Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012 Focus Style Vs 2012 Astra Sport


Ömer Faruk Öztürk

Önerilen Mesajlar

Ön yargılı ve herşeye cevabınız varsa buraya niye geldiniz onu anlamadım. O zaman sadece lpg'deyin :)

Astra daha güzel ama yavaş ve müsrif ama bunlar Focus'a göre çünkü daha hafif.

Yol tutuş olarak falan fark hissetmezsiniz Astra'da çok iyi.

İkisi arasında tartışacak pek bir şey yok bana göre.

Yineliyorum 1.0 varken ikiside gereksiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ön yargılı ve herşeye cevabınız varsa buraya niye geldiniz onu anlamadım. O zaman sadece lpg'deyin :)

Astra daha güzel ama yavaş ve müsrif ama bunlar Focus'a göre çünkü daha hafif.

Yol tutuş olarak falan fark hissetmezsiniz Astra'da çok iyi.

İkisi arasında tartışacak pek bir şey yok bana göre.

Yineliyorum 1.0 varken ikiside gereksiz.

 

Hocam forumu uzun süredir takip ettiğimden dolayı, focusla ilgili az çok bilgiye sahibim, benimde istediğim ve çok beğendiğim bir araba. Astra istediklerinden dolayı forumda ikisinide kullanan vardır ve birbirlerine karşı olan + ve - yönlerini yazarlar diye yazdım bende, çünkü astrayla ilgili bi bilgiye sahip değilim. Nitekim ikisinide kullanan arkadaşlar yorumlarını yaptılar. Benim içinde faydalı yorumlar oldu. 1.0 seçeneğide kafama yatmaya başladı siz böyle söyleyince onada bakıcam hocam sağolun :)

Dağ tepe gezecek lpg'li araç inan daha fazla sıkıntı yaşatacaktır.

1.0'la kuruş hesabı yaparsan 30-35 kuruşu görmek mümkün olabilir,maks. 13 kuruş için arabanın canına lpg ile okumaya değmez bence.

 

Haklısınız hocam. bu 1.0 olayı kafama yatmaya başladı, 1.0 ecoboost motoruda araştırıcam ve test etmeye çalışıcam :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kastamonuda yaşıyoruz, hafta sonlarıda sık sık çevre ilçelere falan gezmeye gidiyoruz, her taraf dağ tepe yakup hocam 1.0 zorluk yaşatmasın

Zorluktan kastın fazla yakıt tüketimi ise kısmen haklısın. EB, lpg ye göre biraz fazla yakacaktır. Ancak çok üzeceğini sanmıyorum.

Ha yok performansı kastediyorsan, o zaman sadece tipine bakarak araç almalısın. :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zorluktan kastın fazla yakıt tüketimi ise kısmen haklısın. EB, lpg ye göre biraz fazla yakacaktır. Ancak çok üzeceğini sanmıyorum.

Ha yok performansı kastediyorsan, o zaman sadece tipine bakarak araç almalısın. :)

Hocam tipine bakarak alsam bende astra derdim muhtemelen :) en iyisi 1.0 ecoboostu deneyip karar vermek suan bizim icin, benzinli olmasi ve yakitinin o kadarda fazla olmamasi buyuk bir avantaj bizim icin, deneyip yokuslardada performansina bakip karar verecegiz artik :) tesekkurler yorumunuz icin
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yokuş performansını ne belirler?

 

110 km/h hızı ile 2000 rpm ile aldığınızı düşünün. Yokuşa geldiğinizde vites düşürmezseniz araç yavaşladıkça devir düşer devir düşünce alınan tork kimi araçlarda azalır kimi araçlarda hala maksimum gücü verebilir.

 

1.6 klasik motorlarda bu değer DOĞRU orantılıdır yani az devirliyken az, çok iken çok haliyle yukardaki durum sürekli negatif yöne kayar taki vites düşürene kadar.

 

Ama 1.0 ve benzeri TURBO beslemeli araç ise; (konu 1.0 olduğu için örnek o olacak)

 

1400 rpm itibarı ile size sürekli maksimum torku verebilecek haliyle bu tür hafif düşüşlerde zorlanma bile yaşamayacaksınız. Yani 2 bin'den bin 400'e kadar dertsiz tasasız devir düşebilecek yokuşlarda gaza bastığınızda sanki üst devirlerde gidiyormuş gibi devam edeceksiniz.

Sonuç olarak test'e gerek bile yok :) Birinin 4 bin'de verdiğini biri 1400'de veriyor hemde daha fazlasını.

 

Buradan da değerlere ulaşabilirsiniz

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Birinin 4 bin'de verdiğini biri 1400'de veriyor hemde daha fazlasını.

Bunu anlatmaya çalışmıştım. :)  Hâlâ 1.0  motor deyince bu çeker mi diye düşünenler varmış gençler arasında. Babam olsa yadırgamazdım da...

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunu anlatmaya çalışmıştım. :)  Hâlâ 1.0  motor deyince bu çeker mi diye düşünenler varmış gençler arasında. Babam olsa yadırgamazdım da...

 Hocam düz yolda binmediğim halde 1.0 turbolu araç 1.6 atmosferik araçtan daha iyi gider diyebilirim tabi ki onda şüphe yok ama köy şartlarında dik yokuşlardaki dolu bir arabanın performansından süpheliydim açıkcası onuda yakup bey açıklamış sağolsun :)

Ömer Faruk Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam düz yolda binmediğim halde 1.0 turbolu araç 1.6 atmosferik araçtan daha iyi gider diyebilirim tabi ki onda şüphe yok ama köy şartlarında dik yokuşlardaki dolu bir arabanın performansından süpheliydim açıkcası onuda yakup bey açıklamış sağolsun :)

Dik yokuş dendi mi akla dizel gelir. Yukarıdaki seçeneklerden ise torku yüksek olan 1.0 motor daha performanslı olacaktır. En iyisi test edin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dik yokuş dendi mi akla dizel gelir. Yukarıdaki seçeneklerden ise torku yüksek olan 1.0 motor daha performanslı olacaktır. En iyisi test edin.

 

teste gerek kalmadı hocam açıklamalar yeterli oldu :) görüşleriniz için teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Iki aracıda kullandim onceki aracım astra j 1.6 115ps idi..Iki aracında birbirine göre artıları var...Astra daha genis ,daha sessiz ve yumuşak bir süspansiyona sahip...Yol tutuşu iyi ama focus biraz daha başarılı.focusun astradan en cok sevdiğim yönü ise direksiyon hissi ve sürüş zevki ,performans olarakta 1.6 benzinli focus ,astra 1.6 benzinliden İyidir,astrada uzmez ,yakit tüketiminde de focus daha iyidir..lpg ye astranin motoruda çok uyumlu..ben iki araç arasinda kalmışsam eger lpg li en bos donanımlı seceneksem astra yi tercih ederdim.ama dizel üst donanımlı ise focusu seçerdim..hatta önceki aracim astra yi ilan verdigimde focus trend 2012 model sahibi birisi takas teklifi göndermişti üste parada verecekti ben kabul etmemistim...benim aracimda 2013 astra edition idi..ama 45-47bin tl civari bir araç düşünüyorsam da i30 dizele de bi bakardım...bu fiyata hem dizel hem donanımlı bir araç kalitesi ise astra ve focus kadar iyi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Her iki aracın da bütün kasalarını kullanan bir forumdaş olarak söylüyorum. İmkan varsa üst donanım dizel Focus ya da 1.0 Ecoboost tavsiyemdir. Astra da iyi araç. Ona lafım yok ama Focusla kıyaslayacak olursanız her türlü Focus derim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.