Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Turbo_Hava Filtresi_Motor bloğu bağlantı hortumu


Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar bu resmi nette buldum ancak benimle aynı sıkıntı bu motordada görüldüğü için alıp size görsel olarak sunmak istedim.

resimde de görebileceğiniz üzere Turbo ile hava filtresinde içinde maf sensörü olan boruya dik inen ve motordan gelen daha ince bir boru var.

Bu borunun motor tarafındaki bağlantısında bulunan plastik kelepçe sistemi zaman içinde bozuluk kırılıyor.

Benim araçtada bu kelepçe kırılmış ve boru yerinden çıkmış,, kaç kmdir bu şekilde kullanıdğımı bilmiyorum bu bakımda aracın motoruna bakınca anlaşıldı.

Tıpkı bu resimde beyazelektrikçilerin kullandığı cırt cırt la tutturulduğu gibi benim aracımdada şuanda bu şekilde tutturulmuş durumda.

Ancak ben uyuz birisi olduğum için aklım orada buna atölyede metal bir kelepçe yaptıracağım ve sorunu halledeceğim.

Ancak benim en çok merak ettiğim kısım şu; bu boru motor bloğunun üstünden çıkıyor ve turbo_hava filtresi borusuna bağlanıyor, peki bu ne işe yarıyor?

Bu boru yerinden çıkmış, ben herhangi bir olumsuzluk hissetmeden belkide binlerce km. bindim, arabanın performansını hemen hemen her gece boş otoyolda test ediyorum ve bu konuda bir sıkıntım olmadı.

performansa etkisi yoksa neye etkisi var bu meretin??

13363309965301613737.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım Ankara da bir Peugeot motorunda dediğin kısmı görmüştüm, tahminimce motordaki buharlaşmayı vb alan bir nevi baca görevi görüyor..

Cırt cırt yeterince güçlüdür ancak değişken ısı yüzünden direncini kaybedebilir, inşaat malzemeleri satan bir yerden gerekli çapta "tork" (kelepçe) alabilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1-2mm lik bindirme payı bırakılmış olması orada belli belirsiz bir basıncı gösteriyor, herhangi sorun da yaşatmadığına göre çok elzem olmayan bir donanım gibi, buna benzer bir aksam 95 1.3 Corolla da da var ve yıllarca hortumsuz kullanılmış herhangi aksaklığa neden olmadan!?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Krank havalandırması abicim o çok önemli bir aksam değil

Krank havalandırmasından motor bir miktar yağ buharı tahliye eder. Bu tahliye edilen yağ hava filitresinin emişi sayesinde filitre kutusuna çekilir.Yaşı ve modeli geçmiş olan araçlarda özellikle motoru üflüyo tabir ettiğimiz motor yapılma zamanı gelmiş araçlarda çok daha fazla görülür. Filitre çektiği yağı motor içerisine yollıyarak yakar. Başka bir amacıda yok onun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 ay sonra...

foto'yu yenileyelim :D

Niye konuyu hortlatıyon.Madem hortlattın benimde söyliyeceklerim var bu konuda.Benim önceki aracımdada her focus 2 de olduğu gibi orası kırıktı fakat o hortum dışarıdayken araba 2500 deviri geçemiyordu bende plastik klipslerle tutturmuştum o parçayı :)

Focus 3 te aradığım halde öyle sorunlu bir parça göremedim.Zamanla görücez focus 3 ünde böyle kronik sorunları olup olmıycağını.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.