Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk2 Elm 327 Trying to connect ODB II Socket


Muhammed Şentürk

Soru

Arkadaşlar iki gün önce internetten ELM 327 cihaz siparişi verdim. (Yanlış cihaz mı aldım diye, adresi en aşağıya iliştireceğim.) Fakat bir türlü aracımla düzgün bir bağlantı sağlayamadım. Soketi çıkartıp taktığımda 1 dakika kadar bağlı kalıyor. Anlık veri alabiliyorum fakat cihazın ışığı yanıyor olmasına rağmen 1 dakika kadar sonra bağlantı kopuyor. "Trying to connect ODB II Socket" uyarsını alıyorum. 1 saat kadar önce de başlığa bakmadan yanlış bir başlık altında cevap aramışım. Kusuruma bakmayın.

 

Yabancı ağırlıklı kaynaklarda okuduklarım kablo bağlantısıyla olacağıydı. Bluetooth gibi, kablosuz ara birim olmayıp kabloyla bağlantı yapılacağından bağlantı kesilmez yazıyordu. Denemediğim şey kalmadı. Bir tek cihazın kablolu vers,yonunda soketler üzerinde, cihaz devresinde bir işlem uygulamışlardı onu denemedim. Sabrın sınırlarını zorluyorum. Az önce kablolu olan versiyonun da siparişini verdim.

 

Bana gelenin tek farkı gövde renginin beyaz olması.

Şimdiden teşekkürler.

 

Bluetooth versiyonunu aldığım adres burada: http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/elm327-obdii-obd2-bluetooth-ariza-tespit-152250506

Muhammed Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Üstat bir sorum olacaktı. İki gün önce ELM327 v1.5 (bluetoothlu olanından) aldım. Telefonla bağlanıyorum. 1 dakika kadar sorunsuz çalışıyor. 1 dakika kadar sonra bluetooth bağlantısı kesiliyor. Eğer varsa sorun ne olabilir bir fikrin var mı?

Bütün bağlantı protokollerini denedim en son denemediğim ISO-15765-4 CAN 11 Bit 500kb kaldı. İşin içinden çıkamıyorum.

bilmiyorum ama muhtemelen bluetooth kaynaklıdır, birde başka telefon/bilgisayardan deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bilmiyorum ama muhtemelen bluetooth kaynaklıdır, birde başka telefon/bilgisayardan deneyin.

Sağolasın üstat. 3 farklı Android cihazdan denedim olmadı. Muhtemelen cihaz kaynaklı. Bağlantıyı kestikten sonra başka bir cihazdan tarama yaptığımda modülü görmüyor. Kabloluyu bekliyorum. Kimi forumlarda cihazdaki bağlantılarla oynayıp bir sviç bağladıklarını gördüm. Kablolusu için ekstradan mevcut bağlantıyı değiştirmeye gerek yok değil mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sağolasın üstat. 3 farklı Android cihazdan denedim olmadı. Muhtemelen cihaz kaynaklı. Bağlantıyı kestikten sonra başka bir cihazdan tarama yaptığımda modülü görmüyor. Kabloluyu bekliyorum. Kimi forumlarda cihazdaki bağlantılarla oynayıp bir sviç bağladıklarını gördüm. Kablolusu için ekstradan mevcut bağlantıyı değiştirmeye gerek yok değil mi? 

ne yapmak istediğine göre değişir, amaç sadece arıza kodu okumak, sensör değerlerine bakmak vs ise switch gerekmez. Modul konfigrasyonu amaçsa modulune göre gerekir, mesela BCM(GEM) için gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ne yapmak istediğine göre değişir, amaç sadece arıza kodu okumak, sensör değerlerine bakmak vs ise switch gerekmez. Modul konfigrasyonu amaçsa modulune göre gerekir, mesela BCM(GEM) için gerekir.

Tam da son dediğini yapmak istiyorum  :naughty: 

Sayfalardan şemalar buldum ama ileri derece elektronik bilgim olmayınca kafam karıştı, işin içinden çıkamadım. Fotoğraflardan bir şeyler çıkarmaya çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam da son dediğini yapmak istiyorum  :naughty: 

Sayfalardan şemalar buldum ama ileri derece elektronik bilgim olmayınca kafam karıştı, işin içinden çıkamadım. Fotoğraflardan bir şeyler çıkarmaya çalışıyorum.

fotoğrafla karışabilir, en kolay anlama bence bu:

012e486ad3be1991d5b6172eedd7487a.jpg 

kabaca, 14 nolu pindeki kabloyu söküp 6 bacaklı, ON OFF ON yada ON1 ON2 switchin giriş bacaklarından birine bağlıyorsunuz (fotoğrafta direk orta bacak olarak göstermiş ama değişebilir) Pin 6 da aynı şekilde, sonrasında çıkış bacakları gelişe göre 6 ve 14e bağlanıyor (yani switch bu konumdayken orijinal halinde çalışıyor) diğer çıkış bacaklarıda 3 ve 11 e gidiyor. Kısacası kabloların nereden nereye gittiğini takip ederek yapmak yeterli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

fotoğrafla karışabilir, en kolay anlama bence bu:
 

 

Üstat çok sağol. Soket bugün geldi. Bu akşam dağıttım biraz. Yarın switch alıp tamamlayacağım.

 

Bu aralar okulda işler yoğun. Kafamda atlar koşuyor. Senin gönderdiğin şema fikir oluşmasına çok yardımcı oldu ama fazla kafa yorunca biraz kafamı karıştırdı. Affına sığınarak yardımını isteyeceğim.

 

post-6952-0-05062400-1425416850_thumb.jp

 

Yukarıdaki şema üzerinden mantık yürütürsem şu sonuca varıyorum.

 

14 no'lu PIN'den çıkan kabloyu switchin ON1 bacağına bağlıyorum ve ON2'nin aynı yöndeki bacağından aldığım yeni çıkışı 11 no'lu boş PIN'e lehimliyorum.

 

6 no'lu PIN'den çıkan kabloyu switchin boştaki ON1 bacağına ve aynı yöndeki ON2 bacağından aldığım yeni çıkışı da 3 no,'lu PIN'e lehimliyorum.

 

Son olarak konektörde 6 ve 14 no'lu PIN'lerden boşalan yerlere, soketteki karşılıklarına riayet ederek switchten aldığım kabloları bağlıyorum.

 

Doğru mudur?

Muhammed Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğru, ama switche dikkat bacakların yeri farklı olabiliyor. 

 

Doğru, ama switche dikkat bacakların yeri farklı olabiliyor. 

 

Sonunda hallettim. Çok çok sağ olun yardımlarınız için.

 

Geçen gece hareket halinde otomatik kilitlenmeyi deneme fırsatı bulabilmiştim ancak.

post-6952-0-28507100-1425601374_thumb.jp   post-6952-0-48754600-1425601376_thumb.jp

 

 

Yanlış bir adım atmamak için ne nedir diye araştırdım. Akabinde dün akşam da geri kalanına el atayım dedim.

 

-Panelden ESP ve TCS kontrol penceresini açmayı becerebildim ancak denemek sabaha kaldı. Sabah özellikler mevcut mu değil mi ancak öyle anlayabileceğim.

post-6952-0-32669300-1425601131_thumb.jp

 

Araç ayar menüsü girişi

post-6952-0-87889000-1425601154_thumb.jp

 

ESP/TCS menüsü girişi

post-6952-0-30471400-1425601153_thumb.jp

-Çift kilit olayı makyaj öncesi Focus'larda yok galiba (en azından Collection'da). Ne yaptıysam aktif hale getiremedim.

-Silecek suyu sensörü muhtemelen mevcut değil. Aktiif hale getirdiğimde arıza lambası yakıyor.

-Oynama yapacaklar olursa kişisel bir görüş; geri vites ikazı bir süre sonra kulak tırmalıyor.

 

Araçta tweeterlar çalışmıyorlardı yeniden tanımladım.

post-6952-0-66984100-1425601109_thumb.jp

 

Bunların haricinde turbo değişimine girdiğimde 'vites değiştir' uyarı lambasını pasife getirmişler. Zira öncesinde yanıyordu. Onu eski haline döndürmeye çalıştım.

 

Sıra deneme faslında. Oturduğum muhitte motora birazcık yüklensem haklı olarak kazan kaldıracaklar olduğundan, işe giderken deneyebileceğim ancak. Söylemesi ayıp her sabah ve akşam TEM otoyolunun çileden çıkaran trafiğini 70 kilometre boyunca çekiyorum  :wacko:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de Elm327 Almak İstiyorum Ama Doğru Bir Cihaz mı Tam Olarak Bilemediğimden Modifiye Edilmiş Dedikleri Cihaz Bu Değil mi Acaba Ekstradan Araç Üzerinde Oynama Yapmadan Bağlantı Yapıp Proğramı Kurup İşlem Yapılacak Cihaz Bu Galiba Diye Düşünüyorum Diğer Türlü Alıp Kendim Modifiye İle Uğraşmak İstemiyorum Geri Bildirim de Ford Focus 3' de Sorunsuz Çalıştığı Yazılmış Ona da Biraz Meylederek Sipariş Vermeyi Düşünüyorum. 

 

Link : https://tr.aliexpress.com/item/New-update-ELM327-MZ327-USB-V1-5-modified-switch-for-Ford-ELMconfig-FTDI-chip-HS-CAN/32805490137.html?spm=a2g10.search0104.0.0.9rT52G

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28.02.2015 - 04:00 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

 

fotoğrafla karışabilir, en kolay anlama bence bu:

012e486ad3be1991d5b6172eedd7487a.jpg 

kabaca, 14 nolu pindeki kabloyu söküp 6 bacaklı, ON OFF ON yada ON1 ON2 switchin giriş bacaklarından birine bağlıyorsunuz (fotoğrafta direk orta bacak olarak göstermiş ama değişebilir) Pin 6 da aynı şekilde, sonrasında çıkış bacakları gelişe göre 6 ve 14e bağlanıyor (yani switch bu konumdayken orijinal halinde çalışıyor) diğer çıkış bacaklarıda 3 ve 11 e gidiyor. Kısacası kabloların nereden nereye gittiğini takip ederek yapmak yeterli.

Üstad bende alixpden aldığım elm327 ye benzer ancak küçük bi ekranı olan vjoycar p10 cihazdan aldım pejo 301 de sorunsuz çalıştı ancak benim araç focus 2004 collection da bağlanmadı connect yazıyor ama beyine ulaşmıyor senin anlattığın yöntem benim içinde mi geçerli 14 ve 6 daki bacağı ben switch e bağlamadan sadece yerlerini değişip 2 ve 10 a taksam sonuç alabilir miyim çünkü aracımın protokolü j1850 pwm miş sonuçta benim bilgisayar bağlantısı ile bir isim yok lütfen bi yardımcı olur musun? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
02.02.2018 - 13:18 tarihinde, Ahmet Ynl yazdı:

Üstad bende alixpden aldığım elm327 ye benzer ancak küçük bi ekranı olan vjoycar p10 cihazdan aldım pejo 301 de sorunsuz çalıştı ancak benim araç focus 2004 collection da bağlanmadı connect yazıyor ama beyine ulaşmıyor senin anlattığın yöntem benim içinde mi geçerli 14 ve 6 daki bacağı ben switch e bağlamadan sadece yerlerini değişip 2 ve 10 a taksam sonuç alabilir miyim çünkü aracımın protokolü j1850 pwm miş sonuçta benim bilgisayar bağlantısı ile bir isim yok lütfen bi yardımcı olur musun? 

Aracın prokolunun J1850 olduğuna emin misiniz? öyle olsa elm çalışmazdı. cihazınki J1850 olmasın? eğer öyle ise 2 10 dan 6 14e taşırsanız çalışabilir, tabi cihazın J2284 destekliyor olması lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.02.2018 - 20:50 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

Aracın prokolunun J1850 olduğuna emin misiniz? öyle olsa elm çalışmazdı. cihazınki J1850 olmasın? eğer öyle ise 2 10 dan 6 14e taşırsanız çalışabilir, tabi cihazın J2284 destekliyor olması lazım.

Evet aracım j1850 pwm protokolünü destekliyor diğer wifi ile bağlandığım icar3 cihazım da torque programının ayar kısmında protokol yazıyor pin ler  6 ve 14 de duruyor zaten öyle çalışmadı 2 ve 10 a aldım yine çalışmadı nedenini bir türlü çözemedim zaten j2284 nedir acaba? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Ahmet Ynl yazdı:

Evet aracım j1850 pwm protokolünü destekliyor diğer wifi ile bağlandığım icar3 cihazım da torque programının ayar kısmında protokol yazıyor pin ler  6 ve 14 de duruyor zaten öyle çalışmadı 2 ve 10 a aldım yine çalışmadı nedenini bir türlü çözemedim zaten j2284 nedir acaba? 

alıntı yaptığınız fotoğrafa bakarsanız J1850 2 ve 10 numaralı pini kullanıyor. Ancak bu pinler fordda zaten boştur, fordun standardı çoğu modül için HSCAN(J2284) ofa 6-14. icar3 yada torque  yanlış yazmıştır J1850 oldukça eski bir protokol ve fordun 6-14 kullandığı kesin. cihazınızda da bu pinler kullanıldığına göre cihaz ford uyumlu değildir bence. Veya ulaşmaya çalıştığı modul MSCAN üzerinde olabilir, 3-11e alarak deneyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
06.02.2018 - 20:23 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

alıntı yaptığınız fotoğrafa bakarsanız J1850 2 ve 10 numaralı pini kullanıyor. Ancak bu pinler fordda zaten boştur, fordun standardı çoğu modül için HSCAN(J2284) ofa 6-14. icar3 yada torque  yanlış yazmıştır J1850 oldukça eski bir protokol ve fordun 6-14 kullandığı kesin. cihazınızda da bu pinler kullanıldığına göre cihaz ford uyumlu değildir bence. Veya ulaşmaya çalıştığı modul MSCAN üzerinde olabilir, 3-11e alarak deneyebilirsiniz.

 

--4 dakika sonra eklendi--
06.02.2018 - 20:23 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

alıntı yaptığınız fotoğrafa bakarsanız J1850 2 ve 10 numaralı pini kullanıyor. Ancak bu pinler fordda zaten boştur, fordun standardı çoğu modül için HSCAN(J2284) ofa 6-14. icar3 yada torque  yanlış yazmıştır J1850 oldukça eski bir protokol ve fordun 6-14 kullandığı kesin. cihazınızda da bu pinler kullanıldığına göre cihaz ford uyumlu değildir bence. Veya ulaşmaya çalıştığı modul MSCAN üzerinde olabilir, 3-11e alarak deneyebilirsiniz.

 

IMG_20180206_182711.jpg

--6 dakika sonra eklendi--

Bu benim aracın protokolü yani j1850 pwm sanırım elimde ki cihaz uyumsuz vjoycar p10 diye küçük ekranlı bi cihaz ne heves etmiştim alırken bu cihaz üzerinde tel falan çekilerek yapılabilecek birşey olsa cihazın içine aile müdahale edicem ama bilmiyorum işte yada protokoller arası bi çevirici var mı onu da bilmiyorum sadece fikir yürüttüm 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.