Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizel Mi, Lpg Mi?


kadir sönmez

Önerilen Mesajlar

Dize araç alımında yaklaşık araç bedelinin %10 - 11'i fazladan ödeniyor.  Araç ikinci elde satılırken bu bedelin bir kısmı kuşkusuz geri alınıyor, bu oran yaklaşık (aracın genel kondisyonuna bağlı olarak...) %65 ile %72 arasında. Diyeceksiniz ki bunu nereden biliyorsunuz (nasıl bu kadar kesin rakam verebilirsiniz?) elimizde istatistiki değerler var. Uzun dönem araç kiralaması yapıyor ve yılda yaklaşık 1,000 adet aracı RAC'tan (Rent-a-car) çekip satıyoruz. Araçların ikinci el değerleri uzun dönem kiralamada en önemli girdilerden biri olduğu için piyasa fiyatlarını dikkatle takip ederiz. (mesela İstanbul'da ikinci el araç her zaman Anadolu'nun geri kalanından iline bağlı olarak %5 ile %8 arasında daha ucuzdur) 

 

...hesabımıza dönelim. 

 

Diyelim ki 66,000TL'ye bir dizel araç aldınız, bu bedelin yaklaşık 6,000TL'si dizel motor farkı ve gene diyelim ki bu bedelin 4,000TL'sini ikinci el'de geri alıyorsunuz. Demek ki yakıt ile kazanmanız gereken 2,000TL'lik bir açık var.

 

benzin ile dizel arasındaki litre bazında fark ne? yaklaşık ,0.50TL, eh tüketimden de kazanç var ... ama ya bakımlar? Dizel'in periyodik bakım ücretleri neredeyse Benzinliden %40 daha pahalı ... araç bedeli yüksek olduğu için kasko'nuz da görece yüksek çıkıyor. biz bu ve benzeri giderlere "elde tutma maliyeti" deriz, yani dizel'in (hiç ek arıza yaşanmadığını farz edersek) elde tutma maliyeti benzinliye göre daha yüksek.

 

hesap burada da bitmiyor ... fazladan 6,000tl ödediniz, bu farkı belki de fazladan kredi alarak karşıladınız ... yani fazladan ödenen o bedelin de maliyeti var. Malum kimse kimseye bedava para vermez.

 

bu ve bunlar gibi tüm rakamları alt alta koyduğunuz zaman ortaya çıkan hesap şu ...

 

aracı 3 yıl kullanıyor, yılda iki kere periyodik bakım yaptırıyor, her yıl 30,000+km yani toplamda 100k km yapıyorsanız (fazladan lastik, fren balatası, bir deb.baskı-balata ve triger değişimi dahil) üç yıllık sürenin sonunda dizel araç kendisi için yaptığınız tük ekstra ödemeleri amorti ediyor.

 

dikkatinizi çekerim ... para kazanıyorsunuz demiyorum. 3 yıl + 100k Km başa baş noktası ... o andan sonra yapacağınız her kilometre (elde tutma maliyetlerini de hesaba katarak) size para kazandırmaya başlıyor.

 

...denebilir ki "ama dizel daha kolay satılıyor!" ...açıkçası doğru fiyatı koyuyorsanız ve aracınız satılabilir kondisyondaysa dizel'in de alıcısı var, benzinli'nin de ... hele ki ford'dan bahsediyorsak  [emoji4]

 

... ama bu iş gönül işi ... ben dizel kullanmak istiyorum, torq istiyorum, tamam fazladan para ödedim ama karşılığında ikide birde benzinci'ye gitmiyorum denebilir. tercih meselesi ... ama işin ekonomik yönü belli, üstelik bu hesap bendeniz'e ait te değil ... yılda on binlerce (abartmıyorum, on binlerce) araç alıp - satan büyük rent-a-car şirketleri tam olarak bu formülü kullanıyor ... örnek : Avis

Gerçekten șunu anlatmak için kendi mi az paralamadım. Çok iyi toparlanmış açık net [emoji122] [emoji122] [emoji122] [emoji122]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel benzinli lpg li

Hesap kitap karışık iş . Size tavsiyem ikinci el alacaksanız 1.0 benzinli yada lpg li 1.6 atm

yok sıfır alırım 6 -7 yıl kullanırım diyorsanız dizel alın.

tanıdık bildik arkadaştan almadıktan sonra dizel 2. Eli riskli görüyorum maalesef

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim fikrim kesinlikle DIZEL  çunku benzinli alacaksin sonra tup taktiracaksin , bana gore tup tehlikeli bir olay arabanin orijinalini bozmayi pek sevmeyen bir kisi olarak ya benzinli-bin araca yada dizel benzinli alip tup taktirmayin derim .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 05.02.2015 at 22:19, Kaan Yagizer said:

Dize araç alımında yaklaşık araç bedelinin %10 - 11'i fazladan ödeniyor.  Araç ikinci elde satılırken bu bedelin bir kısmı kuşkusuz geri alınıyor, bu oran yaklaşık (aracın genel kondisyonuna bağlı olarak...) %65 ile %72 arasında. Diyeceksiniz ki bunu nereden biliyorsunuz (nasıl bu kadar kesin rakam verebilirsiniz?) elimizde istatistiki değerler var. Uzun dönem araç kiralaması yapıyor ve yılda yaklaşık 1,000 adet aracı RAC'tan (Rent-a-car) çekip satıyoruz. Araçların ikinci el değerleri uzun dönem kiralamada en önemli girdilerden biri olduğu için piyasa fiyatlarını dikkatle takip ederiz. (mesela İstanbul'da ikinci el araç her zaman Anadolu'nun geri kalanından iline bağlı olarak %5 ile %8 arasında daha ucuzdur) 

 

...hesabımıza dönelim. 

 

Diyelim ki 66,000TL'ye bir dizel araç aldınız, bu bedelin yaklaşık 6,000TL'si dizel motor farkı ve gene diyelim ki bu bedelin 4,000TL'sini ikinci el'de geri alıyorsunuz. Demek ki yakıt ile kazanmanız gereken 2,000TL'lik bir açık var.

 

benzin ile dizel arasındaki litre bazında fark ne? yaklaşık ,0.50TL, eh tüketimden de kazanç var ... ama ya bakımlar? Dizel'in periyodik bakım ücretleri neredeyse Benzinliden %40 daha pahalı ... araç bedeli yüksek olduğu için kasko'nuz da görece yüksek çıkıyor. biz bu ve benzeri giderlere "elde tutma maliyeti" deriz, yani dizel'in (hiç ek arıza yaşanmadığını farz edersek) elde tutma maliyeti benzinliye göre daha yüksek.

 

hesap burada da bitmiyor ... fazladan 6,000tl ödediniz, bu farkı belki de fazladan kredi alarak karşıladınız ... yani fazladan ödenen o bedelin de maliyeti var. Malum kimse kimseye bedava para vermez.

 

bu ve bunlar gibi tüm rakamları alt alta koyduğunuz zaman ortaya çıkan hesap şu ...

 

aracı 3 yıl kullanıyor, yılda iki kere periyodik bakım yaptırıyor, her yıl 30,000+km yani toplamda 100k km yapıyorsanız (fazladan lastik, fren balatası, bir deb.baskı-balata ve triger değişimi dahil) üç yıllık sürenin sonunda dizel araç kendisi için yaptığınız tük ekstra ödemeleri amorti ediyor.

 

dikkatinizi çekerim ... para kazanıyorsunuz demiyorum. 3 yıl + 100k Km başa baş noktası ... o andan sonra yapacağınız her kilometre (elde tutma maliyetlerini de hesaba katarak) size para kazandırmaya başlıyor.

 

...denebilir ki "ama dizel daha kolay satılıyor!" ...açıkçası doğru fiyatı koyuyorsanız ve aracınız satılabilir kondisyondaysa dizel'in de alıcısı var, benzinli'nin de ... hele ki ford'dan bahsediyorsak  :)

 

... ama bu iş gönül işi ... ben dizel kullanmak istiyorum, torq istiyorum, tamam fazladan para ödedim ama karşılığında ikide birde benzinci'ye gitmiyorum denebilir. tercih meselesi ... ama işin ekonomik yönü belli, üstelik bu hesap bendeniz'e ait te değil ... yılda on binlerce (abartmıyorum, on binlerce) araç alıp - satan büyük rent-a-car şirketleri tam olarak bu formülü kullanıyor ... örnek : Avis

Tam aksini düşünüyorum.

Dizeli çok km yapanlara değil az km yapanlara öneririm. Dizel daha pahalı yani daha lüks .. Narin ve az kullanılmalı 

Çok km yapanlara , arabayı haşat edeceklere kesinlikle gebertene kadar LPG öneririm.

Arada km yapacaklara da benzinli öneririm..

Ciddiyim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20000 km de taktırıp 240000 km de sattığım 2006 focus sw otm aracıma toplam da 2 kez subap yenilemesi yaptırdım. Bu zaman içinde  subap yenilemesi dışında hiç bir arıza çıkarmadı.Satarken alıcı arkadaş araca kapsamlı check-up yaptırdı ve tam onay aldı.

Demem odur ki iyi bir lpg montajı ve uyumlu araç çok da problem yaratmıyor. Focus otm sw aracı bilen bilir tam bir tüketim aracıdır.LPG taktırdık dan sonra cebim para yüzü gördü desem yalan olmaz.

Alırken dizel motora gücüm yetseydi tercihim o olurdu.

Sonuç'da tüketim herşey değil araç bastınmı gidebilmeli,sollama yaparken endişe duymamalısın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.