Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Debriyaj Müşürü Ne Işe Yarar?ariza


İlker u.

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Orası tamam ama amacı ne ?

 

öylesine koyduk işte ... maksat kıllık olsun  :)

 

...işin gırgırı bir yana @,  üstadın belirttiği gibi Debriyaj Pedalının konumunu 1 ve 0 cinsinden ECU'ya bildirir. Bu resmi açıklama ... gayrı resmi açıklama nedir denirse?

 

...şöyle anlatayım.

 

Öncelikle zamanlama, parmağınızı şıklatın ... hızlı şekilde bunu yaparsanız hareketin sonundaki o "şak" sesi yaklaşık 7 milisaniye sürer ... şimdi bu bağlamda müşir ile ECU arasında yaşanan konuşmaya bakalım. (bu muhabbet toplam 2 - 2,5 milisaniye içinde geçmektedir)

 

Debriyaj Müşiri (kısaca DM) : Ahanda!! Şüfür debriyaja bastı ... hemencecik ECU'ya ihbar ediim. ECU !!! ECU!!! ne diicem bi baksana abi...

ECU : (kısaca ECU) hııı?

DM : Şüfür debriyaja bastı abey

ECU : Harbiden mi?

DM : valla

ECU : Peki ... lan bizde Cruise var mıydı?

DM : ne biliim ya?

ECU : yoktu sanki ... neyse, varmış gibi ona ses ediim. Cruise ... Cruise ... varsan ses ver, şüfür debriyaja bastı ... devre dışı kal çabuk.

.....

ECU : Yok her halde ... neyse, işimize bakalım o zaman. Motor ... leyn motor.

Motor : (kısası falan yok, motor işte) ha? ne var be?

ECU : Debriyaja basıldı, devri 500 düşür ... birazdan şanzımanı boşa atcek.

Motor : taam ... devir kesmeye de hazır oliim mi?

ECU : ben sana derim, sen hazır ol.

Motor : peki

 

...yani Cruise varsa onu devreden çıkaran, cruise olsa da olmasa da +/- yaklaşık 500 d/d tolerans değerleri içinde devri düşüren veya yükselten sinyali ECU üzerinde tetikleyen DM'dir.

 

...devir neden düşürülür? şanzıman boşa atıldığında yük azalmasından dolayı boşa çıkan motor takometre'nin red line çizgisine aniden dayanmasın diye.

...devir neden arttırılır? kalkış esnasında fazla yük binip debriyaj balatası erken bitmesin diye.

 

...basit bir parçadır, gereklidir. başta söylediğimin tersine kıLLık olsun diye konmamıştır, bozuksa IDF'de arıza kaydı belirir. Onu değiştirir ve arıza kaydını da sildirirseniz ECU daha rahat çalışır, debriyaj balatanızın ömrü birazcık uzar.

 

Sonuç : Değiştir gitsin işte üstadım ...  

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öylesine koyduk işte ... maksat kıllık olsun   :)

 

...işin gırgırı bir yana @,  üstadın belirttiği gibi Debriyaj Pedalının konumunu 1 ve 0 cinsinden ECU'ya bildirir. Bu resmi açıklama ... gayrı resmi açıklama nedir denirse?

 

...şöyle anlatayım.

 

Öncelikle zamanlama, parmağınızı şıklatın ... hızlı şekilde bunu yaparsanız hareketin sonundaki o "şak" sesi yaklaşık 7 milisaniye sürer ... şimdi bu bağlamda müşir ile ECU arasında yaşanan konuşmaya bakalım. (bu muhabbet toplam 2 - 2,5 milisaniye içinde geçmektedir)

 

Debriyaj Müşiri (kısaca DM) : Ahanda!! Şüfür debriyaja bastı ... hemencecik ECU'ya ihbar ediim. ECU !!! ECU!!! ne diicem bi baksana abi...

ECU : (kısaca ECU) hııı?

DM : Şüfür debriyaja bastı abey

ECU : Harbiden mi?

DM : valla

ECU : Peki ... lan bizde Cruise var mıydı?

DM : ne biliim ya?

ECU : yoktu sanki ... neyse, varmış gibi ona ses ediim. Cruise ... Cruise ... varsan ses ver, şüfür debriyaja bastı ... devre dışı kal çabuk.

.....

ECU : Yok her halde ... neyse, işimize bakalım o zaman. Motor ... leyn motor.

Motor : (kısası falan yok, motor işte) ha? ne var be?

ECU : Debriyaja basıldı, devri 500 düşür ... birazdan şanzımanı boşa atcek.

Motor : taam ... devir kesmeye de hazır oliim mi?

ECU : ben sana derim, sen hazır ol.

Motor : peki

 

...yani Cruise varsa onu devreden çıkaran, cruise olsa da olmasa da +/- yaklaşık 500 d/d tolerans değerleri içinde devri düşüren veya yükselten sinyali ECU üzerinde tetikleyen DM'dir.

 

...devir neden düşürülür? şanzıman boşa atıldığında yük azalmasından dolayı boşa çıkan motor takometre'nin red line çizgisine aniden dayanmasın diye.

...devir neden arttırılır? kalkış esnasında fazla yük binip debriyaj balatası erken bitmesin diye.

 

...basit bir parçadır, gereklidir. başta söylediğimin tersine kıLLık olsun diye konmamıştır, bozuksa IDF'de arıza kaydı belirir. Onu değiştirir ve arıza kaydını da sildirirseniz ECU daha rahat çalışır, debriyaj balatanızın ömrü birazcık uzar.

 

Sonuç : Değiştir gitsin işte üstadım ...  

abi heredot gibi anlatıyosun senin yazılarını okumaya bayılıyom  :pist:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

abi heredot gibi anlatıyosun senin yazılarını okumaya bayılıyom  :pist:

 

öylesine koyduk işte ... maksat kıllık olsun   :)

 

...işin gırgırı bir yana @,  üstadın belirttiği gibi Debriyaj Pedalının konumunu 1 ve 0 cinsinden ECU'ya bildirir. Bu resmi açıklama ... gayrı resmi açıklama nedir denirse?

 

...şöyle anlatayım.

 

Öncelikle zamanlama, parmağınızı şıklatın ... hızlı şekilde bunu yaparsanız hareketin sonundaki o "şak" sesi yaklaşık 7 milisaniye sürer ... şimdi bu bağlamda müşir ile ECU arasında yaşanan konuşmaya bakalım. (bu muhabbet toplam 2 - 2,5 milisaniye içinde geçmektedir)

 

Debriyaj Müşiri (kısaca DM) : Ahanda!! Şüfür debriyaja bastı ... hemencecik ECU'ya ihbar ediim. ECU !!! ECU!!! ne diicem bi baksana abi...

ECU : (kısaca ECU) hııı?

DM : Şüfür debriyaja bastı abey

ECU : Harbiden mi?

DM : valla

ECU : Peki ... lan bizde Cruise var mıydı?

DM : ne biliim ya?

ECU : yoktu sanki ... neyse, varmış gibi ona ses ediim. Cruise ... Cruise ... varsan ses ver, şüfür debriyaja bastı ... devre dışı kal çabuk.

.....

ECU : Yok her halde ... neyse, işimize bakalım o zaman. Motor ... leyn motor.

Motor : (kısası falan yok, motor işte) ha? ne var be?

ECU : Debriyaja basıldı, devri 500 düşür ... birazdan şanzımanı boşa atcek.

Motor : taam ... devir kesmeye de hazır oliim mi?

ECU : ben sana derim, sen hazır ol.

Motor : peki

 

...yani Cruise varsa onu devreden çıkaran, cruise olsa da olmasa da +/- yaklaşık 500 d/d tolerans değerleri içinde devri düşüren veya yükselten sinyali ECU üzerinde tetikleyen DM'dir.

 

...devir neden düşürülür? şanzıman boşa atıldığında yük azalmasından dolayı boşa çıkan motor takometre'nin red line çizgisine aniden dayanmasın diye.

...devir neden arttırılır? kalkış esnasında fazla yük binip debriyaj balatası erken bitmesin diye.

 

...basit bir parçadır, gereklidir. başta söylediğimin tersine kıLLık olsun diye konmamıştır, bozuksa IDF'de arıza kaydı belirir. Onu değiştirir ve arıza kaydını da sildirirseniz ECU daha rahat çalışır, debriyaj balatanızın ömrü birazcık uzar.

 

Sonuç : Değiştir gitsin işte üstadım ...  

 

+1 ^_^

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açıklama iyi olmuş, artık niye olduğunu hiçbirimiz unutmayız :) Ek olarak bazı modellerde debriyaja basmayınca araba çalışmıyor. O zaman insanın aklına şöyle bir soru geliyor, acaba bizde bu müşür arızalanırsa, aracı çektirmek zorunda kalır mıyız?..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açıklama iyi olmuş, artık niye olduğunu hiçbirimiz unutmayız :) Ek olarak bazı modellerde debriyaja basmayınca araba çalışmıyor. O zaman insanın aklına şöyle bir soru geliyor, acaba bizde bu müşür arızalanırsa, aracı çektirmek zorunda kalır mıyız?..

Ben olsam müşürü bulup kısa devre yaparak çalıştırırdım :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öylesine koyduk işte ... maksat kıllık olsun   :)

 

...işin gırgırı bir yana @,  üstadın belirttiği gibi Debriyaj Pedalının konumunu 1 ve 0 cinsinden ECU'ya bildirir. Bu resmi açıklama ... gayrı resmi açıklama nedir denirse?

 

...şöyle anlatayım.

 

Öncelikle zamanlama, parmağınızı şıklatın ... hızlı şekilde bunu yaparsanız hareketin sonundaki o "şak" sesi yaklaşık 7 milisaniye sürer ... şimdi bu bağlamda müşir ile ECU arasında yaşanan konuşmaya bakalım. (bu muhabbet toplam 2 - 2,5 milisaniye içinde geçmektedir)

 

Debriyaj Müşiri (kısaca DM) : Ahanda!! Şüfür debriyaja bastı ... hemencecik ECU'ya ihbar ediim. ECU !!! ECU!!! ne diicem bi baksana abi...

ECU : (kısaca ECU) hııı?

DM : Şüfür debriyaja bastı abey

ECU : Harbiden mi?

DM : valla

ECU : Peki ... lan bizde Cruise var mıydı?

DM : ne biliim ya?

ECU : yoktu sanki ... neyse, varmış gibi ona ses ediim. Cruise ... Cruise ... varsan ses ver, şüfür debriyaja bastı ... devre dışı kal çabuk.

.....

ECU : Yok her halde ... neyse, işimize bakalım o zaman. Motor ... leyn motor.

Motor : (kısası falan yok, motor işte) ha? ne var be?

ECU : Debriyaja basıldı, devri 500 düşür ... birazdan şanzımanı boşa atcek.

Motor : taam ... devir kesmeye de hazır oliim mi?

ECU : ben sana derim, sen hazır ol.

Motor : peki

 

...yani Cruise varsa onu devreden çıkaran, cruise olsa da olmasa da +/- yaklaşık 500 d/d tolerans değerleri içinde devri düşüren veya yükselten sinyali ECU üzerinde tetikleyen DM'dir.

 

...devir neden düşürülür? şanzıman boşa atıldığında yük azalmasından dolayı boşa çıkan motor takometre'nin red line çizgisine aniden dayanmasın diye.

...devir neden arttırılır? kalkış esnasında fazla yük binip debriyaj balatası erken bitmesin diye.

 

...basit bir parçadır, gereklidir. başta söylediğimin tersine kıLLık olsun diye konmamıştır, bozuksa IDF'de arıza kaydı belirir. Onu değiştirir ve arıza kaydını da sildirirseniz ECU daha rahat çalışır, debriyaj balatanızın ömrü birazcık uzar.

 

Sonuç : Değiştir gitsin işte üstadım ...  

Hocam bir konu bu kadar güzel anlatılmazdı çok teşekkür ederim ilginiz için. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Müşür değil zaten ... Müşir :)

...arapça sanırım ... sensör'de denebilir tabi (o da yabancı dilden araklama ... ayrı)

 

TDK diyor ki ...

 

müşir    Ar. muş¤ir 

(II) sf. esk. 1. Yazı ile bildiren, haber veren. 2. a. tek. Taşıtlarda motorun ısı durumunu göstergeye yansıtan araç. 3. a. fiz. Gösterge.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.