Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Michelin Cross Climate


Kaan Zaim

Önerilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

 

Michelinin yeni lastiği cross climate. Micheline göre lastik hem yaz hemde ağır kış koşullarına uygun olarak tasarlanmış. Yani tek lastik ile bütün bir yıl geçirilecek. 

Okuyunca kulağa hoş geliyor ancak sizce böyle bir lastik ne kadar verimli olur?.

 

Lastiğin tanıtım videosu, türkçe dublajlı : 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her koşula uygun lastik hem tüketicinin hem otomobil üreticilerinin hayali ve bu konuda son yıllarda çalışmalar bir hayli yoğunlaştı.

Söz gelimi Pirelli hemen tüm serileri için dört mevsim seçeneği sunmaya başladı.

GoodYear yıllardır ürün gamında dört mevsim lastiği barındırır. 

Bu rekabete uyum sağlamak için diğer firmalarda yeni teknolojiler kullanarak yeni modeller çıkarıyorlar ve pazarlama stratejisi olarak da her yeni modelin mucizeler yaratacağını iddia ediyorlar.

Cross Climate'a ben bu pencereden bakıyorum, yazın yaz lastiği kışın da kış lastiği ile karşılaştırmalı testleri çıkana kadar benim için koca bir soru işaretidir. 

Bekleyelim görelim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

MICHELIN CrossClimate lastiğinin bir yaz lastiği ile karşilaştirmasi: http://youtu.be/ZHif_hTwLBM

MICHELIN CrossClimate lastiğinin bir kış lastiği ile karşılaştırması: http://youtu.be/ik5k7nvZHJ0

MICHELIN CrossClimate lastiğinin bir dört mevsim lastiği ile karşrılaştı...: http://youtu.be/vcFXnubBLbA

Suan piyasada olan 4 mevsimlerin kış lastiği sertifikasi yokmuş bu lastik bir ilkmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Suan piyasada olan 4 mevsimlerin kış lastiği sertifikasi yokmuş bu lastik bir ilkmiş
 

Üretici kaynaklı ne idüğü belirsiz tanıtım ve reklam amaçlı çalışmaları ben şüpheyle karşılarım.

Söz gelimi "beklenmedik kar yağışlarında da değişmeyen çekiş gücü" denilmekte, mavi buzda ne olur, sıkı basılmış/buzlanmış karda ne olur bunların hepsinin detaylı cevaplarını görmek lazım.

Ayrıca benim için kış lastiği sertifikasından önemlisi o diş yapısı ile "yaz lastiği sertifikası" olurdu.

Yanlış anlaşılmasın, karalama uğraşında değilim, ama heyecanlanmadan bağımsız inceleme sonuçlarını bekleyelim diyorum.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lansman Videosunda ki önemli konu başlıkları :

Bu lastik bir dört mevsim lastik değil, bu başka bir şey ! bu ürün tamamen yenidir bu segmenti ilk defa biz başlatıyoruz deniliyor.

Yazlık lastik olarak A derecesinde yani en iyi performans vaad ediliyor (dört mevsime oranla en büyük farkı bu), kışlık olarak, kış lastiğinin zorunlu olduğu bölgelerde ki yasal mevzuatlara uygunluğu, bu konuda en dikkatli ülke olan Almanya'da ki yasal mevzuatlara uygun olduğu belirtiliyor.

Bilindiği gibi yazlık lastikler +7 derece ve üzerinde kışlık lastikler +7 derece ve altında en iyi performansı sergiler. Bu lastiğin getirdiği en büyük yenilik -30 dereceden +40 dereceye kadar olan sıcaklıklarda iyi performans sergilemesi olacak.

Lastik özellikle Avrupa ülkelerinin şartlarına göre hazırlanmış (hem yaz hem kış koşulları yaşayan ülkeler)

Lastiğin ömrü Energy Saver serisi ile aynı olacak, lastiğin ağırlı geleneksek yaz lastikleri ile aynı.

Yazlık kullanımda yüksek hızlarda lastik gürültüsü konusunda normal dört mevsim lastiklere göre oldukça net bir iyileşmeden bahsediliyor (C sınıfı gürültü seviyesi)

Bekleyelim testleri görelim ama önemli bir noktaya da değiniliyor, ağır kış koşullarında, yoğun buz ve derin kar üzerinde Michelin Alpin serisi ürün gamımızı öneriyoruz ve üretmeye  devam ediyoruz deniliyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Suan piyasada olan 4 mevsimlerin kış lastiği sertifikasi yokmuş bu lastik bir ilkmiş

 

http://www.goodyear.eu/tr_tr/tires/passenger/vector-4seasons/?from=browse

 

michelin atmış..mı??

kar sembolü M&S yazar üstünde..  ha bu yetmiyorda ayrıca sertifikası varsa bilmiyorum.

 

arkadaşa aldırdım 2 kış geçirdi, memnun, erzurum da ne yapar bilmiyorum ama konya da sıkıntı yok,

araba alırken yaz lastiğimiz olmasa direk bunu alır geçerim, aksine kışın iyi bir lastikte, yazın nasıl, biraz erken ötüyor sanırım yaz sıcaklarında göbekleri dönerken..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

açıkçası cem bey'in tereddütlerine bende katılıyorum. Ama şundan eminim ki, michelin yaz,kış lastiği kavramına bambaşka bir boyut kazandırmış. Yeni bir vizyon açarak bundan sonraki lastiklerin nasıl geliştirileceği konusunda rotayı belirlemiş. Bu lastiğin her çıkan yeni versiyonu bir öncekindne daha iyi olacaktır. Ve bizler 3,5 yıl içerisinde  araçlarımıza tek bir lastik alarak yaz ve kış aylarını geçirebileceğiz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servet abi görmesin :D :D [emoji14]

http://michelincrossclimate.com/

Kış lastigi sertifikali ilk yaz lastiğiymiş 3 yıl sürmüş tamamlanması ve devrim niteliğindeymiş.

http://www.goodyear.eu/tr_tr/tires/passenger/vector-4seasons/?from=browse

michelin atmış..mı??

kar sembolü M&S yazar üstünde.. ha bu yetmiyorda ayrıca sertifikası varsa bilmiyorum.

arkadaşa aldırdım 2 kış geçirdi, memnun, erzurum da ne yapar bilmiyorum ama konya da sıkıntı yok,

araba alırken yaz lastiğimiz olmasa direk bunu alır geçerim, aksine kışın iyi bir lastikte, yazın nasıl, biraz erken ötüyor sanırım yaz sıcaklarında göbekleri dönerken..

"Kış lastiği sertifikası olan ilk yaz lastiği"

4 mevsim olayi yanlış. Yanlış yazmışım

576e829c3c8fad32e46beb1409a9afe4.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Sabri Özer,

 

önemli değilde demek istediğim sertifika var veya yok, goodyear ın link teki lastiği hem yaz hemde kış lastiği ve cezaya tabi olunmuyor..

bu anlamda asıl tüm yıl kullanılabilecek lastik goodyear da vardı, diğerleri sıkıyordu açıkçası.. ama michelin bir açığı kapatmış.

 

michelin inki devrimsel bir lastik olsa daha zor koşullar için alpin alın demezdi..

 

geliştirsinler bakalım, göreceğiz.. yakıt emisyonu önemli burada, yuvarlanma direnci.. daha videolara bakmadım, bakarım ilerki günlerde..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıllardır bekliyorduk daha yeni çıkarttılar.  :smiley2k:

 

Kar'da gezmeyip ciddi hızlı kullanmayanlar için muazzam. 

Yakup tam da benden bahsetmiş burada... benim aradığım bu. karda buzda değil, yağmurda çamurda maksimum tahliye sağlasın yeter. şansıma şehirlerarası yol yapacağımız tuttu, 20 derecede 120 km ile gittik geldik kış lastikleri üstünde. yarısını bırakmışımdır yola heralde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Michelin-Pneu-Cross-Climate-Ete-Hiver-2.

Yazılanlar gerçek bir dört mevsim lastiği olabileceğini düşündürüyor.

Diş yapısı kaygan zeminde traksiyonu kolaylaştırıcı ve su tahliyesini destekleyici nitelikte. 

Biraz GoodYear Vector'u andırıyor. 

Aşınma sorunu ile baş edilebiliyor ise ortalama bir yaz lastiği düzeyinde kuru performansı, iyi ıslak performansı ve kötü bir kış lastiği düzeyinde kar/buz performasnı sağlayabilir.

Yuvarlanma direnci tüketime etkisini ve gürültü düzeyini belirler, ama bunlar da birlikte yaşanabilecek sorunlardır.

Kala kala fiyat kalıyor, onu da göreceğiz bakalım. 

İlk bilgiler yaz lastiklerinin %10 kadar üstünde olacağı doğrultusunda.

Hazırlandık, bekliyoruz

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Konuyu hortlatmak istiyorum :) aracimij lastikleri bitti bitecek, gitse gitse 3 bin 5 bin km daha gider. Once petlas a yogunlastim cok arastirdim hem ucuz hem yerli diye ( 3 kurus fazla olsun kaliteli olsun diyenlerdenim ama yerli mali yurdun mali herkes onu kullanmali diyerek arastirdim) daha sonrasinda bir cok sorunu oldugunu ogrenip vazgectim. Yoneldim Avrupaliya ;

Michelin lastiklerin kalitesi ortada , verilerini inceledim  ve islak zeminde A yakit tuketimine katkisi C almis ses duzeyi de 2 .. firsat bulursam lastigi yakindan inceleyip isiya dayaniklilik puanini hiza dayaniklilik puanini ve diş ömrü puanini inceleyip alacagim. Internetten arastirdim ve 215/55/R16 ebatindaki lastigin tanesi 350 tl . Ben 2 takim 8 tane alacagim belki daha ucuza alabilirim ? Sizce fiyat nasil bridgstone lastik ayni ebatlarda 360 dediler lassa 340 ? Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.