Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 Ps 6 Ileri Otomatik Test - Sürüş İzlenimi - İnceleme


Önerilen Mesajlar

Bu şanzıman ve bu motorla, canlı olsun, performanslı olsun, konforlu olsun diye alınmaz bence. Geçişler S modunda dahi yavaş ve PS'e göre sarsıntılı. Biraz daha yavaş olsaydı Mk1 Focus otomatik vitesle aynı hissiyatı verirdi muhtemelen.

Ne zaman düzgünce bir manuel'e yada PS şanzıman kullanılır o zaman alınır. Açıkcası o arabaya yakışan kombinasyon bence kesinlikle bu değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Not: Eğerki 1.0EB ve bu şanzımanla gelirse el alemin maskarası olur. Umarım böyle bir hata yapmazlar.


Mondeo'yu gazlamak için alıyorsan öyle, ama öyle değilse alınır. Bence tabi.

Gazlamak değil zan zunn vites değiştirmemek ve basınca en azından stabil-kesintisiz hızlanmasını beklerim.

 

Ayrıca bakınız ford otosan ne demiş:

 

 

GELİŞMİŞ OTOMATİK ŞANZIMAN

Yeni Ford Mondeo’nun 1.5 litre EcoBoost motoruna her türlü yol koşulunda üstün performans sunan 6 İleri otomatik şanzıman eşlik ediyor.

 

"üstün performans" dan kasıt atmosferike göre ise eyvallah çekip buna karşılık: hadi ordan derim arkadaşlara :) Kandırmasınlar insanları :)


Dışardan bakınca aston martin gaza basınca mk1 focus :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abartılı yorum olmuş, pek katılmıyorum. Powershift gibi değil zaten bunu sağır sultan anlar ama öldürmenin anlamı yok bindiğin araba 1.600 kg bunun farkındasın sanırım.

 

1300 kg'luk 1.0 ile aynı tepki olacağına eminsen fazla uzatmayacağım :) Madem resmi ağız yazılarına bakacağız

 

Manuel ve otomatik 1.0 değerlerinin aynı olduğunu görebilirsin. Hız ise hız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abartılı yorum olmuş, pek katılmıyorum. Powershift gibi değil zaten bunu sağır sultan anlar ama öldürmenin anlamı yok bindiğin araba 1.600 kg bunun farkındasın sanırım.

 

1300 kg'luk 1.0 ile aynı tepki olacağına eminsen fazla uzatmayacağım :) Madem resmi ağız yazılarına bakacağız

 

Manuel ve otomatik 1.0 değerlerinin aynı olduğunu görebilirsin. Hız ise hız.

Abartı değil yorumlarım "bence" faktörü içeriyor ;)

Arabanın 1600 kg olduğunu biliyorum tabiki, fakat ford bu kombinasyonu yaparken pek bilmiyordu bu ağırlığı herhalde ki böyle bir sonuca katlandılar :P

Hep belli kriterlere sıkıştırıyorsun kendini, sıkışma. Teknoloji adamlarda, sonuçları senden benden önce görüyorlar. Oturup düzgününü yapsınlar, bu motor bu ağırlıkta bu şanzımanla düzgün değilse düzgününü yapsınlar. Araba ağır diye düzgün gitmesin mi? :) Gitmeyince bende beğenmeli miyim?

 

Bu kasaya bukadar özellik taşıyan bir arabaya bu sonucu ben yakıştıramadım, çok çok daha iyisini beklerdim, bende hüsran yarattı. Bendeki durum bundan ibarettir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...ben kuZu'yu kullandım. Yağ gibi kayıyor vallahi, tam bir keyif arabası. Daha önceden üj-bej araba kullanmışlığım olduğu için -güzel olmuş- deme hakkını kendimde buluyorum.

 

10lt/100km ile E5'te git-gel-git-gel yaptım (yaklaşık 75-80km) ... tamam bir TypeR değil, DB8'de değil ... zaten kocaman ve iki tonluk (ben üzerine binip depo'yu doldurunca yaklaşık o kadar oluyor) bir araçtan daha ne beklersiniz ki?

 

...ben ve bu sınıf kullanıcılarının genel taleplerini gayet iyi karşılıyor yeni Mondiş ... rahat kullanım, makul büyüklük, teknolocik :) oyuncaklar, karizma. 

Zaten satış adetleri de Mondiş'in beklentileri karşıladığını gösteriyor ... kuZu'lar daha tekerleği Türkiye topraklarına dokunmadan gemide satılmış-bitmiş oluyor ... yani alan memnun, satan (ben) memnun. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abartı değil yorumlarım "bence" faktörü içeriyor ;)

Arabanın 1600 kg olduğunu biliyorum tabiki, fakat ford bu kombinasyonu yaparken pek bilmiyordu bu ağırlığı herhalde ki böyle bir sonuca katlandılar :P

Hep belli kriterlere sıkıştırıyorsun kendini, sıkışma. Teknoloji adamlarda, sonuçları senden benden önce görüyorlar. Oturup düzgününü yapsınlar, bu motor bu ağırlıkta bu şanzımanla düzgün değilse düzgününü yapsınlar. Araba ağır diye düzgün gitmesin mi? :) Gitmeyince bende beğenmeli miyim?

 

Bu kasaya bukadar özellik taşıyan bir arabaya bu sonucu ben yakıştıramadım, çok çok daha iyisini beklerdim, bende hüsran yarattı. Bendeki durum bundan ibarettir.

 

Sıkıştığım bir şey yok sadece bir şeyleri açıklamaya çalıştım sen yine kendine göre yolunu buldun :D Sorun yok. 

Sıfat takmaya bu kadar aşık olman nereden geliyor acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sıkıştığım bir şey yok sadece bir şeyleri açıklamaya çalıştım sen yine kendine göre yolunu buldun :D Sorun yok. 

Sıfat takmaya bu kadar aşık olman nereden geliyor acaba.

Ne sıfatı yahu? :)

Takacam olsam PR Yakup derim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabanın 1600 kg olduğunu biliyorum tabiki, fakat ford bu kombinasyonu yaparken pek bilmiyordu bu ağırlığı herhalde ki böyle bir sonuca katlandılar

 

... araba daha fazla yürüsün isteniyorsa  paranıza geçer hükmünüz ... dear monşer, doğrarsın lahana'yı 2,0TDCI veya 2,0 GTDCI alırsın biter gider. Kendinizi üzdüğünüz şeye bakın Allah aşkına  :)   (bkn.asfaltı sökersin, yeter ki iste durumu) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...ben kuZu'yu kullandım. Yağ gibi kayıyor vallahi, tam bir keyif arabası. Daha önceden üj-bej araba kullanmışlığım olduğu için -güzel olmuş- deme hakkını kendimde buluyorum.

 

10lt/100km ile E5'te git-gel-git-gel yaptım (yaklaşık 75-80km) ... tamam bir TypeR değil, DB8'de değil ... zaten kocaman ve iki tonluk (ben üzerine binip depo'yu doldurunca yaklaşık o kadar oluyor) bir araçtan daha ne beklersiniz ki?

İllaki :) Senin kullandığın arabalar bizim dünyada geçirdiğimiz gün kadar falandır herhal. Ne denebilir bu kısma.

Fakat bindiğin arabalar içerisinde A4-A5 veya Passat DSG falan vardır herhalde. Onlarda kuş tüyünden değil, sen onlara tam depo bindiğinde muhtemelen onlarda 2 ton oluyorlar. Fakat onlarda vites tepkimeleri böyle değil. Hani lafa gelince bazılarımız Passatla falan karşılaştırıyoruz ya bu arabayı, bi de bu yönden karşılaştıralım engin tecrübelerinizle lütfen :)

 

... araba daha fazla yürüsün isteniyorsa  paranıza geçer hükmünüz ... dear monşer, doğrarsın lahana'yı 2,0TDCI veya 2,0 GTDCI alırsın biter gider. Kendinizi üzdüğünüz şeye bakın Allah aşkına   :)   (bkn.asfaltı sökersin, yeter ki iste durumu) 

Araba yürüsün-yürümesin değil dert :) Araba yürürken vites geçişleri ve tepkileri düzgün olsun. Smooth olsun sayın mösyö :) Totosunu kaldırırken otobüse binen teyze gibi bissssmi diyerek bile gidebilir fakat smooth olsun :)

 

Not: İstediğim kadar yürüsün dediğim arabayı bırak lahanayı kendimi doğrasam alamam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

A4-A5 veya Passat DSG falan vardır herhalde. Onlarda kuş tüyünden değil, sen onlara tam depo bindiğinde muhtemelen onlarda 2 ton oluyorlar. Fakat onlarda vites tepkimeleri böyle değil.

 

...kendi adıma (daha önce de yazmıştım) kulakçıkları kullanışlı bulmadım. Yani yayılmışım koltuğa, ceketi asmışım sol arka kapının ağzına ... telefonla konuşuyorum (Bluetooth ftw) bir de kulakçıklarla mı uğraşacağım?

 

Konuya dönelim ... D veya S mod'da (en azından beni rahatsız edecek derecede) tepki gecikmesi ve/veya sallantı hissetmedim. Yani (tarafsızlık içinde söylüyorum) şanzıman bana rahatsızlık hissi vermedi.

 

VW üzerinden gidelim ... DSG'nin daha hızlı vites geçişi yaptığı (...ve pürüzsüz) konusunda sana katılıyorum, Mondiş'te ki şanzıman konvansiyonel (bkn.babadan kalma) DSG ise kuru/çift kavramalı ... ayrıca aralarında bir jenerasyonluk fark var (teknoloji adına) yani DSG'nin geçiş/tepki hızı adına daha başarılı olmasından normal bir şey yok, aksini iddia edemem.

 

Ama (genelde bir -ama- vardır hep) yukarıda da belirttiğim gibi Mondiş'in gidişi / tüketimi / izolasyonu / konforu dolayısı ile nasıl desem? Kendimi (onu kullanırken) "Huzurlu" hissettim ve şanzıman bu hissimi hiç ama hiç bozmadı.

...şanzıman torq konvertörlüymüş (daha iyi ya ... arıza yapmaz) ya da DSG'ymiş ... çok da tıNNN yani  :)    ...öyle keyif aldım kuZu'dan.

 

Daha fazla keyif alınabilir miydi? Alınırdı tabi ... örnek A5 Multitronic kaç para? 180-190'dan başlıyor, iki öksürsen düzgün kuZu'yu 210k'ya topluyorsun. Mondiş kaç para? 90-110 gibi ... arada 100k fark var ... ödersin 100k'yı, keyfin ziyadesi ile katlanır. (150'lik Passat Highline 120k gibi ...yani orada da bolca lahana farkı var.) 

 

...bir diğer ihtimal de Mondeo Vignale 2,0 GTDCI ile A5 Multi'yi karşılaştırmak olur ... neden dersen ikisi de 2,0lt ve de aynı alıcı grubuna hitap ediyor. Elma ile elma'yı tartmakta yarar var, dimi?  

 

Sonuç : Zevk işi bu ... üst segmentlere geçince makul istekler yerine -ödenen bedel karşılığı alınan zevk/karizma- formülü devreye giriyor.

 

Not: Bu kadar lahana muhabbeti yaptık, canım kapuska çekti ... mevsimi de değil ... off yaa. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Servet Özkan

Servet haklı , bu motorun hakkı 1.5 focuslarda 2.0 litre ecobosstlarda ve 2.0 tdcilerde kullanılan powershift tir. 

Firmada bu şanzıman var , teknolojinin hası var ama koymuyor .Niye ? Ben söyleyeyim maliyet için ama kötü anlamda yani kötü niyetli bir maliyet değil hesabı değil bu. Adam diyor ki ben bundan yılda 60 bin zor satıyorum. Daha pahalı şanzımanı koysam 63 bine çıkarım (avrupada alan zaten 2.0 ile alıyor) . O halde buna gerek yok. 

Adam amerikan müşterisine en sorunsuz şanzımanı verme aşkına avrupada son teknoloji şanzımanı vermiyor. Adam zaten interstate yolda sabit hızda gidiyor. Çift kavrama şimşek gibi vites değiştirmiş ona ne.. 

 

Mondeo bu şanzımanla  emekli bürokrat  arabasıdır. Haftada bir gün trafiğin açık olduğu saatte hastaneye, bir gün alışverişe bir gün de kızına gider. Trafik sıkışmadan döner. Yılda 2 kere altınoluka yazlığa gider. O zaman cillop araba. Ben mesela emekli olsam alanyada otursam bunu alırım. Yemişim şanzımanını

 

Ama bu arabayla istanbulda ankarada normal çalışan moduna girdin mi ? Yandın.. normal çalı  

 

Bizim sorunumuz devlet tarafından belli bir hacme yöneltilmemiz. Focusu da mondeoyu da al 2.0 tdci powershift ile bak cillop gibi araba oluyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genelde tarzını dikenli bulsam da burada Servetinyo'ya katılıyorum...

 

Şöyle düşünelim;

Ben bir Focus kullanıcısıyım. Aracım Powershift şanzımanlı. Öyle zıpkın gibi fişşşek gibi fırlamıyor ama gittiği zaman akıyor yavrucak. Sallama, yığılma, titreme yapmıyor vites geçişlerinde. (Sorun yaşayanları ayrı tutuyorum burada) Neyse efenim, bir şekilde kuyruğu düzeltiyorum, bitim kanlanıyor, diyorum ki sınıf değiştireyim, Mondeo alayım.Geniş olsun, karizması daha bi baba olsun vs, bayılıyorum belli miktar lahanayı, alıyorum Mondi'yi, çıkıyorum asfalta.. 1.5 olunca tabi yine gitmiyor ama derdim o değil, benim üstüne para verip değiştirdiğim Focus'umda olmayan birşey var bunda.. Vitesler bir garip...

 

Şimdi bu şekilde bir kullanıcı düşünün... Siz de hayal kırıklığına uğramaz mısınız?

 

Belki diyeceksiniz ki, yahu deneyip alsaymış.. Aracından memnun bir Ford kullanıcısı olarak, forum da takip etmiyorsam, Ford'un daha ileri bir teknolojiden dönüp eski teknoloji şanzımanı olan bir araç üreteceğini düşünmezdim açıkçası. Hele de vites kısmının şekli şemali de aynıyken. Pek çok kişi, bunu düşünmeden, çok da araştırmadan alacaktır..

 

Peki sonuç? Aracın genelinden memnun olacak ama içinde bir kurt hep o sarsıntıya takılacak... Asla tam memnuniyet yaşayamayacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın genelinden memnun olacak ama içinde bir kurt hep o sarsıntıya takılacak...

 

koldan bas-çek otomatik üç ileri'lerden beri torq konvertörlü araba kullanıyorum ya, belki de ondan dolayı sözünü ettiğiniz o -sarsıntıyı- algılamadım bile, anlayın Mondiş'te ne biçim bir "keyif" havasına girmişim. (bkn.kebaP mode:ON)  ...hehehehe 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.