Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 Ps 6 Ileri Otomatik Test - Sürüş İzlenimi - İnceleme


Önerilen Mesajlar

yapma üstad , eski mondeo da ilk çıktığında bir öncekinden fazla satmıştı. Sen 2-3 sene sonra haber ver, bu mondeo satılıyor mu satılmıyor mu ?. 

 

Passat 1.6 dizel otomatik 

superb 1.6 dizel otomatik 

insignia 1.6 dizel otomatik 

Bmw 3 serisi 1.5 dizel otomatik

 

6 ay içinde bunların hepsi satışta olacak. Bakalım o zaman ne kadar satacaksınız. 

 

Abicim konunun bunla ne alakası var :) Otosan zaten bunu biliyor ve pazarın sadece %40'ına hitap ettiğinin farkında bazı donanımların keyfen standart olmamasının sebebi de toplu adet veremediklerinden. Yani burada her beyin kadar onlarda da var ve farkındalar. Hep aynı şeyleri boşuna konuşuyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...ooo konu nerelere gelmiş?

 

Şimdi bir adım geri çekilip Mondeo özelinde ürün yelpazesine bir bakalım. Sözünü ettiğimiz kasa'da (en azından benim bildiğim kadarı ile) en küçük hacimli motor ülkemizde de satılan 1,5lt EB Benzinli, en büyük motor ise 4,5lt EB Benzinli (daimi 4 çeker) yani 1,5lt'den 4,5lt'ye kadar pek çok motoru taşıyan bir kasa'dan bahsediyoruz, bunu not alalım lütfen.

 

Şanzıman varyantları da oldukça farklı, Amerika bizim artık iyi tanıdığımız 1,5EB'den başlayarak (aynı motor ve aynı şanzıman) 2,0EB (ayrı motor ve aynı şanzıman) 2,0 Hybrit ve 2,5lt i-VCT (ayrı motor ve ayrı şanzıman) kullanıyor. Avrupa ise 2,0EB Benzinli, 2,0 TDCI ve 2,0 GTDCI üzerine yoğunlaşıyor ... sözünü etmediğim varyantlar da var ama onların Mondeo içindeki pazar payları oldukça düşük. 

 

Sarsıyor - Geçişleri hissettiriyor denilen 1,5EB A/T hemen her kıta'da (Çin ana karası dahil) satılıyor (minor değişiklikler ile) ve oldukça da iyi satış rakamları yakalıyor. 

 

... Mondeo bir anlamda kendi başarısının kurbanı. Araç genel yapısı o denli iyi yapılmış ki insanlar -başlangıç paketinde- bile Premium sınıf lüksü (mesela standart deri döşeme) arıyor ya da Premium araçlar ile kıyaslama yapıyor. 

 

...ancak Mondeo bir premmium araç değil. Bunu da not alalım lütfen.  Gavuristan'da "Full Size Sedan" olarak geçen Mondeo'nun özellikle başlangıç noktasındaki yapım - pazarlama felsefesi oldukça net.

 

"Düzgün ve güvenilir ürünü, makul fiyat ile pazara sunmak." 

 

Burada sihirli sözcük "fiyat" tabi ki ... 90-110k aralığında yani Focus'un az üzerinde (Türkiye için konuşuyorum) -üst sınıf- lüks, konfor ve güvenliğine geçiş sunuyor Mondeo. Yani bedel/fayda endeksinde ağır basmaya çalışıyor ve CD+ frekansında kendine dirsekleri ile yer açıyor.

 

...konu "mucize değil, mantıklı şeyler istiyoruz" noktasına gelmiş.  Bunu anlamamak ya da kabul etmek zor. Bu isteği cevaplamak ise kolay... (istek noktasından alıntı yapıyorum)

 

 

 

 

...tabi ki...

 

Size 2,0 Mondeo veya Vignale veririz, istediğiniz her şey onlarda (fazlası ile) var. Güç ise güç, çift kavramalı şanzıman ise şanzıman (hem de ıslak kavrama) ve dile getirmediğiniz başka şeyler de 2,0lt'ye geçtiğinizde emrinize amade.

 

...denebilir ki...

 

"Ben bunları 1,5EB'de istiyorum, yani istiyorum ama daha fazla bedel ödemek istemiyorum"

 

...işte o olmuyor (malesef) 

 

...bunun üzerine denebilir ki

 

"o zaman ben de sizin ürünüzü almam, hatta gider rakibinizin ürününü alırım"

 

...eh buna da verecek cevap var tabi ki...

 

"siz bilirsiniz."

 

...bilmem anlatabildim mi? 

 

Bir araba laf etmişsin ağabey haklı bulduğum birçok şeyide anlatmışsın teşekkür ederim. Fakat yukardaki esnaf karpuz hikayesini her cümlende desteklemişsin bana göre.

Ben fazla para vermeyim mi dedim aynı özelliklerle örnek verdiğiniz arabalar 100k fazla diye hemen kendi ürününüzü ucuz etin yahnisi moduna soktunuz. 100 vermeyelimde 10daha verelim 20 daha verelim? :) Kurtarmaz mı, size gelişi kaça?

 

Komik muhabbetler bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yüz bin lira az mı?  :)   ...beğenmiyorsan at gitsin, ben attığın lahana demeyine doğru uçarım.

 

İşin gırgırı bir yana (aslında kaynak fiyatları o kadar farklı değil ama T.C vergi kanunları ...anladınız gerisini) %40 daha fazla ödersen istediğin şanzıman'a kavuşursun, yanında iki litre motor da hediyesi.

 

... sonuç : Parana geçer hükmün... 

 

...bir kere daha baktım fiyatlara ...ve resmen ağladım. 1,5EB A/T ile 2,0TDCI PS arasında sadece 2,000 pound fark var (İngiltere'de....) kabaca 8k ... vergi devreye girince 8k oluyor 42-43k ... off ya, offff. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi ben ne diyoruum sen ne diyosun, neyse.

 

aaaaa ... ne diyorsun Servet üstadım ... çift kavramalı şanzıman istiyorum...bunu beğenmedim diyorsun, ben de sana 1,5EB'de böyle bir opsiyon yok 2,0'a geç , ya da bu ürünü satın alma; çünkü ürün bu fiyatı bu ... diyorum ... bunun dışında ne söylüyorsun da ben anlamıyorum?

 

...yok karpuz, yok ucuz etin yahnisi, yok Ford'a slogan önerisi veya işimiz ile ilgili paylaştığın değerli tavsiyeler ... bunların hepsi kenar süsü ... başka ne diyorsun? ne dedin de ben anlamadım? açık ve net (benim küt kafamın basacağı şekilde) söyle de anlayalım o zaman... nedir yani? (bkn.motor arıza ışığını yakmak) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu bayağı dağılmış. Arada geçtiyse ben kaçırmışım mevcut Türkiye'de satılan motor gamına çift kavramalı konmamasının teknik bir sebebi var mı veya aşırı pahalandırmak falan gibi bir amaçla mı konmuyor? 

 

@Kaan Yagizer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mondiş'te 1.5 TDCI + "ıslak" PS seçeneğinin olmamasının nedeni tamamen -yasal-  (E6 emisyon değerleri gereği... uzun bir konu ama merak edilirse ayrıca yazarım) 1,5 EB'ye PS yerine A/T konmasının nedeni ise tamamen ürün bazlı karar. 

 

Yani -teknik- hiç bir sorun yok ("kuru" PS koymakta) ama yukarıda da yazdığım gibi 1,5'ten 2,0'a kadar olan "benzinli" motorlarda PS yerine Torq konvertörleri seçilmiş, dizel motorlarda da -ıslak- PS seçilmiş. Yani 2,0lt benzinli EB Mondeo alsanız da (bizde yok ama başka ülkelerde o seçenek var) aynı şanzıman ile geliyor. 

 

Neden?

 

...büyük ihtimal ile "bu arabayı One Ford gereği tüm dünya'da satacağız, herkesin bildiği bir teknoloji olsun ... Guatemala veya Y.Zelanda'da ki mekaniker -kuru- kavramalı PS'ten ne anlar?" demişlerdir. (...benim tahminim)

 

...A/T'nin PS'e göre daha ucuz olduğundan emin değilim, tam tersine daha pahalı (en azından Y.Parça kataloglarına göre) belki beraberinde getireceği sorunsuzluk! ile uzun vade'de maliyeti kurtarıyordur ... o ayrı tabi.

 

Sonuçta 1,5EB'de PS kullanılmıyor olmasının hiç bir teknik / yasal nedeni yok ... istense kullanılabilirdi ama Ford A/T kullanmaya karar vermiş ve kullanmış. 

 

edit : Kimse sormadı ama Fiesta'da neden 1,5TDCI + "ıslak" PS yok? ... bunun cevabını bilen var mı?   :)

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aaaaa ... ne diyorsun Servet üstadım ... çift kavramalı şanzıman istiyorum...bunu beğenmedim diyorsun, ben de sana 1,5EB'de böyle bir opsiyon yok 2,0'a geç , ya da bu ürünü satın alma; çünkü ürün bu fiyatı bu ... diyorum ... bunun dışında ne söylüyorsun da ben anlamıyorum?

 

...yok karpuz, yok ucuz etin yahnisi, yok Ford'a slogan önerisi veya işimiz ile ilgili paylaştığın değerli tavsiyeler ... bunların hepsi kenar süsü ... başka ne diyorsun? ne dedin de ben anlamadım? açık ve net (benim küt kafamın basacağı şekilde) söyle de anlayalım o zaman... nedir yani? (bkn.motor arıza ışığını yakmak) 

 

 

Çift kavramalı şanzıman olmadan bu araba benim nazarımda alınmaz diyorum. Ki zaten ısrarla bizde bu almazsan alma havasını yayıyorsunuz.

Çift kavramalı şanzıman neden bu arabada 1.5EB ile yok diyorum.

Çift kavramalı şanzımanı fiyat yüzünden koymamalarını hiç mi hiç anlamıyorum.

Çift kavramalı şanzıman koyduklarında fiyatın abartı artmayacağını düşünüyorum. (En azından emsal verdiğiniz +100bin fazla fiyatı olan arabaları örnek vermenizi bu yüzden esefle kınıyorum) Artsın artsın 10k 15k artsın. Niye ben böyle diyince emsal olarak 200bin tl lik arabaları gösterip sağa sola yalpalıyorsunuz anlamıyorum diyorum.

 

+

Gerçekler kenar süsü olamaz, söylediklerinizden yaptığım çıkarımlar bunlar.

 

 

Halen aynı söylem tarzı, "yersen var uzay eriği, yemezsen satın alma" ne kadarda irite edici değil mi?

 

Ha gerçi sen yine bağlamışsın konuyu direk: Sonuç One Ford. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...taktın mı takıyorsun, değil mi üstat?

 

Çift kavramalı şanzımanı fiyat yüzünden koymamalarını hiç mi hiç anlamıyorum.
 

 

Çift kavramalı -kuru DSG tipi- şanzımanın torq konvertörlü A/T'den ucuz olduğunu kim söyledi? ...bu bilgiyi nereden aldın acaba? 

 

- Çift kavramalı koymamışlar, para harcamak istemiyorlar ... onun için .. yargısının kaynağı ne? 

 

...kesin fiyatını şu an veremiyorum ama A/T Powershift'ten ucuz değil, en azından bizim kullandığımız 6 ileri daha ucuz değil. Sende aksine bir bilgi var ise lütfen bizimle paylaşır mısın?

 

...emsal konusuna gelince ... +100k'lık araçları ben emsal göstermedim, sen Audi A5 dedin Üstat ... lütfen dön bak mesajlarına.

...irrite olayına girersek ... aynı şeyi söyleyeceğim ... lütfen dön bak mesajlarına.

 

Tekrar ediyorum (irrite veya değil) Ürün bu, Fiyat bu, sundukları da artık malumunuz, alırsanız memnun oluruz ... almazsanız da paŞa gönül kriteri. 

 

...konuyu daha fazla dağıtmamak için kendime -sınır- koyuyorum.

 

Not: Konuyu dağıttım, forumdaş arkadaşlarımdan özür dilerim ... irrite oldum  :)  çenemi tutamadım, kusura bakmayın lütfen. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sağa sola döndü laf fakat halen ilk mesajlarımın arkasında, senin fiyat-kıyas-kıstas-karşılaştırma-satış-politika anlatımlarındada olduğu gibi fordun yapmış olduğu bu kombinin bence! yanlışlığına değinmeye çalışıp sakız gibi sağa sola çekiştirilen konunun içerisinde bir ortak kanı paylaşamayacağımızın farkında olmanın rahatlığıyla Ankaradan saygı ve sevgilerimi sunarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben çok beğendim, hem şanzımanı hem arabayı. Alınacak araba olmuş gerçekten. Showroomda sadece içine bindiğimde çok büyük hissi uyandırıp rahatsız etmişti ama teste çıkınca o hissiyat oluşmadı. 2-3 sene sonra 2.elini alıp binmek çok mantıklı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu son tartışmalar üzerine fikirlerimi bir özet geçeyim. Yanlış anlaşılmayayım. 

- Hiç otomatik kullanmadım. O yüzden tecrübem sınırlı çok kaale almaya gerek olmayabilir :)

- Mondeodaki şanzımanda ciddi bir enayilik yok. Sadece rampa kalkışlarında bir çekingenlik var gibi hissediyorum.  

- Şanzımana asıl eleştirim  modern çift kavrama olmadığı için (+ arabada stop start olmaması dolayısıyla) yüksek yakıt tüketimi. Powershift+ stop start olaydı daha az yakar mıydı ? Yakardı ..Peki ford bunu biliyor mu ? Tabii ki biliyor  ama şöyle bir durum var. Yıllardır kullandığı bildiği şanzıman bu sorununu tamirini biliyor. Risk almaktansa sorunsuza bilindiğe devam ediyor. Eğer bu motora PS koyduğunda satışlar anlamlı derecede artacak diye düşünseydi koyardı diye düşünüyorum.. 

 

Dün gene test ettim. S e atınca manyak gibi gidiyor. :D  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.