Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 Ecoboost Rolantide Titreme Sorunu


Özgür Yıldız

Soru

Aracı bikaç ay evvel aldım hava şartları ve iş nedeniyle detaylı tanıma test etme imkanım olmadı. Yavaş yavaş bana göre sorun olduğunu düşündüğüm şeylerle karşılaşıyorum. Araç yeterli ısıya ulaştıktan devir olması gereken devire düştükten sonra. Rolantide çalışırken araçta titreme mevcut. İçeriden bariz şekilde hissediliyor. Hafif gaz verip deviri yükseltince titreme kesiliyor. Motor soğukken de devir yüksek olduğundan titreme olmuyor.

Geçen akü değişimi için servise bıraktığımda söylemiştim. Motor takozlarının ayarı oluyor. Ayarını yaptılar dedi görevli ama değişen bişey olmamış. Araç 3 silindirli olduğundan titreşim olması normal dediler. Ama devir değişince kesiliyor ve bariz bir titreşim var. Bu söyledikleriyle beni başlarından savdıklarını düşünüyorum.

1.0 kullanıcıları arasında aynı sorunu yaşayan ve çözüm bulan varmı?

Ben hala motor takozlarının değiştirilmesiyle düzeleceğini düşünüyorum.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Benim 1 0 eb'da da titreme sorunu vardı. Eski minibüsler gibi rölantide sarsıntılı çalışıyordu. Bujiler değişti sorun anında düzeldi. O haline göre şuan %10 sarsıntılı. Ekran da rölantide 0.61 ve 0.71 litre/saat gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

3 silindirle alakası yok, bağzııııı servisler olmasın artık, yazıktır.

 

Yakıt tüketiminin düşük olması için düşük devir araca az geliyor belli ki, takozlar ne kadar etkiler şuan bilemeyeceğim eğer ilk alındığınızda yok ve şimdi varsa o da olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eskisehir otokoc :) daha onceki deneyimlerinden yola cikarak verdikleri cevabin sacma oldugunu zaten anlamistim. Gosterge panelimdeki guncellemeyide 3 defa soylememe ragmen guncelleme yok diyip gecistirdiler baska ilde ayni araca yaptiklarini soyledigimde o arac icin ozel yazilim siparis edilmistir gibi garip bir cumle kurdular :)

Aracin yakit tuketimi ve performansi yerinde bobin enjektor vs gibi bir probleme benzemiyor. Olmasi gereken devir kac acaba 1.0larda? Elm327 var yarin musait olursam titresim anindaki motor devrini kontrol edecegim. Adamlara guvenemedigimden heryerini kurcalatmakta istemiyorum. Aklima ilk motor takozu yada sanziman takozu geldi. Onceki aracinda sanziman takozuyla cozmustum titresimi. Benzer durum tdcilerde var sanirim takoz degisimiyle problemi cozen. Bu cumleyi kurunca onlar dizel diyip topu taca atiyorlar. Hatta adamlar gelip gelip arabayi inceliyorlar bu 1.0mi diye meraktan. Belkide sayili var eskisehirde bu aractan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eskisehir otokoc :) daha onceki deneyimlerinden yola cikarak verdikleri cevabin sacma oldugunu zaten anlamistim. Gosterge panelimdeki guncellemeyide 3 defa soylememe ragmen guncelleme yok diyip gecistirdiler baska ilde ayni araca yaptiklarini soyledigimde o arac icin ozel yazilim siparis edilmistir gibi garip bir cumle kurdular :)

Aracin yakit tuketimi ve performansi yerinde bobin enjektor vs gibi bir probleme benzemiyor. Olmasi gereken devir kac acaba 1.0larda? Elm327 var yarin musait olursam titresim anindaki motor devrini kontrol edecegim. Adamlara guvenemedigimden heryerini kurcalatmakta istemiyorum. Aklima ilk motor takozu yada sanziman takozu geldi. Onceki aracinda sanziman takozuyla cozmustum titresimi. Benzer durum tdcilerde var sanirim takoz degisimiyle problemi cozen. Bu cumleyi kurunca onlar dizel diyip topu taca atiyorlar. Hatta adamlar gelip gelip arabayi inceliyorlar bu 1.0mi diye meraktan. Belkide sayili var eskisehirde bu aractan

 

Size benden bir test yöntemi:

Aracın gösterge test menüsüne girin. (Forumda aratın bulursunuz)

Rölantiyi digital olarak görün.

Araç normal sıcaklığına ulaştırın (Biraz kullanın ama, rölantide tam ısınmayabiliyor, yada zaman alıyor)

Arabada rölantide titreşim aldığınızı düşündüğünüz dakika digital olarak rölantiyi takip edin. 

Eğerki aşırı dalgalanma varsa (50-100rpm kadar) bilinki takoz problemi değil bu. Motor, filtre, ateşleme, yakıt, yada elektrik/elektronik bir problemi var demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Test moduna araci calistirmadan girmistim. Test modundayken araci calistirmayi denemedim calistirinca mod kaybolmuyorsa onuda denerim. Elm327 var bt ile telden torque programi ile baglanabiliyorum ordanda rpmi gozelemleyebilirim tabi aracin gostergesi daha kesin degerler verir. Biraz netten arastirayim bakalim olmasi gereken kac devir merak ettim 1.0 icin

Özgür Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Test moduna araci calistirmadan girmistim. Test modundayken araci calistirmayi denemedim calistirinca mod kaybolmuyorsa onuda denerim. Elm327 var bt ile telden torque programi ile baglanabiliyorum ordanda rpmi gozelemleyebilirim tabi aracin gostergesi daha kesin degerler verir. Biraz netten arastirayim bakalim olmasi gereken kac devir merak ettim 1.0 icin

Elm den vs alacağınız bilgi hızlı olmaz, gerçek dalgalanmayı yakalayamayabilirsiniz. Test menüsünü tavsiye ederim.

Devir aralığını bilenler veya deneyenler söyler, ama önemli olan titrerkenki dalgalanma rpm'e yansıyor mu ona bakın. Ama hakikaten arabanın ısındığından emin olun. Kadrandaki göstergeye inanmak yerine, bir süre test modunda A noktasından B noktasına ulaşın, hatta anlamak için fanları açıp ısıtma olarak sıcak hava iyi geliyormu bakın, geliyorsa kesin ısınmıştır. (Garantilemek adına böyle garip bir yöntem önerdim, ısınmış olması kesin şart çünkü bu testte)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarin deneyecegim ama devir ibresinde hic bir oynama olmuyor. O kadar hasas olmayabilir analog gosterge ama mm de oynamiyor . Yarin bakip burdan paylasirim

Oynamamasını umalım zaten biz, eğer öyleyse sıkıntılı durumlar ortaya çıkıyor, sensörüydü, donanımıydı, yazılımıydı vs vs.

 

Oynamıyorsa kulaklardan olma ihtimali yükseliyor.

 

Bir ihtimal daha var; siz çok duyarlı olabilirsiniz duruma. Belkide normal bir titremedir. Arabayı görmediğim için bu konuda tabi bir şey diyemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün araçla biraz yol yapıp test modunda rpmi kontrol ettim. Bugün önceki gibi aşırı titreşim yoktu belkide yeterli süre kullanmadım. 904-914 rpm arasında değişiyor rolanti devri. Birde uzun yol yapıp deneyeceğim 1.0 kullanıcılarından ricam kalorifer ve farlar kapalıyken test modunda rpm değerine bakıp burdan paylaşabilirlermi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor sogukken yada cok kisa bir suruste rolanti de hafif hissediyorsun motor ve aksam iyicene isindimi tamamen kesiliyor. Soguk havalarda daha fazla hissetmen normal bu motor hemen isinmiyor hararet gostergesi ortaya geldikten 10 dk sonra isinmis oluyor. Ben genelde 1 dk rolantide b8rakip ondan sonra yola cikiyorum "kemer tak radyoyu ac kanal sec v.s v.s..."

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

- 3 silindir motorlar harmonik balansta zorlanırlar. Daha fazla titreşim oluşur

- dizel motor tecrübenizde sorun takozdan kaynaklı olabilir, fakat benzinli motor takozu çok geç bozar ve rölantide takozlara düşen yük çok daha azdır

- Euro5 ve üstü standartlardaki motorlarda motor ısındıktan sonra rölanti devri düşük yakıt tüketimi hedeflenerek vuruntu oluştuğu noktaya değin kontrollü şekilde düşürülür. Bu da sıcak motorda bir miktar sarsıntılı çalışmaya sebep olur.

 

Yani servisiniz söyledikleri doğru. Siz ortalamadan fazla hassassınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
- Euro5 ve üstü standartlardaki motorlarda motor ısındıktan sonra rölanti devri düşük yakıt tüketimi hedeflenerek vuruntu oluştuğu noktaya değin kontrollü şekilde düşürülür. Bu da sıcak motorda bir miktar sarsıntılı çalışmaya sebep olur.   Yani servisiniz söyledikleri doğru. Siz ortalamadan fazla hassassınız.

 

1. 1.0 EB'u bir saatten fazla şehirde dağda test ettim, hiç bir zaman rölantide titreşim hissetmedim. Hatta ses de olmadığından radyo falan açıksa veya arabada bir geveze varsa motorun çalıştığını ancak devir saatine bakarak anlayabiliyorsun, 

2. Hanımın 1.0 EB Fiesta'sı var o da rölantide son derece sakin çalışıyor.

3. Benim 1.6 EB Focus'un SS devreye girdiğini genelde fark etmiyorum. Fark eder olduğumda ve bunu servise söylediğimde garantiden motor takozunu değiştiler (45.000 km'de), şimdi gene fark etmiyorum.

4. Rölanti devri 850-900 dd civarında diye hatırlıyorum, abisininki 700 dd, o da ekstra silindir farkı.

Sonuçta servis çözüm getirmiyorsa Otosan müşteri hattını arayın... (444FORD)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorundan bende muzdarip durumdayım. Benim fark ettiğim kadarı ile motor soğukken çok az titreme mevcut, ısınma evresindeyken yani motoru çalıştırıp hareket ettik diyelim 5-10 dk. Sonra trafik ışığında bekliyoruz işte o anda inanılmaz hissediliyor, Motor çok sıcakken özellikle uzun yolculuklarda 1-2 saatlik sürüşlerden sonraki duraklamalarda neredeyse hiç hissedilmiyor. Ben kıbrıstayım burada ford servisi 1 tane onlarında ellerinde bu modelden olmadığı için parça değiştirip test etme imkanları olmadı sadece bujiden olabilir dediler türkiyeden buji getirdim buji değişimi sonrası en ufak bir değişiklik olmadı kendim akü kutup başlarını çıkardım taktım yine bir değişiklik olmadı. Buradaki servisin önerisi böyle kullansamda hiç bi sıkıntı olmayacagı yönündeydi. Yazın araçla türkiyeye geçtiğimde ilk işim servise gitmek olucak . Eğer benden önce çözüme kavuşturan olursa paylaşmanızı bekliyorum buradan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.