Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Abs Hakkında


Mustafa Yaman

Soru

Öncelikle merhaba.

 

2 hafta önce aldığım 2003 Model Focus 1.6 Comfort Sedan aracımın eski sahibi araçta ABS sisteminin olmadığını söylemişti. Bu model araçların teknik özelliklerini araştırdığımda ise ABS sisteminin standart özellik olduğu görülmektedir. Kafam çok karıştı bu konuda. Araç işinden de hiç anlamadığımdan bu soruyu soruyorum sizlere. Bir kaç forumu araştırdığımda bunun ABS lambasından veya biraz hız yapıp ani fren yaptığında aracın verdiği tepkiden anlaşılacağı söyleniyor. Bunun dışında nasıl anlayabilirim aracımda ABS olup olmadığını? Teste mi sokmak gerekir?

 

Bilgilendirirseniz sevinirim.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Abs sistemi var ve okuduğunuz yöntemler DOĞRU, farklı birşeye gerek yok.

 

Teste sokmak derken?

 

Boş bir yola gidip; frene asılacaksınız tüm gücünüz ile pedal size geri bildirim verecek yani tak tak diye hafif hafif vuracak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abs sistemi var ve okuduğunuz yöntemler DOĞRU, farklı birşeye gerek yok.

 

Teste sokmak derken?

 

Boş bir yola gidip; frene asılacaksınız tüm gücünüz ile pedal size geri bildirim verecek yani tak tak diye hafif hafif vuracak.

 

ABS var mı yok mu diye test tarzı bir şey var mı acaba diye düşündüm de. :)

 

Geçen Cumartesi Aks keçesinde yağ kaçağı olduğundan keçe değişimi ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Ustayla aracı test ettik durumu hakkında bilgi alalım diye. Usta frene bastığında bahsettiğiniz bir geri titreme hissedip hissetmediğimi sormuştu ve sonrasında ben de hissettim onu. Ama onun fren disklerindeki aşınma veya yamuşmadan kaynaklanacağını söylemişti. Bu sorun var ise ve devam edecekse sanırım karıştırabilirim ABS olup olmadığını. Çok acemiyim de bu konularda. :)

 

Peki bu model araçlarda ABS olmama gibi bir durum söz konusu olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Size yukarda söylenenler doğru demiştim bunun anlamı şu idi;

 

bunun ABS lambasından veya



 

Aracı çalıştırmadan önce anahtarı döndürüyorsunuz ya işte o ara abs ışığı yanıyor ve sönüyor olmalı böyle oluyorsa aracınızda abs var ve sorunu yok anlamına gelir. Abs STANDART geliyor; olmama lüksü normalde yok ama 2.el almışsınız ne oldu ne edildi biz bilemeyiz. 

 

 

biraz hız yapıp ani fren yaptığında aracın verdiği tepkiden anlaşılacağı

 
Bunun nasıl olduğunu yazdım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Size yukarda söylenenler doğru demiştim bunun anlamı şu idi;

 

 

Aracı çalıştırmadan önce anahtarı döndürüyorsunuz ya işte o ara abs ışığı yanıyor ve sönüyor olmalı böyle oluyorsa aracınızda abs var ve sorunu yok anlamına gelir. Abs STANDART geliyor; olmama lüksü normalde yok ama 2.el almışsınız ne oldu ne edildi biz bilemeyiz. 

 

 

 

Bunun nasıl olduğunu yazdım.

 

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim. Akşam eve geçince gidip bir bakayım lamba olayına. Çok fazla acemi olunca böyle oluyor kusuruma bakmayın lütfen. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim. Akşam eve geçince gidip bir bakayım lamba olayına. Çok fazla acemi olunca böyle oluyor kusuruma bakmayın lütfen. :)

 

Est. önemli değil ne demek.

 

Kullanım klavuzunu tavsiye ederim, boş zamanda güzel oluyor :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F1 araçlar klimalı ve abs'li olarak geldi (en standart olanında bile bunlar vardı) o dönemde bazı premium araçlarda dahi abs standart değilken, sektörün çoğu klima'ya fark alırken focus bu yazılı olmayan kuralı değiştirmişti.  :)

... hala burnumda tüter o kasa, üzerindeki 100beygirlik motor artık teknoloji adına geri kalmış olsa da MK1 ile ne anılarım var ... anlat, anlat bitmez yahu  :)  (bkn.peHHH ... yahu bir ara ona el imalati supercharger takıp pistte gazlamış, ilk gün lastikleri bitirmiş, ikinci gün yoldan çıkıp devrilmiş ... arkasından arabayı yalandan toplayıp yeniden piste çıkmış ve motoru patlatmıştık ... muHAHAHA ... ne manyaklıktı anlatılmaz / yaşanır) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F1 araçlar klimalı ve abs'li olarak geldi (en standart olanında bile bunlar vardı) o dönemde bazı premium araçlarda dahi abs standart değilken, sektörün çoğu klima'ya fark alırken focus bu yazılı olmayan kuralı değiştirmişti.   :)

... hala burnumda tüter o kasa, üzerindeki 100beygirlik motor artık teknoloji adına geri kalmış olsa da MK1 ile ne anılarım var ... anlat, anlat bitmez yahu   :)  (bkn.peHHH ... yahu bir ara ona el imalati supercharger takıp pistte gazlamış, ilk gün lastikleri bitirmiş, ikinci gün yoldan çıkıp devrilmiş ... arkasından arabayı yalandan toplayıp yeniden piste çıkmış ve motoru patlatmıştık ... muHAHAHA ... ne manyaklıktı anlatılmaz / yaşanır) 

 

Bilgiler hep bölük pörçük olunca ben de şaşırdım o yüzden sorayım istedim sizlere. Standart görünen bir özelliğin aracı 2 ay önce almış birisi tarafından bunda ABS yok denmesi tuhafıma gitti. Peşini bırakmayacağım bu olayın. :)

 

Dediğim gibi arabadan şu an hiç anlamıyorum ama motor olayı kendisini hissettiriyor gerçekten. :)

 

Sizinki öte bir şey olmuş. :) Ama anlatıldığında bile insanı coşturan bir duygu. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizinki öte bir şey olmuş. Ama anlatıldığında bile insanı coşturan bir duygu.

 

sorma üstadım ... bizimkisi tam bir şebeklikti aslında. el imalatı boru/besleme sistemi, hurdalıktan alınma mercedes kompresörü ... arada tutucu / devir kesici falan da yok. standart amortisörler, standart frenler... sonuç 3kapı MK1 ile kimi zaman pistte, ama genelde toprakta yapılan sürüş ve bolca araba itmece ... Zetec makina gene sağlammış, o eziyete / kasaplığa üç koca gün ve ön/arka yapmak kaydı ile iki takım PZero lastik yakarak dayanmıştı. (bkn.piston çıkarana kadar yapıştır) 

 

not: bu kendini bilmez işler yolda değil, trafiğe kapalı özel pistte (Autodrom) yapılmıştı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Est. önemli değil ne demek.

 

Kullanım klavuzunu tavsiye ederim, boş zamanda güzel oluyor :)

 

 

Çok teşekkür ederim. Hemen okumaya başlıyorum. :)

sorma üstadım ... bizimkisi tam bir şebeklikti aslında. el imalatı boru/besleme sistemi, hurdalıktan alınma mercedes kompresörü ... arada tutucu / devir kesici falan da yok. standart amortisörler, standart frenler... sonuç 3kapı MK1 ile kimi zaman pistte, ama genelde toprakta yapılan sürüş ve bolca araba itmece ... Zetec makina gene sağlammış, o eziyete / kasaplığa üç koca gün ve ön/arka yapmak kaydı ile iki takım PZero lastik yakarak dayanmıştı. (bkn.piston çıkarana kadar yapıştır) 

 

not: bu kendini bilmez işler yolda değil, trafiğe kapalı özel pistte (Autodrom) yapılmıştı. 

 

Bunların benzerlerini eniştem yaptı ve yapıyor hala da. Ben sanırım hiçbir zaman yapamam. :) Büyük cesaret isteyen bir şey bu. Daha 16 günlük ehliyet sahibi biri olarak uzak şeyler bana. Belki 3-5 sene sonra denerim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Büyük cesaret isteyen bir şey bu.  

 

...Ankara'da bizim yaptığımıza cesaret'mi diyorlar? ...başkent halkı pek de kibarmış, biz İStanbul'da bizim gibilere doğrudan "mal'mısın sen olm?" diyoruz  :)

 

 Daha 16 günlük ehliyet sahibi biri olarak uzak şeyler bana. Belki 3-5 sene sonra denerim.
 

 

...yok canım, boş verin ... hiç denemeyin. Bizimkisi bir çılgınlık vak'asıydı ... yaşandı bitti  :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...Ankara'da bizim yaptığımıza cesaret'mi diyorlar? ...başkent halkı pek de kibarmış, biz İStanbul'da bizim gibilere doğrudan "mal'mısın sen olm?" diyoruz  :)

 

 

 

 

 

...yok canım, boş verin ... hiç denemeyin. Bizimkisi bir çılgınlık vak'asıydı ... yaşandı bitti  :) 

 

Estağfurullah. :) Ben Mersinliyim belki ondandır. :P Ama her şeyden önce cesaret gerektiren bir durum bu sizin yaptığınız. Onun dışındaki araca zarar vermeler konusunda İstanbul'lulara katılabilirim. :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F1 araçlar klimalı ve abs'li olarak geldi (en standart olanında bile bunlar vardı) o dönemde bazı premium araçlarda dahi abs standart değilken, sektörün çoğu klima'ya fark alırken focus bu yazılı olmayan kuralı değiştirmişti. :)

... hala burnumda tüter o kasa, üzerindeki 100beygirlik motor artık teknoloji adına geri kalmış olsa da MK1 ile ne anılarım var ... anlat, anlat bitmez yahu :) (bkn.peHHH ... yahu bir ara ona el imalati supercharger takıp pistte gazlamış, ilk gün lastikleri bitirmiş, ikinci gün yoldan çıkıp devrilmiş ... arkasından arabayı yalandan toplayıp yeniden piste çıkmış ve motoru patlatmıştık ... muHAHAHA ... ne manyaklıktı anlatılmaz / yaşanır)

focus 1 ler de klima standart geldi ama abs standart değildi, makyajli focus 1kasadan sonra standart oldu..ghia larda standartti abbiantelerde ise GP(guvenlik paletli)araçlarda vardı..2002de makyajli kasa çıktı ondan sonra abs standart oldu. çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus 1 ler de klima standart geldi ama abs makyajli focus 1kasadan sonra standart oldu..ghia larda standartti abbiantelerde ise GP(guvenlik paletli)araçlarda vardı..2002de makyajli kasa çıktı ondan sonra abs standart oldu.

 

Doğru, fakat arkadaş 2003 dediği için standart.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.