Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizel Mi, Lpg Mi?


kadir sönmez

Önerilen Mesajlar

arkadaşlar merhaba

2006 focus (lpg) sahibiyim ,bunu satıp yine ikinci el 2012 model dizel bir focusmu önerirsiniz yoksa yine o modellerde lpg li bir focusmu?

fiyatlar üç aşağı beş yukarı benzer, şuanki aracımda hiç bir sıkıntı yaşamadım dolayısıyla lpg bana sıcak geliyor ama dizelde daha güçlü bir araç 

ama dizelin bakımları masraflı diyorlar km 100.000 den sonra kaldır at diyolar yani herkes herşeyi diyor 

sizin görüşlerinizi alabilir miyim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu dizeli 100.000 den sonra kaldır at mantığından artık gına geldi, araştırınız efendim, neye dayanarak bu imaj olştu bilmiyorum ama bana göre bu hurafe tüketim ekonomisinin bir dayatmasıdır, aldatmacadır. Dizel motorlar bilinenin aksine benzinli motorlara göre daha sağlam yapıda ve daha uzun ömürlüdür sadece bakımları biraz daha dikkat ister. (kullanılan yağ / yakıt kalitesi). İyi bakımlı bir dizelle bana göre en az 350.000 km. yapılır sonrasında iyi bir rektefiye ile bir o kadar daha yol yapar.

LPG mi Dizel mi derseniz tabi ki  herkes tartışmasız Dizel diyecektir, olmadı turbo benzinli diyecektir.  LPG'nin  günümüz teknoloji motorlarında artık yeri kalmadı, yeni Ecoboost, Tsi ve bunları destekleyen hybrit motorlar ile tarih olmaya mahkum oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlle ikisinden biri olacaksa dizel tabiki. Hem performans hem ekonomi. Hele de dizel kullanmışsanız daha önce, demek istediğimi anlarsınız.

Ben olsam, yıl bazında abartılı olmayan kilometrelere ulaşılıyorsa, Ecoboost veya TSI üniteli otomatik bir araç tercih ederdim. Yüksek performans, performansa göre düşük tüketim, konfor, yüksek sürüş zevki.

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tutucu bir toplumuz, yeniliklere genelde kapalıyız. Sanayideki ustalarımız gelişen teknolojiye ayak uyduramazlar, kullanıcıları da bu nedenle etkilerler. 

Turbolar, elektronik motor kontrolları çözülmez sorun kaynaklarıdır onlar için. Bu nedenle de hem geri teknolojiyi ve bildiklerini öne çıkarırlar.

Dizellerin geçmişte özellikle yakıt kalitesinin değişkenliği nedeniyle 100.000 km sonrasında yavaş yavaş turbo ve enjektör tıkanma/yıpranma sorunları ortaya çıkıyordu.

Bu sorunlar son 10 yılda hem azaldı hem de onarım yöntemlerine hakimiyet gelişti. 

Prensipte dizel daha soğuk çalıştığı için çok daha uzum ömürlüdür, motor bloğu, pistonlar, segmanlar, süpablar vs. rahatlıkla 500.000 km görür. Bu süreyi çıkartmayacak olan turbo ve enjektör sistemidir, onlar da artık çok da ürkütücü olmayan maliyetler ile onarılabilir.

Benzinli motorlar fabrika çıkışı LPG uyumlu üretilmemektedir. Özellikle yüksek ısılı çalışma nedeniyle süpab erozyonları bilinen bir sorun. Fabrika çıkışı olmayan bir sistemi zorlama kullanmak salt yakıt ekonomisi düşünüldüğünde ve dizel ile kıyaslandığında bana mantıklı gelmiyor.

Ben oyumu her zaman dizelden yana kullanırım, yüksek torkun keyfi de artı avantajı.  

Ayrıca yılda 15-20.000 km çok da yüksek bir değer değil. Alacağınız arabayı en az 5-6 sene rahat kullanırsınız demektir. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzinli motorlar fabrika çıkışı LPG uyumlu üretilmemektedir. Özellikle yüksek ısılı çalışma nedeniyle süpab erozyonları bilinen bir sorun. Fabrika çıkışı olmayan bir sistemi zorlama kullanmak salt yakıt ekonomisi düşünüldüğünde ve dizel ile kıyaslandığında bana mantıklı gelmiyor. Ben oyumu her zaman dizelden yana kullanırım, yüksek torkun keyfi de artı avantajı.

:yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tutucu bir toplumuz, yeniliklere genelde kapalıyız. Sanayideki ustalarımız gelişen teknolojiye ayak uyduramazlar, kullanıcıları da bu nedenle etkilerler. 

Turbolar, elektronik motor kontrolları çözülmez sorun kaynaklarıdır onlar için. Bu nedenle de hem geri teknolojiyi ve bildiklerini öne çıkarırlar.

Dizellerin geçmişte özellikle yakıt kalitesinin değişkenliği nedeniyle 100.000 km sonrasında yavaş yavaş turbo ve enjektör tıkanma/yıpranma sorunları ortaya çıkıyordu.

Bu sorunlar son 10 yılda hem azaldı hem de onarım yöntemlerine hakimiyet gelişti. 

Prensipte dizel daha soğuk çalıştığı için çok daha uzum ömürlüdür, motor bloğu, pistonlar, segmanlar, süpablar vs. rahatlıkla 500.000 km görür. Bu süreyi çıkartmayacak olan turbo ve enjektör sistemidir, onlar da artık çok da ürkütücü olmayan maliyetler ile onarılabilir.

Benzinli motorlar fabrika çıkışı LPG uyumlu üretilmemektedir. Özellikle yüksek ısılı çalışma nedeniyle süpab erozyonları bilinen bir sorun. Fabrika çıkışı olmayan bir sistemi zorlama kullanmak salt yakıt ekonomisi düşünüldüğünde ve dizel ile kıyaslandığında bana mantıklı gelmiyor.

Ben oyumu her zaman dizelden yana kullanırım, yüksek torkun keyfi de artı avantajı.  

Ayrıca yılda 15-20.000 km çok da yüksek bir değer değil. Alacağınız arabayı en az 5-6 sene rahat kullanırsınız demektir. 

 

hocam gerekli açıklamayı yapmışsınız, çok teşekkürler

sübap erime sorununu benim focusta yaşadım 73.000 de lpg takıldı 160.000 de sübaplar gitti

servis sadece malzemeye 3-3.5 arası fiyat istedi mecburen dışarıda bin liraya yaptırdım , şimdilik sorunu yok çok şükür

Çok güzel birşey sorup altına reklam niyetinde site reklamı koymana hayıflandım ki, moderasyona uğraşmış.

hayıflanmana gerek yok hocam site reklamı koymak için mesaj yazmadım, mesaj yazdığım için site reklamı koydum 

neden silmişler anlamadım ben her forumda her yorumun altına yazarım google da üst sıralara çıksın diye, diğer sitelerde silinmiyo

kadir sönmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

site reklamı koymak için mesaj yazmadım, mesaj yazdığım için site reklamı koydum  neden silmişler anlamadım ben her forumda her yorumun altına yazarım google üst sıralara çıksın diye diğer sitelerde silinmiyo

 

 

O zaman aklınızda olsun google'da öyle üst sıraya çıkamazsınız :) Yıllar önceydi o. Silmemeleri sizin zararınıza oluyor bu konuda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle Bulunduğunuz yerlerin kurallarına uyarak misal profil foto eklediğiniz yerde uyarı vardı onu yoksaymışsınız. Ardından Google'un resmi önerilerini okuyarak. Konu dışı devam ederse iletiler silinir bu da 3 :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tutucu bir toplumuz, yeniliklere genelde kapalıyız. Sanayideki ustalarımız gelişen teknolojiye ayak uyduramazlar, kullanıcıları da bu nedenle etkilerler. 

Turbolar, elektronik motor kontrolları çözülmez sorun kaynaklarıdır onlar için. Bu nedenle de hem geri teknolojiyi ve bildiklerini öne çıkarırlar.

Dizellerin geçmişte özellikle yakıt kalitesinin değişkenliği nedeniyle 100.000 km sonrasında yavaş yavaş turbo ve enjektör tıkanma/yıpranma sorunları ortaya çıkıyordu.

Bu sorunlar son 10 yılda hem azaldı hem de onarım yöntemlerine hakimiyet gelişti. 

Prensipte dizel daha soğuk çalıştığı için çok daha uzum ömürlüdür, motor bloğu, pistonlar, segmanlar, süpablar vs. rahatlıkla 500.000 km görür. Bu süreyi çıkartmayacak olan turbo ve enjektör sistemidir, onlar da artık çok da ürkütücü olmayan maliyetler ile onarılabilir.

Benzinli motorlar fabrika çıkışı LPG uyumlu üretilmemektedir. Özellikle yüksek ısılı çalışma nedeniyle süpab erozyonları bilinen bir sorun. Fabrika çıkışı olmayan bir sistemi zorlama kullanmak salt yakıt ekonomisi düşünüldüğünde ve dizel ile kıyaslandığında bana mantıklı gelmiyor.

Ben oyumu her zaman dizelden yana kullanırım, yüksek torkun keyfi de artı avantajı.  

Ayrıca yılda 15-20.000 km çok da yüksek bir değer değil. Alacağınız arabayı en az 5-6 sene rahat kullanırsınız demektir. 

Cem bey,  ben hep kendi mantığımla benzinli motorların dizele göre daha uzun ömürlü olduğunu düşünüyordum. Bunu da dizelin yüksek sıkıştırma oranına bağlıyorum. Bildiğiniz üzere dizel motorlarda silindir içine alınarak, benzinli bir motora göre daha fazla sıkıştırılan havaya mazot püskürtülmesi ile yanma sağlandığından dizeller benzinli motorlara göre daha yüksek basınçlara (daha yüksek torklara) maruz kalıyor ve vuruntulu bildiğimiz dizel sesi ortaya çıkıyor. Benzinli motorlarda benzinin tutuşma sıcaklığından ötürü ve buji ile ateşlenebildiğinden daha yüksek sıkıştırma oranlarına gerek duyulmuyor bu durumda dizel motor daha hızlı yıpranır diye düşünüyorum. Tabi bu mantıkla bu sonuca varılabilir mi, o konuda iddalı değilim :)

 

saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.