Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Biliyorsunuz Sanayi Bakanlığı'nın EC kurallarını güncellemesi gereği artık yeni araçlarda Lastik basınç sensörü ve düşük basınç uyarı sistemi zorunlu hale geldi.

 

...lastiğiniz iyice inmeden, sizi parasal açıdan sıkıntıya sokmadan ve güvenliğinizi tehlikeye atmadan önce sistemin sizi uyarması güzel ... AMA!! ... hemen her konu da olduğu gibi bu yeniliğin de bir "AMA" kısmı var.

 

Önce sisteme bir bakalım ...

 

Sözünü ettiğimiz parça bu ... subap'ın dibinde, jant'ın iç kısmında bulunuyor ve radyo frekansı RFA üzerinden kontrol sistemlerine lastik içindeki basıncın seviyesini bildiriyor.

 

LBS2.jpg

 

...limitleri aşan basınç kaybı varsa sistem uyarı veriyor ve siz de gösterge panelinde ve/veya yol bilgisayarında bir ışık ve/veya yazılı metin ile uyarılıyorsunuz (gerekli tedbir'i almak sürücünün insiyatifinde)

 

parça jant'a bu şekilde takılıyor.

 

LBS1.jpg

 

kablo yok, enerji sensör üzerindeki bir pil ile sağlanıyor ve basit bir ekipman olduğu için arıza yapma olasılığı az.

 

AMA!!

 

... geldik işin "AMA" kısmına ...

 

Lastik tamir amacı ile sökülecek ise (yani lastik jan'tan ayrılacak ise...) dikkat edilmesi gereken bir konu var.  Yetkili servisteyseniz sorun yok, servisler bu konu ile alakalı uyarıldı, bülten yayınlandı ... yani onlar biliyor (en azından serviste çalışan lastikçiler biliyor) ama bu işi dışarıda yaptırıyorsanız henüz piyasada ki arkadaşlarımız LBS hakkında pek bilgiye sahip değil.

 

Patlak lastiğinizi lastik sökme takma makinesine bağlayıp lastiğinizi janttan sıyıracak kaşığı koyduklarında "doğru pozisyon" seçilmeli. Yani kaşık subap veya yakınlarından konmamalı ... bir zahmet jant el ile çevrilmeli ve kaşık subap'ın tam karşısından basmaya başlamalı. Bu ufak hususa dikkat edilmez ise kaşığın bastığı topuk jantın içine doğru myil edeceğinden LBS'yi kırıyor, işlemez hale getiriyor.

 

Yani lastikçi ne yaptığına dikkat etmez ise LBS'ye hasar veriyor.

 

LBS hasar görürse lastiğinizde fiziksel sıkıntı olmasa dahi sisteminiz size "uyarı" vermeyi sürdürecektir. Bu uyarıyı devre dışı bırakmanın yolu ise servise gidip parasını vererek yeni sensör satın almak, lastiği bir kere daha söktürmek, yeni sensörü taktırmak (Focus için tanesi 115TL+KDV) ve IDS ile yeni sensörü sisteme tanıtmaktan geçiyor.

 

Anlayacağınız hem zaman hem de para adına sıkıntılı bir durumdan bahsediyoruz.

 

Sonuç : Lastiğinizi dışarıda / piyasada tamir ettirmeniz gerekirse lastikçinizi sensör konusunda uyarmanızı tavsiye ederim.

 

Not: Stepne'lerde sensör yok, yani lastiğiniz patlar ve stepne takarsanız sistem uyarı vermeyi sürdürecektir. Endişeye mahal yok, lastik tamir ettirilip yerine takıldığında sistem uyarısı kendiliğinden geçecektir.

 

 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili Kaan,

bu uygulama çok yerinde ve gerçekten yararları olacak bir uygulama sanıyorum.

Pekiyi, aracında bu sensörleri olmayanlara da zorunlu hale gelecek mi? (Örneğin aracım 2013 F3...)

 

Hayır, sadece üretim ve model bazlı zorunluluk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba Yakup,

hızından hiç bir şey kaybetmemişsin :)

Teşekkür ederim.

Pekiyi; aracıma bu sensörleri taktırmak istesem yetkili servis bu değişikliği benimki gibi araçlara ücreti karşılığında yaparak yazılım ekleyecek mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazılım olarak bunu siz kendiniz yapabilirsiniz servise hiç bulaşmayın.

Bu sistem; sensörlü ve sensörsüz olmak üzere 2 çözümlü.

Nasıl yapıldığı ve sonucu bizlere ileten üyelere ulaşmak için: Focus 3 genel kategorisi ELM başlığı :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşımın Renault Scenic aracında lastikçi lastikleri kışlık değiştirmek için sensörleri sökmüş. Sonra yerlerini karıştırmış. Sonra da tam 2 saat doğru yerleri bulmak için lastikleri sökmüş takmış sökmüş takmış. Fordlarda da sensörleri yerlerinin önemi var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sensörler kablosuz anlaşıyorsa ki öyle olması lazım şimdi sensör şu indi diyecek sen bakacaksın ee bu normal o yüzden doğru yapılması gerekebilir. Zor iş olmasa gerek :)

Bu tür yeni şeylerde 'her nasıl ise' öyle bırakılması lazım akıllı olan bu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Allah Allah ..Ben düşük basınç uyarısnın sensörle değil ESP fonksiyonu olduğunu sanıyordum. Yani lastiklerden biri diğerlerinde daha fazla tur dönmeye başlarsa çevresi küçüldüğü yani basınç düştüğünü öngörüp uyarıyor diye biliyordum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Allah Allah ..Ben düşük basınç uyarısnın sensörle değil ESP fonksiyonu olduğunu sanıyordum. Yani lastiklerden biri diğerlerinde daha fazla tur dönmeye başlarsa çevresi küçüldüğü yani basınç düştüğünü öngörüp uyarıyor diye biliyordum.

o da var, o daha geç çalışıyor ve mevcut psi'ı ölçemiyor. Sen diyorsun böyle normal değişirse uyar :D Yarı akıllı yani android gibi :P
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 ay sonra...

@Kaan Yagizer Mesela şöyle diyelim... Malum şuanda benim focusta 17 inch spor paket jantları ve 215/50/17 tekerler var... bununla ilgili yaşadığım sensör maceramda dillere destandı yani :)

Serviste de kuzu gibi yatan 4 adet kış lastiğim var, 205/55/16 boyutunda... Diyelim ki ben bu kışlık tekerler için 16 inch jant ayarladım bir yerden. Ve getirdik taktık benin kuzuya.... Sonra? Sensör 17'liklerin içinde kaldığı için bütün kış hababam o araba ötecek, "Lastik kontrolu sağlanmıyor, sensör hatası acil servise gidiniz" mi diyecek? 

yeni sensör mü alacaz, yada tak çıkar yapmamak mantığına aykırı olarak 17'lerdeki sensörü söküp 16 ya, sonra yaz gelince yine 17 ye mi takacaz? :) 

Aslında cevabı biliyorum ama maksat yazılı bilgi kalsın burada üstad... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.