Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus II Hız Sabitleme Montajı


Mete Yılmaz

Önerilen Mesajlar

14.01.2018 - 14:42 tarihinde, Mehmet Göler yazdı:

Aslında forum içerisinde sorunun çözümü var ancak anlatım yetersizliğinden bir türlü çözememiştim.Şimdi aşama aşama anlatayım. Tuş takımı ve direksiyonun altındaki soketten gem modülüne tesisat çekme konusunda yeterli bilgi olduğundan bu kısımları geçiyorum.Programlama konusuna gelince ilk iki aşamada forumda mevcut. ELM cihazını araç ve bilgisayara bağladıktan sonra ELMconfig programını  hız 38400 olacak şekilde başlatıyoruz.

 

image.png.bbe64f9940cca3a193d0afc67c58a39c.png

 

1. AŞAMA da resimdeki işlem sırasını takip ediyoruz.

image.png.0ee2c2d18b962d9e81e1a0accb0ec07f.png

 

2. AŞAMA 

image.png.324b9be25077fb2127eacc4ec6be32c7.png

 

Bu iki aşamadan sonra programı kapattım ve tekrar başlattım hızı bu sefer otomatik olarak ayarladım.

 

3. AŞAMA

image.png.896f5032c0758c89f951bb64b1a60b48.png

 

image.png.06ae27a90b0c77e730b5f91c0baaa911.png

 

image.png.e907ca99e5cd4af0c20c8ecb2cc337f1.png

 Şimdi bu son sayfada ince ayrıntılar var.Öncelikle 8 nolu adımda ki dosyayı masa üstüne kaydettim.Fakat bu dosyayı daha sonra kullanmadım. 11. adımda Read dediğimde bana bir dosya verdi ve ben onu da masa üstüne kaydettim.Asıl bana lazım olan dosya bu olacak. Kayıt işleminden sonra okuma 17 dakika sürdü.12. adımda Load dediğimde masa üstüne 11. adımda kaydettiğim dosya yolunu gösterdim. Son olarak 13. adım Write.Bu işlem sırasında iki adet uyarı alacaksınız. İlk uyarıya hayır diyorsunuz ikincisine ise evet diyeceksiniz.Bu işlemde yaklaşık 5 dakika sürdü.

Bu işlemlerden sonra programı kapatıp tekrar açtım. PCM modülünde 5 ve 6. adımları tekrarladığımda artık Speed Control tiki kendiliğinden geldi.

Bundan sonrası test sürüşü.....

Bu arada işlemler sırasında ELM cihazındaki anahtar değişimi ve kontak kapatıp açma kısımlarını es geçtim. Program zaten kullanıcıyı yönlendiriyor...

Herkese merhaba bende niyetlendim tuşlarımı taktım testini yaptım elm ile bağlandım ilk 2 aşamayı uyguladım sorun yok  elmcomfig programını yeniden başlattım hızı auto seçtim fakat bağlantı kuramadım aldığım uyarılardan hatırladığım (Correct response from adaptertimed Recived response to request) ne yapmam nasıl devam etmem lazım yardımcı olabilirmisiniz. ilk 2 aşamadan sonra nelere dikkat etmeliyim neyi yanlış yapıyor olabilirim teşekkürler şimdiden.

Oğuzhan Pak tarafından düzenlendi
eksik ve hatalı yazım
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar en basitini söyleyeyim en pratiği çıkma direksiyonu aldık taktik arkacam buz çözücü tuşuna basılı tutarak kontağı açtık

Ve hız sabitleyici tuşlarına basın dit sesi duyuyorsan iz her tusta tesisat var demektir

Daha sonra 

 

1)_Gem modülü  pack 3 den Cruise control configuration u açın 

2)_ Hec modülü pack 1 den Cruise control configuration u açın

3)_ Pcm modulu configuration dan 

İntegrated speed control açın 

 

Eğer işlemler doğru yapıldıysa hayırlı uğurlu olsun artık CC var demektir 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Tekrar merhaba benim sorunum pcm kısmında configrasyon sekmesinden read from pcm e tıkladığımda hız ile ilgili uyarı olıyorum (115000 ile 500000 aralığında olmalıdır diyor) otomatik olarak bağlanıyorum elm cihazımdanmıdır diyorum ama diğer özellikleri açabiliyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
28.08.2018 - 10:54 tarihinde, Oğuzhan Pak yazdı:

Tekrar merhaba benim sorunum pcm kısmında configrasyon sekmesinden read from pcm e tıkladığımda hız ile ilgili uyarı olıyorum (115000 ile 500000 aralığında olmalıdır diyor) otomatik olarak bağlanıyorum elm cihazımdanmıdır diyorum ama diğer özellikleri açabiliyorum 

Merhaba hocam. Aynı sorunla bende karşılaştım ve son çare yetkili servise götürüp hallettim. Siz ne yaptınız?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Hala çözemedim henüz servise gitmedim servis nasıl çözdü bilginiz varmı maliyeti ne oldu

--3 dakika sonra eklendi--

Hız sorunu kullandığım elm 327 ile ilgiliymiş onu hallettin ama dosya eksik görünüyor bulamıyor pcm de son takıldığım yer bura bunuda çözsem tamam ?

eksik dosyalar.PNG

pcm eksik dosya.PNG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...

Bende 2009 otomatik focusumda denedim ve aktifleştirmeyi başardım.

bu işi yapmadan önce aşağıdakileri uygulamanızda yarar var diye düşünüyorum herhangi bir sorunda geri dönüşü olmayan birşey yapmayınız

 

aktifleştirmede her zaman işlemden önce aracın orjinal dosyaların yedeğini alınız geri dönüşü olmayan birşey yapabilirsiniz

Laptopun şarjının dolu olması ve internet bağlantınızın olması gerekli. (hem dosyaları güncelliyor hemde sizi yönlendiriyor kontağı kapat kontağı aç gibi ingilizceniz yoksa çevirme yapmanız için )

 

benim aracımda gem modülüne bağlantı yoktu kabloyuda kendim çektim.

kabloyu çekmeden önce gem modülünde hız sabitleyici tuşlarını taktım kontak ve arka cam buz çözücü ile açıp test yaptım ses geliyordu. kabloyu söküp ara kabloyu aynı yere bağladım diğer ucunuda düğmelere bağladım (kabloları birbirine değdirmemeye dikkat ediniz şahse yapabilir ) bu sefer yine test yaptığımda ses gelmiyordu kablonun ucundaki soket plastik kısımdan sıkıldığı için içindeki teller değmiyordu gem modülünden elektrik gelmiyordu bunu fark ettim soketi tellere lehimledim ve test ettim bu sefer ses geldi. (buraya kadar olan yaptığım şeyleri sadece gem modülünde denedim direksiyonun orada değil )

sonra Mehmet Göler beyin aktiflleştirirken ki yolun aynısını denedim.

14.01.2018 - 15:42 tarihinde, Mehmet Göler yazdı:

Aslında forum içerisinde sorunun çözümü var ancak anlatım yetersizliğinden bir türlü çözememiştim.Şimdi aşama aşama anlatayım. Tuş takımı ve direksiyonun altındaki soketten gem modülüne tesisat çekme konusunda yeterli bilgi olduğundan bu kısımları geçiyorum.Programlama konusuna gelince ilk iki aşamada forumda mevcut. ELM cihazını araç ve bilgisayara bağladıktan sonra ELMconfig programını  hız 38400 olacak şekilde başlatıyoruz.

 

image.png.bbe64f9940cca3a193d0afc67c58a39c.png

 

1. AŞAMA da resimdeki işlem sırasını takip ediyoruz.

image.png.0ee2c2d18b962d9e81e1a0accb0ec07f.png

 

2. AŞAMA 

image.png.324b9be25077fb2127eacc4ec6be32c7.png

 

Bu iki aşamadan sonra programı kapattım ve tekrar başlattım hızı bu sefer otomatik olarak ayarladım.

 

3. AŞAMA

image.png.896f5032c0758c89f951bb64b1a60b48.png

 

image.png.06ae27a90b0c77e730b5f91c0baaa911.png

 

image.png.e907ca99e5cd4af0c20c8ecb2cc337f1.png

 Şimdi bu son sayfada ince ayrıntılar var.Öncelikle 8 nolu adımda ki dosyayı masa üstüne kaydettim.Fakat bu dosyayı daha sonra kullanmadım. 11. adımda Read dediğimde bana bir dosya verdi ve ben onu da masa üstüne kaydettim.Asıl bana lazım olan dosya bu olacak. Kayıt işleminden sonra okuma 17 dakika sürdü.12. adımda Load dediğimde masa üstüne 11. adımda kaydettiğim dosya yolunu gösterdim. Son olarak 13. adım Write.Bu işlem sırasında iki adet uyarı alacaksınız. İlk uyarıya hayır diyorsunuz ikincisine ise evet diyeceksiniz.Bu işlemde yaklaşık 5 dakika sürdü.

Bu işlemlerden sonra programı kapatıp tekrar açtım. PCM modülünde 5 ve 6. adımları tekrarladığımda artık Speed Control tiki kendiliğinden geldi.

Bundan sonrası test sürüşü.....

Bu arada işlemler sırasında ELM cihazındaki anahtar değişimi ve kontak kapatıp açma kısımlarını es geçtim. Program zaten kullanıcıyı yönlendiriyor...

 

yüklemenin bitmesine yakın bir ses ve gösterge panelinde Motor arızası dedi ve beni korkuttu. Programı kapattım ve tekrar açtım

Yıldırım Başaran beyin ki gibi VIN kısmında ters RR ler gözüküyordu.

işleme başlamadan önce dosyaların yedeklerini almıştım tekrar o dosyaları yükledim açtım kapattım VIN numarası doğru gözüktü

 

31.01.2018 - 08:47 tarihinde, Yıldırım Başaran yazdı:

Oldu sandım ama olmadı..Bütün aşamaları tek tek geçtim ama sonuç bu... Üstüne üstlük vın yani şasi numarasının yazdığı yer bi garip oldu.

IMG_20180130_220448.jpg

IMG_20180130_220434.jpg

 

Mehmet Göler beyin yazısını tekrardan harfi harfine uygulayarak yaptım. yine sonunda motor arızası ve ters RR harfi verdi.

programı kapattım. bu sefer ForScan programını açtım arızaları sildim. tekrar elmconfig ile bağlandım ve sonuç olumlu tiklerin hepsi vardı.

dayanamadım ve hemen direksiyona tuşları takmadan test sürüşüne gittim sonuç olumlu.

bu programlama işi yaklaşık 2 saat kadar sürüyor.

aşağıda tuşların nasıl kullanıldığı yazıyor.

ON tuşu sonra +SET tuşuna bastıktan sonra ekranda Cruise kontrolun işareti çıkıyor

 

23.01.2012 - 11:32 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Sadık Taşyürek'in konusudur, kendi açmıştır fakat üyeliğini sildirdiği için başlığı devam ettiriyoruz.

 

 

 

CC hız sabitleme Sistemİ 40 km üstü hızlarda devreye girer ve sistemin devreye girmesi için 5. vites zorunluluğu yoktur. aracınız istediğiniz hıza ulaştığında sırasıyla direksiyonun üstünde sol taraftaki ON tuşuna basarak, sonrasında da direksiyonun üstündeki sağ tarafındaki + SET tuşuna basarak sistemi devreye alırsınız. + SET tuşuna her basışınız da araç yaklaşık 2 km daha hızlanacaktır. Tuşa sürekli basarakta hızlanma yapabilirsiniz. bu esnada araç dip gaz yapacaktır ve ani hızlanma eğilimi gösterecektir.
CC Sistemi aracın hızını elinizi tuştan çektiğiniz anki hıza sabitler. - (eksi) tuşuna basarakta tersi işlemi yapabilirsiniz. sağdaki RESET düğmesi CC sistemini o an için devre dışına çıkartır ve aracın kontrolünü size bırakır. Ancak CC halen aracın hafızasındadır ve + SET tuşuna bastığınız an tekrar devreye girecektir. (40 km üstü olmak kaydıyla)
CC yi tamamen devre dışı bırakmak için direksiyonun solundaki OFF tuşuna basmalısınız. ayrıca frene veya debriyaja bastığınız anda CC otomatik olarak devreden çıkacaktır.

önce güvelik.!!! arkadaşlar aklınızda bulunsun, Yağmurlu, karlı ve buzlu hava ve yol şartlarında CC yi kullanmak aracın kontrolünü kaybettiğiniz an kaza riski teşkil etmektedir.(aracın kullanma kılavuzunda bu husus belirtilmiştir
)

 

Fotoğraf linki öldüğü için link kaldırılmıştır.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Selam arkadaşlar foruma yeni üye oldum

Bende hız sabitleyici taktırdım aracıma bu arada aracım Ford focus 1.6 benzinli otomatik herşeyi yaptık tuş kontrolünde yaptık hepsi çalışıyor serviste üç yerden hız limiti aktivite etti ama hız sabitleyici calismadi gem modülünü program mi atmak lazım konu hakkında yardımcı olabilecek kimse varmı yerim İst Ataşehir

 

 

Not: internetten birinden fiyat aldım benzinli araçlarda zor oluyormus sabitleyici aktiv etmek icin 200 TL istedi.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Herkese merhaba,

 

Bende bahsedilen tüm donanımlar mevcut gaz,fren ve debriyaj pedallarına baktım. Direksiyon simidi satın alacağım. Ama bu beyinden aktif etmeyi kendim yapacağım.

 

https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/elm327-pic18f25k80-v15-bluetooth-turkce-ariza-tespit-cihaz-elm-P323578683

 

veya

https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/elm-327-obd2-super-mini-bluetoothlu-v21-ariza-tespit-cihazi-P262090610

 

bunlardan her hangi birini satın alsam. İşlemi kendim yapabilir miyim ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Merhaba arkadaşlar. Şanlıurfa da öğretmenim. Aslında çok önceden bu hız sabitleyiciyi düşünmeye başlamıştım ama bir türlü fırsatım olmadı. Şimdi ise tuşlardan buldum ve direksiyona taktım. Elimdeki Elm 327 Bluetooth lu cihazdan hız sabitleyiciyi 2 yerden aktif ettim ama PCM İntegrated speed control bölümünde son adımlarda yani reprograming yazan yerde işlem hata veriyor ve yarıda kalıyor. Acaba elinde Modifiyeli kablolu cihaz olan var mı bana gönderebilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 yıl sonra...
  • 1 yıl sonra...

Merhaba arkadaşlar,  2009 model trend paket araç almak nasip oldu , bende hız sabitleyici tuşlarının montajını ve sistem aktivasyonunu bu forumda okuyarak yapmaya çalışacağım, modifiyeli ELM 327 cihazını ve tuş takımlarını satın aldım,  inşallah yaparken aşama aşama  çekeceğim resimleri buradan paylaşacağım. 

20240702_185829.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fren pedalında mavi renkli müşür var .

Debriyaj pedalında siyah renkli müşür var.

Bu kısmı kontrol ettim , burası tamam. 

VideoCapture_20240704-010509.jpg

VideoCapture_20240704-010634.jpg

Sıra torpido gözünün altında bulunan sigorta tablası yani GEM modülünü  kontrol etmede. Burada iki adet, elle gevşetip sıkılabilir vida var, bu iki vidayı gevşetince tabla aşağıya düşüyor kendinize doğru biraz çekince  daha rahat kontrol edebilirsiniz . 

 

Parmağımla gösterdiğim yerdeki soketi,  siyah renkli mandalını kendimize doğru çekerek,  yerinden çıkartıyoruz. 

VideoCapture_20240704-005534.jpg

VideoCapture_20240704-005523.jpg

VideoCapture_20240704-005650.jpg

VideoCapture_20240704-005552.jpg

VideoCapture_20240704-005605.jpg

Soketi resimde görünen pozisyonda tuttuğunuzda turuncu renkli rakamlarla belirttiğim sıradaki pim yuvalarından ikinci sıradaki pim yuvasında beyaz renkli kablo takılı , sarı renkli rakamlarla belirttiğim siradaki pim yuvalarından yedinci sıradaki pim yuvasında kahverenkli kablo takılı görünüyor, bu demek oluyor ki direksiyondan buraya kadar tesisat hazir demektir .

Not1: Bu beyaz kablonun takılı olduğu pim yuvası eğer sizin sokette boş ise Cruise control tuş takımı aldığınızda yanında ikili kablo geliyor ,tesisatı çekebilmeniz için, bu ikili kablonun kırmızı renkli olanı buradaki boş pim yuvasına,  yani beyaz kablonun yerine takılacak

Not2:  Bu kahvrenkli kablonun takılı olduğu pim yuvası eğer sizin sokette boş ise Cruise control tuş takımı aldığınızda yanında ikili kablo geliyor ,tesisatı çekebilmeniz için, bu ikili kablonun siyah renkli olanı buradaki boş pim yuvasına,  yani kahverenkli kablonun yerine takılacak

VideoCapture_20240704-005203.jpg

VideoCapture_20240704-005051.jpg

VideoCapture_20240704-005227.jpg

VideoCapture_20240704-005244.jpg

VideoCapture_20240704-010219.jpg

Burada önemli bir husus dikkatimi çekti arkadaşlar onu belirteyim , eğer aracınız da direksiyondan GEM modülüne kadar olan kısımda tesisat çekili değilse ve tesisatı siz çekeceksiniz eğer Cruise control tuş takımı yanında gelen ikili kablonun uçlarına takılan pimler birbirinden farklı uzunlukta ve kalınlıkta,  kalın ve uzun  olan tarafı GEM modülündeki soketin ilgili pim  yuvasına takılacak,  ince ve kısa olan tarafı ise direksiyon tarafındaki soketin ilgili pim yuvasına takılacak. 

VideoCapture_20240704-005921.jpg

Evet kontroller bitti, geriye tuş takımının montajı ve aktivasyon işlemi kaldı. 

VideoCapture_20240704-005759.jpg

VideoCapture_20240704-005858.jpg

VideoCapture_20240704-010342.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle araçtaki  akü bağlantısını , aküdeki kutuplardan artı olanı gevşeterek ,  kesiyoruz .

Sonra direksiyonun üst bakalitini iki tırnağı var boşa çıkarıp yerinden alıyoruz 

Sonrasında gösterge panelini tutan iki adet vida var bunları da söküp gösterge panelini çekip yerinden çıkartıyoruz.  

 Bu sayede bize daha fazla çalışma alanı kalmış oluyor . Direksiyonda airbagi tutan çentiklere girmiş  yayın ,düz tornavida yardımı ile kastırarak,  yerinden kurtulmasını sağlıyoruz .

20240705_072955.jpg

VideoCapture_20240705-110346.jpg

VideoCapture_20240705-110516.jpg

20240705_080406.jpg

20240705_080403.jpg

VideoCapture_20240705-110600.jpg

VideoCapture_20240705-110549.jpg

20240705_080321.jpg

20240705_080409.jpg

20240705_080556.jpg

Dikdörtgen şeklindeki korna düzeneğinin yerinden çıkması gerekiyor,  çünkü Cruise control tuş takımının kablosu bu dikdörtgen yapının altından geçmeli,  yerinden çıkması  için 4 tane vidadan kurtulması gerekiyor,  2 si ön tarafta 2 si direksiyonun arka tarafından çıkartılacak 

20240705_080922.jpg

20240705_081039.jpg

20240705_080943.jpg

20240705_080953.jpg

20240705_080846.jpg

20240705_080607.jpg

20240705_081109.jpg

20240705_081124.jpg

 

20240705_080900.jpg

20240705_081046.jpg

20240705_081052.jpg

Korna tertibatı yerinden çıktığına göre şimdi sırada tuş takımının montajı var , kesip biçme var , doğrama var . Çılgınca:) 

20240705_081416.jpg

20240705_082307.jpg

20240705_082347.jpg

20240705_082350.jpg

20240705_082354.jpg

20240705_082357.jpg

20240705_082422.jpg

20240705_082435.jpg

20240705_082443.jpg

20240705_082446.jpg

20240705_082529.jpg

20240705_082818.jpg

20240705_084011.jpg

20240705_084022.jpg

20240705_084023.jpg

20240705_084026.jpg

20240705_084150.jpg

20240705_084157.jpg

20240705_084205.jpg

20240705_084026.jpg

 

 

 

20240705_104133.jpg

20240705_104131.jpg

20240705_090649.jpg

20240705_104143.jpg

20240705_104148.jpg

20240705_104155.jpg

Bu arada wince işletim sistemi olan multimedya teyp sağlıklı çalışmıyordu.  Onun yerine sony orjinal teyp taktım.  Ses konusunda dağlar kadar fark var .

 

Şimdi sırada ELM config programı kullanılarak beyinden aktif etme işlemi var . En zor ,stresli ve bir o kadar da  riskli kısım burası sanırsam.  

İşlemler bittikten sonra yine resim paylaşacağım.  

HüseyinKara tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.