Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kia Sportage -TEST 1.6 GDI/2.0 CRDI AT


Önerilen Mesajlar

Kia Sportage 1.6 GDI: Görüntüye önem Verenlere!

p161kfj9l126e19i51cnl1k3vtcc1.jpg

Tasarım

Dizel-4x4 Sportage’ları test aracımız gibi benzinli-4x2 Sportage’lardan ayırt etmek için ön çamurluklarındaki AWD yazısına bakmalısınız. Audi’den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer’in izlerinin görüldüğü Sportage için ‘harika bir tasarım’ ifadesini kullanmak çok abartılı olmaz herhalde. Büyük ön ızgara etrafına şekillendirilmiş far grubu ve sis lambaları Sportage’a benzersiz bir görünüm kazandırıyor. Audi modelleriyle tanıştığımız LED gündüz farları artık tüm markalarda kullanılmaya başlandı. Kia Sportage’ın LED farları far grubunun alt kısmına yerleştirilmiş bir şerit şeklinde tasarlanmış. Büyük yan aynalar görüşü kolaylaştırırken aynı zamanda yan sinyallere de ev sahipliği yapıyor. Aracın sportif tasarımı arka kısımda da devam ediyor. LED destekli stop grubu ve tampona yerleştirilmiş sinyalleri Sportage’ı diğer araçlardan ayıran bir tasarıma sahip.

Kia Sportage 4440 mm uzunluğuyla; kardeşi Hyundai ix35’den 30 mm, Nissan Qashqai’den 110 mm, VW Tiguan’dan ise 15 mm daha uzun. Kia Sportage’ın 22.7 derecelik yaklaşma ve 28.2 derecelik uzaklaşma açıları, aslında asfalt dışına çıkılmaması gerektiğinin ipuçlarını veriyor.

p161kfj9l114drdcc1dgpjdb1md76.jpg

İç mekan

Dış tasarımın dinamikliği Sportage’ın iç mekanında da devam ediyor. Kırmızı beyaz ağırlıklı göstergeler aracın sportif imajını destekliyor. üç kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol butonlarının yanı sıra telefon kumanda düğmeleri de bulunuyor. İki katlı tasarlanmış orta konsolun alt kısmında klima, üst kısmında ise müzik sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinin altında yer alan ve eşya gözü olarak da kullanabileceğiniz alana ses sisteminin AUX-USB girişleri ve park sensörü kontrol butonu yerleştirilmiş. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor. Koltukların kalitesi gayet iyi ve insanı saran bir yapıya sahipler. Kia Sportage’ın içerisinde tek hoşumuza gitmeyen kısım göstergenin sol köşesine yerleştirilmiş olan yol bilgisayarı kontrol butonları oldu. Daha kolay ulaşılabilen bir yer bulunabilinirdi. Sportage’ın arka tasarımı nedeniyle geri manevralarda görüş problemi yaşanabiliyor ancak dikiz aynasına yerleştirilmiş geri görüş kamerası ekranıyla bu sorun bir miktar azaltılmış.

p161kfj9l112bm1ahj102q12jbtsqv.jpg

Motor

Kia Sportage ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Daha önce 2.0 litrelik dizel seçeneğini test ettiğimiz araç bu sefer 1.6 litrelik GDI benzinli motoruyla konuğumuz. 1591 cc’lik motor 6300 d/d’da 135 hp güç üretiyor. Maksimum tork 165 Nm ise 4850 d/d’dan itibaren hizmetinizde oluyor. Bir atmosferik motora göre oldukça başarılı değerlere sahip ünite çok sessiz çalışıyor. Sportage’ı bu motor seçeneği ile satın aldığınızda herhangi bir çekiş kontrol sistemine sahip olmuyorsunuz. Araç motordan gelen hareketi 6 kademeli manuel şanzımanla ön aksa aktarıyor. Maalesef bu motor seçeneğinde otomatik vites opsiyonu sunulmuyor. Bu motorun aracı taşıyamayacağı konusunda bazı şüpheler var ancak yola çıkınca bunların ne kadar yersiz olduğunu görüyoruz. Sportage; 11.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve maksimum 178 km/s hıza çıkıyor. Bu değerler C sınıfı atmosferik motorlu araçlara çok benzer. Zaten Sportage’ın 1350 kg’lık ağırlığı da boyutuna göre oldukça düşük. Motorun yakıt tüketimi ise kullanım tarzına bağlı olarak 7-10 lt/100 km arasında değişiyor. Bizim testimizin sonucunda Sportage’ın ortalama yakıt tüketimi 8,8 lt/100 km olarak ölçüldü.

Konfor ve yol tutuş

İyi ayarlanmış süspansiyon yumuşaklığı Sportage’a hem yeterli konforu, hem de yeterli yol tutuşu sunmayı başarıyor. Büyük jantları konforu bir miktar düşürse bile Sportage’a konforsuz demek çok acımasız olur. Dizel versiyonda içeriye giren motor sesinin konforu olumsuz etkilediğini yazmıştık. Benzinli versiyonda ise motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor, fakat kulağımıza süspansiyonlardan gelen ses takılıyor. Sportage süspansiyonları gerçekten sesli çalışıyorlar. Tabi bu sesi, kaliteli ses çıkışına sahip ses sistemiyle bastırmak mümkün. Ses sistemini telefonunuza tanıtarak, Bluetooth üzerinden telefondaki müzikleri dinlemeniz de mümkün.

Aracın koltuklarının konforu ve yan destekleri çok iyi, ancak donanımlarıyla beğenimizi kazanan Sportage’da elektrikli koltukları görmeyi arzu ettik. Arka koltuklarda da aynı konforu sunan aracın diz mesafesi başarılı. Bagaj hacmi ise bu sınıftaki birçok rakibinden daha iyi bir değer olan 564 litre.

önde MacPherson arkada ise çok nokta bağlantılı süspansiyon sistemi kullanan Sportage’ın yol tutuşu da yeterince iyi. Aracın sınırlarını zorladığınızda devreye giren ESP sistemi sürücüsünün tedirgin olacağı bir durum başlamadan kontrolü eline alıyor.

Sportage’ın bu versiyonu 4x2 çekiş sistemi nedeniyle arazide bir binek otomobilden farksız. Araçta arazi fonksiyonu olarak sadece yokuş iniş sistemi bulunuyor.

Güvenlik

Kia’nın üçüncü jenerasyonu ile yollarda olan SUV’si Sportage, EuroNcap çarpışma testinde iyi puanlar elde etti. Sportage teste 2.0 litrelik dizel 4x4 versiyonu ile katıldı ve 5 yıldız aldı.

önden çarpışmada Sportage’in kabini sağlam kaldı. ön cam sütunu çarpışmadan sonra 2 mm geriye kaydı. Mankenlerin üzerindeki sensörler çarpışma esnasında diz, göğüs kafesi ve uyluk bölgesinin çok iyi korunduğunu gösterdi.

Yorum-Selim ERKEK

Nissan Qashqai’nin başlattığı trend diğer markalara da yayılıyor. Birçok kişi için aracın gösterişli, yerden yüksek olması, çekiş sisteminin olmasından çok daha önemli. Zaten şehir SUV’larını alanların çok büyük bir kısmı asfalt üzerinden ayrılmıyor. 4x4 sistemine sahip olmanın bu insanlar için hiçbir katkısı da olmuyor doğal olarak. Sportage’ın bu versiyonu tam olarak bu kitleye hitap ediyor.

Kia Sportage gerek tasarımı gerekse kullanım zevki açısından başarılı bir araç. Direksiyon biraz hissiz olsa da aracın yol tutuşu insana güven veriyor. Benzinli motor beklediğimden daha fazla performanslı çıktı. üstelik tüketimi de çok yüksek değil. Eleştirilecek kısımların başında ise sesli çalışan süspansiyon sistemi geliyor. Dizel versiyonda duyamadığımız sesler bu araçta kendini belli ediyordu. Bunun dışında aracın sessizliği takdiri hak ediyor.

p161kfj9l1oglp4817an1amu192qe.jpg

Hasan Köpüklü tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!'

1993 yılında tanıştığımız Kia Sportage o yıllarda Mazda ile yapılan işbirliğinin bir sonucuydu. 2004 yılında yenilenen aracın ikinci jenerasyonu ise Hyundai Tucson ile kardeşti ve ülkemizde Sportage’in tanınmasını sağlayan model oldu. 2010 yılına üçünü jenerasyonu ile giren Sportage, hiç olmadığı kadar iddialı bir tasarımla geldi.

20110103160239077_KIA6.jpg

Tasarım

Audi’den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer’in izlerinin görüldüğü Sportage için ‘harika bir tasarım’ ifadesini kullanmak çok abartılı olmaz herhalde. Büyük ön ızgara etrafına şekillendirilmiş far grubu ve büyük sis lambaları Sportage’a benzersiz bir görünüm kazandırıyor. Audi modelleriyle tanıştığımız LED gündüz farları artık tüm markalarda kullanılmaya başlandı. Kia Sportage’ın LED farları far grubunun alt kısmına yerleştirilmiş bir şerit şeklinde tasarlanmış. Büyük yan aynalar görüşü kolaylaştırırken aynı zamanda yan sinyallere de ev sahipliği yapıyor. Kia Sportage’ın dizel versiyonlarında 18 inçlik jantlar standart olarak geliyor. Zaten aracın bu kadar heybetli görünmesinin nedeni de bu büyük jantlar. Aracın sportif tasarımı arka kısımda da devam ediyor. LED destekli stop grubu ve tampona yerleştirilmiş sinyalleri Sportage’ı diğer araçlardan ayıran bir tasarıma sahip.

Kia Sportage 4440 mm uzunluğuyla; kardeşi Hyundai ix35’den 30 mm, Nissan Qashqai’den 110 mm, VW Tiguan’dan ise 15 mm daha uzun. Kia Sportage’ın 22.7 derecelik yaklaşma ve 28.2 derecelik uzaklaşma açıları, aslında asfalt dışına çıkılmaması gerektiğinin ipuçlarını veriyor.

20110103160238093_KIA_2.JPG

İç mekan

Dış tasarımın dinamikliği Sportage’ın iç mekanında da devam ediyor. Kırmızı beyaz ağırlıklı göstergeler aracın sportif imajını destekliyor. üç kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol butonlarının yanı sıra telefon kumanda düğmeleri de bulunuyor. İki katlı tasarlanmış orta konsolun alt kısmında klima, üst kısmında ise müzik sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinin altında yer alan ve eşya gözü olarak da kullanabileceğiniz alana ses sisteminin AUX-USB girişleri ve park sensörü kontrol butonu yerleştirilmiş. Koltuk ısıtma ve diferansiyel kilidi butonları ise vites kolunun etrafında yer bulmuş. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor. Deri koltukların kalitesi gayet iyi ve insanı saran bir yapıya sahipler. Kia Sportage’ın içerisinde tek hoşumuza gitmeyen kısım göstergenin sol köşesine yerleştirilmiş olan yol bilgisayarı kontrol butonları oldu. Daha kolay ulaşılabilen bir yer bulunabilinirdi.

Sportage’ın arka tasarımı nedeniyle geri manevralarda görüş problemi yaşanabiliyor ancak dikiz aynasına yerleştirilmiş geri görüş kamerası ekranıyla bu sorun bir miktar azaltılmış.

Motor

Kia Sportage ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Dizel test aracımızın motor kaputunun altında görev yapan 2.0 litrelik CRDi motor 4000 d/d’de 136 hp güç, 1800-2500 d/d aralığında ise 319 Nm tork üretiyor. Kia Sportage’in dizel seçeneği altı ileri klasik otomatik şanzımanla beraber satılıyor. Şanzımandan gelen hareket, akıllı bir çekiş sistemi vasıtasıyla değişken tork oranlarında lastiklere iletiliyor. Sessiz çalışan motorun, aracı durağan halden 100 km/s hıza ulaştırmak için 12,1 saniyeye ihtiyacı var. 1712 kg ağırlığındaki test aracımıza ortalama bir performans sunabilen ünite, Sportage’ı maksimum 180 km/s hıza ulaştırabiliyor. Kia Sportage testimiz süresince ortalama 9,8 lt/100 km yakıt tüketti.

20110103160238827_KIA5.JPG

Konfor ve yol tutuş

İyi ayarlanmış süspansiyon yumuşaklığı Sportage’a hem yeterli konforu, hem de yeterli yol tutuşu sunmayı başarıyor. 18 inçlik jantlar konforu bir miktar düşürse bile Sportage’a konforsuz demek çok acımasız olur. Sportage’ın en büyük sorunu içeriye giren motor sesi. Motorun yeteri kadar güçlü olmaması sebebiyle özellikle sollamalarda gaza biraz fazla basmak zorunda kalıyorsunuz. Mecburen devrini yükselten motor, homurtularını iç mekana yansıtıyor.

Aracın deri koltuklarının konforu ve yan destekleri çok iyi, ancak donanımlarıyla beğenimizi kazanan Sportage’da elektrikli koltukları görmeyi arzu ettik. Arka koltuklarda da aynı konforu sunan aracın diz mesafesi başarılı, bagaj hacmi ise bu sınıftaki birçok rakibinden daha iyi bir değer olan 564 litre.

önde MacPherson arkada ise çok nokta bağlantılı süspansiyon sistemi kullanan Sportage’ın yol tutuşu gayet başarılı. Aracın sınırlarını zorladığınızda devreye giren ESP sistemi sürücüsünün tedirgin olacağı bir durum başlamadan kontrolü eline alıyor.

Aracın arazi performansına gelecek olursak, Sportage hafif arazi şartlarında ve kaygan zeminlerde avantajını kendisine ödenen paranın hakkını veriyor. Aracın elektronik diferansiyel kilidinin bulunması da ayrıca bir avantaj. Kia Sportage ile girdiğimiz çok zorlu olmayan yollardan rahatça çıkabildik. Ancak siz yine de aracın üzerinde gelen standart lastiklere fazla güvenmeyin.

Güvenlik

Kia’nın üçüncü jenerasyonu ile yollarda olan SUV’si Sportage, EuroNcap çarpışma testinde iyi puanlar elde etti. Sportage teste 2.0 litrelik dizel 4x4 versiyonu ile katıldı ve 5 yıldız aldı.

önden çarpışmada Sportage’in kabini sağlam kaldı. ön cam sütunu çarpışmadan sonra 2 mm geriye kaydı. Mankenlerin üzerindeki sensörler çarpışma esnasında diz, göğüs kafesi ve uyluk bölgesinin çok iyi korunduğunu gösterdi.

Yorum - Selim ERKEK

Son günlerin en çok konuşulan SUV’si Sportage, gerçekten çok sıkı bir araç. Bu otomobilin en dikkat çeken kısmı kuşkusuz tasarımı. Trafikte farklılaşmak istiyorsanız Sportage biçilmiş kaftan. İç mekanı çok geniş olmasa da, malzemelerin kalitesi ve ergonomisi insanı memnun ediyor. Yol tutuş disiplininde de sürücüsünü üzmeyen Sportage’ın güvenlik donanımları da kendimizi güvende hissetmemizi sağladı. Kia Sportage bence çok iyi bir araç ancak her şey güllük gülistanlık değil tabi ki. 2.0 litrelik CRDİ motor çok güçsüz ve aracı kaldırmakta zorlanıyor. Zorlandığı zamanda aracın içerisindeki motor sesi rahatsız edici boyutlara ulaşıyor. Kia, kardeş marka Hyundai’nin ix35’de kullandığı motoru bir an önce Sportage’a getirmeli. Şu anki şartlarda 2.0 litre 136 hp dizel Sportage’a 87 bin lira vermektense, 1.6 litre 135 hp benzinli Sportage alıp cebinizde kalan 36 bin TL’yi uzun süre yakıt parası olarak harcamak çok daha mantıklı. Ayrıca benzinli seçeneğin fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 0.2 lt/100km daha düşük. Ancak daha düşük vergi ödeyeceğinizi, bu seçeneğin dört çeker sistemi ve otomatik vites opsiyonu sunmadığını hatırlatırım.

Yorum-Tulu DARICAN

Hyundai ix35 pazara çıktığında tasarımının çok çekici olduğunu sizlerle paylaşmıştım. Kardeş marka Kia’nın Hyundai’ye tasarım anlamında cevabı çok sert olmuş. Sportage belki de şu anda pazarda bulunan en sportif görünen SUV olma özelliği taşıyor. İç mekan kalitesi yeterli ve beğenimi kazandı. Ancak elektrikli koltuk gibi donanım eksiklikleri olduğunu söylemeliyim. Sportage’ın en büyük sorunu sportif tasarımını desteklemekte eksik kalan motoru ve otomatik şanzımanı. ürettiği 136hp güç, ağır çalışan şanzımanla birleştiğinde sürücüsünü trafikte bazı koşullarda zorlayabiliyor. Keza bu uyumsuzluk yakıt tüketiminde de hayal kırıklığı yaşamamıza sebep oldu. Daha önce test ettiğimiz ve Sportage’a göre daha güçlü olan Hyundai ix35 tüketim disiplininde kardeşini rahatlıkla ekarte edebiliyor. Arazi performansı kısıtlı olan Sportage, hafif koşullarda sorun çıkarmıyor.

20110103162529997_KIA11.JPG

Hasan Köpüklü tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkürler hasancım cok güzel birşey yapmısın...araç cok yakışıklı birkere...sunroff ve arkadakinler için de cam tavan...birlikte sunuluyor..ama ben cok begendim ama dış tasarım cok cekici...aracı cepecevre saran plastik doku ise cok sert ve darbelerde olumsuz sonuç alınabileceğini düşünoyrum...içine navigasyon yerleşirse biraz düzeliyor....kapıları herzamanki gibi kore markalarında cok hafif...ve ilk kapattıgınızda agzınızdan pardon sesi cıkıyor...ayıp olmasın diye...sürüşünü bilmiyorum ama..geliştirilirse 62000 tlye güzel güvenlik filmi ve yan basamaklara koruma hediye olarak veriliyor..su an...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dün ailecek kiadaydık zaten..ama yingen ve olan begenmedi..cengo hala kapısına gülüp sinirlerimi bozuyor...hahahaha ne biçim kapı teneke gibi bide ufacık elimde kalıcaktı falan diyip moral buzdular..alcam işteeeeeeeeeee banane banane deyince....al kendin binersin dediler..... :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

U.Doğulu modellerin ya kapıları ya bagaj kapakları hafif olabiliyor, güncel Civic ilk çıktığında bagaj kapağının hafifliğinden ötürü farkında olmadan o kadar hızlı açmıştımki, açılıp geri sekip kapanmıştı mahçup olmuştum galeride :D

Genel kalite ve kapı kapanışları iyiydi ama :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet açıksözlü mikroskop gözlü bionik adam Yakup olarak lafı oturturdun bende yanında "daha çok genç aldırmayın" bla bla modları :D

cengo...yanıma geliyor...tüm gün...gülmeye başlıyor..hafiften noluyoz oluyom...o ne biçim kapılar hihohohohoh diyo...sonra yastık kafasına ucuyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.