Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Cem bey, ben hep kendi mantığımla benzinli motorların dizele göre daha uzun ömürlü olduğunu düşünüyordum. Bunu da dizelin yüksek sıkıştırma oranına bağlıyorum. Bildiğiniz üzere dizel motorlarda silindir içine alınarak, benzinli bir motora göre daha fazla sıkıştırılan havaya mazot püskürtülmesi ile yanma sağlandığından dizeller benzinli motorlara göre daha yüksek basınçlara (daha yüksek torklara) maruz kalıyor ve vuruntulu bildiğimiz dizel sesi ortaya çıkıyor. Benzinli motorlarda benzinin tutuşma sıcaklığından ötürü ve buji ile ateşlenebildiğinden daha yüksek sıkıştırma oranlarına gerek duyulmuyor bu durumda dizel motor daha hızlı yıpranır diye düşünüyorum. Tabi bu mantıkla bu sonuca varılabilir mi, o konuda iddalı değilim saygılar... Turgay bey, sıkıştırma yüksek olduğundan daha sağlam malzemelerden yapılıyor bu motorlar. Yani dizel daha uzun ömürlüdür, benzinli daha uzun ömürlüdür demek günümüz şartlarında cevap vermek pek bir zor. Birçok değişken var işin içinde. Sadece aşınma olarak düşünürseniz eğer, dizel motorlar daha sağlam malzemeden yapılıyor ve daha az devirde kullanılabiliyor. Bu yüzden daha uzun ömürlü diyebilirsiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Yılda 15-20k'nın ilacı ufak hacimli + aşırı beslemeli benzinli'dir (bence) örnek : 1,0 EB ... Dizel'in ekonomik başabaş noktası 3 yıl X yılda 32,000km ~~ civarı ... diyebiliriz. 100,000 olayına gelince ...en hafif tabiri ile fena sallamışlar. Ben yılda 100k yapan arabalar biliyorum (araba değil, arabalar .... bildiğim bir kaç müşterinin filosunun %80'i yılda 100k+ km yapıyor ... ABB - Bayer - Türk Telekom - Türkcell - Caterpillar vs.vs.) bakım yapılıyorsa, kullanıcı aracı -kırmıyorsa- ve temiz yakıt konuyorsa sorun falan çıkmadan kullanılıyor bu araçlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 (düzenlendi) Turgay bey, sıkıştırma yüksek olduğundan daha sağlam malzemelerden yapılıyor bu motorlar. Yani dizel daha uzun ömürlüdür, benzinli daha uzun ömürlüdür demek günümüz şartlarında cevap vermek pek bir zor. Birçok değişken var işin içinde. Sadece aşınma olarak düşünürseniz eğer, dizel motorlar daha sağlam malzemeden yapılıyor ve daha az devirde kullanılabiliyor. Bu yüzden daha uzun ömürlü diyebilirsiniz. Bence de farklı markaların ömürlerine bakarak bir sonuca varamayız çünkü her markanın kalitesi, teknolojisi mutlaka farklıdır. Bir markanın dizeli öbürünün benzinlisinden daha uzun ömürlü olabilir yada tam tersi. Burada çalışma prensibi açısından bakarsak bir taraf da krank miline uygulanan yüksek torkla, yada yanma odasında açığa çıkan yüksek basınçla, daha mukavemetli malzeme seçimine giderek mücadele etmek gerekirken; diğer taraf da böyle bir durum söz konusu değil. Bence de dizel motor tasarımcıları, mevcut kuvvetleri düşünerek malzeme seçimi yapmalıdır ancak seçilen malzeme daha erken yorulabiliyor, ama bunu söyleyerek de dizel motor erken ölür demiyorum bu durum sadece dizelde elde ettiğimiz yüksek torkun motor ömrü açısından bize bir maaliyetidir diye düşünüyorum. Çünkü hep bir denge söz konusudur bir şeylerden kazanıyorsanız elbetteki birşeyleride kaybediyorsunuz demektir. Şubat 5, 2015 Tugay Kuruöz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Yılda 15-20k'nın ilacı ufak hacimli + aşırı beslemeli benzinli'dir (bence) örnek : 1,0 EB ... Dizel'in ekonomik başabaş noktası 3 yıl X yılda 32,000km ~~ civarı ... diyebiliriz. 100,000 olayına gelince ...en hafif tabiri ile fena sallamışlar. Ben yılda 100k yapan arabalar biliyorum (araba değil, arabalar .... bildiğim bir kaç müşterinin filosunun %80'i yılda 100k+ km yapıyor ... ABB - Bayer - Türk Telekom - Türkcell - Caterpillar vs.vs.) bakım yapılıyorsa, kullanıcı aracı -kırmıyorsa- ve temiz yakıt konuyorsa sorun falan çıkmadan kullanılıyor bu araçlar. Bu konu üzerine forumlarda ne zaman tartışma açılsa genelde aynı silahlar ve savunma araçları kullanılıyor. Ben de aynı yolda devam edeyim. Ancak amacım sadece fikir almak. Dizel araçlar pahalı alınıp pahalı satılıyor. Örneğin sıfır km bir dizel araç alındı. Yılda 10.000-15.000 km binildi ve 4 sene sonra yaklaşık 50.000 km'de satışa çıkarıldı. (Bu kilometreler için dizel alınmaz, alın size bir gıcık daha diye düşünmeyiniz lütfen )Satışta diğer değişkenlerin(boya, kaza vs.) de olumlu yönde olduğunu düşünürsek ikinci el, dizel, 4 yaşında kazasız, değişensiz, boyasız bir araç piyasa ortalamasının da üzerine rahatlıkla ve öncelikli tercih olarak satılabilir. Yakıttan elde edilen kâr da cabası. İşe sadece bu açıdan bakmak pek hoş değil fakat ülke koşulları belli. Peki aynı şeyi örneğin 1.0 EB motorlu bir araç için de söyleyebilir miyiz? Benim düşüncem satışta kaybın fazla olacağı, zorlukla elden çıkarılacağı ve yakıt olarak dizelden daha fazla bir yekûna ulaşılacağı yönünde. Belki bir avantajı vergi olabilir. Sizce? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Dize araç alımında yaklaşık araç bedelinin %10 - 11'i fazladan ödeniyor. Araç ikinci elde satılırken bu bedelin bir kısmı kuşkusuz geri alınıyor, bu oran yaklaşık (aracın genel kondisyonuna bağlı olarak...) %65 ile %72 arasında. Diyeceksiniz ki bunu nereden biliyorsunuz (nasıl bu kadar kesin rakam verebilirsiniz?) elimizde istatistiki değerler var. Uzun dönem araç kiralaması yapıyor ve yılda yaklaşık 1,000 adet aracı RAC'tan (Rent-a-car) çekip satıyoruz. Araçların ikinci el değerleri uzun dönem kiralamada en önemli girdilerden biri olduğu için piyasa fiyatlarını dikkatle takip ederiz. (mesela İstanbul'da ikinci el araç her zaman Anadolu'nun geri kalanından iline bağlı olarak %5 ile %8 arasında daha ucuzdur) ...hesabımıza dönelim. Diyelim ki 66,000TL'ye bir dizel araç aldınız, bu bedelin yaklaşık 6,000TL'si dizel motor farkı ve gene diyelim ki bu bedelin 4,000TL'sini ikinci el'de geri alıyorsunuz. Demek ki yakıt ile kazanmanız gereken 2,000TL'lik bir açık var. benzin ile dizel arasındaki litre bazında fark ne? yaklaşık ,0.50TL, eh tüketimden de kazanç var ... ama ya bakımlar? Dizel'in periyodik bakım ücretleri neredeyse Benzinliden %40 daha pahalı ... araç bedeli yüksek olduğu için kasko'nuz da görece yüksek çıkıyor. biz bu ve benzeri giderlere "elde tutma maliyeti" deriz, yani dizel'in (hiç ek arıza yaşanmadığını farz edersek) elde tutma maliyeti benzinliye göre daha yüksek. hesap burada da bitmiyor ... fazladan 6,000tl ödediniz, bu farkı belki de fazladan kredi alarak karşıladınız ... yani fazladan ödenen o bedelin de maliyeti var. Malum kimse kimseye bedava para vermez. bu ve bunlar gibi tüm rakamları alt alta koyduğunuz zaman ortaya çıkan hesap şu ... aracı 3 yıl kullanıyor, yılda iki kere periyodik bakım yaptırıyor, her yıl 30,000+km yani toplamda 100k km yapıyorsanız (fazladan lastik, fren balatası, bir deb.baskı-balata ve triger değişimi dahil) üç yıllık sürenin sonunda dizel araç kendisi için yaptığınız tük ekstra ödemeleri amorti ediyor. dikkatinizi çekerim ... para kazanıyorsunuz demiyorum. 3 yıl + 100k Km başa baş noktası ... o andan sonra yapacağınız her kilometre (elde tutma maliyetlerini de hesaba katarak) size para kazandırmaya başlıyor. ...denebilir ki "ama dizel daha kolay satılıyor!" ...açıkçası doğru fiyatı koyuyorsanız ve aracınız satılabilir kondisyondaysa dizel'in de alıcısı var, benzinli'nin de ... hele ki ford'dan bahsediyorsak ... ama bu iş gönül işi ... ben dizel kullanmak istiyorum, torq istiyorum, tamam fazladan para ödedim ama karşılığında ikide birde benzinci'ye gitmiyorum denebilir. tercih meselesi ... ama işin ekonomik yönü belli, üstelik bu hesap bendeniz'e ait te değil ... yılda on binlerce (abartmıyorum, on binlerce) araç alıp - satan büyük rent-a-car şirketleri tam olarak bu formülü kullanıyor ... örnek : Avis 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Bakım maliyetleri konusunda -bilginiz varsa- bir örnek verebilir misiniz? Son dönemde dizel ve benzinli araçlar arasındaki bakım makasının iyice kapandığı söyleniyor. Örneğin 2013 dizel bir Focus ile 2013 EB bir Focus'un periyodik bakım ücretleri ne kadar? Bir de toplumda bu küçük motorlu turbo üniteli araçlara karşı bir önyargı var. Çok nesnel bir bilgi değil tabiki ama sahibinden'de özellikle farklı markaların turbo üniteli araçlarını sık sık takip ediyorum. Satılana kadar sahibinin canını çıkarıyor. Bilmem kaç kez fiyat indiriminden ve haftalarca süren bir serüvenden sonra belki bir alıcı buluyor. Forumda da buna benzer sözler işitmiştim. Zaten benim karşılaştırmama konu olan motor seçenekleri de bunlar. Atmosferikleri göz ardı ediyorum. Aynı şey dizel bir Focus için geçerli değil. Anlattığım özellikteki bir Focus'u anında buhar ederler. Ben de sattım. Tecrübeyle sabittir. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam 2013 yılında, Sahibinden'de en çok satan araç dizel Focus olmuştu. Her aracın bir alıcısı olduğu tezine ben de katılıyorum. Ancak kaç taliplisi olacağı ve değerini edip edemeyeceği ayrı bir muamma. Bu konuda bir araştırma yapılsa da sonuçları daha nesnel görebilsek. Bu arada bilgiler için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 (düzenlendi) Örneğin 2013 dizel bir Focus ile 2013 EB bir Focus'un periyodik bakım ücretleri ne kadar? neredeyse aynı, servisin 1.0 yağını 300 tl satmasından dolayı, ama 1.6 EB da bu yağ zorunluluğu yok bakımı dizelden daha ucuz. 1.0 yağı da forum sponsoru 150 tl ye getirtiyor artık, fordotosanda eminim 1.0 ların garantisi bitmeye başlayınca bu aralığa düşürecektir yağları. mağlum garantisi biten araçları servise çekmek için şu indirim, bu indirin denir. motor ömründen bahseden arkadaşlara ise; daha önceden yazdığım mesajım vardı özetleyim. atm benzinli motora göre dizel motorun ömrü fazla dır çünkü.. aynı km hızı biri 2000 devirde çevirirken diğeri 1500 devirde çevirir. sıkıntı yıpranma yani. şimdi ise turbo benzinli araçlarda aynı hızı çevirmek için 1650 devir çeviriyor. ama bu seferde motor hacmi düştü.. o zaman derim ki küçük benzinli motorun ömrü ile 1.6 atm benzinli motorun ömrü neredeyse aynı olacağını tahmin ediyorum.. ama 1.6 turbo dizel bir motorla, 1.6 EB turbo benzinli motorun ömürleri arasında fark olacağını sanmıyorum.. belki benzinli daha uzun bile olabilir. bunu zamanla anlayacağız.. başlığa dönecek olursak; eğer alınan turbolu araca 400.000 km binecekseniz 1 kesin belki 2 kere turbo değişimi gerekecektir. bu da maliyet demektir.. Çağatay ın dediği gibi, hele ki tecrübe de etmişsiniz, 1000 tl ye subapları değiştirttim diyorsunuz, hangi araç temizse onu alın derim.. sıfır alacak olsanız dizel derdim çünkü 2. el araca epey binmişsiniz, sıfıra da en az 8 yıl (150bin km) bineceğinizi düşünerek yazıyorum. Şubat 5, 2015 Mehmet Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fırat Ö. Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 İşin ekonomik kısmını hiç hesaplamadım. Şu an için hesaplamayıda düşünmüyorum. Yılda ortalama 10.000 km yapıyorum. Şimdiye kadarki tüm araçlarım dizeldi. Yüksek km dizel iyi değildir diyenler çok oldu. Bakım masrafları fazladır diyen çok oldu. Ama tamamen hurafe. Lpg li araç kullananlar sürekli tüpten sıkıntı yaşadılar. Ya da ufak defek ayar sorunları yaşadılar. Belki size saçma gelebilir ancak ben dizelin o motor sesini seviyorum. Rampaları tırmanmasını seviyorum. Gerisi teferruat benim için. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 eğer alınan turbolu araca 400.000 km binecekseniz 1 kesin belki 2 kere turbo değişimi gerekecektir. bu da maliyet demektir.. Çağatay ın dediği gibi, hele ki tecrübe de etmişsiniz, 1000 tl ye subapları değiştirttim diyorsunuz, hangi araç temizse onu alın derim.. Mehmet Hocam yukarıdaki ifadeler bana ait değil. Karıştırmışsınız sanırım. Bu arada ben sıfır alsam en fazla 4-5 yıl biner, 100.000 demeden, ağır bakımları görmeden, muhtemelen lastikleri dahi değişmeden satarım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Mehmet Hocam yukarıdaki ifadeler bana ait değil. Karıştırmışsınız sanırım. Bu arada ben sıfır alsam en fazla 4-5 yıl biner, 100.000 demeden, ağır bakımları görmeden, muhtemelen lastikleri dahi değişmeden satarım. 2. paragrafa "motor ömründen bahseden arkadaşlara" diye yazdım ama size cevabım sadece 1. paragraf. yanlış anlaşılma olduysa kusura bakmayın.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 5, 2015 (düzenlendi) Belki size saçma gelebilir ancak ben dizelin o motor sesini seviyorum. Rampaları tırmanmasını seviyorum. Motor sesi uzun yolculuklarda batıyor ama kısa süreli kullanımlarda o homurtuyu ben de seviyorum. Rampalar ise inanılmaz keyif verici. Fırsat buldukça da gıcıklık yaparım. Bakım maliyetleri mevzusunu da anlamış değilim. Serviste Focus'a bakım yaptırdığım da oldu. İndirimlerle maksimum 330 TL ödemiştim. Aynı dönemlerde benzinli Clio'ya arkadaş 300 TL ödemişti. O da dizelle uğraşılmaz bakımı çoook pahalı deyip duruyordu. İnandıramadım. Şimdi EB'ler bizden pahalıymış. 2. paragrafa "motor ömründen bahseden arkadaşlara" diye yazdım ama size cevabım sadece 1. paragraf. yanlış anlaşılma olduysa kusura bakmayın.. Estağfirullah hocam ne kusuru. Anladım mevzuyu. Şubat 5, 2015 Ramazan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 2013 dizel bir Focus ile 2013 EB bir Focus'un periyodik bakım ücretleri ne kadar? 500-550 Dizel 375-425 Benzinli (...standart 15k bakım, ek masraf/sıkıntı yok farz ediyorum) Ancak kaç taliplisi olacağı ve değerini edip edemeyeceği ayrı bir muamma. Araç bakımlı ve diri! ise, gayet rahat satılıyor üstadım... tecrübe ile sabit. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 @Kaan Yagizer, Kaan Abi; küçük hacimli turbo benzinli bir araç bakıyorum, ilk şartım ise otm. vitesli olması.C sınıfı Fiyat/performans 'ı da dikkate alarak ne tavsiye edersiniz? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 düşük kilometreli - düzgün ve de otomatik bulmak o kadar zor ki ... buluyorsun, kötü kondisyonlu oluyor ya da fiyatı uçuyor. ...aklımda olsun üstadım. bu gün 2.el'de ki çocuklar ile toplantım var, orada bir kere daha bakarım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2015 Ben birazcık daha beklersek düşecek kanaatindeyim Euro ile sıfır fiyatları inerse (inş) Bunda 3 iner 2.el'de 5 iner Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap