Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 Ecoboost Rolantide Titreme Sorunu


Özgür Yıldız

Soru

Aracı bikaç ay evvel aldım hava şartları ve iş nedeniyle detaylı tanıma test etme imkanım olmadı. Yavaş yavaş bana göre sorun olduğunu düşündüğüm şeylerle karşılaşıyorum. Araç yeterli ısıya ulaştıktan devir olması gereken devire düştükten sonra. Rolantide çalışırken araçta titreme mevcut. İçeriden bariz şekilde hissediliyor. Hafif gaz verip deviri yükseltince titreme kesiliyor. Motor soğukken de devir yüksek olduğundan titreme olmuyor.

Geçen akü değişimi için servise bıraktığımda söylemiştim. Motor takozlarının ayarı oluyor. Ayarını yaptılar dedi görevli ama değişen bişey olmamış. Araç 3 silindirli olduğundan titreşim olması normal dediler. Ama devir değişince kesiliyor ve bariz bir titreşim var. Bu söyledikleriyle beni başlarından savdıklarını düşünüyorum.

1.0 kullanıcıları arasında aynı sorunu yaşayan ve çözüm bulan varmı?

Ben hala motor takozlarının değiştirilmesiyle düzeleceğini düşünüyorum.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Konu hortlamis. 

Alper bey bilgi icin tesekkurler. 

Bendeki sorun halen devam ediyor. Bujiler serviste degismisti titresimi etkilemedi.

Garantiden pahali olan ust takoz degismisti buraya yazmamisim. Buyuk miktarda azalmisti ama 6 ay gecmeden yine cogalmisti. Suan cok daha fazla titriyor. Hatta kapiyi actigimda kapi bariz sekilde sallaniyor. 

Servis normal diyor bu duruma. En son sordugumda takozun birinin fiyati 1000tlye yakindi. O yuzden degistirmekten vaz gectim. Titresimli olarak binmeye devam ediyorum. 

Deviri biraz arttirinca titresim  kesiliyor. Aslinda serviste yazilimla devri bir miktar arttirsalar sorunum kalmiyacak. Bu durumu yakit tuketimini ne derece etkiler yada boyle bir imkan varmi bilmiyorum. Hos yetkili servis imkan varsa da yok der ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özgür hocam bende de buji değişimi 1 hafta işe yaradı. Rölantideki ve sıcak motordaki aynı titreşim geri geldi. Maf sensörünü temizledim çok etkisi olmadı. Ben de konu açtım bununla alakalı hayırlısı bakalım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dizel f3 lerin titreşim sorunu vardır. biladerin takozlar iki kere değişti yine eski haline geldi araba. rolantide direksiyonda hissedilir titreme vardı.

benim 1.0 a gelince nadiren direksiyonda titeşim hissedilir. ama öyle kapı sallanması vb hiç bir sorun olmadı. 

önceki mesajınızı okudum devir kadranda 750-800 gibi görünür ama test menüdeki değer doğrudur 900 devirdir. tüketim 0.6 dır.. 0.5 e düştüğü görülür..

akü değişimi oldumu hiç.. etkilermi bilmiyorum ama akü değiştirin araba 6 yaşına gelmiş..

birde kıbrıs aşırı nemli ve sıcak oksijen emişi nasıl acaba.. hoş antalya ve istanbulda binen arkadaşlarda var.

 

arabada aşrı yakıt tüketimi yoksa, test menü 900 gösterip ciddi dalgalanma yapmıyorsa.. illa bir sorun vardır ama ciddi değildir diye düşünüyorum. 2 senede bir şeyler olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aku degisimi bende etki gostermedi. Devir 904 914 rpm arasinda. Yani olmasi gereken aralikta ve dalgalanma yok. Yinede titreme yapiyor. Acaba serviste devri arttirma imkani varmi? Yakit tuketimine cok etki edermi acaba? 

Sorunu cozemedim takozda cok pahali oldugu icin degsitirmek istemiyorum. Sorun duzelmezse bosa para vermis olacagim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.01.2019 - 13:25 tarihinde, Özgür Yıldız yazdı:

Aku degisimi bende etki gostermedi. Devir 904 914 rpm arasinda. Yani olmasi gereken aralikta ve dalgalanma yok. Yinede titreme yapiyor. Acaba serviste devri arttirma imkani varmi? Yakit tuketimine cok etki edermi acaba? 

Sorunu cozemedim takozda cok pahali oldugu icin degsitirmek istemiyorum. Sorun duzelmezse bosa para vermis olacagim

Motor kulağının işlevini yitirmesi gözle görülebilen bir durumdur. Ezilmesinden ve yağlı olmasından anlaşılabilir. Böyle ise boşa gitmemiş olur paranız. Bir de takozun komple değişmesi yerine sadece kauçuk malzemenin değişmesi de söz konusu olabilir. Ford'ta başka modellerin olabiliyor. Sadece kauçuk tarafını söküp parçacıya göstererek alacağım ben. 

--13 dakika sonra eklendi--

https://www.hepsiburada.com/yedek-parca-evi-ford-connect-motor-takozu-tek-p-HBV00000GQ64F?magaza=Yedek Parça Evi&wt_gl=cpc.nelk.6817-oto-yedek-parca.pla&gclid=Cj0KCQiAmuHhBRD0ARIsAFWyPwgpNAW6QINIYNSTtIYVr74v9ZBsxy3pPFKVM_BKvb5sqZvDBVK8cg8aAgBTEALw_wcB

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar daha önce söylemiştim ama tekrar yazayım.. Titreşim olayları bende de vardı sarsıntılık Vs...  1.0 Ecoboost Motor araçlarının Volantı pahalı ama yapcak birşey yok gittim orjinal Volant aldım nazar değmesin taktırdığım günden beri titreşim bulunmuyor çok rahatladım yani,, aracın ivmelenmesi olsun performansı olsun olumlu yönde arttı gözle görülür şekilde 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Aykut Kara yazdı:

Arkadaşlar daha önce söylemiştim ama tekrar yazayım.. Titreşim olayları bende de vardı sarsıntılık Vs...  1.0 Ecoboost Motor araçlarının Volantı pahalı ama yapcak birşey yok gittim orjinal Volant aldım nazar değmesin taktırdığım günden beri titreşim bulunmuyor çok rahatladım yani,, aracın ivmelenmesi olsun performansı olsun olumlu yönde arttı gözle görülür şekilde 

Baskı balata değişim zamanına kadar ben de bu şekilde devam edeceğim. Öncesinde katalizör temizliği yaptıracağım. Sizin adınıza sevindim ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

volant a ne olmuş olabilir de değişim sorun giderdi? size bir açıklama yaptılar mı?

burada eski volanla yenisinin parça kodu farklı mı bakmak lazım, farklı ise kronik olabilecek bir sorun giderilmiştir yeni üretimle..

ilk çıkan dsg şanzımanda kavrama A-B-C diye biri sürü versiyon çıktı ilk a versiyon 40k da dağılmaya başlayınca

@Aykut Kara

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

volant a ne olmuş olabilir de değişim sorun giderdi? size bir açıklama yaptılar mı?

burada eski volanla yenisinin parça kodu farklı mı bakmak lazım, farklı ise kronik olabilecek bir sorun giderilmiştir yeni üretimle..

ilk çıkan dsg şanzımanda kavrama A-B-C diye biri sürü versiyon çıktı ilk a versiyon 40k da dağılmaya başlayınca

@Aykut Kara

 

Bence volan yaylarının işgörmez olması veya baskı balatasına sürten yüzeyinin aşınmasıyla alakalı idi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.