Uğur Buğday Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Merhaba arkadaşlar, benim 2013 model focus 3 1,6 trend benzinli otomatik beyaz renk sedan aracım var. sıfır almıştım üzerinde 205 55 16 lastik var ama sanırım olması gereken 215 55 16 kapının iç kısmında teknik verilerde öyle yazıyor , ben jantlarını 17 inç yapmak istiyorum lasitk ebatı tam olarak kaç olmalı ve 16 dan 17 inçe yükseltince herhangi bir olumsuz durum oluyormu araçta günlerdir kafama çok takıldı yardımcı olabilirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Şimdi, Uğur Buğday said: Merhaba arkadaşlar, benim 2013 model focus 3 1,6 trend benzinli otomatik beyaz renk sedan aracım var. sıfır almıştım üzerinde 205 55 16 lastik var ama sanırım olması gereken 215 55 16 kapının iç kısmında teknik verilerde öyle yazıyor , ben jantlarını 17 inç yapmak istiyorum lasitk ebatı tam olarak kaç olmalı ve 16 dan 17 inçe yükseltince herhangi bir olumsuz durum oluyormu araçta günlerdir kafama çok takıldı yardımcı olabilirseniz sevinirim. Benzeri sorular ve cavapları lastik jant seçimi kısmında çooook konuşuldu. Onlara bakabilirsiniz. Lastik ebatı 17 ile 215/50 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Buğday Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 evet şuanda bakıyorum oldukça değerli yorumlar var teşekkürler ozaman kapı üstündeki teknik değere göre hesaplayınca 215 50 17 ise çap arasındaki fark 0,6 % 3.9 mm çıkıyor dediğnz ebat sıkıntı yok gibi sanırım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 19, 2015 10 saat önce, Uğur Buğday said: evet şuanda bakıyorum oldukça değerli yorumlar var teşekkürler ozaman kapı üstündeki teknik değere göre hesaplayınca 215 50 17 ise çap arasındaki fark 0,6 % 3.9 mm çıkıyor dediğnz ebat sıkıntı yok gibi sanırım Aynen, kullanılabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Buğday Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 215 50 17 almak üzereyim continental sport contact 5 95 w modelini jant olarak ta siyah jant almayı düşünüyorum aracım beyaz sedan nasıl durur sizce hocam Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 hocam böyle varsayımlarla bu iş olmaz... çekin foto bakalım lastik ebatınız orjinal, olması gereken. ancak tekerlek için conti değilde mümkünse goodyear falan alın. tavsiye tabi bu. 16 jantlarınızı ne yapacaksınız? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
İlker Ka. Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 (düzenlendi) Favorim : BBS SR Himalaya Grisi 17'' BBS SR JANT Yalnız 17'' geçince, ( arkadaşların düzelttiği üzere) 215/50/17 ebat lastik seçiminde ayrıca yay takmanıza gerek kalmıyor. '' edited '' Ancak 225/45/17 ebatlarında lastik seçerseniz; o zaman araç yaylanacak, yukarı kalkacaktır. Bu durumda ayrıca yay takmanız gerekir. + Ek maliyet. Cebinizde para olduktan sonra jant almak kolay. 2 değil 3 kere düşünün, öyle karar verin. Alternatif jant seçenekleri için modül linki : tirerack.com Kasım 20, 2015 İlker Ka. tarafından düzenlendi yanlış bilgi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 36 dakika önce, İlker Ka. said: Favorim : BBS SR Himalaya Grisi 17'' BBS SR JANT Yalnız 17'' geçince, ayrıca yay takmanız gerekecektir. Araç yaylanacak, yukarı kalkacaktır. + Ek maliyet. Cebinizde para olduktan sonra jant almak kolay. 2 değil 3 kere düşünün, öyle karar verin. Alternatif jant seçenekleri için modül linki : tirerack.com güzel jantlar gerçekten... ANCAK; yay ile verdiğiniz bilgiler malesef yanıltıcı... Yay takılmasına gerek yok, aracın zaten orjinal ölçüleri 215/50/17. spor paket alsanız zaten fabrika çıkışı böyle geliyor. Yada farklı paketlerde 235/40/18, TR'de olmasada. Üretilen araçların tamamı "yaysız" yani standart. Dolayısıyla yay takmak zorunluluk gibi değilde daha çok görsel endişe ile yapılan bir hareket. Sizinde aklınızda olsun... SONUÇ olarak, 215/50/17 ye de 235/40/18 e de yaysız binebilirsiniz. altta sırasıyla iki örnek veriyorum... beyaz olan benim aracım 17'lik, kırmızı olan @Serdar yaman ın aracı 235/40/18 lik... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 39 dakika önce, Mert Yürüyen said: güzel jantlar gerçekten... ANCAK; yay ile verdiğiniz bilgiler malesef yanıltıcı... Yay takılmasına gerek yok, aracın zaten orjinal ölçüleri 215/50/17. spor paket alsanız zaten fabrika çıkışı böyle geliyor. Yada farklı paketlerde 235/40/18, TR'de olmasada. Üretilen araçların tamamı "yaysız" yani standart. Dolayısıyla yay takmak zorunluluk gibi değilde daha çok görsel endişe ile yapılan bir hareket. Sizinde aklınızda olsun... SONUÇ olarak, 215/50/17 ye de 235/40/18 e de yaysız binebilirsiniz. altta sırasıyla iki örnek veriyorum... beyaz olan benim aracım 17'lik, kırmızı olan @Serdar yaman ın aracı 235/40/18 lik... Bence de yanıltıcı bende 17 inc jant ve 215 50 17 latik kullanıyorum yaya falan gerek yok aracın yukarı falanda kalktığı yok fazla bir şekilde on numara oluyor bu ebat araca zaten fordun verdiği ölçü... Bu arada Serdar'ın araba mükemmel çıkmış..maşallah. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
İlker Ka. Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 20, 2015 (düzenlendi) Düzeltmek gerek. Ben Focus 2.de 225/45/17 Pzero Nero lastik kullandığım için gerekti. Gerçi Koni Amortisör ve yayı da ben kendim eklemiştim. Focus 3.de ise 215/50/17 ve ebat lastik seçiminde ; lastik çevresi 5 mm büyürken, lastik çapı 15 mm büyüdüğünden ayrıca yay değişimi gerekmiyor. Büyüyen lastik çapı fit görünüm sağlıyor. Aynı şekilde 235/40/18 de de lastik çapı 13 mm , çevresi 4 mm ve tabanı büyüyor, bu ebatta da yay gerekmiyor. Ancak 215/50/17 ara bir ebat olduğundan fiyatı diğer lastiklerden daha pahalı + Ek harcama. Fakat güzel görsellik Ekte de 18'' Kasım 20, 2015 İlker Ka. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 21, 2015 5 saat önce, İlker Ka. said: Düzeltmek gerek. Ben Focus 2.de 225/45/17 Pzero Nero lastik kullandığım için gerekti. Gerçi Koni Amortisör ve yayı da ben kendim eklemiştim. Focus 3.de ise 215/50/17 ve ebat lastik seçiminde ; lastik çevresi 5 mm büyürken, lastik çapı 15 mm büyüdüğünden ayrıca yay değişimi gerekmiyor. Büyüyen lastik çapı fit görünüm sağlıyor. Aynı şekilde 235/40/18 de de lastik çapı 13 mm , çevresi 4 mm ve tabanı büyüyor, bu ebatta da yay gerekmiyor. Lastik ve jant değişimi çok aşırı değerlere kaçılmadığı sürece yay değişimi gerektirmez. Yani arasında doğrudan bir bağlantı kurmak gerekmez. Ayrıca ölçülerinizde ölçek hatası var, çevre değişimi mm değil cm cinsinden olacak. Bir de MCA'ya kadar standart lastik olarak 215/55-16 geliyor idi kıyaslamayı onunla yapmak lazım. Özetle 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Buğday Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2015 ilker beyin koyduğu 2. bbs jant çok hoş gerçekten.. bende lastik bayiilerine de sordum 215 50 17 ebat takarsan sıkıntı kesinlikle yaşamazsın diyolar araç 1,6 zaten rahtta kaldırır yol tutuşu çok güzel olur ancak konforun biraz azalır gibi söylemler var. konfor ne kadar azalabilir sizce keşke taktırmasaydım dermiyim ? yukardaki resimlerdeki araçlar jantları falan çok hoş durmuş gereçekten ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2015 @Uğur Buğday ne tür yollarda kullandığınıza bağlı, çukurlu yamalı yollarda bolca vakit geçiriyor ve virajlarda hız yapmıyorsanız 55 yanakla devam edin, sırf görüntü için değiştirmeyin. Kaymak asfalt bolsa (hayal dünyası işte) ve özellikle merkezkaç sınırlarını zorlama merakı varsa düşük yanağın göreceli sertliği dikkate alınmalı. Şöyle deneyebilirsiniz: Var olan lastiklerinize 35 hava basın ve biraz dolaşın, rahatsız olmazsanız sorun yok demektir. 38-40 Psi basarak da 40 yanağı simüle edebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Buğday Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2015 cem bey ben genellikle uzun yollarda kullanıyorum aracı şehir içi çok az kullanıyorum o yüzden birazdaha büyük jant yola oturan bişey olsun istedim birde görünümde var tabi araç trend benim çok boş geliyo gözüme o yüzden cam filmide yaptırdım, birde sis lambası falan alıim diyorum. lastiklere 35 hava verip dolaştım çok aşırı rahatısz etmedi beni 38 i denemedim ama gereçkten güzel taktik :) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soner Erik Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2015 22 saat önce, Cem Boneval said: @Uğur Buğday ne tür yollarda kullandığınıza bağlı, çukurlu yamalı yollarda bolca vakit geçiriyor ve virajlarda hız yapmıyorsanız 55 yanakla devam edin, sırf görüntü için değiştirmeyin. Kaymak asfalt bolsa (hayal dünyası işte) ve özellikle merkezkaç sınırlarını zorlama merakı varsa düşük yanağın göreceli sertliği dikkate alınmalı. Şöyle deneyebilirsiniz: Var olan lastiklerinize 35 hava basın ve biraz dolaşın, rahatsız olmazsanız sorun yok demektir. 38-40 Psi basarak da 40 yanağı simüle edebilirsiniz. Arabayı aldığımdan beri 42 Psi ile dolaşıyormuşum. 'Amortisörler güzel ama bir sertlik var' diyordum, nedeni belli oldu. 31 Psi çekince daha konforlu oldu. Ama 42 Psi yolun bozukluğunu baya hissettiriyordu. BBS SR jantlar gerçekten güzel görünüyor. @İlker Ka. Türkiye'de bu jantları bulabiliyor muyuz? Araştırdınız mı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap