Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Direksiyon Sola Kaymış


Emre Kaçan

Soru

Merhaba öncelikle,

 

Dün farkettim düz yolda direksiyonu düz tutunca araç sağa doğru gidiyor.5-6 ay önceki sorunları okurken bunu da görmüştüm ama o zaman farketmemiştim .Bugünlerde biraz dikkat ettiğimde aşırı şekilde belli oluyor.Bu sorunun bir çözümü var mı ?

 

Bir diğer sorum da 1'den 2'ye geçince öne savrulma var .Sanki debriyajı aniden bırakırmış gibi oluyor ama yavaşca bırakıyorum .Tam kavrama noktasına ulaşınca çat diye ses geliyor ama çok hafif

 

Bir diğer sorum el frenleri çok kötü yokuşta aracı kaldırmak için kullandığımda çok sert yukarı çekmeme rağmen araba yine de hafif şekilde kayıyor.15.000 bakımına gidince bu sorunu söylemiştik biraz sertleştirmişlerdi el frenini ama yine aynı yumuşaklık gelmiş.Sanki hiçbir mekanizma yok sadece ben gücümle arabanın durmasını sağlıyorum.

 

Aklımda daha çok soru vardı sadece bunlar aklıma gelenler 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kar yagınca araba kaymıştı jantı duvara vurmuştu belki ondan olabilir

 

...belki değil, büyük ihtimal ile ondandır, çok karşılaşılan bir başka vak'a da park ederken gereğinden -hızlı- davranıp kaldırıma vurma ve özellikle kış aylarında aşırı yüklü araçların asfaltta açtığı, içine su dolduğu için derinliği far edilemeyen çukurlara aracı düşürme. BU tür sorunlar sıklık ile görülüyor, jantta kaçma/yamulma var ise tespit ediyor, toleranslar dahilinde ise ısıtmadan düzeltme,en azından tahammül edilebilir noktalara kadar merkezden kaçma/yamulmayı azaltmaya çalışıyoruz. Salıncak, rot vs. gözden geçirilip ayarlar toparlanıyor ... kamver/kaster düzeltiliyor ve eğer tolerans dışına çıkılmış ise o zaman mecburen parça değişimine gidiliyor.

 

Sonuç:Makineye bağlayıp bakmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

biraz çok para alıyorsunuz gibi

 

sevabına iş yapmıyoruz, doğru  :)

 

... üstadım sen müsait olduğunda bana bir uğra, çayımı iç. Aracına düzgünce bakalım ... onarım gerekmiyorsa hallederiz, yok gerekiyorsa indirim yaptırırım (bkn.valla billa) o da olmadı en kötü ihtimal aracında tam olarak ne sorun var, bunu bilirsin. 

 

Not: Çay lafın gelişi, ıhlamur - ada çayı - yeşil çay - kahve ve soda olasılıkları da var. Ağzımızda "çay" diye yer etmiş bir şekilde... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dışarıya göre biraz daha pahalı olur, ama sizin epey bir sıkıntınız var gibi, bu defalık servise gitmeniz daha iyi olur.. Normal şartlarda, el frenini çok sert yukarı çekmeniz gerekmez, buna sadece çok dik yokuşlarda ihtiyaç duyarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dışarıya göre biraz daha pahalı olur, ama sizin epey bir sıkıntınız var gibi, bu defalık servise gitmeniz daha iyi olur.. Normal şartlarda, el frenini çok sert yukarı çekmeniz gerekmez, buna sadece çok dik yokuşlarda ihtiyaç duyarsınız.

araç daha 17.000 km'de.Demekki çok çukurlara girmişiz.

Ağır bir sorun çıkar mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

servis karşılıyor mu acaba ?

 

...teşhis sonrası ne çıkacağına bağlı  :)  

Fatura satırları artacak ve sonuç size "kredi kartına taksit yapıyor musunuz?" derdirtecek ise ... neden olmasın  :)

 

İşin gırgırı bir yana, müsait olduğunuz zaman bana uğrayın, yardımcı olmaya çalışayım.  kuZu'yu öyle -yamuk- direksiyon ile bırakmayalım, yazıktır ...  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimkinde de ayni sorun var arac duz giderken direksiyon hafif sola donuk duruyor. Ama saga yada sola cekme yok. Muhtemelen garanti kapsamina sokmazlar. Kullanici hatasi diyip parasini alirlar. O yuzden lastik degisimini bekliyorum. Yaz lastiklerini takarken disarda uygun bir fiyata halletiririm

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

servise gitmeden iyi bir rot balan yapan lastikçiniz varsa o da yapar.sizin rotlar bayağı bir kaymış derecesi.bu şekilde kullanmayın teker rulmanlarını ve da bir şok parçayı bozabilirsin.


servis karşılıyor mu acaba ?

servis parasını alır kullanıcı hatası derler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...belki değil, büyük ihtimal ile ondandır, çok karşılaşılan bir başka vak'a da park ederken gereğinden -hızlı- davranıp kaldırıma vurma ve özellikle kış aylarında aşırı yüklü araçların asfaltta açtığı, içine su dolduğu için derinliği far edilemeyen çukurlara aracı düşürme. BU tür sorunlar sıklık ile görülüyor, jantta kaçma/yamulma var ise tespit ediyor, toleranslar dahilinde ise ısıtmadan düzeltme,en azından tahammül edilebilir noktalara kadar merkezden kaçma/yamulmayı azaltmaya çalışıyoruz. Salıncak, rot vs. gözden geçirilip ayarlar toparlanıyor ... kamver/kaster düzeltiliyor ve eğer tolerans dışına çıkılmış ise o zaman mecburen parça değişimine gidiliyor.

Sonuç:Makineye bağlayıp bakmak lazım.

Bu işlemleri klasik rot balans cıda yapabılırmıyız peki ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu işlemleri klasik rot balans cıda yapabılırmıyız peki ?

 

Klasik derken?   :)

 

... eğer aynı şeyi anlıyorsak, ya da siz benim düşündüğüm şeyi soruyorsanız rot-balansçıdan, rot-balansçıya değişir.  Kastettiğiniz Sanayi'de dükkan açmış ön düzenci ise tamirat işine girmeyip sadece ölçüm / ayar yapanlar var ... onlardan birisine giderseniz aracınızdaki çekme/direksiyon eğriliğine teşhis koyar ve sizi bir tamirciye yönlendirir. Kimi ön düzenci ise sanayi'de ki parçacıdan y.parça alıp (gerekiyor ise) onarım da yapar. 

 

Yani Klasik'ten klasik'e değişir ... 

 

Bu arada sormadan edemeyeceğim ... Yetkili Servis'e gitmemek için bunca çaba neden? ...bir şey mi yaptık? Üzdük mü sizi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klasik derken? :)

... eğer aynı şeyi anlıyorsak, ya da siz benim düşündüğüm şeyi soruyorsanız rot-balansçıdan, rot-balansçıya değişir. Kastettiğiniz Sanayi'de dükkan açmış ön düzenci ise tamirat işine girmeyip sadece ölçüm / ayar yapanlar var ... onlardan birisine giderseniz aracınızdaki çekme/direksiyon eğriliğine teşhis koyar ve sizi bir tamirciye yönlendirir. Kimi ön düzenci ise sanayi'de ki parçacıdan y.parça alıp (gerekiyor ise) onarım da yapar.

Yani Klasik'ten klasik'e değişir ...

Bu arada sormadan edemeyeceğim ... Yetkili Servis'e gitmemek için bunca çaba neden? ...bir şey mi yaptık? Üzdük mü sizi?

Olur mu öyle şey hocam :)

En iyi servisi veren yer yetkili servistir ama biraz çok para alıyorsunuz gibi :D

Bu arada nerede calısıyorsun abi ?

Emre Kaçan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sevabına iş yapmıyoruz, doğru :)

... üstadım sen müsait olduğunda bana bir uğra, çayımı iç. Aracına düzgünce bakalım ... onarım gerekmiyorsa hallederiz, yok gerekiyorsa indirim yaptırırım (bkn.valla billa) o da olmadı en kötü ihtimal aracında tam olarak ne sorun var, bunu bilirsin.

Not: Çay lafın gelişi, ıhlamur - ada çayı - yeşil çay - kahve ve soda olasılıkları da var. Ağzımızda "çay" diye yer etmiş bir şekilde...

Allah razı olsun abi . Nerede calısıyosun acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.