim :)

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 numaraya gelirsek halen neden alındığına anlam veremiyorum.
 

Corolla'nın bence yerleşmiş ve geneli aynı mantıkta(araç geniş, arıza yüzdesi düşük, servisi güvenilir ve ikinci eli iyi olsun düşüncesinde)  olan bir müşteri potansiyeli var. Genel politikasının da yeni müşteri kazanmaktan ziyade, var olanları elde tutma çabası olduğuna inanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Astra 1.4 turboyu merak ediyordum
 

Astra 1.4 T 140 hp'yi test ettim. Araç otomatikti. Direksiyon tepkilerini ve süspansiyonu çok beğenmiştim. Konfor hissi iyi. Aracın ilk hızlanmaları pek sarmamıştı ancak motor sonradan açılıyormuş gibi bir havası var. Sanki kalkışta biri sizi arkadan çekiyor ve sonradan bırakıyor gibi bir his. :))  Sebebini sordum, aracın yaklaşık 1,5 ton olduğunu söylemişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Astra 1.4 T 140 hp'yi test ettim. Araç otomatikti. Direksiyon tepkilerini ve süspansiyonu çok beğenmiştim. Konfor hissi iyi. Aracın ilk hızlanmaları pek sarmamıştı ancak motor sonradan açılıyormuş gibi bir havası var. Sanki kalkışta biri sizi arkadan çekiyor ve sonradan bırakıyor gibi bir his. :))  Sebebini sordum, aracın yaklaşık 1,5 ton olduğunu söylemişlerdi.

 

Yeni araçların çoğunda -emisyon kısıtlamalarından galiba- ilk gaz tepkileri eski araçlar gibi değil. Bugün kullandığım jetta ve focusda da devir 2500 civarındayken dip gaz yapıyorum 1 sn hiç tepki vermiyor neredeyse, direksiyon tepkilerini anlamak için sağlı sollu virajlara girmek ve hatta biraz aracın kaymasını sağlamak gerekiyor. yoksa düz yolda neredeyse hepsi birbirinin aynısı gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pejo ya aldanmayın çok hafif bir araç..

Aldanacak bir şey yok ki...

Hafif olması verimliliği sağlıyor, performans artıyor, yakıt düşüyor, fren yükü azalıyor. İyi bir süspansiyon trimi ile yol tutuştan ödün vermiyor.

Motorlarda küçültme hamlesinden sonra yeni aşama araçların hafifletilmesi.

Hyundai uğraşıyor, VW ve Seat başardı.

Darısı önce Opel'in başına, Focus'da pek hafif siklet sayılmaz. 

Önümüzdeki yıllarda gündemde olacak hep...

İki gün boyunca Golf DSG 122 PS TSi kullandım.

Mükemmel gidiyor. 1.6 EB'a rahat vermem bununla.

Arada 60 PS fark var (mı acaba?). Ama VW 100 kg daha hafif ve şanzıman süper. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aldanacak bir şey yok ki...

Hafif olması verimliliği sağlıyor, performans artıyor, yakıt düşüyor, fren yükü azalıyor. İyi bir süspansiyon trimi ile yol tutuştan ödün vermiyor.

bende bunu demek istedim zaten.

diğerlerinden atak olmasının sebebi. diğer arabalarıda bu kadar hafifletsek, mehmet bey onlarda da aynı tepkiyi görürdü. ben beğenmem yani..

 

afyon izmir arası otoban olurda rüzgarda iki arabada 180 yapmaya kalkarsa aradaki fark anlaşılır..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Makyajlı focusla ilgili olarak aklımda kalan bir nokta da direksiyon malzemesinin çok yumuşak hale gelmiş olması. Daha önceki test ve yorumlarda yazıldı mı bilmiyorum. Direksiyon derisinin dokunma hissi F3 e göre daha kalitesiz geldi ve derinin altındaki malzeme de çok yumuşak. Bu konu tercih meselesidir ama yumuşaklıktan ziyade dokunma hissi benim için daha önemli olsa gerek aracı kullanırken F3 titanium direksiyonunu aradım.


Aldanacak bir şey yok ki...

Hafif olması verimliliği sağlıyor, performans artıyor, yakıt düşüyor, fren yükü azalıyor. İyi bir süspansiyon trimi ile yol tutuştan ödün vermiyor.

Motorlarda küçültme hamlesinden sonra yeni aşama araçların hafifletilmesi.

Hyundai uğraşıyor, VW ve Seat başardı.

Darısı önce Opel'in başına, Focus'da pek hafif siklet sayılmaz. 

Önümüzdeki yıllarda gündemde olacak hep...

İki gün boyunca Golf DSG 122 PS TSi kullandım.

Mükemmel gidiyor. 1.6 EB'a rahat vermem bununla.

Arada 60 PS fark var (mı acaba?). Ama VW 100 kg daha hafif ve şanzıman süper. 

Cem bey, dün en çok test etmek istediğim araç 122 lik 1.4 tsi golf'tü. Ancak 1.4 tsi hiç test aracı yoktu skoda dahil. 1.4 tsi ile ilgili; 1.0 ecoboostun 1.4 tsi den daha canlı olduğunu söyleyen de var, 1.4 tsi nin 1.2 tsi den daha az yaktığını söyleyen de. Yakıt tüketimiyle ilgili de gözlem yapma imkanınız oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün 1.2 tsı golfümle 350 km lik şehirler arası yolculuk yaptım

Lodos çok kuvvetliydi seyehat sonunda 5.7 lt ortalama gösterdi bilgi ekranında hız ortalamasıda 93 km/h dı performans olarak fena sayılmaz

Toyotaya ömründe hiç binmemis insanlar dahi "sağlam araba" diyor.bence paçavra focus her haliyle daha iyi araba corolla dan ford daha iyi marka toyotaya göre insanlar abartıyor bence

Bahadır Atay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey, dün en çok test etmek istediğim araç 122 lik 1.4 tsi golf'tü. Ancak 1.4 tsi hiç test aracı yoktu skoda dahil. 1.4 tsi ile ilgili; 1.0 ecoboostun 1.4 tsi den daha canlı olduğunu söyleyen de var, 1.4 tsi nin 1.2 tsi den daha az yaktığını söyleyen de. Yakıt tüketimiyle ilgili de gözlem yapma imkanınız oldu mu?

1.4 ti 122 PS versiyonu 1.0 EB'a göre 4000 dd üzerinde biraz daha cansız, ama tabii isteksiz demek yanlış olur. Genel kullanımda Golf 1000 dd'dan itibaren çok güzel ivmeleniyor, ancak 4000 dd geçince devam etmek yerine bir üst vitese atmak istiyor insan. Bizim 1.6 EB'larda bu hisse 5000 dd civarında kapılıyorum. 

Tüketime gelince ev - iş arası benzer kullanma koşullarında benim gözlemime göre benim 1.6 EB'a göre %10 fazla yakıyor. Benim 7,7 civarında, iki gün örtalamam Golf'te 8,6.

1.2 Tsi için geçerli olan yüklenirseniz 1.4'den fazla yakacağıdır, efendi giderseniz altında kalabilir. Hemen tüm düşük hacimli turbo motorlu araçlar için bu geçerli ilkedir...

Denemeni tavsiye ederim, DSG ile uyumu ve canlılığı şaşırtıcı. 

 

 

afyon izmir arası otoban olurda rüzgarda iki arabada 180 yapmaya kalkarsa aradaki fark anlaşılır..

 

Yüksek hızlarda belirleyici olan ağırlık değil aerodinamidir. 

Ağırlık benzer süspansiyon trimlerindeki araçlarda yol tutuşa şöyle yansır: Ağır olan araç göreceli zor kopar, ama koparsa çizgisine aynı derecede zor döner. 

Düz yolda giderken savrulmanın rüzgara dirençtir, ağırlık önemsiz kalır. 

Aynı güzergahlarda Fiesta ve Focus kullanan ve ikisini de zorlamayı zevk edinmiş bir psikopatın deneyimleridir. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.