Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 Ps 6 Ileri Otomatik Test - Sürüş İzlenimi - İnceleme


Önerilen Mesajlar

Kaan abi sen haklısın, Servet sende haklısın (bnk. Nasreddin Hoca) arabaya binerken ne beklediğinize bağlı bu haklılık durumu.

Konfor, keyif ve güç hepsi bir arada olamıyor bazen ( en azından bu fiyatlara). 2.0'a göre tatsız tuzsuz birşey orası ayrı. Ben bu bununla uçarım, kaçarım diyen kimse zaten bu arabayı almaz, mesela Cem Boneval'a hayatta aldıramazsınız (uçmayı seviyor :D ) ama illaki seven, beklentilerini karşılayan bir kesim çıkacaktır. Ford'un bu konuda mesajı çok açık hemen hemen her yetkili Ford'cu bunu söylüyor "bu paraya bu, yetmiyorsa bas parayı daha üstü her zaman var".  Sonuç: Alman'ların ve Amerika'lıların mantığı çok farklı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...haklılık , haksızlık yok ... estfrllh ... zaten ben (farkındaysanız) yok öyle bir şey "sallantı" demedim ... sallamadım / fark bile etmedim / rahatsız etmedi ... diye yorum yaptım. 

 

@Servet Özkan, söyleminde haklı , @Alperen G.,  'de öyle ... tabi ki daha iyi kaçan, daha konforlu araç yapmak mümkün. Yapılıyor da ... tek sorun o aracı 1,5EB fiyatına satamıyor olmak.  Arkadaşlarımın belirttiği gibi, doğrarsın lahana'yı ... kuZun daha az yakar, daha çok kaçar, daha atak ve çok daha vites geçiş hissiz olur.

 

Bana göre 90-100k'ya alınabilecek çiçek ibi bir opsiyondur Mondiş ... al, bin, keyfini sür. Altındaki eski teknoloji şanzıman kokmaz, bulaşmaz ... çekiç misali arıza felan da yapmaz ... oldu ki yaptı, tamir etmesi kolay. İçinde elektronik vs. yok gibi, yıpranacak parça desen o da yok gibi. Araba geberir, o şanzıman bir sonraki nesil'e geçer : :) ...yani bunu tanıdığına verdiğinde iki gün sonra gelip sana bıdı - bıdı yapmaz, başını ağrıtmaz ... mahçup olmazsın.  Bizim adımıza (yetkili satıcı) bundan öte güzellik de yok vallahi.  (bkn.yüzünü yere eğdirmeyen mal'ı pazarlamak lüksü) 

 

...biraz da bu nedenle çattır-çattır satıyoruz Mondiş'leri, kuZu'yu nüfusuna geçiren son kullanıcılar da hallerinden memnun, biz de. Mondiş konusunda ki en büyük eksiğimiz ise Focus'ta ki 1,5tDCI PS seçeneğinin olmaması ... o da olsaydı, beHHH ... beHHH diyorum size.   :) 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mondiş konusunda ki en büyük eksiğimiz ise Focus'ta ki 1,5tDCI PS seçeneğinin olmaması
işte tam da bahsettiğim şey... ben aracımı aynı markadan üst nesil bir araçla yeniliyorsam, önceki aracımda alıştığım konforun bunda da olmasını isterim.

 

hep konfor, keyif, güç, güzellik aynı anda olmuyor, lahanayı doğramak lazım deniliyor da konu o değil.. keyif, güç, güzellikten yana ekstra bir beklentim yok zaten Mondişten.. neyse o, biliyorum aracı.. ama ben araç yeniliyorsam, önceki aracımda olmayan sarsıntıyı, bunda istemem.. bu kadar basit bir istek bizimkisi..

 

ve çok açık söyleyeyim, ben yeni Mondeo'ya çok heveslenmiştim. baya hanımı da ikna etmiştim. ama test sürüşü beni çok hayal kırıklığına uğrattı. araçtan vazgeçmemde şanzıman %80, yakıt sarfiyatı %20 etkili oldu diyebilirm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 ileri bu şanzımana yılların motoru diyenler şuan piyasa da bineceği araba sayısı 5'i geçmez :) Misal 1.6,ti-vct kaç yıllık motor ? Ee buna biniyoruz hala?

Şu motor ile titreyen, zorlanan biri varsa beni yan koltuğuna alıp ders verirse seve seve dinlerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu motor ile şanzıman, aynı şey zaten.İkisi farklı düşünülemez. Bugün 1.5 tdci ps ile Mondeo 1.5 tdci ps'in aynı olacağı düşünülemeyeceği gibi.

Tam otomatik şanzımanın yapması gerek şeyleri yapıyor araç, ben o kadar araba kullanıyorum az çok görüyorum bu otomobile engel teşkil edecek bir sorunu yok. Tabi ki iyileri var kim bilir 1 nesil sonra bu da değilecek bu ayrı bir konu. Şuan eldekine kötü diyecek bir şey yok. Ben 1 gün boyunca sürdüm gördüğüm bu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

iyice merak ettirdiniz. çift kavrama kadar olmasada tork konvertörlüde gayet konforlu değil mi normalde? Bana mı öyle geliyor? Yani arabayı dan dun sert vites değiştirecek şekilde kullanınca bi tekme atarda, normal kullanımda konforluydu benim kullandıklarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tork konvertörlüde gayet konforlu değil mi normalde? Bana mı öyle geliyor?

 

...bana da öyle geliyor valla.  pek bir yığılma, sallantı hissetmedim (kendi adıma) ancak bunlar göreceli kavramlar. Beklentiler farklı olabilir sonuçta ... kendi adıma konuşayım Mondiş 1,5EB ile Kaan'ın beklentilerini %110 karşılıyor.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İki sebep var bu şanzumanı kullanmalarında bana göre:

 

Ucuza getirmek babında o şanzımanı kullanmak.

Bu arabada powershift'e güvenememek.

 

Bence rezil olmamak (şayet ps ile satıp yine salak saçma problemlerle uğraşmak adına -ömürlük- :P şanzıman koydular) adına PS kullanmayarak bir yandada ucuza getirmeye çalıştılar arabayı. Ford yine şaşırtmadı beni. Daha güzelini yapabilecekken bahanelerin ardına saklandı Türkiyede (banane diğer ülkelerden). Müşteri gelse "-la (ankara ağzıyla la) bu şanzıman ne bu zan zun vites değişiyor" diye sorsa, servis dönüp "bu modeller böyle diyecek"

 

Kaan abi veya benzer şeyleri söyleyen diğer arkadaşlar hiç kusura bakmasın, daha iyisini almak istiyorsan git 100k fazla ver bilmemne al gibi söylemler durumu daha trajikomik yapıyor. Sputnik güneş panellerinden elektrik alan luwak kahve çekirdekleriyle çalışan espresso makinası istemedik arabanın içinde. Powershift olmasada benzer şekilde çalışan adam gibi çift kavrama şanzıman istedik. Kısacası arabanın geri kalanındaki yakaladıkları başarıyı şanzımandada yapsın istedik. Zaten elinde olan kombinasyonları düzgün bir araya getirsin istedik. Sanki nikahımıza istedik :)

 

Ayrıca konu o kadar farklı yerlere çekildi ki. Araba gitmiyor, ben hızlı gitmek istiyorum, bu araba gitmiyor vs gibi bir durum yok. En azından benim değinmek istedim nokta: bu araba bu motor + şanzımanla düzgün bir kombinasyon değil. 


Edit: Fiyat söylemlerinizden gidersek eğer ford otosan'a haber salın mottosunu değiştirsin o zaman. Size göre "ucuz etin yahnisi" falan demesi lazım.

 

Düşününki bir esnaf var kapuz satıyor, bakıyorsun süper görünüyo cillop gibi. Ama bir önceki mallarından ağzın yanmış "kes len birini" diyosun, kesiyo bi dilim veriyor bıçağın ucuyla, bakıyosun süper görünüyo böyle kıpkırmızı ( :) ) o da süper, tadına bakıyorsun tadına kavuçuk gibi, cinlenip soruyorsun "lan bu ne" cevap veriyor "ee abi daha iyisi bende yok ama yan manavda var x2 daha pahalı istersen onu al." Gülerler adama. Aman diyim böyle söylemlere girmeyin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...ooo konu nerelere gelmiş?

 

Şimdi bir adım geri çekilip Mondeo özelinde ürün yelpazesine bir bakalım. Sözünü ettiğimiz kasa'da (en azından benim bildiğim kadarı ile) en küçük hacimli motor ülkemizde de satılan 1,5lt EB Benzinli, en büyük motor ise 4,5lt EB Benzinli (daimi 4 çeker) yani 1,5lt'den 4,5lt'ye kadar pek çok motoru taşıyan bir kasa'dan bahsediyoruz, bunu not alalım lütfen.

 

Şanzıman varyantları da oldukça farklı, Amerika bizim artık iyi tanıdığımız 1,5EB'den başlayarak (aynı motor ve aynı şanzıman) 2,0EB (ayrı motor ve aynı şanzıman) 2,0 Hybrit ve 2,5lt i-VCT (ayrı motor ve ayrı şanzıman) kullanıyor. Avrupa ise 2,0EB Benzinli, 2,0 TDCI ve 2,0 GTDCI üzerine yoğunlaşıyor ... sözünü etmediğim varyantlar da var ama onların Mondeo içindeki pazar payları oldukça düşük. 

 

Sarsıyor - Geçişleri hissettiriyor denilen 1,5EB A/T hemen her kıta'da (Çin ana karası dahil) satılıyor (minor değişiklikler ile) ve oldukça da iyi satış rakamları yakalıyor. 

 

... Mondeo bir anlamda kendi başarısının kurbanı. Araç genel yapısı o denli iyi yapılmış ki insanlar -başlangıç paketinde- bile Premium sınıf lüksü (mesela standart deri döşeme) arıyor ya da Premium araçlar ile kıyaslama yapıyor. 

 

...ancak Mondeo bir premmium araç değil. Bunu da not alalım lütfen.  Gavuristan'da "Full Size Sedan" olarak geçen Mondeo'nun özellikle başlangıç noktasındaki yapım - pazarlama felsefesi oldukça net.

 

"Düzgün ve güvenilir ürünü, makul fiyat ile pazara sunmak." 

 

Burada sihirli sözcük "fiyat" tabi ki ... 90-110k aralığında yani Focus'un az üzerinde (Türkiye için konuşuyorum) -üst sınıf- lüks, konfor ve güvenliğine geçiş sunuyor Mondeo. Yani bedel/fayda endeksinde ağır basmaya çalışıyor ve CD+ frekansında kendine dirsekleri ile yer açıyor.

 

...konu "mucize değil, mantıklı şeyler istiyoruz" noktasına gelmiş.  Bunu anlamamak ya da kabul etmek zor. Bu isteği cevaplamak ise kolay... (istek noktasından alıntı yapıyorum)

 

Powershift olmasada benzer şekilde çalışan adam gibi çift kavrama şanzıman istedik. Kısacası arabanın geri kalanındaki yakaladıkları başarıyı şanzımandada yapsın istedik. Zaten elinde olan kombinasyonları düzgün bir araya getirsin istedik.

 

...tabi ki...

 

Size 2,0 Mondeo veya Vignale veririz, istediğiniz her şey onlarda (fazlası ile) var. Güç ise güç, çift kavramalı şanzıman ise şanzıman (hem de ıslak kavrama) ve dile getirmediğiniz başka şeyler de 2,0lt'ye geçtiğinizde emrinize amade.

 

...denebilir ki...

 

"Ben bunları 1,5EB'de istiyorum, yani istiyorum ama daha fazla bedel ödemek istemiyorum"

 

...işte o olmuyor (malesef) 

 

...bunun üzerine denebilir ki

 

"o zaman ben de sizin ürünüzü almam, hatta gider rakibinizin ürününü alırım"

 

...eh buna da verecek cevap var tabi ki...

 

"siz bilirsiniz."

 

...bilmem anlatabildim mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...bitmese de fark etmez. Sonuçta Ford bu araçta dünya çapında -kuru- çift kavramalı (bkn.dsg) kullanmıyor, teknoloji -fail proof- noktasına gelmedikçe de kullanmayacak. keşke mondeo'da ki torq convertörlü yani konvansiyonel şanzıman'ın kullanımın alanını daha da genişletse. 

 

...konvansiyonel şanzıman geçişi hissettiriyor olsa da bu göreceli bir kavram,... demek istediğim bu -geçiş- hissi rahatsız edici mi? Sonuçta tren'in makas değişiminde yaptığı gibi sallan/yuvarlan şeklinde değişmiyor ki o vites.... daha önce de söylediğim gibi beni hiç rahatsız etmedi.. bu gün ve yarın Ford'un Türkiye çapında test günleri var. Merak eden gidip Mondeo 1,5EB A/T'yi deneyebilir ve vites geçişinin sizi söz edildiği derecede irrite edip etmediğine bakabilir. 

 

....yeni kasa Mondeo (Türkiye özelinde) bizi çok memnun etti. Eski kasa'nın son yılında sattığımız adet'i an itibarı ile bir ay'da satıyoruz. (şaka değil valla)

 

Üstelik son kullanıcılar da memnun, neden olmasın ki?  

 

...daha geçen gün arkadaşlar ile konuşuyoruz. 

 

- Focus 1,5TDCI PS'mi Mondeo 1,5EB A/T'mi? ... diye sorduk birbirimize  :)

 

Sonuçta (fiyat listelerine de bakarsanız) bu iki araç neredeyse -fiyat anlamında- çakışıyor. Ortak görüş şu şekilde çıktı ...

 

- Üst segment araba istiyorsam + yılda 20k gibi kilometre yapıyorsam tabi ki Mondeo, o kadar yukarı çıkmak talebim yoksa ve 20k+ kilometre yapıyorsam da Focus alırım. 

 

...bir de not ... daha önce bahsi geçmişti (bu başlık altında) Yeni Mondeo'yu alanlar "emekli" amca'lar değil  :)  Alıcı profili oldukça yüksek, genelde takım elbiseli beyaz yaka'lar ve kendi işinin sahibi / orta+ yöneticiler Mondeo'nun koltuğuna oturuyor. (istatiksel bilgi) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

.

 

....yeni kasa Mondeo (Türkiye özelinde) bizi çok memnun etti. Eski kasa'nın son yılında sattığımız adet'i an itibarı ile bir ay'da satıyoruz. (şaka değil valla)

 

 

yapma üstad , eski mondeo da ilk çıktığında bir öncekinden fazla satmıştı. Sen 2-3 sene sonra haber ver, bu mondeo satılıyor mu satılmıyor mu ?. 

 

Passat 1.6 dizel otomatik 

superb 1.6 dizel otomatik 

insignia 1.6 dizel otomatik 

Bmw 3 serisi 1.5 dizel otomatik

 

6 ay içinde bunların hepsi satışta olacak. Bakalım o zaman ne kadar satacaksınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.