Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Cmax 2012 Titanyum X Kalkış Sorunu


Levent Okutan

Soru

Merhaba Aracımı alalı 1 hafta kadar oldu..Daha önceki aracım Dizel getz  idi..2 yıl kadar sürdüm sadece bir kere Stop ettridim..Fakat Cmax bir haftada 4 kere stop ettirdim...Getz Gaz vermeden bile kalkkardı titrme olmazsızın,lakin Cmax ı sayısız kere titretert hareket ettirdim..neredeyse 1500 devirlere varmam gerekityor..Bu stop ettirme aracın ağırlığıyla alakalı mı ? yoksa Fordun Kronik sorunumu ? Son olarakata benim ayağım bir haftadır Cmax' a alışmadım mı ( bu kadar Sürmemesi lazım..)

Ne yapmam lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Getz'i bilmiyorum ama eski dizel clio'yu iyi bilirim. Yokuşlarda bile debriyajı bıraktı mı otomatik araba gibi kendi kendine giderdi. Yokuş kalkış falan aramanıza gerek yoktu. Ama yeni araçlar artık o denli kendini ileri atmıyor. Sanırım bu biraz da euro normları ile alakalı. Sizin durumun ben alışkanlıkla ilgili olduğunu düşünüyorum. Şahsen şu an kullandığım aracı daha hiç stop ettirmedim. Ama tabi, aracı kullanmadan da kesin konuşmamak lazım, belki de gerçekten bir sorunu vardır. Bu tür durumlarda en iyisi servise uğrayıp, oradaki arkadaşların fikrini almak.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford un dizel motorlarinin yapısı biraz farklı benim kullandığım diger dizel araçlardan biraz daha gaza fazla basmak gerekiyor ilk kalkışta birde motor soğuksa eğer malum kış ayindayiz o da ilk kalkışta arabanın kalkisini bayağı bir etkiliyor...Bence siz hyundai ye alistiniz o yüzden bu farklı geliyor hyundai ye gaz vermeseniz yüksek viteste gitseniz bile gazı yer hemen kalkar, ama fordlar farklı..şanzıman dişlilerininde etkisi büyük tabi kalkışta...yalnız 1.6 tdci 115 ps lik motorlar önceki 1.6 109 ps liklere göre daha iyiler ilk kalkışta önceki motora göre daha iyi kalkıyor ilk kalkışta.titreme daha az eskiye göre...hyundai den ford a geçmenizde bence bu durumu etkiledi tamamen farklı hyudai ile ford dizel ler..hyundai gaza basmadan bile kalkar..yüksek viteste hizinizi iyice düşünürseniz bile tekrar gaza basinca gazi yer ama ford böyle değil vites küçültmek gerekir..vitesi kucultup gaza bastinizmiydi da ford koltuğa yapıştırır

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

10 yıldır dizel getz kullanırım; 2008 den beri de TDCI.

 

Bu iki motor birbirinden öyle farklı karkaterlerde motorlar ki; arkadaşın dediği gibi anlatılmaz yaşanır bir durum var.

ancak şunu kabul etmek gerek ki her yiğidin bir yoğurt yiyişi var; Hyundai de ayağınızı debriyajdan çekince araç hiç itiraz etmez yürür doğrudur; tdci ise kalkışta biraz devir görmek ister.

Bu tamamen markadan markaya motordan motora değişen bir yapı, aracınızda sorun yok 1.500 devirde kalkış için çok normal bir devir, biraz zaman geçince alışacaksınız merak etmeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

birde yokuş kalkış desteğini iptal ederek aracı kaldırmayı deneyin?

evet çok doğru yokuş desteği arabayı tutuyor..onu açtığımdan beri bu sorun oldu..sizin söylemnizle anımsadım..Başından beri bazı Elektronik aksamların kalkışı etkilediğin söylütyordum ama dostlarımız Elektronik bir sorun yok dedlilerdi ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

10 yıldır dizel getz kullanırım; 2008 den beri de TDCI.

 

Bu iki motor birbirinden öyle farklı karkaterlerde motorlar ki; arkadaşın dediği gibi anlatılmaz yaşanır bir durum var.

ancak şunu kabul etmek gerek ki her yiğidin bir yoğurt yiyişi var; Hyundai de ayağınızı debriyajdan çekince araç hiç itiraz etmez yürür doğrudur; tdci ise kalkışta biraz devir görmek ister.

Bu tamamen markadan markaya motordan motora değişen bir yapı, aracınızda sorun yok 1.500 devirde kalkış için çok normal bir devir, biraz zaman geçince alışacaksınız merak etmeyin.

 

C-max ve Grand C-Max kullandım bayaaaa bi, az gaz verince kalkmıyor bunlar ağır baya başka dertleri yok aslında focus'da vs normal yani.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

10 yıldır dizel getz kullanırım; 2008 den beri de TDCI.

 

Bu iki motor birbirinden öyle farklı karkaterlerde motorlar ki; arkadaşın dediği gibi anlatılmaz yaşanır bir durum var.

ancak şunu kabul etmek gerek ki her yiğidin bir yoğurt yiyişi var; Hyundai de ayağınızı debriyajdan çekince araç hiç itiraz etmez yürür doğrudur; tdci ise kalkışta biraz devir görmek ister.

Bu tamamen markadan markaya motordan motora değişen bir yapı, aracınızda sorun yok 1.500 devirde kalkış için çok normal bir devir, biraz zaman geçince alışacaksınız merak etmeyin.

Bu da işin diğer tarafı ..Getz de Turbo devri olan 1900 devirde Arac ani bir koltuk etkisi yapıyor ve kısa sürüyordu Maksimum Tork değeğri ama bu aracta başladığını çok bariz hissedemiyorsunuz ama yavaş başlayan yükseldikçe hissedilen bir tork eğrisi var..Forda kalkış hariç Gerçekten keyif veriyor..Belkide Uzun yol için biçilmiş kaftan..

 

Not :Kısa bir süre Accent Blue de kullandım ama orada aynı sürüş tiipi mevcut ford gibi yani..sonuç olarak Faydamıza olan bazı elektoronki aksamların bu tarz bür sürüş yarattığını düşünüyorum.

Levent Okutan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet çok doğru yokuş desteği arabayı tutuyor..onu açtığımdan beri bu sorun oldu..sizin söylemnizle anımsadım..Başından beri bazı Elektronik aksamların kalkışı etkilediğin söylütyordum ama dostlarımız Elektronik bir sorun yok dedlilerdi ..

 

Merhaba ,

Benim de aracımda kalkışta değil ama 1-2.vites geçişlerinde hafif bir sallama oluyordu(acemi sürücünün debriyajı hızla bırakması gibi) ,gördüğüm kadarıyla bazı kullanıcılar da bunun farkında ,aslında çok önemsenmeyecek bir durum ama sanırım yapısal bir konu  "vites dişli,oran ve aktarma sistemi ile ilgili "

Bu durum geçen ay yaptırdığım güncelleme ile oldukça azaldı ve dün de aks keçesinden kaçak tespit ettim ,en kısa sürede de bunu halledeceğim ,şanzuman yağ oranının ne ölçüde azaldığını bilmiyorum,bizim farkına varabilmemiz için bu sızıntı önce koruyucu keçeye damlıyor ve doyum noktasından sonra zemine damlamaya başlıyor,yağı yenileyince belki de durum daha da iyileşecek..

Söylemek istediğim konuya gelince Hill Holder sistemini off yapmanız güvenlik açısından pek sağlıklı değil ,bu aslında araçlarda opsiyonel bir özellik ve üzerine para ödenerek sahip olunuyor.Ayrıca bu sistem yanlış hatırlamıyorsam min%3 eğimde devreye giriyor düz bir ortamda çalışmıyor,çalışma prensibi de diğer sistemlerden farklı direkt arka diskler vasıtasıyla frenleme yapıyor (bazı araçlarda differansiyel veya şanzumandan kitliyor)

Sonuç olarak durumu aracın karakteristik özelliği olark kabul edip alışmakta fayda var.

 

Saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.